Bij het wegrijden ('s ochtends) piept het rechtervoorwiel totdat ik een keer flink op de rem trap. dan is dat probleem opgelost, maar nog altijd irritant.
Verder: Bij hetzelfde wiel constateer ik ook een tik-geluid bij het insturen naar rechts, en het optrekken waarbij ik daarna meteen het gas loslaat. Het moment waarop ik het gas loslaat is duidelijk 1 tik te horen bij het rechter voorwiel.
Dat doet deze ook steeds vaker op bijvoorbeeld putdeksels en oneffenheden.
Geen idee wat het is. Schijnbaar kan het geen kwaad (Vlasblom), maar toch, ik vind het vrij irritant geluid.
Iemand die dit gevalletje heeft meegemaakt?
Thnx,
Ad
(E36 M3) Piepend en tikkend geluid RV-wiel
- Adje ///M3
- Adje ///M3
- GTRene
wat voor auto gaat het en wat voor remblokjes en wat voor wielbouten gebruik je (langere ivm spacers? enz...
het lijkt bijna op bv, RC6 remblokjes die mee worden genomen door een oneffenheid in de remschijf...dat soort blokjes is vaak net iets te klein en dus speling...of jou veer is eraf van de remblokjes...
maar ook kan je bv 1 te lange wielbout hebben bv een slotbout die net 1mm ofzo te lang is en de remschijf koelingsplaat raakt (die luchtgeleider van dun plaatstaal) moet je ff de wagen opkrikken en aan het wiel draaien
het lijkt bijna op bv, RC6 remblokjes die mee worden genomen door een oneffenheid in de remschijf...dat soort blokjes is vaak net iets te klein en dus speling...of jou veer is eraf van de remblokjes...
maar ook kan je bv 1 te lange wielbout hebben bv een slotbout die net 1mm ofzo te lang is en de remschijf koelingsplaat raakt (die luchtgeleider van dun plaatstaal) moet je ff de wagen opkrikken en aan het wiel draaien

- Jan Speed
dingen die je kan checken:
- toplager van de poot (kapot of droog)
- opsluit ring van de demper in de poot
- zit er zijdelingse speling op het wiel? (lager)
- hoor je misschien de blokken klapperen in de klauw? (anti squeelshims missend? anti tril veren kapot of missend?)
- rotte fuseekogel?
moet eenvoudig te vinden zijn.
- hoor je misschien de blokken klapperen in de klauw? (anti squeelshims missend? anti tril veren kapot of missend?)
- rotte fuseekogel?
- Adje ///M3
Thank you! Ik ga er achteraanJan Speed schreef:dingen die je kan checken:
- rotte fuseekogel?