'Het rijdt als een kart'
- Dennis Cavallino
'Het rijdt als een kart'
'Het rijdt als een kart'. Die uitspraak kennen en gebruiken we allemaal wel. Maar ik heb zelf een aantal keren gekart, maar ik heb nog nooit een auto meegemaakt die rijdt als een kart. En ik zie het ook niet als een pluspunt als een auto zou rijden als een kart, want een kart is te oncomfortabel, stuurt zwaar, remt kut en je zit erop in plaats van 'erin'.
Wat noemen jullie nou positief aan het 'kartgevoel' van een auto?
Enige wat ik kan bedenken is het directe gevoel wat je hebt.
Wat noemen jullie nou positief aan het 'kartgevoel' van een auto?
Enige wat ik kan bedenken is het directe gevoel wat je hebt.
-
allen
Re: 'Het rijdt als een kart'
Speedster is oncomfortabel, stuurt zwaar (inparkeren), remt bovenmatig kut en je zit erop (op de stoelen dan). Heb nooit gekart daar ik me onveilig voel in (of op) zo'n ding...
Ik zal dan ook nooit zeggen dat iets stuurt als een kart.
Ik zal dan ook nooit zeggen dat iets stuurt als een kart.
- Dennis Cavallino
- Downforce Dennis
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- stefan740
-
OnlineThomas H
Wel eens (mee)gereden in Cooper S?Dennis Schroyen schreef:Dennis Cavallino schreef:Dat vind ik dus als een Seven rijden, niet als een kart. Maar het kleine stuur en de spartaansheid zijn wel kartwaardig ja.
juist, een mini vind ik echt niet veel gemeen hebben met een kart, maar goed![]()
Ik denk dat het eerder spreekwoordelijk bedoelt is.
- Macboy
-
Tom
- GTRene
een kart heeft de voorwielen dicht bij het stuur zitten, ik kan me nog ff lang terug in de tijd herinneren dat ik een mini 1100 had, ja zo'n heel oud beestje (ik was 20 dus al 25 jaar terug en dat ding was toen al oud
), die max 160 kon ofzo, ala, ik reed ook 160km/u achter een vrachtwagen (in de zocht
) van Dalen naar Nijverdal, en wilde die vrachtwagen voorbij en 1x uit de zocht wow
scary moment
dat was echt zo'n kart gevoel, iets sturen en hup hup erg direct en knal hard geveerd was dat ding, denk dat die qua sturen erg in de buurt kwam van een kart, erg korte wielbasis en het stuur bijna boven op de wielen 
- Kasteel
Ik denk dat Rene wel een punt heeft wat betreft redelijk dicht op de vooras zitten, vlak stuur en stuiteren. In autojournalistiek is alles wat harder geveerd is dan een Xantia al 'als een kart'.
Voor mij kart gevoel: stuur dicht op vooras + veel stuur gevoel + vlak stuur + rwd + giftige gasreactie/instant vermogen
Voor mij kart gevoel: stuur dicht op vooras + veel stuur gevoel + vlak stuur + rwd + giftige gasreactie/instant vermogen
- GTRene