Dutch supercar challenge.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
ca. 1150 kg met 272pk.
Er rijden ook jongens met e36 m3 met 340pk die houdt ik dus ook niet bij. Maak ook niks geen regelementen gewoon gas geven.
Ik deed op zandvoort 1.55.5 op heel oud rubber en uitlijning stond niet goed. 1.53 laag moet wel gaan lukken. Maar niet continu. Zal wel snel naar 55 ers terug zakken denk ik.
Er rijden ook jongens met e36 m3 met 340pk die houdt ik dus ook niet bij. Maak ook niks geen regelementen gewoon gas geven.
Ik deed op zandvoort 1.55.5 op heel oud rubber en uitlijning stond niet goed. 1.53 laag moet wel gaan lukken. Maar niet continu. Zal wel snel naar 55 ers terug zakken denk ik.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Andre schreef:ca. 1150 kg met 272pk.
Er rijden ook jongens met e36 m3 met 340pk die houdt ik dus ook niet bij. Maak ook niks geen regelementen gewoon gas geven.
Ik deed op zandvoort 1.55.5 op heel oud rubber en uitlijning stond niet goed. 1.53 laag moet wel gaan lukken. Maar niet continu. Zal wel snel naar 55 ers terug zakken denk ik.
Dat is voor de zac heel snel. Met 1.55 rij je vooraan mee.Een bekende van me rijd met een 300+ pk 1.58.dat is ook meer een sleutelaar dan rijder.Ik hoop met m'n M3 E30 1.53/1.55 (300 pk/1100 kg) te rijden dus zal ik je wel tegenkomen

-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Andre mist een raceweekend, Hielke put al zijn informatie uit de klaagbaak van Andre. Het lijkt me een redelijk sterke stemmingmakerij als je dus de huidige feiten niet kent. Ik ken ook niet alle ontwikkelingen, maar er was afgelopen weekend in ieder geval een grote rel, waarbij alle Porsche GT3 rijders met een chagrijnige bek over de paddock liepen. Ik weet in ieder geval dat GT3 Cup rijder Donovan er 100 kg bij heeft moeten stoppen.
Ik zie wel hoe het allemaal opgelost wordt. Ik heb in ieder geval nog nooit zoveel gevechten op de baan gezien, dus het veld ligt wel dichter bij elkaar. Legaal of illegaal. Met 80 verschillende wagens, kan je sowieso nooit het rijderstalent meten. Er is gewoon geen referentie. Dan heb ik liever gave plaatjes.
De uitzending van afgelopen zondag was inderdaad gericht op de rijders. Dit zijn betaalde items om de televisierechten e.d. te betalen. Omdat we elke week moeten uitzenden en maar een paar dagen productietijd hebben, zit er ook niet veel meer in, dan dit soort uitzendingen om de gaten te vullen. Overigens, de twee uitzendingen ervoor hebben uitgebreid de Pinksterraces laten zien, dus het heeft ook weinig zin om dit nogmaals te doen.
Komende zondag, 12:00u is in ieder geval het verslag van de zaterdagrace Spa Francorchamps, maar daarin ook alle crashbeelden. Zag er in ieder geval heel heftig uit.
Ik zie wel hoe het allemaal opgelost wordt. Ik heb in ieder geval nog nooit zoveel gevechten op de baan gezien, dus het veld ligt wel dichter bij elkaar. Legaal of illegaal. Met 80 verschillende wagens, kan je sowieso nooit het rijderstalent meten. Er is gewoon geen referentie. Dan heb ik liever gave plaatjes.
De uitzending van afgelopen zondag was inderdaad gericht op de rijders. Dit zijn betaalde items om de televisierechten e.d. te betalen. Omdat we elke week moeten uitzenden en maar een paar dagen productietijd hebben, zit er ook niet veel meer in, dan dit soort uitzendingen om de gaten te vullen. Overigens, de twee uitzendingen ervoor hebben uitgebreid de Pinksterraces laten zien, dus het heeft ook weinig zin om dit nogmaals te doen.
Komende zondag, 12:00u is in ieder geval het verslag van de zaterdagrace Spa Francorchamps, maar daarin ook alle crashbeelden. Zag er in ieder geval heel heftig uit.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Jordy
hielke spreekt niet voor mij dat kan ik heel goed zelf. Hielke geeft hier zijn eigen oordeel. Laten we dat even voorop stellen.
Tis mooi dat er nu in ieder geval wat gebeurt. 100kg is een begin. Maar als mijn berekening klopt moet een 997 cup ongeveer 175kg meenemen om legaal te zijn maar dat even terzijde.
Waarschijnlijk zijn we er weer bij op hockenheim. Ik heb mijn toezegging gedaan om het seizoen af te maken en dat doe ik ook. Als het mij het plezier geeft wat ik er van verwacht had is vraag 2. Maar misschien moet je met een ander idee die kant op gaan. En moet ik zelf ook meer eens beginnen om een sigaartje op te steken daaro.
hielke spreekt niet voor mij dat kan ik heel goed zelf. Hielke geeft hier zijn eigen oordeel. Laten we dat even voorop stellen.
Tis mooi dat er nu in ieder geval wat gebeurt. 100kg is een begin. Maar als mijn berekening klopt moet een 997 cup ongeveer 175kg meenemen om legaal te zijn maar dat even terzijde.
Waarschijnlijk zijn we er weer bij op hockenheim. Ik heb mijn toezegging gedaan om het seizoen af te maken en dat doe ik ook. Als het mij het plezier geeft wat ik er van verwacht had is vraag 2. Maar misschien moet je met een ander idee die kant op gaan. En moet ik zelf ook meer eens beginnen om een sigaartje op te steken daaro.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Hoi Andre, dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen dat Hielke zijn informatie blijkbaar uit bronnen zoals jij haalt . Ik heb hem in ieder geval afgelopen weekend of de andere races niet gezien (omdat hij er niet was), en toch worden er gedateerde koeien uit de sloot gehaald.Andre schreef:hielke spreekt niet voor mij dat kan ik heel goed zelf. Hielke geeft hier zijn eigen oordeel. Laten we dat even voorop stellen.
Overigens sta je niet alleen in deze discussie. Er waren heftige gesprekken gaande op de paddock. Dat niet iedereen dit op een DSC forum ventileert, is logisch. Buitenstaanders gaan toch hun eigen mening vormen wat vaak doorschiet (zie dit forum).
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Als je dsc niet eerlijk vind ivm gewicht en pk, en je bent dan zo van de princiepes waarom doe je dan mee met time attack.
In die klasse rijden ook allemaal auto`s van 200 pk tot 900 pk aan toe.
Ik zie dat je in een sub met 800 pk gaat rijden, succes en winst bijna verzekerd.
Was dit nou een competitie met auto`s met allemaal dezelfde vermogens dan had ik je wel kunnen volgen maar nu begrijp ik het even niet.
Grtz,Hanz06
In die klasse rijden ook allemaal auto`s van 200 pk tot 900 pk aan toe.
Ik zie dat je in een sub met 800 pk gaat rijden, succes en winst bijna verzekerd.
Was dit nou een competitie met auto`s met allemaal dezelfde vermogens dan had ik je wel kunnen volgen maar nu begrijp ik het even niet.
Grtz,Hanz06

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Andre schreef:Waarschijnlijk zijn we er weer bij op hockenheim. Ik heb mijn toezegging gedaan om het seizoen af te maken en dat doe ik ook. Als het mij het plezier geeft wat ik er van verwacht had is vraag 2. Maar misschien moet je met een ander idee die kant op gaan. En moet ik zelf ook meer eens beginnen om een sigaartje op te steken daaro.
Ik sprak net Frank Meijer die is er ook weer bij op hockenheim. Rijd SS1.Daar kan je toch wel het gevecht mee aan??
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Hans, zo moeilijk is het toch niet te bevatten allemaal?HANZ06 schreef:Als je dsc niet eerlijk vind ivm gewicht en pk, en je bent dan zo van de princiepes waarom doe je dan mee met time attack.
In die klasse rijden ook allemaal auto`s van 200 pk tot 900 pk aan toe.
Ik zie dat je in een sub met 800 pk gaat rijden, succes en winst bijna verzekerd.
Was dit nou een competitie met auto`s met allemaal dezelfde vermogens dan had ik je wel kunnen volgen maar nu begrijp ik het even niet.
Grtz,Hanz06
DSC is supereerlijk met een gedegen reglement gebaseerd op pk/gewicht. Het is de naleving en de controle waar het probleem zit. Niet in het reglement. Ben je als organisator niet van plan je eigen reglement serieus te nemen, KOM ER DAN NIET MEE!!! Er zijn nog teveel goeïgen, Friezen, naïvelingen, die denken dat ze zich er met de aanschaf, preparatie, klasse-indeling en controle nadien ook aan moeten houden. Wil je immers die strenge regels niet hebben en daarmee gezeur achter voorkomen als blijkt dat er hele volksstammen zijn die zich niet aan die reglementen denken te hoeven houden, dan introduceer je simpele regels zoals bij DNRT, ZAC of Time Attack.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Hans
Zijn er regels voor time attack zijn er restricties qua pk en gewicht etc. Zo ja dan hoor ik het graag van je.
Je moet goed lezen. Ik ga zeker ook een keer DNRT rijden met een 130i tegen dikke pk kanonnen waar ik absoluut niet van kan winnen. Je zult van mij daar niet een verkeerd woord over horen. En waarom niet. Huub komt niet met een ellenlange pdf file met regels. Je doet mee of je doet niet mee. Ik rijdt ook elk jaar winter endurance prachtig evenement. Ook daar kan je met 1500pk aankomen en winnen. Hoor je mij ook niet over. Je weet op het moment dat je je inschrijft wat je te wachten staat. Dan klopt inderdaad cav zijn verhaal knijp die wijfen in de kont en drink champagne en dan heeft ie gelijk. Gewoon lekker scheuren en dat is het. Win je de race is het mooi win je niet ook prima altijd iemand met meer pk. Daar ga mee akkoord op het moment als je de inschrijf formulieren ondertekend.
Wil je geen regels handhaven stel ze dan ook niet samen, want dat brengt alleen verwarring. Huub snapt dat heel goed.
Zou de DSC een regelement als de DNRT hebben is er dus niks aan de hand. Kom je lekker met je pk monster en gas op de bodem. S avonds een sigaartje en glas bier en op naar het volgende evenement.
Maar zo is de DSC niet onstaan. Er zijn prachtig mooie indelingen gemaakt en het zou oh zo mooi zijn als die gehandhaafd zouden worden. En dat is niet zo n groot probleem omdat voorelkaar te krijgen. Alleen dan zul je ongetwijfeld kwaaie gezichten krijgen bij een aantal deelnemers. Das even de bezem erdoor maar dan komen er geheid nieuwe deelnemers bij die de proffessionaliteit kunnen waarderen. En zou de DSC naar een hoger level tillen.
Dan durf ik te beweren dat de DSC 1 van de mooiste klasse van de benelux zou zijn. En dan mogen we het van hielke ook weer RACE klasse noemen.
Zijn er regels voor time attack zijn er restricties qua pk en gewicht etc. Zo ja dan hoor ik het graag van je.
Je moet goed lezen. Ik ga zeker ook een keer DNRT rijden met een 130i tegen dikke pk kanonnen waar ik absoluut niet van kan winnen. Je zult van mij daar niet een verkeerd woord over horen. En waarom niet. Huub komt niet met een ellenlange pdf file met regels. Je doet mee of je doet niet mee. Ik rijdt ook elk jaar winter endurance prachtig evenement. Ook daar kan je met 1500pk aankomen en winnen. Hoor je mij ook niet over. Je weet op het moment dat je je inschrijft wat je te wachten staat. Dan klopt inderdaad cav zijn verhaal knijp die wijfen in de kont en drink champagne en dan heeft ie gelijk. Gewoon lekker scheuren en dat is het. Win je de race is het mooi win je niet ook prima altijd iemand met meer pk. Daar ga mee akkoord op het moment als je de inschrijf formulieren ondertekend.
Wil je geen regels handhaven stel ze dan ook niet samen, want dat brengt alleen verwarring. Huub snapt dat heel goed.
Zou de DSC een regelement als de DNRT hebben is er dus niks aan de hand. Kom je lekker met je pk monster en gas op de bodem. S avonds een sigaartje en glas bier en op naar het volgende evenement.
Maar zo is de DSC niet onstaan. Er zijn prachtig mooie indelingen gemaakt en het zou oh zo mooi zijn als die gehandhaafd zouden worden. En dat is niet zo n groot probleem omdat voorelkaar te krijgen. Alleen dan zul je ongetwijfeld kwaaie gezichten krijgen bij een aantal deelnemers. Das even de bezem erdoor maar dan komen er geheid nieuwe deelnemers bij die de proffessionaliteit kunnen waarderen. En zou de DSC naar een hoger level tillen.
Dan durf ik te beweren dat de DSC 1 van de mooiste klasse van de benelux zou zijn. En dan mogen we het van hielke ook weer RACE klasse noemen.

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Hielke en Andre of Andre en Hielke,
De weddenschap die ik met mezelf gehouden heb over wie van jullie het eerste zou reageren heb ik verloren maar gelukkig blijft het kratje onder het zelfde dak
Natuurlijk begrijp ik het wel, maar door die 18 pagina`s die jullie vullen met jullie verweer tegen het dsc maken jullie zo langzamerhand een karikatuur van jezelf.
Jullie standpunt is duidelijk en ik begrijp dat best.
Andre wil niet voorbij gereden worden door een auto die niet aan de regels voldoet en dat is begrijpelijk omdat hij dat oneerlijk vind.
Op zo`n manier zou hij geen wedstrijd willen winnen.
Maar het zou hem sieren wanneer hij in een wedstrijd waar geen regels gelden(of bijna geen) niet mee zou doen wanneer daar auto`s in mee rijden die drie honderd pk minder hebben.
Want zeggen dat je eerste bent geworden met een auto die 300 pk meer heeft dan de rest is ook niet iets waar je trots op hoeft te zijn.
Andersom wel.
Als hij in een auto was gaan zitten met 175 pk en had dan in de prijzen gevallen, dan had hij een held geweest.
Principieel gezien(ff regels buiten beschouwing gelaten) doet hij in mijn ogen hetzelfde als die "snelle" mannen in het dsc en gaat in een auto zitten met 800 pk.
ik heb het dus over principes en niet over regeltjes.
Grtz,Hans
De weddenschap die ik met mezelf gehouden heb over wie van jullie het eerste zou reageren heb ik verloren maar gelukkig blijft het kratje onder het zelfde dak

Natuurlijk begrijp ik het wel, maar door die 18 pagina`s die jullie vullen met jullie verweer tegen het dsc maken jullie zo langzamerhand een karikatuur van jezelf.
Jullie standpunt is duidelijk en ik begrijp dat best.
Andre wil niet voorbij gereden worden door een auto die niet aan de regels voldoet en dat is begrijpelijk omdat hij dat oneerlijk vind.
Op zo`n manier zou hij geen wedstrijd willen winnen.
Maar het zou hem sieren wanneer hij in een wedstrijd waar geen regels gelden(of bijna geen) niet mee zou doen wanneer daar auto`s in mee rijden die drie honderd pk minder hebben.
Want zeggen dat je eerste bent geworden met een auto die 300 pk meer heeft dan de rest is ook niet iets waar je trots op hoeft te zijn.
Andersom wel.
Als hij in een auto was gaan zitten met 175 pk en had dan in de prijzen gevallen, dan had hij een held geweest.
Principieel gezien(ff regels buiten beschouwing gelaten) doet hij in mijn ogen hetzelfde als die "snelle" mannen in het dsc en gaat in een auto zitten met 800 pk.
ik heb het dus over principes en niet over regeltjes.
Grtz,Hans
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Time Attack is geen race Hans.
En waar de verhalen over de 800 pk Subaru vandaan kwamen weet ik niet want die auto gaat het beslist niet worden volgens Andre. Of het überhaupt wel een auto gaat worden is nog maar de vraag. Principe van het willen winnen van de Time Attack is er ook niet. Veel eigenaren van snelle auto's hebben er schik in hun auto op zo'n evenement eens door een goede rijder snelle ronden te laten rijden. Zo is het met Andre straks ook. Als ie al meedoet.
En waar de verhalen over de 800 pk Subaru vandaan kwamen weet ik niet want die auto gaat het beslist niet worden volgens Andre. Of het überhaupt wel een auto gaat worden is nog maar de vraag. Principe van het willen winnen van de Time Attack is er ook niet. Veel eigenaren van snelle auto's hebben er schik in hun auto op zo'n evenement eens door een goede rijder snelle ronden te laten rijden. Zo is het met Andre straks ook. Als ie al meedoet.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Ik vind er weinig doorgeschotens aan, Jordy. En evenmin vind ik dat je in het paddock moet zijn geweest 'om je informatie te halen'.Jordy van Kouwen schreef:Overigens sta je niet alleen in deze discussie. Er waren heftige gesprekken gaande op de paddock. Dat niet iedereen dit op een DSC forum ventileert, is logisch. Buitenstaanders gaan toch hun eigen mening vormen wat vaak doorschiet (zie dit forum).
Als ik op dit forum wil discussiëren over regelschendingen op Le Mans of - en dat is zeer reëel - de verkeerde balans tussen benzine- en dieselauto's in de LMP1-klasse, moet ik dan daarvoor naar Le Mans zijn geweest? Moet ik alle teambazen en betrokkenen hebben gesproken? Moet ik de ACO over mijn standpunt inlichten? Nee, want op grond van reglementen, uitslagen, kwalificatietijden, autogewichten en andere openbare feiten kan ik daar heel gedegen over meepraten en er mijn oordeel over vormen.
Inmiddels vind ik het allemaal prima, want de DSC-organisatie heeft gemeld:
1. dat het DSC niet is te vergelijken met andere (semi-)professionele GT-kampioenschappen in Europa
2. dat het geen diskwalificaties achteraf wil
3. dat er achter de schermen wel wat aan gedaan gaat worden, waarvan blijkbaar akte gezien alle boze gezichten afgelopen weekend (en ook al eigenlijk half-half door Van Elk aangekondigd een paar weken geleden).
Nou, mooi. Duidelijk. Dat André er als deelnemer iets minder nonchalant tegenover staat, kan ik me dan weer heel goed voorstellen. En soms moet je als deelnemer daarover ook in het publiek herrie maken. Om het bovenstaande voorbeeld weer aan te halen: Pescarolo heeft zijn bezwaar tegen de scheve diesel-equivalentieregels op Le Mans ook via de media gespeeld. Een beetje slimme vos weet dat dat soms meer effect heeft dan achterkamertjespolitiek.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Hans even over time attack.
Ik had mij niet eens ingeschreven voor de time attack. Je mag wel even weten hoe het werkelijk zit.
Ik kreeg email met de vraag of ik iemand zijn auto wou rijden ik wist niet eens hoeveel pk die had het kon ook wel subaru justy zijn met 100pk. Dacht je nou werkelijk dat ik een auto zou hebben uitgezocht met de meeste pk. Dan ken je mij nog lang niet. Als ik werkelijk wou rijden op time attack dan had ik mezelf wel ingeschreven. Dit is door iemand anders gedaan. En wat dan nog. Als je mij goed zou kennen en dat weten velen anderen hier wel dan had ik het liefste inderdaad met een subaru justy meegedaan. Maar zoals het er nu voorstaat doe ik helemaal niet mee dus waar maak je je druk om.
Even een stukje over mezelf hoe ik inelkaar zit.
Paar weken terug was ik drift instructeur en dan stap ik bij verschillende mensen in. Als je mij vraagt wat ik de de leukste auto vindt op zo n dag. Dan is dat ouwe E30 325i of ouwe 2.0 Sierra. Ik kom daar met een smile van oor tot oor uit. Lekker vechten met de auto. Heerlijk.
Eerder vroeg een kennis van mij dat ik hem een hele dag wou begeleiden maar durfde het eerst niet te vragen. Omdat ik met grote dure race auto s reed en dacht dat ik mij daar niet voor intresseerde. Ik zei man ik vindt het juist prachtig en dat was super dag en gelachen en prachtig gedrift.
En ik voel me dus absoluut niet te goed voor de DNRT in tegendeel. Ik vindt het prachtig zelfs een dacia cup. Ik zie er gewoon naar uit om daar gezellig een race te rijden met gelijk gestemden.
Wat ik geleerd heb in al de jaren die ik op het circuit heb doorgebracht. Is dat het plezier zeker niet in de duurste snelste (race) auto s zit. Velen op dit forum hoef ik dat niet uit te leggen. Ikzelf heb een 1 serie race auto. Voor mij een van de leukste race auto s op dit moment. Vele duurdere race auto s geven mij absoluut niet meer race plezier eerder minder. Je ziet de tendens ook in verschillende race klassen het moet steeds duurder steeds meer geld erin. Maar als het nou meer race plezier geeft?
Ik had mij niet eens ingeschreven voor de time attack. Je mag wel even weten hoe het werkelijk zit.
Ik kreeg email met de vraag of ik iemand zijn auto wou rijden ik wist niet eens hoeveel pk die had het kon ook wel subaru justy zijn met 100pk. Dacht je nou werkelijk dat ik een auto zou hebben uitgezocht met de meeste pk. Dan ken je mij nog lang niet. Als ik werkelijk wou rijden op time attack dan had ik mezelf wel ingeschreven. Dit is door iemand anders gedaan. En wat dan nog. Als je mij goed zou kennen en dat weten velen anderen hier wel dan had ik het liefste inderdaad met een subaru justy meegedaan. Maar zoals het er nu voorstaat doe ik helemaal niet mee dus waar maak je je druk om.
Even een stukje over mezelf hoe ik inelkaar zit.
Paar weken terug was ik drift instructeur en dan stap ik bij verschillende mensen in. Als je mij vraagt wat ik de de leukste auto vindt op zo n dag. Dan is dat ouwe E30 325i of ouwe 2.0 Sierra. Ik kom daar met een smile van oor tot oor uit. Lekker vechten met de auto. Heerlijk.
Eerder vroeg een kennis van mij dat ik hem een hele dag wou begeleiden maar durfde het eerst niet te vragen. Omdat ik met grote dure race auto s reed en dacht dat ik mij daar niet voor intresseerde. Ik zei man ik vindt het juist prachtig en dat was super dag en gelachen en prachtig gedrift.
En ik voel me dus absoluut niet te goed voor de DNRT in tegendeel. Ik vindt het prachtig zelfs een dacia cup. Ik zie er gewoon naar uit om daar gezellig een race te rijden met gelijk gestemden.
Wat ik geleerd heb in al de jaren die ik op het circuit heb doorgebracht. Is dat het plezier zeker niet in de duurste snelste (race) auto s zit. Velen op dit forum hoef ik dat niet uit te leggen. Ikzelf heb een 1 serie race auto. Voor mij een van de leukste race auto s op dit moment. Vele duurdere race auto s geven mij absoluut niet meer race plezier eerder minder. Je ziet de tendens ook in verschillende race klassen het moet steeds duurder steeds meer geld erin. Maar als het nou meer race plezier geeft?
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Dat ben ik met je eens, maar LeMans brengt wat meer persberichten en betrouwbare bronnen met zich mee, dan een DSC raceweekend. Tevens heb je met zoveel verschillende wagens en zoveel amateurrijders geen beeld van de wagenperformance. En dat juiste beeld zal je toch echt op de paddock of via soortgelijke bronnen moeten vormen. Als er dan vervolgens weer dezelfde onvrede op dit forum wordt geuit, zonder de laatste ontwikkelingen te weten, vind ik het een beetje vreemde vertoning worden.Dutch schreef:Ik vind er weinig doorgeschotens aan, Jordy. En evenmin vind ik dat je in het paddock moet zijn geweest 'om je informatie te halen'.Jordy van Kouwen schreef:Overigens sta je niet alleen in deze discussie. Er waren heftige gesprekken gaande op de paddock. Dat niet iedereen dit op een DSC forum ventileert, is logisch. Buitenstaanders gaan toch hun eigen mening vormen wat vaak doorschiet (zie dit forum).
Snap ook niet waarom jij je aangesproken voelt, jij bent volgens mij de enige die hier een 'neutraal' standpunt heeft met doordachte argumenten.
Overigens snap ik Andre ook niet echt. Je hebt nu slechts 1 race achter de rug en vanaf de start was je samen met Duncan Huisman de GT's aan het opduwen. De rest lag ver achter. Dat Duncan sneller op het circuit met de Porsche is, verbaast me niks. Hij heeft 24 uurs races op dat asfalt gereden en een seizoen (of meer) Porsche Supercup. Hij kan lezen en schrijven met die wagen en kent elk deukje in die racebaan. Als je de wagen niet hoefde te delen, had je de race wellicht naar je hand kunnen zetten. Duncan had zijn banden compleet opgerookt met dat gooi en smijtwerk. De race is geen sprintrace van 12 ronden maar een 1 uurs gevecht.
Ik begrijp dat je (net zoals ik) wil dat alle wagens op de kg/pk grens zit, maar in hoeverre heb je er echt last van ondervonden? Je gaat al zo snel, zijn die wagens dan echt een probleem?
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Ik voel me niet persoonlijk aangesproken, want ik weet ook wel dat ik doordachte argumenten heb.Jordy van Kouwen schreef: Snap ook niet waarom jij je aangesproken voelt, jij bent volgens mij de enige die hier een 'neutraal' standpunt heeft met doordachte argumenten.

Maar wel als deelnemer van dit forum of specifiek dit draadje, waar volgens mij niet zo veel kritische geluiden van een ander type te horen zijn geweest. Hielke en André (die zich waarschijnlijk wel aangesproken moeten voelen) hanteerden steeds dezelfde argumenten. Sterker nog, het waren hún argumenten en ik ben alleen maar aangehaakt met wat kennis die ik meebracht uit andere GT-kampioenschappen.
Dat er nu dingen veranderen, was te verwachten, want dat had Dick van Elk feitelijk al tussen neus en lippen door aangekondigd. Ik lees nu over boze gezichten vanwege die 100kg, maar ook jij weet dat dat nog niet eens genoeg is. Dus vind ik het niet gek dat daar een sarcastische opmerking over valt. En dat de onvrede blijft.
En verschillende wagens en amateurrijders? Voor het eerste is juist dat glasheldere reglement ontworpen, met het tweede zou dat glasheldere reglement niets te maken moeten hebben.
Maar het gaat blijkbaar niet (alleen) om sportief gelijkwaardige auto's, zo heeft Van Elk al eerder toegegeven, maar om een veld dat dicht bij elkaar ligt. En dus krijgen de amateurs extra ruimte, waardoor er gelijkwaardige auto/coureur-combinaties ontstaan. Ook goed, maar doe 't dan transparant. In FIA GT3 doen ze daartoe in ieder geval een poging door coureurs in drie klassen in te delen: goud, zilver en brons. Een rijderspaar van twee keer goud mag niet, dat moet goud en brons worden. Twee keer zilver mag weer wel, enzovoort. Het werkt niet perfect, want coureurs kunnen zich verbeteren, maar het is tenminste wel duidelijk dat er ook rekening wordt gehouden met de kwaliteit van de coureur binnen een (zo goed en zo kwaad als het kan) sportief gelijkwaardig gemaakt veld van auto's. Dan weet je waar je aan toe bent als team dat in nieuwe auto's investeert.
En zo kom ik weer terug op het punt dat ik al veel eerder in dit draadje naar voren bracht: het DSC staat op een kruispunt. Of professionaliseren of een raceclubje voor dure auto's blijven. In het eerste geval hoef je niet eens mee te gaan in de Europese vaart der GT3-volkeren, maar moet je wel je eigen reglement waarmee je al die overbodige auto's uit andere landen naar Nederland lokt, op een serieuze en transparante manier handhaven. In het tweede geval moet je duidelijk maken dat je die pretenties niet hebt en dat deelnemers dan ook geen 'eerlijkheid' hoeven te verwachten.
Nu zwalkt het er een beetje tussenin, waarbij Van Elk eerder in dit draadje heeft laten weten dat hij meer naar het laatste neigt. Maar een echte keuze is vooralsnog niet gemaakt, getuige het feit dat er dit weekend zo'n beetje half-half is ingegrepen.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Goeie analyse Dutch.
En weet je wat nu echt zo jammer in het hele verhaal is?
1. Dat Dick van Elk waarschijnlijk onbewust en onbedoeld die regels slecht laat naleven.
2. Dat met strikte naleving van de regels het veld veel dichter op elkaar komt te rijden.
3. Dat met strikte naleving van de regels en aldus een veld dat dichter op elkaar zit het aantrekkelijker wordt om met een grotere diverstiteit aan auto's te rijden.
4. Dat met een strikte naleving van de regels de cup aantrekkelijker voor een grote groep mensen wordt omdat met zich als rijder serieus genomen voelt.
En weet je wat nu echt zo jammer in het hele verhaal is?
1. Dat Dick van Elk waarschijnlijk onbewust en onbedoeld die regels slecht laat naleven.
2. Dat met strikte naleving van de regels het veld veel dichter op elkaar komt te rijden.
3. Dat met strikte naleving van de regels en aldus een veld dat dichter op elkaar zit het aantrekkelijker wordt om met een grotere diverstiteit aan auto's te rijden.
4. Dat met een strikte naleving van de regels de cup aantrekkelijker voor een grote groep mensen wordt omdat met zich als rijder serieus genomen voelt.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ja jordy dan had ik gewonnen omdat andere uitvallen. Poeh das een echte overwinning.
Kreeg van de week een wijze les van een goeie race vriend. Die vertelde je kan het nog zo goed bewoorden en je hebt volkomen gelijk maar de mensen intreperen het verkeerd jij wordt gezien als een zeur je veranderd er geen kloten aan. En zo is het uiteindelijk ook gegaan.
Maar ik zie het anders. Ik kan niet tegen een oneerlijke race competitie. Ik vindt het echt ongelooflijk dat mensen tonnen aan geld in race auto s douwen en dan nog steeds niet competief zijn. Maar die mensen vinden het waarschijnlijk al mooi genoeg dat ze in een evenement mogen meedoen.
Degene waar ik mee race vroeg of ik even ferrari f430 GT2 ging op zoeken voor hem. Ik heb een email terug gestuurd. Waarmee ik zei wat moet je nou met een Ferrari GT2 in de DSC. Je gaat naar de GT klasse en daarbij komt dat Cor euser met de LM600 en audi TT je ferrari voorbij blaast van vele tonnen euro s excl running kosten. Nee koop je zo n F430 GT2 dan moet je begeven onder gelijk gestemden dat is in de FIA GT met zo n auto. Je gaat bijv. ook niet met een jacht zoals die van donald trump in de haven van urk liggen. Het is misschien wel patsen maar daar stap ik niet voor in een race auto ik zou me er eerder voor schamen. Vele andere zouden denken dit is mooi en profiteren snel een gt2 halen lekker ferrari racen. Ik ga geen leugens verkopen naar iemand die mij volledig in vertrouwen neemt. Ik verkoop mijn ziel niet.
Ik heb er voor gevochten het mocht niet baten. Laten we het daar op houden.
Kreeg van de week een wijze les van een goeie race vriend. Die vertelde je kan het nog zo goed bewoorden en je hebt volkomen gelijk maar de mensen intreperen het verkeerd jij wordt gezien als een zeur je veranderd er geen kloten aan. En zo is het uiteindelijk ook gegaan.
Maar ik zie het anders. Ik kan niet tegen een oneerlijke race competitie. Ik vindt het echt ongelooflijk dat mensen tonnen aan geld in race auto s douwen en dan nog steeds niet competief zijn. Maar die mensen vinden het waarschijnlijk al mooi genoeg dat ze in een evenement mogen meedoen.
Degene waar ik mee race vroeg of ik even ferrari f430 GT2 ging op zoeken voor hem. Ik heb een email terug gestuurd. Waarmee ik zei wat moet je nou met een Ferrari GT2 in de DSC. Je gaat naar de GT klasse en daarbij komt dat Cor euser met de LM600 en audi TT je ferrari voorbij blaast van vele tonnen euro s excl running kosten. Nee koop je zo n F430 GT2 dan moet je begeven onder gelijk gestemden dat is in de FIA GT met zo n auto. Je gaat bijv. ook niet met een jacht zoals die van donald trump in de haven van urk liggen. Het is misschien wel patsen maar daar stap ik niet voor in een race auto ik zou me er eerder voor schamen. Vele andere zouden denken dit is mooi en profiteren snel een gt2 halen lekker ferrari racen. Ik ga geen leugens verkopen naar iemand die mij volledig in vertrouwen neemt. Ik verkoop mijn ziel niet.
Ik heb er voor gevochten het mocht niet baten. Laten we het daar op houden.
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Wat een drama 
Andre, je hebt er niet voor gevochten, je hebt op een paar fora een topic gestart. Dat je er met hart en ziel voor wilt strijden snap ik, maar dit is het net niet. Onder andere Richard van den Berg en Peter van der Kolk die op de paddock felle discussies voeren met de kwaaddoeners, die gaan er voor. Zij maken rechtstreeks hun punt. Daarom liepen die Porsche rijders het hele weekend chagrijnig over de paddock. Zij voelen de bui al hangen. Was best heftig, meestal is het een stuk gezelliger.
Ik ben het nog steeds met jullie eens, laat dat voorop staan. Althans, met het uitgangspunt: eerlijke competitie. Maar dit is echt niet de manier. Alle lezers op dit forum kunnen er niks aan veranderen, maar vormen wel een negatief beeld van de klasse. Kom daar maar weer eens vanaf.
Tijdens de kwalificatie van de GT klasse lag de nummer 2 t/m 7 op 1 seconde uit elkaar. Alleen de DTM Audi reed weer met een qualifying setup en reed onzinnig snelle tijden. Als je echter naar de racetijden kijkt, lijkt me dat je met een GT2 Ferrari en een GOEDE coureur prima kan meedoen. Het Open GT reed ook op Spa en de meesten (Ferrari 430 GT2 / Porsche GT3 RSR) reed snellere racetijden dan de snelste DSC wagen (DTM Audi). En zij rijden ook op Dunlops. Ik blijf erbij, je moet ook een goede rijder in zo'n auto zetten. Cor Euser, Ardi van der Hoek....dat zijn geen prutsers.
Leef je uit: http://www.ris-timing.be/ (zondag race 1 juni; gelijke weersomstandigheden)
Wat Hielke aanhaalt in punt 2, blijft dus ook het probleem. Het veld ligt niet dichter bij elkaar als iedereen legaal rijdt. Daarvoor zijn er teveel amateurrijders. Dan heb je per klasse 3 auto's die aan het knokken zijn en al het mindere volk rijdt er rommelig achteraan. Dat zag ik al teveel in de voorgaande 4 jaren.
En ja, dan had je gewonnen als Duncan had uitgevallen. Wie zegt dat jij sneller bent als hij legaal rijdt (als dat al niet zo was). Ik denk nog steeds dat zijn ervaring met de wagen en het circuit een groot voordeel vormt. Maar goed, dat is jouw punt natuurlijk, je weet niet of je sneller bent. Maar mijn punt is dan ook: wat met twee verschillende wagens weet je dat ook niet. Een pk/kg reglement zegt niks over de handling van de auto. Het wordt dus niet perfect.

Andre, je hebt er niet voor gevochten, je hebt op een paar fora een topic gestart. Dat je er met hart en ziel voor wilt strijden snap ik, maar dit is het net niet. Onder andere Richard van den Berg en Peter van der Kolk die op de paddock felle discussies voeren met de kwaaddoeners, die gaan er voor. Zij maken rechtstreeks hun punt. Daarom liepen die Porsche rijders het hele weekend chagrijnig over de paddock. Zij voelen de bui al hangen. Was best heftig, meestal is het een stuk gezelliger.
Ik ben het nog steeds met jullie eens, laat dat voorop staan. Althans, met het uitgangspunt: eerlijke competitie. Maar dit is echt niet de manier. Alle lezers op dit forum kunnen er niks aan veranderen, maar vormen wel een negatief beeld van de klasse. Kom daar maar weer eens vanaf.
Tijdens de kwalificatie van de GT klasse lag de nummer 2 t/m 7 op 1 seconde uit elkaar. Alleen de DTM Audi reed weer met een qualifying setup en reed onzinnig snelle tijden. Als je echter naar de racetijden kijkt, lijkt me dat je met een GT2 Ferrari en een GOEDE coureur prima kan meedoen. Het Open GT reed ook op Spa en de meesten (Ferrari 430 GT2 / Porsche GT3 RSR) reed snellere racetijden dan de snelste DSC wagen (DTM Audi). En zij rijden ook op Dunlops. Ik blijf erbij, je moet ook een goede rijder in zo'n auto zetten. Cor Euser, Ardi van der Hoek....dat zijn geen prutsers.
Leef je uit: http://www.ris-timing.be/ (zondag race 1 juni; gelijke weersomstandigheden)
Wat Hielke aanhaalt in punt 2, blijft dus ook het probleem. Het veld ligt niet dichter bij elkaar als iedereen legaal rijdt. Daarvoor zijn er teveel amateurrijders. Dan heb je per klasse 3 auto's die aan het knokken zijn en al het mindere volk rijdt er rommelig achteraan. Dat zag ik al teveel in de voorgaande 4 jaren.
En ja, dan had je gewonnen als Duncan had uitgevallen. Wie zegt dat jij sneller bent als hij legaal rijdt (als dat al niet zo was). Ik denk nog steeds dat zijn ervaring met de wagen en het circuit een groot voordeel vormt. Maar goed, dat is jouw punt natuurlijk, je weet niet of je sneller bent. Maar mijn punt is dan ook: wat met twee verschillende wagens weet je dat ook niet. Een pk/kg reglement zegt niks over de handling van de auto. Het wordt dus niet perfect.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Zed240 en 4 gasten