(Turbo) tuning draad .35i vs ///M (veiligheid/marges ed)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 02 jun 2008, 11:56

Da's dus interessant. Hoe goed is die Dinan chip nou eigenlijk? Hoe is de vermogens opbouw? Alpina lukt het inderdaad wel met de B3 (met 360pk).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2008, 12:27

Robin schreef:Pak beter de Alpina B3 biturbo tov de M3, met 40pk minder dan de Dinan weet Alpina de M3 wél af te troeven. Over kansloos gesproken. :lol:
Ik vind dat geen aftroeven, gaat om een ander motor concept. Kies dat waar je het best bij thuisvoelt.

Ik blijf er bij; TT met NA vergelijken kan niet IMHO.

Daarbij komt ook nog dat in Nederland er niet veel prijsverschil zal zijn tussen een stock M3 en een stock Alpina TT

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 jun 2008, 12:33

Mee eens. Een F40 vergelijk je ook niet met een McLaren F1. :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2008, 13:19

Waar het mij om gaat;

Als je naar verschillende aandrijfconcepten kijkt ( TT vs NA in dit geval) dan zijn er altijd voor/na delen voor ieder concept te benoemen. Deze zijn vaak niet uitwisselbaar. Daarmee krijg je gezeik; zo van ; die m3, man dat ding trekt niet van onderuit............................en die TT man die voelt zoveel sneller......................enz enz

Iedereen die maar een beetje pretendeert iets van motor techniek af te weten snapt dit, das nl inherent aan zo`n blok, net als een TT wel van onder uit van kiet gaat.

Dit maakt een vergelijking lastig, tenzij je aangeeft dat de uitkomst logisch is gezien de verschillende aandrijf concepten.............................

Daar de prijs in Nederland voor deze 2 kanonnen mekaar niet veel zal doen even als de prestaties die op een vergelijkbaar niveau liggen, zal het prijs en prestatieverschil ansich niet zo zeer de overweging zijn om de 1 danwel de ander aan te schaffen. Bepalend zal zijn welk aandrijfconcept het beste bij de aanstaande koper past, c.q. waar heb je het meeste mee.....................

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 02 jun 2008, 13:37

Komt ACS ook niet binnenkort met een powerchip? :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 jun 2008, 15:34

Kortere overbrenging erin en ding trekt als beer een bocht uit. Heb echt geen chip nodig zo.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 jun 2008, 15:46

Op de laatste Best Motoring DVD staan testen van de 135i vs de M3 en bij de sprint en de slalom met elandproef is de 135i sneller. Op de circuit is de M3 iets sneller! 135i is niet moeders mooiste IMHO, maar dat is de E92 M3 ook niet IMHO, bang for the buck is mega bij de 135i, alleen in NL kun je er geen gebruik van maken.

Michel

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 02 jun 2008, 16:26

hugo schreef:Komt ACS ook niet binnenkort met een powerchip? :lol:
... zou zo maar kunnen - zou zo maar kunnen ... ik hou de 135i acs draad toch nog even in de gaten de komende tijd ... :D

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 02 jun 2008, 18:47

romo schreef:Mee eens.

Het blijft een puur individuele overweging ( lees; financieel) om een 35i danwel een M3 te kopen.

Prijs is een relatief begrip
Precies en je ziet (en hoort) gewoon dat deze chauffeur meer plezier heeft in de M3. Dat zit vaak in kleine dingen. De vraag is of je de 335i daadwerkelijk op dat niveau kan krijgen.

Als ik het geld zou hebben en de keuze beperkt was tot 335i (al dan niet getuned) of de M, was de winnaar duidelijk. De M3 dus.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2008, 21:55

Video; 135i standaard uitlaat, en 135i met PP uitlaat, van 2.45 min interessant, de rest is bagger...........................


http://www.youtube.com/watch?v=HBDjrH40X2Q

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Bericht door WJ » 02 jun 2008, 22:04

Weet niet of dit al ergens voorbij was gekomen en of het in dit topic hoort.
Een test tussen de BMW Dinan 335i & stock M3.

http://www.webridestv.com/showvideo.aspx?video=79736

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 jun 2008, 22:07

Automaat das jammer.

wel lekker soundje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 5 gasten