Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2008, 11:23

Jordy,

soms verbaas ik me erover hoe weinig je nog van het racen afweet. Goeie coureurs rijden elkaar met gelijkwaardig materiaal niet zomaar op een seconde per rondje. Een seconde is 50 meter op het rechte stuk, dat is al mega. Dat in de kwalificatie 7 auto's binnen een seconde rijden zegt misschien veel meer over het aantal mensen dat illegaal rondrijdt dan over de gelijkwaardigheid. En of de amateurs nou een stuk minder snel zijn doet er niet toe, er is immers al een regel die stelt dat de winnaars van een race strafseconden krijgt waardoor anderen in races daarna weer meer kansen krijgen.

Denk nou even mee. Als er in de SS1 een stuk of 7 auto's rondrijden die vanwege hun illegaliteit wel 4 seconden per rondje sneller rondrijden (ook nog met de betere rijders in het DSC veld erin, dus nog meer dan 4 sec.) dan de anderen, dan komt het veld tot dichter bij elkaar als ze niet meer illegaal rondrijden? Als ze 4 seconden per rondje minder snel rondrijden? Dat er nu 2 of meer blokken van rijders ontstaan die heel verschillende tempo's rijden heeft veel minder met de kwaliteit van de rijders dan met de illegaliteit van hun auto's te maken.

Nog een keer het Kroymans verhaal. Ik heb een paar maanden terug onterecht behoorlijk afgegeven op de deelname van Kroymans. Een 6 liter Corvette in een 5 liter klasse (waar is die auto trouwens?) en een stel Aston Martins die ook wel illegaal zouden zijn (volgens mij).
En de geleverde pacecar natuurlijk. MAAR, die Astons zijn niet illegaal (uitzondering) en kunnen het daardoor niet rooien in de SS1 klasse. Ondanks dat er best redelijke rijders inzitten. Die auto's worden om hun legaliteit, om hun eerlijkheid daarom maar naar de SS2 (daar passen ze qua uitstraling totaal niet) teruggezet. Hebben ze toch nog een kansje om wat vooraan te rijden. Wordt ook daar al moeilijk gezien hetzelfde illegale karakter van de toppers in die klasse. Pure DNRT praktijken.

Als ik rijder in zo'n Aston Martin was, of Kroymans zelf, dan was de wereld nu te klein. Dan was ik woest.

Jordy, blijf bij je leest. Jij bent ingehuurd om een mooie reportage in elkaar te zetten. Dat doe je briljant. Als ik de streaming van die Zandvoort race niet gezien had, had ik aan de hand van jouw materiaal absoluut geloofd dat er een hele leuke race had plaatsgevonden.

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2008, 11:27

Jordy als ik in spa was geweest had ik me ook zeker in de discussie gemengd.

Ik snap ook wel dat als je alles legaal zou maken dat er 3 rijders voorin strijden.

Maar dat heb je toch altijd. Momenteel in de 130i cup gaat het maar om 5 mensen voorin. Maar door een omgekeerde startopstelling komt er weer meer spanning. In de WTCC doen ze het met extra straf gewicht. Dus overal proberen ze oplossing voor het probleem te zoeken. Op de seats staat momenteel watch out heavy car! LOL En in de DSC hebben we straf sec.
Laatst gewijzigd door Andre op 03 jun 2008, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2008, 11:30

Nu lijkt het potdomme alweer alsof Andre en ik onze post coördineren :?

Dat is absoluut niet zo. Ook voor die 2 posts van gisteren hadden we geen contact gehad. Dat we er nagenoeg gelijk over denken is natuurlijk wel zo :wink:

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2008, 11:39

Ik heb al een deel weggehaald hielke LOL anders is het een dubbel post:)

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 03 jun 2008, 13:13

Hielke, gaat deze discussie nou naar "Je hebt er geen verstand van, dus blijf maar lekker filmpjes monteren"? Is dit de nieuwe manier om de discussie naar je hand te zetten? Wat is jouw "leest" dan? Schrijven over iets waar je nog nooit bij aanwezig bent geweest? Analyseren van getallen en luisteren naar een gepassioneerde Fries? Ik ben geen expert, heb een keer mijn EU racelicentie gehaald en praat al jarenlang met coureurs op de paddock. Ik leer elke dag. Maar ik heb wel een flinke basiskennis om hierover mee te praten.

Jij maakt nu de basisvergelijking met "Goeie coureurs rijden elkaar met gelijkwaardig materiaal niet zomaar op een seconde per rondje." Dat weet ik ook wel, dat ontken ik toch ook nergens? Maar waar is dat gelijkwaardig materiaal dan? Een zelfbouw GTR die na de aankoop bijna uit elkaar viel van ellende en een Porsche GT3 Cup die door topengineers is gebouwd, een evolutie van jaren. Dat is toch ook geen vergelijk?!?!

Ik begrijp ook wel dat er illegaal auto's rondrijden, maar jullie schuiven het teveel af op die overvloed aan pk's en te weinig aan het rijtalent van de verschillende rijders of de capaciteit van de auto. Er doen te weinig topteams mee die een wagen perfect kunnen afstellen of onderhouden. Er rijden teveel zondagsrijders mee. Jullie denken dat iedereen met topmateriaal rijdt. En in dat opzicht zijn de Porsches inderdaad het beste.

Maar goed, ik ga verder met filmpjes monteren, morgen moet het weer klaar zijn. Kunnen jullie nog wat verhaaltjes schrijven of racen met de 1 serie. Meer is het ook allemaal niet.
Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 03 jun 2008, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jun 2008, 13:31

Inderdaad, niet meer zeuren maar scheuren :twisted: :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 jun 2008, 13:49

pffffffffff 21 pagina`s al.

Denk dat we de 50 wel gaan halen :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 jun 2008, 13:51

HANZ06 schreef:pffffffffff 21 pagina`s al.

Denk dat we de 50 wel gaan halen :wink:
Even wat NSFW foto's posten, dan wordt het nog aangenaam om te kijken ook. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2008, 14:44

Jordy van Kouwen schreef:Hielke, gaat deze discussie nou naar "Je hebt er geen verstand van, dus blijf maar lekker filmpjes monteren"? Is dit de nieuwe manier om de discussie naar je hand te zetten? Wat is jouw "leest" dan? Schrijven over iets waar je nog nooit bij aanwezig bent geweest? Analyseren van getallen en luisteren naar een gepassioneerde Fries? Ik ben geen expert, heb een keer mijn EU racelicentie gehaald en praat al jarenlang met coureurs op de paddock. Ik leer elke dag. Maar ik heb wel een flinke basiskennis om hierover mee te praten.

Jij maakt nu de basisvergelijking met "Goeie coureurs rijden elkaar met gelijkwaardig materiaal niet zomaar op een seconde per rondje." Dat weet ik ook wel, dat ontken ik toch ook nergens? Maar waar is dat gelijkwaardig materiaal dan? Een zelfbouw GTR die na de aankoop bijna uit elkaar viel van ellende en een Porsche GT3 Cup die door topengineers is gebouwd, een evolutie van jaren. Dat is toch ook geen vergelijk?!?!

Ik begrijp ook wel dat er illegaal auto's rondrijden, maar jullie schuiven het teveel af op die overvloed aan pk's en te weinig aan het rijtalent van de verschillende rijders of de capaciteit van de auto. Er doen te weinig topteams mee die een wagen perfect kunnen afstellen of onderhouden. Er rijden teveel zondagsrijders mee. Jullie denken dat iedereen met topmateriaal rijdt. En in dat opzicht zijn de Porsches inderdaad het beste.

Maar goed, ik ga verder met filmpjes monteren, morgen moet het weer klaar zijn. Kunnen jullie nog wat verhaaltjes schrijven of racen met de 1 serie. Meer is het ook allemaal niet.
Ja Jordy, die kant gaat het wel op als je onzinnige dingen over door topengineers gebouwde GT3's versus van ellende uit elkaar flikkerende GTR's gaat vertellen terwijl het inmiddels zelfs voor een leek duidelijk is geworden dat die GT3's met 175 kg te weinig rondrijden en daarom 4-5 seconden per rondje in de schoot geworpen krijgen. Dan kan die topcoureur in die GTR wel 3 seconden sneller zijn dan die Porsche rijder (als rijder), maar dan schiet ie er niks mee op. Dan zijn al die inspanningen om die GTR voor elkaar te krijgen voor niks geweest. Dan is dat de beloning voor het klaar zetten van een legale auto. DAAR GAAT HET OM Jordy! Nergens anders om.

Over je neutraliteit als bezoldigd cameraman voor de DSC wil ik ook nog wel even praten als het moet. Maar liever niet. Vandaar mijn opmerking 'blijf bij je leest'.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 03 jun 2008, 16:52

Zucht :)

Ik heb de klasse al 5 jaar van dichtbij meegemaakt. Indien iemand hier nog steeds dezelfde ouwe koeien uit de sloot haalt, op basis van een raceweekend anderhalve maand geleden, dan baseer je je verhaal op ouwe feiten. Dat stoort me. Indien blijkt dat je gelijk hebt, zal ik het hier ook toegeven. Maar voorlopig weten jullie HELEMAAL NIKS van de huidige ontwikkelingen. Ik weet dat Friezen graag zeuren en het begrip ontwikkeling niet al te serieus nemen, maar het gebeurt toch echt.

De +100kg voor Donovan is slechts een voorbeeld. Ik kan me ook niet voorstellen dat de organisatie een illegale dominantie van de Porsches toelaat, als het juist pretendeert alles bij elkaar te brengen (qua tijden). Dat ze wat sloom zijn met sancties, geef ik toe.

Ik zeg ook niet dat de GTR NU een slechte auto is, maar twee jaar geleden kon Michel Schaap er geen bocht mee nemen. En dat moet het dan opnemen tegen de evolutie van de 2008 GT3. Daar kan, met alle respect, JR Motorsport niet tegenop sleutelen. Het is een wagen van minstens vier jaar oud. Een 100% legale Porsche 996 GT3 kon het ook totaal niet opnemen tegen de 100% legale SS1 wagens van vorig jaar. Een STW auto reed 4 jaar geleden nog vooraan in de GT klasse en twee jaar geleden achteraan de SS1 klasse.

Dat de Porsches teveel vermogen hebben/hadden ontken ik dus ook niet, maar er zit veel verschil in de capaciteiten van de handling en rijders, dat zelfs als de wagens aan de pk/kg grens voldoen, je nog steeds grote verschillen kan verwachten. Dat is al vier jaar dus zo. Dat het niet pluis was op de Nurburgring, heb ik ook nooit ontkend. Om dat nog steeds als basis te gebruiken voor het afzeiken van de hele klasse, beetje jammer.

Ben overigens zeer benieuwd naar je praatje over mijn neutraliteit als bezoldigd cameraman, vooral omdat ik geen cameraman ben. Ga je gang...Je neutraliteit als vriend van Andre is ook niet erg indrukwekkend natuurlijk. Prima, levert in ieder geval leuke discussies op. Ik ben er in ieder geval klaar mee, dit leidt tot niks. De 50 pagina's halen jullie zelf wel. Succes ;)

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2008, 17:46

Hielke schreef: Pure DNRT praktijken.
Wat bedoel je met DNRT praktijken?
Ooit meegedaan?
Ooit wezen kijken
Wat een slap gelul zeg, typisch weer de beste stuurlui staan aan wal.
Als je het dan allemaal beter weet, en zo te horen beter kan, start dan een raceklasse op.

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2008, 18:29

met dnrt pratijken bedoeld hielke alleen maar dat er nagenoeg geen regels zijn. Dat je met de meeste auto s zo kan meedoen. Betekend niet dat het slecht is.

luco rustig:)

Ik probeer assen erbij te zijn DNRT.

Dexter

Bericht door Dexter » 03 jun 2008, 18:43

Kreeg vanmiddag een persbericht binnen wat indirect ook met de inhoud van dit topic gerelateerd is.
Ik wilde jullie dat niet onthouden.:wink:

Nieuwe klasse is een aanwinst voor de 24H Series

Creventic en de DNRT introduceren tijdens de 2e ronde van de 24H Series (16-17 augustus 2008) op de Eurospeedway de SP2 klasse. Tot nu toe gold voor deelnemende auto’s in de TOYO TIRES 24H of Dubai en de 24H SERIES een maximum cilinderinhoud van 4 liter en een maximaal aantal van 6 cilinders. Om een grotere variatie in het deelnemersveld te creëren, heeft de organisatie besloten om vanaf de race in Lausitz de deelname van auto’s toe te staan die deze waarden overschrijden. Dit is met een nadrukkelijke pk-gewichtsregeling, waarmee de toelating van snellere auto’s wordt voorkomen.

“Het is zeker niet de bedoeling om nog snellere auto’s toe te laten, want dan krijg je een scheve verhouding in het deelnemersveld en wordt de typische DNRT sfeer - die wij heel belangrijk vinden - verstoord”, aldus Gerrie Willems van Creventic. “Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat we geen gehoor hebben gegeven aan suggesties om kleinere auto’s voortaan maar te weren. Integendeel: Je moet met een Seat Ibiza net zo goed kunnen racen als met een Porsche 911.”

Nieuwe klasse maakt deelname andere sportwagens mogelijk
De nieuwe klasse houdt in dat het toch al uitgebreide en sterke internationale veld nog meer variatie krijgt. Voorwaarde is wel dat de auto's qua snelheid niet boven een gemiddeld Porsche GT3 uitstijgen. Een enthousiaste Gerrie Willems: “We hebben al een aantal inschrijvingen binnen voor deze nieuwe klasse, zoals Buddha Motorsport uit Denemarken met een Aston Martin, VDS Racing Adventures uit België met een Ford Mustang, Mal Rose Racing uit Australië met een Nissan R35 GTR en Sofrev–Autosport Promotion uit Frankrijk met een Ferrari 430. Andere auto’s die mogelijk zijn in deze klasse zijn een BMW V8 GTR, Marcos Mantis, Panoz, V8 Star Holden, Audi R8 etcetera.”

Om de indeling vast te stellen, wordt uitgegaan van het gewicht van de auto met lege tank plus dat van de rijder, gedeeld door het vermogen op de wielen. Bedraagt de uitkomst van deze berekening 3,7 kg/pk of meer, dan mag de betreffende auto deelnemen. “De meting van het vermogen op de wielen wordt door ons uitgevoerd met behulp van een zogeheten ‘Powerlogger’, die tijdens het evenement in de auto wordt gemonteerd”, legt Willems uit. Naar verwachting starten tijdens de 24H EuroSpeedway zo’n 10 auto’s in de nieuwe SP2 klasse.

Minimum gewicht Porsche 911 GT3 RSR met 25 kg verhoogd
Om voor een nog betere strijd te zorgen is besloten om het minimumgewicht van auto’s in de klasse A6 met een cilinderinhoud tussen de 3750 en 4000 cc met 25 kg te verhogen. Het nieuwe minimumgewicht voor auto’s in deze categorie, met name de in Dubai zo sterke Porsche 911 GT3 RSR, bedraagt nu 1275 kg, terwijl dit voor een Porsche GT3 met 3600 cc 1225 kg bedraagt.

Reglement 24H series 2008
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan het technische en sportieve reglement van de 24H series 2008. Vanaf begin juni is dit terug te vinden op de website. Mochten teams nu al vragen hebben over het reglement en de nieuwe klasse dan kunnen ze via mail of telefoon terecht bij Creventic.

Graag serieuze reacties en geen gekissebis onderling!

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2008, 19:22

Is dit de zelfde powerlogger die dick van elk gebruikt:)

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2008, 19:28

Andre schreef:Is dit de zelfde powerlogger die dick van elk gebruikt:)
Je bedoelt "die Dick van Elk, ontwikkelaar en verkoper van de Powerlogger" niet gebruikt! :lol:

Maar zonder gekheid. Dexter, weet je zeker dat ze de Powerlogger zoals die ook in de DSC 'gebruikt' wordt, willen gaan inzetten?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 jun 2008, 19:45

Hielke schreef:
Andre schreef:Is dit de zelfde powerlogger die dick van elk gebruikt:)
Je bedoelt "die Dick van Elk, ontwikkelaar en verkoper van de Powerlogger" niet gebruikt! :lol:

Maar zonder gekheid. Dexter, weet je zeker dat ze de Powerlogger zoals die ook in de DSC 'gebruikt' wordt, willen gaan inzetten?
Wat laat jij je kennen zeg,Hielke....

Hielke

Bericht door Hielke » 03 jun 2008, 20:00

Ben er blij om te horen dat jij me aan de hand van mijn posts hier in dit topic zo goed hebt leren kennen Hans. Zijn daar in ieder geval geen misverstanden over. Kun je mooi weddenschapjes met jezelf om een kratje bier afsluiten hoe ik een volgende keer weer op een post reageer.

Heb je verder nog wat zinnigs over de Powerlogger te melden? Bijv. dat ie door de deelnemers in de DSC zelf uitgelezen kan worden? Dat de logging achteraf openbaar wordt gemaakt? Iets anders zinnigs mbt de DSC? Het is allemaal welkom.

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2008, 20:18

Andre schreef:met dnrt pratijken bedoeld hielke alleen maar dat er nagenoeg geen regels zijn. Dat je met de meeste auto s zo kan meedoen. Betekend niet dat het slecht is.

luco rustig:)

Ik probeer assen erbij te zijn DNRT.
Nou het staat toch heel anders in de context Andre.
Beetje jammer vind ik.

Maar rij nou eens in dezelfde wagen als andere mensen waar je jezelf mee vergelijkt, misschien dat je je dan wat genuanceerder uitlaat :idea:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 jun 2008, 20:47

Hielke schreef:Ben er blij om te horen dat jij me aan de hand van mijn posts hier in dit topic zo goed hebt leren kennen Hans. Zijn daar in ieder geval geen misverstanden over. Kun je mooi weddenschapjes met jezelf om een kratje bier afsluiten hoe ik een volgende keer weer op een post reageer.

Heb je verder nog wat zinnigs over de Powerlogger te melden? Bijv. dat ie door de deelnemers in de DSC zelf uitgelezen kan worden? Dat de logging achteraf openbaar wordt gemaakt? Iets anders zinnigs mbt de DSC? Het is allemaal welkom.
Hielke,

Ik hoef geen weddenschapjes meer af te sluiten want je bent nou inmiddels na 20 pagina`s klagen zo voorspelbaar dat ik wel weet wat er gaat komen.
Alles wat jij zegt is zinnig en daar hoef ik niets aan toe te voegen wat dan zou ik alleen maar in herhaling vallen.
Maar zo`n slimme jongen als jij heeft daar geen 20 pagina`s voor nodig,toch....

Dexter

Bericht door Dexter » 03 jun 2008, 21:36

@Andre en Hielke: Ik heb geen idee welke powerlogger er gebruikt gaat worden door deze mensen.
Dat is naar mijn mening ook niet zo belangrijk, evenmin als het eventuele extra gewicht wat de Porsches GT3 en GT3 RSR mee zullen moeten nemen om aan hun minimum racegewicht te komen.

Wat volgens mij wél belangrijk is, is het feit dat er door de DNRT in samenwerking met Creventic in de 24H series blijkbaar duidelijk werk gemaakt wordt van een klasse waarin van alles en nog wat door elkaar rijdt onder het motto: Zolang het spektakel oplevert komen de toeschouwers wel! (En hun entreegeld uiteraard! :D)
Misschien zie ik het nog steeds allemaal te simpel maar ik zie het in dit draadje eerder door mij verkondigde standpunt, 'spanning en sensatie voor het publiek is belangrijker dan keurig volgens de regels elkaar met gelijkwaardig materiaal bestrijden' steeds duidelijker terrein winnen.
Blijkbaar zijn er in ieder geval genoeg teams uit heel de wereld (en dus ook uit Nederland) te porren om daar aan mee te doen als ik kijk naar de voorinschrijvngen.
Pre-reg list 24h Series - Eurospeedway - Hungary - Valencia

1 Team Absolute Motorsport Hungary - Honda Civic - Hungary
2 Autoracing Club Bratislava – Porsche 996 RS – Slovakia
3 Belien Motorsport - BMW 120d – Belgium
4 BioConcept-Car – Ford – Germany
5 Bovi Motorsport 2 – Brokernet – Hungary
6 Braspenning – BMW – The Netherlands
7 GRC racing – BMW 120d – Denmark
8 CC Car Collection GmbH – Porsche 996 GT3 – Germany
9 CR8 Project – Audi R8 – The Netherlands
10 Duwo Racing – BMW E46 – Luxembourg
11 Ebbing Motorsport 1 – Renault Clio – Germany
12 Endurance Club Hungary – Ford Fiesta – Hungary
13 Engstler Motorsport Team 1 – BMW – The Netherlands
14 Equipe Verschuur – Renault Megane Trophy – The Netherlands
15 Escuela Espanola de Pilotos – Porsche 997 GT3 – Spain
16 Gomez Competition - Touring cup SP1 - France
17 Hoptrans-Toverasport – Porsche 997 GT3 – Lithuania
18 JR Motorsport - BMW 1 GTR - The Netherlands
19 KRS-Racing – Porsche 996 GT3 – Germany
20 Marcos Racing International - The Netherlands
21 Mini Motorsport – Mini Cooper – United Kingdom
22 MS Racing Germany 1 – Seat Leon Supercopa – Germany
23 Musch Motorsport - BMW - The Netherlands
24 Nagels Racing - Golf 5 TDI - Belgium
25 Oettinger Sport RSR – VW Golf TDi – Germany
26 Online Leasing Attempto Racing – Porsche GT3 – Germany
27 ORMS-Racing – BMW Z4 – Germany
28 Pistenclub e.V. – Honda S2000 – Germany
29 Racerlab s.r.1. – Porsche 997 – Italy
30 Red Camel Racing 1 – Seat Leon 1.9 Tdi – The Netherlands
31 Red Camel Racing 2 – Seat Leon 2.0 Tdi – The Netherlands
32 Renauer Motorsport – Porsche GT3 – Austria
33 Schubert Motorsport 1 – BMW 120d – Germany
34 Speed Lover Team – Porsche – Belgium
35 SRT-Altenburger Racing – Alfa Romeo – Germany
36 Team Klos - Ford Fiesta - Germany
37 Tschornia Motorsport – BMW E46 – Germany
38 Valek Autosport – BMW M3 GTR – Czech Republic
39 VDS Racing Adventures – Ford Mustang – Belgium
40 VIP Pet foods 1 – Porsche RSR – Australia
41 XS-Line Racing – Renault Clio – Germany
42 Team Mal Rose Racing - Nissan R35 GTR - Australia
Voor mij is dit gewoon kopieergedrag (ook al zijn 24 uurs races en DSC niet rechtstreeks te vergelijken) en daar zal Dick van Elk ofwel heel blij mee zijn omdat zijn voorbeeld van klasseindeling wordt nagevolgd, ofwel hij is er helemaal niet blij mee omdat het (toekomstige) concurrentie is.
Dutch, heb jij hier een beter gefundeerde mening over? :wink:

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 03 jun 2008, 22:09

Dick van Elk heeft goed contact gehad met Creventic (Gerrie Willems). De DSC zou zelfs in het voorprogramma van de 24h Dubai 2008 rijden, maar helaas was hier te weinig animo voor. De series bijten elkaar ook niet, dat zou sowieso niet slim zijn omdat je onderling rijders kunt 'uitwisselen'.

Powerlogger is inderdaad van V-Max Racing Management (DSC). Heb vanavond Dick van Elk gesproken. De Powerlogger is afgelopen weekend wel degelijk gebruikt. Hieruit volgt dat alle GT3 997 Porsches vanaf de volgende race er 65 kg gewicht bijkrijgen (m.u.v. Donovan die al het juiste gewicht heeft gekregen), op basis van de Powerlogger gegevens. Dus....de waarheid lag ergens in het midden. Kunnen we nu rustig slapen? :)

Peric

Bericht door Peric » 03 jun 2008, 22:18

Dexter schreef: 'spanning en sensatie voor het publiek is belangrijker dan keurig volgens de regels elkaar met gelijkwaardig materiaal bestrijden'
Denk dat hier ook het grote verschil ligt in de discussie, het wordt vanuit verschillende standpunten beredeneerd.
André strijdt voor z'n plaatsje op het podium en voor de eer dat 'ie met legaal spul rondrijdt.
Anderen bekijken het vanuit het punt dat er gewoon een leuk veld rondrijdt.

Maar denk dat we er hier nooit uit zullen komen. Dit kan nóg 21 paginá doorgaan, het veranderd niets. Tuurlijk is het leuk om er over te discussiëren, maar denk dat de rek er nu wel een beetje uit is.
Mensen worden zelfs al niet meer lief tegen elkaar. Dat moeten we hier toch niet hebben... :)

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2008, 22:34

Jordy goeie info.

420pk een porsche heeft ca. 40pk verlies. Op testbank getest.

De auto moet zijn 380pk x 3.7 is 1406 kg.

Donovan was ca. 1230kg. Plus 65kg is 1295kg.

Dan zit er denk ik nog een kleine millenium bug in de powerlogger. Want dan is er ergens 111kg zoek geraakt.

I rest my case.

Dick ziet zijn eigen DSC zoals hij hem wil zien en dat hebben we maar te respecteren. Veel verandering/verbetering zit er helaas niet in. De buitenstaanders vinden het allemaal prima en de meeste rijders ook, want anders was er wel meer protest. Jordy draait de beelden zo inelkaar dat op tv de races lijken dat ze bumper aan bumper strijden. De betekenis van een 1e 2e of 3e plaats is moeilijk qua waarde in te schatten met die variable regelementen en dat is DSC.

1 ding weten we zeker de winst met een fiat 500 in de dsc GT klasse is een absolute top prestatie voor de rest is het gissen.

Alles is inderdaad meer als gezegd en herhaald. Dus voor mij is dit de laatste post in dit draadje. Op naar de bratwursten:)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 jun 2008, 23:00

Andre schreef:Jordy goeie info.

420pk een porsche heeft ca. 40pk verlies. Op testbank getest.

De auto moet zijn 380pk x 3.7 is 1406 kg.

Donovan was ca. 1230kg. Plus 65kg is 1295kg.

Dan zit er denk ik nog een kleine millenium bug in de powerlogger. Want dan is er ergens 111kg zoek geraakt.

I rest my case.

Dick ziet zijn eigen DSC zoals hij hem wil zien en dat hebben we maar te respecteren. Veel verandering/verbetering zit er helaas niet in. De buitenstaanders vinden het allemaal prima en de meeste rijders ook, want anders was er wel meer protest. Jordy draait de beelden zo inelkaar dat op tv de races lijken dat ze bumper aan bumper strijden. De betekenis van een 1e 2e of 3e plaats is moeilijk qua waarde in te schatten met die variable regelementen en dat is DSC.

1 ding weten we zeker de winst met een fiat 500 in de dsc GT klasse is een absolute top prestatie voor de rest is het gissen.

Alles is inderdaad meer als gezegd en herhaald. Dus voor mij is dit de laatste post in dit draadje. Op naar de bratwursten:)
Dus dit betekend dit dat jij nu niet meer rijdt in deze klasse nu er geen eerlijke concurrentie is?

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2008, 23:07

Dan kan die nergens meer rijden :shock:

Plaats reactie