Rita Verdonk 2d in peiling maar wordt tegen gezeten door...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Rita Verdonk 2d in peiling maar wordt tegen gezeten door...

Bericht door GTRene » 05 jun 2008, 00:01

Kreeg net een mail van hen, ze heeft ook wel pech..ze staat 2d in de peilingen maar regering gaat het haar lekker moeilijk maken, immers anders krijgt ze te veel macht en dat betekent dat hun het dan kwijtraken :roll: en dan kunnen ze niet meer met geld over de balk smijten en dus doen ze het maar zo?
04-06-2008
Beste vrienden,

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Zo gaat dat in het leven en in de politiek. Maar de afgelopen weken heb ik wel heel wat tegelijk voor mijn kiezen gekregen. Eerst die vervelende toestand met de donateur die alle kaarten voor mijn feest zou betalen maar uiteindelijk niet over de brug kwam. Vorige week het treurige nieuws dat mijn trouwe en loyale adviseur Ed Sinke zich terugtrekt omdat hij zich volledig op zijn bedrijf moet richten.

En gisterenavond, als klap op de vuurpijl, kreeg ik een brief van Minister van Justitie Hirsch Balin waarin hij schrijft dat het kabinet mij niet langer wil beveiligen. Ik had al eerder signalen gekregen dat dit dreigde te gebeuren, maar als dan uiteindelijk toch die beslissing valt, is dat een enorme klap in je gezicht.

Het kabinet vindt de dreiging tegen mijn persoon dermate laag dat persoonsbeveiliging niet langer noodzakelijk zou zijn. Ik heb een aantal malen gevraagd naar de onderliggende stukken die aan deze beslissing ten grondslag liggen, maar die heb ik tot op heden niet ontvangen.

Wij hebben als Trots op Nederland zelf ook een risicoanalyse gemaakt. Die staat haaks op de conclusies van het kabinet. Het kabinet heeft mij tot op heden beveiligd vanwege mogelijk gevaarlijke reacties om uitspraken en standpunten die ik als minister en kamerlid heb gedaan. Uitspraken en standpunten die u van mij gewend bent, over immigratie en integratie en veiligheid.

Als ik volgens het kabinet in het verleden gevaar liep vanwege die uitspraken en standpunten, waarom zou ik dan vandaag en in de toekomst opeens niet meer dat gevaar lopen? Is Nederland en de wereld opeens zo veiliger geworden dat we weer mogen zeggen wat we denken zonder vervelende consequenties?

Natuurlijk niet. De beslissing van het kabinet is onbegrijpelijk en onverantwoordelijk.

Maar de beslissing is genomen. Hierdoor ben ik gedwongen mijn veiligheid nu zelf te organiseren en te financieren. Want ik ga natuurlijk gewoon door. Maar ik heb wel dringend uw steun nodig. Beveiliging kost geld. Veel geld. Ik doe een dringend beroep op u mij te steunen met een donatie aan het campagnefonds zodat wij een gerenommeerd en professioneel beveiligingsbedrijf kunnen inhuren voor de komende jaren.

Volgens de peilingen is Trots op Nederland de tweede partij van Nederland! Desondanks krijgen wij geen cent subsidie. En nu zelfs geen beveiliging!

U kunt uw donatie storten via onze website www.trotsopnederland.com, of direct via rekening nummer 47.76.38.384 ten name van Stichting Vrienden van Rita Verdonk.

Tot dat wij de beveiliging geregeld hebben ben ik helaas genoodzaakt mijn publieke optredens tot een minimum te beperken. Het resterende gedeelte van de regiotour wordt tot nadere orde afgelast. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft.

Het kabinet laat mij in de kou staan. Ik voel mij echter gesteund door mensen zoals u. Ik hoop dat u mij niet in de kou zult laten staan. Met uw steun ga ik door!

Met hartelijke groet,
Rita Verdonk

P.S.: Stort nu uw donatie via onze website www.trotsopnederland.com, of direct via rekening nummer 47.76.38.384 ten name van Stichting Vrienden van Rita Verdonk.
Hoop dat Rita het red en een vuist kan maken en wie weet tegen wat "heilige" huisjes aan kan schoppen en of het op de schop gooien...

HSR

Bericht door HSR » 05 jun 2008, 00:13

Tja, dreiging uit liberale hoek en dat linkse tuig gaat meteen over tot dergelijke maatregelen. Driewerf hulde voor de Nederlandsche Overheid. Die Ballin mogen ze wat mij betreft meteen op de boot zetten naar Angola.

Je zou uberhaupt nog links stemmen... :roll: :roll:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jun 2008, 00:16

Hahahaha wat een treurig wijf. Naast Hershi de tweede vrouw in Nederland die teleurgesteld is dat haar leven niet bedreigd wordt :roll:

Ik durf je te garanderen dat TON een LPF in het kwadraat wordt. TON kan alleen regeren als ze een coalitiepartner vindt. Dat wordt een heikelijke zaak en als er al onderhandeld gaat worden over een regeringsakkoord dan zal blijken dat het partijprogramma zo weinig voorstelt dat er niets van die grote woorden terug te zien zal zijn.

Gelukkig kan ze de daling in de peilingen, die op termijn toch gaat volgen, nu wijten aan het huidige kabinet dat het voor haar onmogelijk heeft gemaakt om het land in te gaan om haar achterban te bereiken. Misschien dat dat verwijt weer gebruik kan worden voor de peilingen.

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2008, 00:18

Ik heb nog wel een oude winterjas tegen de kou :lol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jun 2008, 00:23

Trouwens als ze krap bij kas zit kan ze misschien beter eens aangifte doen tegen degene die alle kaarten voor het openingsfeest zou kopen en met naam en toenaam bekend is! Voor € 135.000,- valt er heus wel wat beveiliging te regelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2008, 00:30

RutgerK schreef:Hahahaha wat een treurig wijf. Naast Hershi de tweede vrouw in Nederland die teleurgesteld is dat haar leven niet bedreigd wordt :roll: .
Nou dit met haar ligt wel wat anders, natuurlijk is de dreiging niet echt hoog op het ogenblik maar het kan der enorm schaden bij het uitvoeren van haar taak nu...en geef haar een kans, immers kijk naar de partijen die er nu zo'n zooi van maken.
RutgerK schreef:Ik durf je te garanderen dat TON een LPF in het kwadraat wordt. TON kan alleen regeren als ze een coalitiepartner vindt. Dat wordt een heikelijke zaak en als er al onderhandeld gaat worden over een regeringsakkoord dan zal blijken dat het partijprogramma zo weinig voorstelt dat er niets van die grote woorden terug te zien zal zijn..
nee de partij programma's van nu zijn leuk/goed alle beloftes die bepaalde partijen wilden maken moesten het onderspit delven vanwege hogerkand/druk of hoe noem je dat, nou dan heb je wat aan je programma...
RutgerK schreef:Gelukkig kan ze de daling in de peilingen, die op termijn toch gaat volgen, nu wijten aan het huidige kabinet dat het voor haar onmogelijk heeft gemaakt om het land in te gaan om haar achterban te bereiken. Misschien dat dat verwijt weer gebruik kan worden voor de peilingen.
Misschien, we zullen zien, feit is dat er wat gedaan moet worden... alhoewel de hele politiek op de schop moet zie andere draadjes... het moet meer een bedrijf/landsbestuur worden en geen gezeur elke keer over allerlij "onzin" zaken die slechts een heel klein percentage dient en dus een heel groot deel te kort zal doen en onnodig tijd en geld kost dat beter besteed kan worden aan dat waar het werkelijk om hoort te gaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2008, 00:32

RutgerK schreef:Trouwens als ze krap bij kas zit kan ze misschien beter eens aangifte doen tegen degene die alle kaarten voor het openingsfeest zou kopen en met naam en toenaam bekend is! Voor € 135.000,- valt er heus wel wat beveiliging te regelen.
ja dat snap ik ook niet, dat ze die persoon die ze kent beschermt...zal daa wat achter zitten? bedreiging ofzo omdat hij Rita wilde steunen? ging namelijk best raar...

allen

Re: Rita Verdonk 2d in peiling maar wordt tegen gezeten door

Bericht door allen » 05 jun 2008, 00:49

04-06-2008
Beste vrienden,

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Zo gaat dat in het leven en in de politiek. Maar de afgelopen weken heb ik wel heel wat tegelijk voor mijn kiezen gekregen. Eerst die vervelende toestand met de donateur die alle kaarten voor mijn feest zou betalen maar uiteindelijk niet over de brug kwam. Vorige week het treurige nieuws dat mijn trouwe en loyale adviseur Ed Sinke zich terugtrekt omdat hij zich volledig op zijn bedrijf moet richten.

En gisterenavond, als klap op de vuurpijl, kreeg ik een brief van Minister van Justitie Hirsch Balin waarin hij schrijft dat het kabinet mij niet langer wil beveiligen. Ik had al eerder signalen gekregen dat dit dreigde te gebeuren, maar als dan uiteindelijk toch die beslissing valt, is dat een enorme klap in je gezicht.

Het kabinet vindt de dreiging tegen mijn persoon dermate laag dat persoonsbeveiliging niet langer noodzakelijk zou zijn. Ik heb een aantal malen gevraagd naar de onderliggende stukken die aan deze beslissing ten grondslag liggen, maar die heb ik tot op heden niet ontvangen.

Wij hebben als Trots op Nederland zelf ook een risicoanalyse gemaakt. Die staat haaks op de conclusies van het kabinet. Het kabinet heeft mij tot op heden beveiligd vanwege mogelijk gevaarlijke reacties om uitspraken en standpunten die ik als minister en kamerlid heb gedaan. Uitspraken en standpunten die u van mij gewend bent, over immigratie en integratie en veiligheid.

Als ik volgens het kabinet in het verleden gevaar liep vanwege die uitspraken en standpunten, waarom zou ik dan vandaag en in de toekomst opeens niet meer dat gevaar lopen? Is Nederland en de wereld opeens zo veiliger geworden dat we weer mogen zeggen wat we denken zonder vervelende consequenties?

Natuurlijk niet. De beslissing van het kabinet is onbegrijpelijk en onverantwoordelijk.

Maar de beslissing is genomen. Hierdoor ben ik gedwongen mijn veiligheid nu zelf te organiseren en te financieren. Want ik ga natuurlijk gewoon door. Maar ik heb wel dringend uw steun nodig. Beveiliging kost geld. Veel geld. Ik doe een dringend beroep op u mij te steunen met een donatie aan het campagnefonds zodat wij een gerenommeerd en professioneel beveiligingsbedrijf kunnen inhuren voor de komende jaren.

Volgens de peilingen is Trots op Nederland de tweede partij van Nederland! Desondanks krijgen wij geen cent subsidie. En nu zelfs geen beveiliging!

U kunt uw donatie storten via onze website www.trotsopnederland.com, of direct via rekening nummer 47.76.38.384 ten name van Stichting Vrienden van Rita Verdonk.

Tot dat wij de beveiliging geregeld hebben ben ik helaas genoodzaakt mijn publieke optredens tot een minimum te beperken. Het resterende gedeelte van de regiotour wordt tot nadere orde afgelast. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft.

Het kabinet laat mij in de kou staan. Ik voel mij echter gesteund door mensen zoals u. Ik hoop dat u mij niet in de kou zult laten staan. Met uw steun ga ik door!

Met hartelijke groet,
Rita Verdonk

P.S.: Stort nu uw donatie via onze website www.trotsopnederland.com, of direct via rekening nummer 47.76.38.384 ten name van Stichting Vrienden van Rita Verdonk.
Die Nigeriaanse oplichters worden steeds beter in het schrijven van spam. :shock:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 05 jun 2008, 01:10

GTRene schreef:Kreeg net een mail van hen, ze heeft ook wel pech..ze staat 2d in de peilingen maar regering gaat het haar lekker moeilijk maken, immers anders krijgt ze te veel macht en dat betekent dat hun het dan kwijtraken :roll: en dan kunnen ze niet meer met geld over de balk smijten en dus doen ze het maar zo?
04-06-2008
Beste vrienden,

Met hartelijke groet,
Rita Verdonk

Hoop dat Rita het red en een vuist kan maken en wie weet tegen wat "heilige" huisjes aan kan schoppen en of het op de schop gooien...
Als ze alle uitkeringen stop zet, wordt ik lid. :cry:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jun 2008, 02:04

GTRene schreef: .........dat beter besteed kan worden aan dat waar het werkelijk om hoort te gaan.
Ik zit de afgelopen dagen behoorlijk in de boeken over de (de)legitimatie van de politiek. Eén ding is mij wel duidelijk en dat is dat er heel veel visies bestaan over wat 'politiek' nu precies is of zou moeten zijn.

De vraag 'waar gaat het nou werkelijk om hoort te gaan in de politiek' zal nooit eenduidig kunnen worden beantwoord. Verdonk pretendeert door middel van een Wiki het antwoord te gaan vinden.......... :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 jun 2008, 02:09

allen schreef:
Die Nigeriaanse oplichters worden steeds beter in het schrijven van spam. :shock:

Hahahahaha, +10 :lol:

Hans

Bericht door Hans » 05 jun 2008, 07:40

De linkse willen haar zo snel mogelijk opruimen, en de gevestigde partijen die bang zijn voor hun eigen zeteltjes bij de volgende verkiezingen helpen ze een handje.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2008, 08:22

De kogel(s) kom(t)en nu van alle kanten lijkt het................................vooralsnog spreekwoordelijk...........................

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 jun 2008, 08:54

Nog geen standpunt gehoord van de beweging, en toch is 13% van plan erop te stemmen....

Hans

Bericht door Hans » 05 jun 2008, 08:56

kan je nagaan hoe kotsbeu die 13% de gevestigde partijen is. En nog gaat er bij die partijen geen belletje rinkelen.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 05 jun 2008, 08:58

Geelhoed schreef:Nog geen standpunt gehoord van de beweging, en toch is 13% van plan erop te stemmen....
Ze is tegen de gevestigde orde (waar ze haar hele hebben en houwen aan te danken heeft). En dat is blijkbaar genoeg. Idem voor Wilders. Idem voor Marijnesen. Kortom: 1 op 2 kiezers is tegen..... Gelukkig dat er steeds minder mensen stemmen. :wink:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 jun 2008, 08:58

Toch vind ik ongezien de standpunten je steun geven aan een volksvertegenwoordiger niet erg verstandig.

Hans

Bericht door Hans » 05 jun 2008, 09:03

Geelhoed schreef:Toch vind ik ongezien de standpunten je steun geven aan een volksvertegenwoordiger niet erg verstandig.
Dat doe je ook als je op gevestigde partijen stemt. Ze hebben allemaal een mooi progamma maar zodra de coaltie besprekingen beginnen is het afgelopen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 jun 2008, 09:03

Jan Ozephius schreef:Idem voor Marijnesen.
Newsflash gemist? De slogan was toch: Stem Voor, stem SP!

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 05 jun 2008, 09:04

Hans schreef: Dat doe je ook als je op gevestigde partijen stemt. Ze hebben allemaal een mooi progamma maar zodra de coaltie besprekingen beginnen is het afgelopen.
Niet helemaal waar natuurlijk, dat heet coalitie of wel compromissen.

Dexter

Bericht door Dexter » 05 jun 2008, 09:34

Geelhoed schreef:
Hans schreef: Dat doe je ook als je op gevestigde partijen stemt. Ze hebben allemaal een mooi progamma maar zodra de coaltie besprekingen beginnen is het afgelopen.
Om dan vervolgens als ze met z'n allen in de regering zitten de meeste compromissen niet uit te kunnen en/of willen voeren vanwege hun achterban.
Of wil je soms beweren dat het volledige regeerakkoord tot op de letter is nagekomen tot nu toe?

Verdonk en Wilders krijgen overigens zoveel steun van Jan met de Pet omdat ze verstaanbare en vooral klare taal spreken en bij voorkeur onderwerpen aansnijden die Jan met de Pet rechtstreeks raken.
Dat kunnen ze tot nu toe ook makkelijk omdat ze geen regeringsverantwoordelijkheid hebben en dus niet afgerekend kunnen worden op het niet nakomen van beloftes of uitspraken.

De gevestigde politici zijn daarentegen allemaal draaikonten die nooit een harde uitspraak zullen doen, omdat ze juist wél afgerekend kunnen worden op alles wat ze zeggen.
Moet je voor de lol maar eens op letten in tv-interviews.

Mag jij raden wie er in de media dan populairder overkomt bij Jan met de Pet.....:wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2008, 09:41

Geelhoed schreef:Toch vind ik ongezien de standpunten je steun geven aan een volksvertegenwoordiger niet erg verstandig.
Het omgekeerde geldt helaas ook;

Op basis van gelezen/bestudeerde standpunten je steun/stem aan een volksvertegenwoordiger toevertrouwen is helaas te vaak onverstandig gebleken...........................

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jun 2008, 09:48

Rita Verdonk, the horror. Die legt haar focus net op een paar peilpunten die niet mijn hoogste prioriteit hebben. En daarbuiten hoor je haar niet of nauwelijks. Hadden we Pim nog maar, die had overal wat (zinnigs) over te zeggen en kon zijn verhaal goed inhoudelijk onderbouwen (in mijn optiek). Jammer van de journalistiek om hem verkeerd 'in de markt' te positioneren.

Politiek sucks, iedereen die heeft gestemd bij de laatste verkiezingen wilde 1 ding niet: Pvda + CDA in de regering. En dat is toch gebeurd, ook al zag je aan de uitslagen dat men er simpelweg niet om vroeg. En dat is toch triest? Dit neigt nog altijd naar een bananenrepubliek en Rita is de grootste Gorilla. Veel schreeuwen, en veel zieltjes worden daar bang van en luisteren naar haar. Terwijl ze niet veel nieuws te melden heeft.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 jun 2008, 09:57

Dexter schreef:
Geelhoed schreef:
Om dan vervolgens als ze met z'n allen in de regering zitten de meeste compromissen niet uit te kunnen en/of willen voeren vanwege hun achterban.
Of wil je soms beweren dat het volledige regeerakkoord tot op de letter is nagekomen tot nu toe?

Verdonk en Wilders krijgen overigens zoveel steun van Jan met de Pet omdat ze verstaanbare en vooral klare taal spreken en bij voorkeur onderwerpen aansnijden die Jan met de Pet rechtstreeks raken.
Dat kunnen ze tot nu toe ook makkelijk omdat ze geen regeringsverantwoordelijkheid hebben en dus niet afgerekend kunnen worden op het niet nakomen van beloftes of uitspraken.

De gevestigde politici zijn daarentegen allemaal draaikonten die nooit een harde uitspraak zullen doen, omdat ze juist wél afgerekend kunnen worden op alles wat ze zeggen.
Moet je voor de lol maar eens op letten in tv-interviews.

Mag jij raden wie er in de media dan populairder overkomt bij Jan met de Pet.....:wink:
Goede input, maar vergis je ook niet in het feit dat de regenten graag voor ons beslissen onder het mom dat dat beter is voor het volk. Een goed voorbeeld is de licht aangepaste grondwet, waar met men het niet nodig acht een nieuw referedum te houden, want het volk snapt het niet....... dit soort minachting jegens de stemmer doet velen walgen van de zittende politiek. De arrogantie komt het gros van de mensen de stot uit. Een mooi aktueel voorbeeld is de discussie rond het kankergen, een klein splinterpartijtje welke nodig was voor de regeringsmeerderheid tracht nu de regie te voeren. Is dat nou democratie? Belangrijke zaken zou de regering jaarlijks middels een referendum moeten voorleggen aan de burger, dan zou de kloof tussen burger en politiek kleiner worden.

Ik had graag een referendum over de volgende zaken gezien:

missie uruzkan
generaal pardon
eu grondwet
kilometerheffing

Maar de zittende politiek handeld uit angst, en heeft het lef niet om zich kwetsbaar op te stellen, terwijl ze toch de ambitie zouden moet hebben om het volk te dienen.

Michel

HansD

Bericht door HansD » 05 jun 2008, 10:01

Hahahaha wat een treurig wijf. Naast Hershi de tweede vrouw in Nederland die teleurgesteld is dat haar leven niet bedreigd wordt
Volkomen mee eens. Het koketeert(spelling?) natuurlijk lekker, ik ben zielig want ik wordt bedreigd door die enge allochtonen stem daarom op mij en geef geld. Wat een jankmail :(
De spijker op zijn kop. Zolang een van die 2 niet de absolute meerderheid krijgt (ik moet er niet aan denken) zullen ze nooit regeringsverantwoordelijkheid kunnen nemen met alle compomissen die bij ons coalitiestelsel horen. Het is makkelijk roepen langs de zijlijn.

Plaats reactie