F80 M3
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
F80 M3
Nou best wel wat geklusd de laatste tijd en omdat het nu echt serieus gaat worden even een update:
We hebben dus de WRX 2004 wat is daaraan verbouwd ?
Vooral GEEN SPOILER !!!!!!
Intrax HDA onderstel
18" speedlines
Toyo TR1
Front Mounted Intercooler type mongoolistisch groot
Apexi intake
SSQV afblaas geval (heb wel alle fluit-ijzers eruit gehaald)
Spaghetti spruitstuk
Grotere injectoren
En nog wat optisch geneuzel
EcuTEK fijnafstelling (8maart j.l.) 430Nm / 300pk het gaat aardig van kiet zegmaar
Wat staat er te gebeuren, vandaag ingekocht in het noorden des lands
AP racing 6pots 330x32 vooras
AP racing 4pots 300x28 achteras
WRX STI RA 5bak met DCCD (driver controlled center differential) en 4.44 voordiff (suretrack geloof ik)
RA assen
180R diff met platensper en 4.44 eindoverbrenging (210max bij 7000rpm)
Quick Rack stuurhuis 2,1 turns lock to lock
Exedy zwaardere koppeling
WHOOOOOOOOOOOT!
Spullen worden vandaag/morgen besteld door leverancier en inbouwer (doe ik niet zelf deze keer), met name het stuurhuis zal ff op zich laten wachten dus ik denk t minus 5weeks ofzo.
Ik ben op zijn zachtstst gezegd nogal in mijn nopjes. Deze auto wordt zo speels als de wrx op de filmpjes, die heeft dezelfde mods achter de rug. Gas geven nat of droog in zijn 2 komt de kont om. 1e versnelling ca 60km/u daarna nog 4 verzetten close ratio erachteraan ca 35km/u per versnelling nou dat blaft erover dat wil je dus echt niet weten.
Op een ander fora werd gevraagd wat de bedoeling was met deze bolide, de subaru goegemeenschap tuned verschrikkelijk tot 500pk aan toe (is al heel gewoon eigenlijk) ik heb werkelijk helemaal niets van doen met een topsnelheid van 300km/u maar wel met driften. Combineer de ene aversie met de aantrekkingskracht van de ander en je hebt mijn wagen zegmaar. Wel lekker tegendraads zonder vleugel natuurlijk, moet immers wel mezelf blijven.
Mzzl
Erik
ps voor de fanatiekelingen http://www.ironhorsebikes.nl/project-wrx , de inbouw van de fmic
We hebben dus de WRX 2004 wat is daaraan verbouwd ?
Vooral GEEN SPOILER !!!!!!
Intrax HDA onderstel
18" speedlines
Toyo TR1
Front Mounted Intercooler type mongoolistisch groot
Apexi intake
SSQV afblaas geval (heb wel alle fluit-ijzers eruit gehaald)
Spaghetti spruitstuk
Grotere injectoren
En nog wat optisch geneuzel
EcuTEK fijnafstelling (8maart j.l.) 430Nm / 300pk het gaat aardig van kiet zegmaar
Wat staat er te gebeuren, vandaag ingekocht in het noorden des lands
AP racing 6pots 330x32 vooras
AP racing 4pots 300x28 achteras
WRX STI RA 5bak met DCCD (driver controlled center differential) en 4.44 voordiff (suretrack geloof ik)
RA assen
180R diff met platensper en 4.44 eindoverbrenging (210max bij 7000rpm)
Quick Rack stuurhuis 2,1 turns lock to lock
Exedy zwaardere koppeling
WHOOOOOOOOOOOT!
Spullen worden vandaag/morgen besteld door leverancier en inbouwer (doe ik niet zelf deze keer), met name het stuurhuis zal ff op zich laten wachten dus ik denk t minus 5weeks ofzo.
Ik ben op zijn zachtstst gezegd nogal in mijn nopjes. Deze auto wordt zo speels als de wrx op de filmpjes, die heeft dezelfde mods achter de rug. Gas geven nat of droog in zijn 2 komt de kont om. 1e versnelling ca 60km/u daarna nog 4 verzetten close ratio erachteraan ca 35km/u per versnelling nou dat blaft erover dat wil je dus echt niet weten.
Op een ander fora werd gevraagd wat de bedoeling was met deze bolide, de subaru goegemeenschap tuned verschrikkelijk tot 500pk aan toe (is al heel gewoon eigenlijk) ik heb werkelijk helemaal niets van doen met een topsnelheid van 300km/u maar wel met driften. Combineer de ene aversie met de aantrekkingskracht van de ander en je hebt mijn wagen zegmaar. Wel lekker tegendraads zonder vleugel natuurlijk, moet immers wel mezelf blijven.
Mzzl
Erik
ps voor de fanatiekelingen http://www.ironhorsebikes.nl/project-wrx , de inbouw van de fmic
Laatst gewijzigd door Erik op 15 mar 2019, 21:39, 7 keer totaal gewijzigd.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
En fotos natuurlijk
Ff wezen detailen samen met mn zwager het resultaat mag er zijn
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0865.JPG[/img]
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0866.JPG[/img]
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0868.JPG[/img]
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0869.JPG[/img]
Vanavond de regen erop, ik wist niet wat ik zag man bocht naar rechts en de regendruppels rollen naar rechts, links vice versa, flink gas en weg was het en de wagen droog
Ff wezen detailen samen met mn zwager het resultaat mag er zijn
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0865.JPG[/img]
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0866.JPG[/img]
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0868.JPG[/img]
[img:1024:685]http://www.ironhorsebikes.nl/wrx4web/DSC_0869.JPG[/img]
Vanavond de regen erop, ik wist niet wat ik zag man bocht naar rechts en de regendruppels rollen naar rechts, links vice versa, flink gas en weg was het en de wagen droog

- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
Mooie bak Erik.
FF een puntje.
4.44 zegt niks over de voorsper. 4.44 is de eindoverbrenging. Je kan bij Subaru oa kiezen uit een 3.9, 4,11 en 4.44 eindoverbrenging.
Verder veel succes met deze upgrades. Ik rij zelf ongeveer met hetzelfde, alleen heb ik een echt platensper voor en mijn vermogen ligt boven de 400pk+. Ik kan je zeggen dat je erg veel fun met deze setup gaat beleven.
gr Leo
FF een puntje.
4.44 zegt niks over de voorsper. 4.44 is de eindoverbrenging. Je kan bij Subaru oa kiezen uit een 3.9, 4,11 en 4.44 eindoverbrenging.
Verder veel succes met deze upgrades. Ik rij zelf ongeveer met hetzelfde, alleen heb ik een echt platensper voor en mijn vermogen ligt boven de 400pk+. Ik kan je zeggen dat je erg veel fun met deze setup gaat beleven.
gr Leo
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Hallo allemaal
Mijn onderdelen (muv de achterrem) zijn deze week/begin volgende week binnen. Ik heb er lang opmoeten wachten en ipv een platensper heb ik een tandwielsper voor genomen (ik denk quaiffe). Dit heeft een beter sturende voortrein ten gevolge....................voor als ik het circuit evt opga (circuit Lekdijk kan ook denk ik
)
Nadeel van lang wachten is dat het zo erg gaat jeuken dat je gaat lopen te denken en denken en denken en jezelf afvraagt of je het wel goed doet. Of je er niet gelijk een 8500rpm blok 400+pk in moet hangen incl alle benodigde goodies dus gesmede drijfstangen en zuigers, Sti koppen, een grotere turbo, grotere injectoren, een oliekoeler, oil catch can, stand alone ECU..........
Dusssssssssssssss.................heb de vraag maar weggelegd quanta costa bij mn leverancier
:twisted:
WTF :!:
Als dit doorgaat ben ik er zelf bang voor om in te rijden denk ik.
Even goed rationeel over nadenken. 1 minuut ofzo.
Inmiddels begonnen met prepareren van een driftsetje, had std velgen (215/45/17) op de kop getiukt, die maken we matzwart........dus ik vermaak me nog wel even.
E
Mijn onderdelen (muv de achterrem) zijn deze week/begin volgende week binnen. Ik heb er lang opmoeten wachten en ipv een platensper heb ik een tandwielsper voor genomen (ik denk quaiffe). Dit heeft een beter sturende voortrein ten gevolge....................voor als ik het circuit evt opga (circuit Lekdijk kan ook denk ik

Nadeel van lang wachten is dat het zo erg gaat jeuken dat je gaat lopen te denken en denken en denken en jezelf afvraagt of je het wel goed doet. Of je er niet gelijk een 8500rpm blok 400+pk in moet hangen incl alle benodigde goodies dus gesmede drijfstangen en zuigers, Sti koppen, een grotere turbo, grotere injectoren, een oliekoeler, oil catch can, stand alone ECU..........
Dusssssssssssssss.................heb de vraag maar weggelegd quanta costa bij mn leverancier
:twisted:
WTF :!:
Als dit doorgaat ben ik er zelf bang voor om in te rijden denk ik.
Even goed rationeel over nadenken. 1 minuut ofzo.
Inmiddels begonnen met prepareren van een driftsetje, had std velgen (215/45/17) op de kop getiukt, die maken we matzwart........dus ik vermaak me nog wel even.
E
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Hoi Frank,
Ja dat zijn downhill bakken o.a.
Ik heb de mijne net verkocht, ik heb namenlijk wat te bekostigen weet je
Zo auto weggebracht naar Hoogkerk (Groningen) 200km rijden terug met de trein. Nog even afscheid genomen van de nostalgie, dwz een auto die 280teller rijdt, als ik hem terugkrijg is het natuurlijk maar sappelen met 210km/u max......
Onderdelen lagen netjes bij elkaar zie fotos
Remklauwen, schijven, blokken en Vbak
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB3.jpg[/img]
Quick Rack stuurhuis
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB2.jpg[/img]
De Sti type RA bak (ultra kort / cr) met duidelijk te zien de bedrading voor de aansturing van het middendiff
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB1.jpg[/img]
En het onverwoestbare achterdiff, voor de kenners de 180r met sper natuurlijk
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB4.jpg[/img]
Niet op de foto de Exedy koppeling
En de achterremmen van AP daar is even een leveringsprobleem, dus die komen later, de schijven die er nu opzitten zien er niet meer uit met die roestbende (maar ik kon niet meer wachten).
Vanmorgen Alexander (de drift king) aan de lijn gehad, dat wordt lachen straks, maak je maar op voor filmpjes van 2 stuks van die zilveren WRX-en die synchroon driften oid
:twisted:
E
Ja dat zijn downhill bakken o.a.
Ik heb de mijne net verkocht, ik heb namenlijk wat te bekostigen weet je

Zo auto weggebracht naar Hoogkerk (Groningen) 200km rijden terug met de trein. Nog even afscheid genomen van de nostalgie, dwz een auto die 280teller rijdt, als ik hem terugkrijg is het natuurlijk maar sappelen met 210km/u max......

Onderdelen lagen netjes bij elkaar zie fotos
Remklauwen, schijven, blokken en Vbak
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB3.jpg[/img]
Quick Rack stuurhuis
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB2.jpg[/img]
De Sti type RA bak (ultra kort / cr) met duidelijk te zien de bedrading voor de aansturing van het middendiff
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB1.jpg[/img]
En het onverwoestbare achterdiff, voor de kenners de 180r met sper natuurlijk
[img:2592:1944]http://www.ironhorsebikes.nl/NMB/NMB4.jpg[/img]
Niet op de foto de Exedy koppeling
En de achterremmen van AP daar is even een leveringsprobleem, dus die komen later, de schijven die er nu opzitten zien er niet meer uit met die roestbende (maar ik kon niet meer wachten).
Vanmorgen Alexander (de drift king) aan de lijn gehad, dat wordt lachen straks, maak je maar op voor filmpjes van 2 stuks van die zilveren WRX-en die synchroon driften oid
:twisted:
E
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Heej, da's hier vlakbij, wat zit daar dan?Erik schreef:Zo auto weggebracht naar Hoogkerk (Groningen) [...]
Ik zeg:Erik schreef:Vanmorgen Alexander (de drift king) aan de lijn gehad, dat wordt lachen straks, maak je maar op voor filmpjes van 2 stuks van die zilveren WRX-en die synchroon driften oid
:twisted:
E
[img:750:502]http://i200.photobucket.com/albums/aa20 ... 38copy.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Alles zit eronder en het rijdt goed volgens de tunert NMB in hoogkerk
Is alleen nog probleempje met de schijven, die trillen (?)
Dus andere schijven zijn onderweg (!)
Tevens vind de tunert dat de turbo te laat opspoelt
Gevalletje kleine turbo grote fmic (klopt als een zwerende vinger)
Dus kans is groot dat hij maandag een grotere turbo heeft gevonden (VF serie of TD05-super16G) en ik de wagen terug krijg met 350pk vroeg opspoelend/volle druk bij 3000rpm..................(is nu kleine 4000rpm)

Het wachten wordt nu wel heel ondragelijk want dat gaat straks wel zo verschrikkelijk ontiegelijk hard dat wil je niet weten
:twisted:
E
Is alleen nog probleempje met de schijven, die trillen (?)
Dus andere schijven zijn onderweg (!)
Tevens vind de tunert dat de turbo te laat opspoelt
Gevalletje kleine turbo grote fmic (klopt als een zwerende vinger)
Dus kans is groot dat hij maandag een grotere turbo heeft gevonden (VF serie of TD05-super16G) en ik de wagen terug krijg met 350pk vroeg opspoelend/volle druk bij 3000rpm..................(is nu kleine 4000rpm)

Het wachten wordt nu wel heel ondragelijk want dat gaat straks wel zo verschrikkelijk ontiegelijk hard dat wil je niet weten
:twisted:
E
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten