'Het rijdt als een kart'

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 mei 2008, 21:08

Echt als een kart rijden maar weinig auto's. Zelf redelijk veel gekart en wat je met een kart kunt doen kun je met weinig auto's. Was niet professioneel weliswaar, maar toch in redelijke competitie met anderen. Snelste ronde van 350 deelnemers (collega's inclusief met kartpak en helm :P), 2e in bedrijfscompetitie (klant), achteraan starten en nog steeds als eerste over de streep komen met 30 andere deelnemers (collega's), dat soort dingen. Maar goed, daar ging het niet over.

Het echt gooien, smijten en het ding naar je hand zetten alsof het onderdeel van jezelf uitmaakt. Met de Elise durf ik het gewoonweg ook nog niet en kan het nu trouwens ook niet vanwege blessure aan mijn nek. Maar het is wel een auto die in ieder geval heel puur en direct doorgeeft wat er gebeurt. Die puurheid en directheid vind ik in ieder geval wel belangrijk in het kader van het 'kartgevoel'.

En wat Robin zegt: RWD en motor achter je zijn voor mij wat dat betreft ook wel minimale voorwaarden om dat te kunnen bewerkstelligen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 21 mei 2008, 21:15

Motor achterin? 911?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 mei 2008, 21:23

Geelhoed schreef:Motor achterin? 911?
Motor achter je. Hoeft niet noodzakelijk achterin te zijn ;)

frankv

Bericht door frankv » 21 mei 2008, 21:38

ik heb inderdaad nog nooit in een kart gereden die ik lekker vond rijden

dus de uitdrukking "rijdt als een kart" is voor mij geen positieve

maar goed, mijn schoonvader van 60 rijdt in snelle karts mee met 24-uurs races, misschien is dat wel wat, mijn ervaring is alleen op indoor kartbanen zoals coronel, raceplaneet, de fabrique, nijmegen, berlikum, ergens bij rosmalen, amsterdam haven buitenbaan [lang geleden], mijdrecht, leeuwarden [was toch een kartbaan in de ijshal vroeger?]

nou ja, nog nooit een kart gereden die lekkerder reed en beter "hoekte" dan mijn m3

frank

Tom V

Bericht door Tom V » 22 mei 2008, 01:35

Is "een kart" in dit geval eigenlijk een indoor kart of een 100/125cc-like kart?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 22 mei 2008, 06:33

frankv schreef:ik heb inderdaad nog nooit in een kart gereden die ik lekker vond rijden
Gewoon een keer lekker outdoor gaan karten en het snelste pakken wat er staat ;).

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 mei 2008, 12:17

Thomas H schreef:
Dennis Schroyen schreef:
Dennis Cavallino schreef:Dat vind ik dus als een Seven rijden, niet als een kart. Maar het kleine stuur en de spartaansheid zijn wel kartwaardig ja.

juist, een mini vind ik echt niet veel gemeen hebben met een kart, maar goed :lol:

Ik denk dat het eerder spreekwoordelijk bedoelt is.
Wel eens (mee)gereden in Cooper S?
Nee, ik ga reageren zonder dat ik weet waarover ik spreek :?

Tuurlijk, en als ik echt heel eerlijk mag zijn vond ik er 300x niks aan. Je voelt gewoon dat met name de ophanging vanvoor niet ontworpen is om om te gaan met vermogens van +120 pk. Torquesteer was ver-schri-ke-lijk... Rammelen, kraken, piepen, stuiteren... nee, laat maar...

Seven/radical/ariel lijkt me eerder geschikt om door te gaan als testosteronkart. Vooral die 2 laatsten. Die hebben dezelfde opbouw. (RR)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2008, 12:43

Mijn oude CRX VTEC, knetterhard, lekker laag, mooie skelter.............................. :lol:

Sven VS

Bericht door Sven VS » 22 mei 2008, 15:09

opgefokte kever die laag bij de grond ligt dat vind ik wel rijden als een kart .

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 mei 2008, 19:10

Sven VS schreef:opgefokte kever die laag bij de grond ligt dat vind ik wel rijden als een kart .
Nee, dat rijdt als een Porsche...

Porsche rijstijl is iets heeeeeel aparts, net zoals lancer evo rijstijl iets anders dan anders is, wil je er HARD mee gaan...

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2008, 19:14

De camper heeft het stuur bijna boven de wielen, maar dat rijdt echt niet als een kart.

Ik heb een paar rondjes in de mini van Jitze mogen rijden, nou dat komt echt niet in de buurt van een kart (naar mijn mening)

Tot nu toe vind ik mijn eigen racevijf het dichtste bij een 100 cc buitenkart komen.

Direct
Hard
Listig
Zenuwachtig

ondanks dat die fwd is

allen

Bericht door allen » 22 mei 2008, 21:18

Dennis Schroyen schreef:Seven/radical/ariel lijkt me eerder geschikt om door te gaan als testosteronkart. Vooral die 2 laatsten. Die hebben dezelfde opbouw. (RR)
Die rammelen, kraken en piepen toch ook? :lol: :wink:

Sven VS

Bericht door Sven VS » 28 mei 2008, 23:55

Dennis Schroyen schreef:
Sven VS schreef:opgefokte kever die laag bij de grond ligt dat vind ik wel rijden als een kart .
Nee, dat rijdt als een Porsche...
dan ligt het kreng nog lang niet laag genoeg :lol:

HSR

Bericht door HSR » 29 mei 2008, 00:07

Dennis Schroyen schreef:
Thomas H schreef:
Dennis Schroyen schreef:
juist, een mini vind ik echt niet veel gemeen hebben met een kart, maar goed :lol:

Ik denk dat het eerder spreekwoordelijk bedoelt is.
Wel eens (mee)gereden in Cooper S?
Nee, ik ga reageren zonder dat ik weet waarover ik spreek :?

Tuurlijk, en als ik echt heel eerlijk mag zijn vond ik er 300x niks aan. Je voelt gewoon dat met name de ophanging vanvoor niet ontworpen is om om te gaan met vermogens van +120 pk. Torquesteer was ver-schri-ke-lijk... Rammelen, kraken, piepen, stuiteren... nee, laat maar...

Seven/radical/ariel lijkt me eerder geschikt om door te gaan als testosteronkart. Vooral die 2 laatsten. Die hebben dezelfde opbouw. (RR)
Ik kan inderdaad beamen dat een Cooper S alles behalve vrij is van koppelstuur. Wij hebben dan nog een Cabrio S met automaat en daarbij heb ik soms het idee dat het stuurrack in 2en gaat breken. Lange doodraaiers zijn ook niet zijn grote troef, daar is het sturen nu juist weer te direct/nerveus voor. Echter, op B-wegen, dijkjes en landwegen kan ik mijn lol niet op in zo'n latente kappershok. :D

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 29 mei 2008, 01:02

frankv schreef:ik heb inderdaad nog nooit in een kart gereden die ik lekker vond rijden

dus de uitdrukking "rijdt als een kart" is voor mij geen positieve

maar goed, mijn schoonvader van 60 rijdt in snelle karts mee met 24-uurs races, misschien is dat wel wat, mijn ervaring is alleen op indoor kartbanen zoals coronel, raceplaneet, de fabrique, nijmegen, berlikum, ergens bij rosmalen, amsterdam haven buitenbaan [lang geleden], mijdrecht, leeuwarden [was toch een kartbaan in de ijshal vroeger?]

nou ja, nog nooit een kart gereden die lekkerder reed en beter "hoekte" dan mijn m3

frank
Rijden als een kart heeft puur met de wegligging en 't gevoel met de auto te maken. Denk je dat een F1-auto comfortabel rijdt? Tuurlijk zijn er geen karts die comfortabel rijden maar wel karts waar je één mee bent, hard kan gaan en dat is 't positieve en dus een kart waarmee je 'lekker' rijdt :wink: Je zou maar in een 'comfortabele' kart naar Spanje rijden. Liever dan een Rolls Royce Phantom...NOT! In een Rolls Phantom ben je niet één met de auto. Een Radical of Elise zou het gevoel beter benaderen van een kart! BTW ik wil wel eens tegen je schoonvader karten! :D

frankv

Bericht door frankv » 29 mei 2008, 22:08

skinnybmw schreef: BTW ik wil wel eens tegen je schoonvader karten! :D
dan moet je in antwerpen, gent of brussel gaan rijden, hij woont in nederland, maar de meeste 24uurs of 100 ronden races zijn daar begrijp ik

frank

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 mei 2008, 22:33

een vriend van me noemt zijn std. fiesta een kart :roll:

Een ander vindt hoe comfortabeler een wagen is afgesteld des te beter zijn wegligging is....... :roll:

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 30 mei 2008, 00:30

frankv schreef:
skinnybmw schreef: BTW ik wil wel eens tegen je schoonvader karten! :D
dan moet je in antwerpen, gent of brussel gaan rijden, hij woont in nederland, maar de meeste 24uurs of 100 ronden races zijn daar begrijp ik

frank
Lijkt me echt super...maar woon in Friesland... :cry:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 31 mei 2008, 17:11

Lotus 340R rijd echt als een kart.

Zo makkelijk licht en bewegelijk.

Kun je echt met kleine struurbewegingen mee spelen net als een kart.

Plaats reactie