A5 zakelijk of 1-serie zakelijk en prive

Dit is ons algemene autoforum.

A5 of 1-serie

A5 alleen zakelijk en prive auto erbij
19
48%
1-serie (of vergelijkbaar) zowel zakelijk als prive
21
53%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 02 jun 2008, 23:07

Daniel schreef:Ermee op zaterdag naar het tuincentrum of de bouwmarkt kan je inderdaad beter niet doen.
Ons bedrijf zat eerst tegenover de praxis en ivm parkeerplaatsen parkeerde iedereen daar.
Toen dat nieuwsbericht kwam over controlle op leaseauto's bij bouwmarkten hadden aantal collega's wel ff van eh :shock:

;)

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 02 jun 2008, 23:13

Tristan, niet meer denken.

A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 A5 S5

:D

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12053
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Bericht door WJ » 02 jun 2008, 23:33

Ik denk zelf dat je je er verschrikkelijk aan gaat lopen irriteren als je de A5 niet kan pakken waar en wanneer je wil voor wat dan ook. (zou ik wel hebben iig.)

Ook lijkt het mij dat als je de Leon er naast zou nemen dat je prive heel wat meer kwijt..
Dat ding loopt ook niet op water +belasting +verzekering +onderhoud, neem aan dat je hem zal moeten overkopen van de lease. Dat allemaal is ook een berg geld.

De overgang van de Leon naar de 123d is al een mooie vooruitgang imo.
Misschien de A5 (of iets soortgelijks/beter) over 3 jaar een kans geven als volgende stap omhoog? :)

Tom
Berichten: 22522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 03 jun 2008, 00:02

Is een tussenweg niet mogelijk? Een wat kleinere leaseauto waar je prive ook in kunt rijden (dus geen volgehangen 1 serie; gaat ook hard richting de 40k), dus iets met een bijtelling over 25k ofzo? Nieuwe Ibiza met wat opties ofzo, iets in die klasse? En daarnaast prive een iets dikkere funcar; MX5, E36 M3, Speedster, etc.

Vind de A5 ook schitterend maar zou zoiets toch wel prive willen rijden. Een 1 serie als enige auto kan ook, prima keus maar met zo'n diesel weet ik het zo net nog niet. Erg fijne auto lijkt mij hoor. Maar het is voor mij geen auto waar m'n autohart sneller van gaat kloppen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 jun 2008, 00:05

als je nu voor hetzelfde bedrag deze 5 kon krijgen :wink: S5 (beetje gek)

http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... _13987.hbs

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 03 jun 2008, 01:42

Een A5 3.0TDI alleen zakelijk rijden gaat denk ik tot frustaties leiden. Je kan natuurlijk wel wat creatief zijn met je kilometerregistratie maar meer dan 100km privé schrijf je ook weer niet zomaar weg. Even naar een mini-meet rijden met je A5 wordt altijd een afweging.

Dus het wordt of de bijtelling slikken of een goedkopere auto.

Persoonlijk zou ik een 123d coupé of 125i coupé een aardig alternatief vinden of missschien een TT of Scirocco.
De BMW's zijn wat meer ingetogen, maar als de A5 de maatstaf is dan kan je denk ik ook zeker een TT gaan rijden.

Drie auto's klinkt inderdaad wat overdreven. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 03 jun 2008, 09:17

Dit betreft (ook de huidige Leon) zakelijke koop, maar maakt verder geen verschil aan de bijtelling. Een Ibiza/kleine auto voor alleen zakelijk zie ik niet zitten. Rij meer als 50K per jaar, waarvan 80% zakelijk, dus dat is geen optie. Dikke auto prive erbij is leuk, maar dan zit je weer aan 3 auto's. Heb al eerder gezegd dat dat geen optie is. Dus gewoon een dikke auto voor zakelijk/prive en racer voor trackdays en racedagen. Dat is mijn voorkeur.

Morgen waarschijnlijk proefrit in 123d, daarna zal ik mijn keuze gaan bepalen, maar neig nu toch meer naar een dikke 1-serie. A5 oid komt wel over een tijdje. Wil ook binnen 2 jaar gaan verhuizen, dus die extra paar honderd euro die ik bespaar tov de A5 kan ik mooi sparen voor de inrichting. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 jun 2008, 11:59

benieuwd wat je van de 123d gaat vinden, wat je erover hoort is wel goed, en de diesel is nog net minder dan de benzine dus kan nog net :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 jun 2008, 15:02

Tristan schreef:@Macboy: Zoals Kasteel het ook zei, het is 172 euro verschil maar het is ook de rompeslomp erom heen. Ik maak heel vaak prive km's na mijn werk. Dat maakt het al lastig.
Nu snap ik er dus niks meer van. Ik zeg nu juist dat je wel bereid bent om bijtelling voor de 123d te betalen, dat ik me dan afvraag of je niet ook die EUR 172 of 200 meer voor de A5 over hebt ? En jij antwoord dat je geen rompslomp wilt. Maar als je dat prijsverschil betaalt dan HEB je toch ook geen rompslomp? Je mag dan prive rijden ermee en hoeft niets bij te houden. Of volg je me nog steeds niet ? Dat je die EUR 172 of 200 niet ervoor over hebt, dat lijkt me natuurlijk wel logisch enerzijds, maar de rompslomp is dan toch geen argument ?
Erik schreef:Als optie 2 een 120d betreft dan hoef je er helemaal geen 0,1sec over na te denken want dat hok is ook nog eens niet vooruit te branden ook, dan erger je je dag en nacht.
Jij hebt bijzonder weinig dieselervaring Erik denk ik :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 03 jun 2008, 15:37

120d loopt iig harder dan een 170pk TDI Leon FR, toch Erik? Lees niks anders dan problemen icm het roetfilter. Voor mij een reden om geen VAG 2.0 TDI te rijden en daarom bij een 123d kom. :wink:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 03 jun 2008, 15:45

Tja het blijft diesel.

Is een Megane RS dCi dan geen betere optie? Kost weinig en heb je ook geen gezeur met prive/zakelijke kilometers. Loopt altijd beter dan een VAG 2.0TDI 170pk en zóóóó geweldig is een 120d nu ook weer niet imho (en met M-pakket en Exe enzo ook 45k ofzo, scheelt toch 12k in de bijtelling)

Voor het echt snelle werk heb je toch al die racer.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 03 jun 2008, 15:54

In de A3 wordt nu de 170pk CR TDI geleverd. Is de 170pk TDI in de FR niet een PD motor?

Bij een Audi tel je toch al gauw 15.000 euro aan extra's op.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 03 jun 2008, 15:57

@Martijn: Mijn voorkeur gaat naar een 123d. Hoor zeer goede verhalen hierover en hoop morgen dit te bevestigen.

@RutgerK: Volgens mij geen PD, maar weet niet zeker. Maar heb liever 1-serie dan A3 op dit moment. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 jun 2008, 16:47

Hou ons op de hoogte !!! Eventueel youtube filmpje van de tellers !

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 03 jun 2008, 21:30

Martijn schreef:Tja het blijft diesel.

Is een Megane RS dCi dan geen betere optie? Kost weinig en heb je ook geen gezeur met prive/zakelijke kilometers. Loopt altijd beter dan een VAG 2.0TDI 170pk en zóóóó geweldig is een 120d nu ook weer niet imho (en met M-pakket en Exe enzo ook 45k ofzo, scheelt toch 12k in de bijtelling)

Voor het echt snelle werk heb je toch al die racer.
Goed punt: de fun factor (gezien het onderstel etc) ligt zeer waarschijnlijk (zelf niet mee gereden met de diesel) erg hoog. Versus een 120D zeker meer beleving, vrij suffe auto, de 123d er naast zou een mooie test opleveren. Voordeel is in elk geval minder bijtelling...

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2008, 20:54
Locatie: N-H

Bericht door Raymond » 03 jun 2008, 23:05

Ik zou gewoon en auto uitzoeken waarmee je zowel doordeweeks als in het weekend zakelijk en prive mee kan worden gereden, en die bovendien naar jouw wens is.

En volgens mij kost die a5 in dit geval niet meer dan een bmw + 2e auto.
Of je moet een oude fiat panda als 2e auto kopen.
Maar jou kennende zal er dan toch wel wat leuks komen.

Ik ga voor de a5 met bijtelling.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 jun 2008, 09:40

Raymond schreef:Ik zou gewoon en auto uitzoeken waarmee je zowel doordeweeks als in het weekend zakelijk en prive mee kan worden gereden, en die bovendien naar jouw wens is.

En volgens mij kost die a5 in dit geval niet meer dan een bmw + 2e auto.
Of je moet een oude fiat panda als 2e auto kopen.
Maar jou kennende zal er dan toch wel wat leuks komen.

Ik ga voor de a5 met bijtelling.
Hey Raymond,

als ik voor de BMW ga, neem ik geen 2e prive auto ernaast. Dat is ook de reden waarom ik voor een 'minder dure' auto ga. Dan kan ik deze ook prive rijden. A5 is dan puur alleen zakelijk, en eigenlijk jammer als je zo'n mooie/gave auto niet prive kan rijden. Als bijtelling geen rol had gespeeld. had ik allang de A5 besteld. :wink:

Gebruikersavatar
Pikey
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 apr 2008, 10:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pikey » 04 jun 2008, 09:42

Tristan, doe nou maar gewoon een witte 123d HE+M, dan kunnen we nog eens ruilen en dan kan ik kijken hoe de remmen zitten of ik die ook kan plaatsen op de 118d ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 jun 2008, 09:49

Pikey schreef:Tristan, doe nou maar gewoon een witte 123d HE+M, dan kunnen we nog eens ruilen en dan kan ik kijken hoe de remmen zitten of ik die ook kan plaatsen op de 118d ;)
LOL, uitwisselings-project (ook onderdelen). :lol:

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2008, 20:54
Locatie: N-H

Bericht door Raymond » 04 jun 2008, 13:16

Tristan schreef:
Raymond schreef:Ik zou gewoon en auto uitzoeken waarmee je zowel doordeweeks als in het weekend zakelijk en prive mee kan worden gereden, en die bovendien naar jouw wens is.

En volgens mij kost die a5 in dit geval niet meer dan een bmw + 2e auto.
Of je moet een oude fiat panda als 2e auto kopen.
Maar jou kennende zal er dan toch wel wat leuks komen.

Ik ga voor de a5 met bijtelling.
Hey Raymond,

als ik voor de BMW ga, neem ik geen 2e prive auto ernaast. Dat is ook de reden waarom ik voor een 'minder dure' auto ga. Dan kan ik deze ook prive rijden. A5 is dan puur alleen zakelijk, en eigenlijk jammer als je zo'n mooie/gave auto niet prive kan rijden. Als bijtelling geen rol had gespeeld. had ik allang de A5 besteld. :wink:
Het blijft moeilijk, ik zou gewoon er even een paar getallen op los laten.
Maar tijdens je werk in een dikke bak en prive in een wat mindere, is voor mij moeilijk te begrijpen. (en misschien voor de belasting ook)
Als er iets is waar ik een hekel aan dan is het die km-registratie.

Succes!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 jun 2008, 15:51

Tja en voor EUR 172 verschil per maand ... ik weet het, het blijft veel geld, maar aan de andere kant rijd je dan wel een dikke A5 zonder rompslomp.

Mij zou een A5 overigens geen EUR 172 per maand meer waard zijn t.o.v. een 123d 3-deurs in het wit met M-pakket en xenon en nog wat opties.

Alhoewel, die 3.0TDI is wel erg snel he ... jawel denk dat ik er dat wel voor over zou hebben

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 04 jun 2008, 16:44

Ik weet niet wat die 123d moet gaan kosten maar ik denk dat het verschil in kosten toch wel behoorlijk is met een A5 3.0TDI van € 80.000. Lijkt mij dat het verhscil in nettokosten toch richting de 400-450 euro per maand zal lopen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 jun 2008, 16:50

Macboy schreef:
Alhoewel, die 3.0TDI is wel erg snel he ... jawel denk dat ik er dat wel voor over zou hebben
Merk je dat dan ook echt ? Dat die sneller is ? Kan me wel er iets bij voorstellen dat zo'n motor in zo'n auto behoorlijk geïsoleerd overkomt qua snelheidbeleving.
Het zal vooral de tellernaald op de snelheidsmeter zijn die snel gaat (denk ik).


Zo'n A5 vind ik overigens ook een hele mooie auto, maar nergens heb ik het idee dat het nou ook een driving fun auto is.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 jun 2008, 09:34

Doordat de BMW-dealer het M-pakket en andere accessoires achteraf kan monteren (meer als bij Audi), gaat de catalogusprijs nog meer omlaag tov de A5. Zoals het er nu uitziet betaal ik zo'n 441,= euro per maand aan bijtelling tov. +/- 700 euro voor de A5. Met de 1-serie zal ik meer driving-fun hebben dan de A5. Omdat ik geen 2e prive auto erbij wil is de 1-serie een mooie oplossing: sportief, luxe en zuinig.

Ik denk dat ik eruit ben. :lol:

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 05 jun 2008, 13:33

Rico v Velzen schreef: Merk je dat dan ook echt ? Dat die sneller is ? Kan me wel er iets bij voorstellen dat zo'n motor in zo'n auto behoorlijk geïsoleerd overkomt qua snelheidbeleving. Het zal vooral de tellernaald op de snelheidsmeter zijn die snel gaat (denk ik).

Zo'n A5 vind ik overigens ook een hele mooie auto, maar nergens heb ik het idee dat het nou ook een driving fun auto is.
Je kan er best hard mee rossen, maar je hebt niet het gevoel dat je helemaal één bent met de machine. Het voelt nogal afstandelijk: de besturing zou directer kunnen en de geluidsdemping is zo goed dat je erg weinig meekrijgt van wat er voorin gebeurt. Bij de diesel is dat nog een tikje erger dan bij de benzine-uitvoeringen. Daarnaast is het ding met quattro vrijwel niet van de wijs te brengen dus een beetje spelen zit er niet in.
Een E92 daagt je naar mijn mening veel meer uit om aan de slag te gaan, bij de A5 gaat het allemaal te vanzelfsprekend, te makkelijk.

@ Tristan: bij dik 250 euro verschil is dat inderdaad wel een logische keuze :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Marc Sierra en 18 gasten