
RS6: Eindelijk... daar is ie dan!
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
M5 Touring 1850 kg? Knap dat ze hem zo licht hebben weten te houdenFemme schreef:Dat het 2 ton moet wegen is wel jammer ja. De Alpina B5 Touring waarmee het vergeleken wordt in de Auto Review van deze maand is 200kg lichter. Het verschil met de M5 Touring is ca. 150kg. Dat zijn wel erg grote verschillen voor auto's die zich in dezelfde klasse bevinden.

Maar goed, als geld echt geen rol speelt en je hebt genoeg om er ook nog een speeltje bij te kopen is zo'n RS6 wel een serieus mooi ding!
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
2000 KG is veel te zwaar natuurlijk maar ook 1850 KG voor een M5 Touring vind ik nog steeds veel te veel, dat had 1550/1600 moeten zijn of iets in die richting. Om het gewicht van de Audi nu te gebruiken als positief argument voor de BMW vind ik niet helemaal reëel. Ze lijden beide aan overgewicht, de één nog net wat meer dan de ander.
Doet me opzich niet zoveel zo'n RS6 maar als ik echt veel geld had, dan had ik er misschien toch 1 gekocht. Ideale vakantie-auto. Ruimte, comfort en heel snel kilometers vreten.
Natuurlijk is het ding veel te duur maar ik denk ook dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Als je in de markt bent voor zoiets, dan maakt 140.000 voor bijv. een M5 Touring of 180/190.000 voor zo'n Audi ook niet zo heel erg veel meer uit, zeker niet omdat de Audi veel meer PK's heeft. Dan wil je gewoon de beste en snelste station denk ik en da's de Audi.

Doet me opzich niet zoveel zo'n RS6 maar als ik echt veel geld had, dan had ik er misschien toch 1 gekocht. Ideale vakantie-auto. Ruimte, comfort en heel snel kilometers vreten.
Natuurlijk is het ding veel te duur maar ik denk ook dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Als je in de markt bent voor zoiets, dan maakt 140.000 voor bijv. een M5 Touring of 180/190.000 voor zo'n Audi ook niet zo heel erg veel meer uit, zeker niet omdat de Audi veel meer PK's heeft. Dan wil je gewoon de beste en snelste station denk ik en da's de Audi.
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Mark de Jager schreef:Vette wagen, alleen de velgen zouden vervangen worden voor wat anders.
Maar jah, 1 ding is zeker. Het blijft een droom voor mij![]()
Das het enige mooie van BMW!!! Heb het niet voor niets op mijn Focus zitten :twisted: Wat is het verschil met een Golf?Hansv (Hans van Velzen) schreef:en ga je met die BMW-ringlampjes (ook al geen favoriet van me) een klein stukje minder voor schut....![]()
Die LEDjes staan (wat mij betreft) alleen mooi bij de S5, S6 en R8.
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Of zo'n M5 nou 1600 of 1850kg weegt, het blijft negatief dat de Audi nog eens 150kg zwaarder is.Wouter81 schreef:2000 KG is veel te zwaar natuurlijk maar ook 1850 KG voor een M5 Touring vind ik nog steeds veel te veel, dat had 1550/1600 moeten zijn of iets in die richting. Om het gewicht van de Audi nu te gebruiken als positief argument voor de BMW vind ik niet helemaal reëel. Ze lijden beide aan overgewicht, de één nog net wat meer dan de ander.![]()
Overigens is zo'n 5-serie Touring op zich niet eens zo heel zwaar voor zo'n forse auto. Een 530i weegt 1595kg, wat al een stuk minder is dan de E39 Touring. Kennelijk is de V10 en alle accessoires die erop zitten zoals dikkere uitlaten, grotere remmen en brede velgen/banden nogal zwaar.
Dit geeft ook maar aan dat de 5kg gewichtsbesparing in het koolstofvezeldak van een M6 (die niet veel lichter dan een M5 is) puur show is.
Ik keek gisteren in de Auto Review om tot de constatering te komen dat een 308 SW tegenwoordig al 1470kg weegt en dat met een 1.6 dieseltje in het vooronder. Mijn 330i is lichter...
Een Ferrari 599 GTB weegt overigens 1690kg, slechts 40kg minder dan een M5 sedan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
En die heeft beschikking over een dikke V12, niet slecht dus van FerrariFemme schreef:Of zo'n M5 nou 1600 of 1850kg weegt, het blijft negatief dat de Audi nog eens 150kg zwaarder is.Wouter81 schreef:2000 KG is veel te zwaar natuurlijk maar ook 1850 KG voor een M5 Touring vind ik nog steeds veel te veel, dat had 1550/1600 moeten zijn of iets in die richting. Om het gewicht van de Audi nu te gebruiken als positief argument voor de BMW vind ik niet helemaal reëel. Ze lijden beide aan overgewicht, de één nog net wat meer dan de ander.![]()
Overigens is zo'n 5-serie Touring op zich niet eens zo heel zwaar voor zo'n forse auto. Een 530i weegt 1595kg, wat al een stuk minder is dan de E39 Touring. Kennelijk is de V10 en alle accessoires die erop zitten zoals dikkere uitlaten, grotere remmen en brede velgen/banden nogal zwaar.
Dit geeft ook maar aan dat de 5kg gewichtsbesparing in het koolstofvezeldak van een M6 (die niet veel lichter dan een M5 is) puur show is.
Ik keek gisteren in de Auto Review om tot de constatering te komen dat een 308 SW tegenwoordig al 1470kg weegt en dat met een 1.6 dieseltje in het vooronder. Mijn 330i is lichter...
Een Ferrari 599 GTB weegt overigens 1690kg, slechts 40kg minder dan een M5 sedan.

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Vdakker gaat helemaal los. Ze hebben er nog een staan:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5209654
Een nieuwe A8L W12 is net zo duur trouwens. RS6 of W12 dan?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5209654
Een nieuwe A8L W12 is net zo duur trouwens. RS6 of W12 dan?

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
580 pk lijkt dan wel heel veel en dat is het ook wel maar...
2025 kg is ook heel veel.
Daar komt nog een automaatbak en aandrijving bij die heel veel op snoept.
Hij zal volgens mij toch echt een goeie chipkuur nodig hebben om echt snel te zijn.
Dus even bij lochum langs als je bij de dealer weg komt met je nieuwe rs6 en bosje bloemen.
Het was al bekend dat de rs6 niet super snel zou zijn.
Maar daar valt wel wat aan te doen
Vrijdag de eerste RS6 bij ons klaar gemaakt.
Verder is het gewoon een super dikke bak.
Iemand die zegt dat dat niet zo is heeft een steekje los te zitten.
2025 kg is ook heel veel.
Daar komt nog een automaatbak en aandrijving bij die heel veel op snoept.
Hij zal volgens mij toch echt een goeie chipkuur nodig hebben om echt snel te zijn.
Dus even bij lochum langs als je bij de dealer weg komt met je nieuwe rs6 en bosje bloemen.
Het was al bekend dat de rs6 niet super snel zou zijn.
Maar daar valt wel wat aan te doen

Vrijdag de eerste RS6 bij ons klaar gemaakt.
Verder is het gewoon een super dikke bak.
Iemand die zegt dat dat niet zo is heeft een steekje los te zitten.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Ga toch weg met dat slappe ge**l,als de RS6 geen doel heeft dan heb de M5 het zeker wel?alpinab10biturbo schreef:Mooi auto, maar wat schiet je ermee op. Alleen op Nardo kun je het volledige vermogen kwijt en voor de Nordschleife is ie te zwaar. Prestige apparaat zonder rationeel doel, iets wat de M5 (nog) wel heeft.
* ik hap ook weer....*


-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
M.i schieten de Duitse autofabrikanten door met hun PK en massa oorlog.Marc RS4 schreef:Ga toch weg met dat slappe ge**l,als de RS6 geen doel heeft dan heb de M5 het zeker wel?
* ik hap ook weer....*![]()
Ik heb een kopie van de ontwikkelopdracht van de RvB aan de M Gmbh gezien en een van de eisen die aan de ontwikkelafdeling werd gesteld was dat het gewicht van de M5 niet meer dan 85kg boven de 545i mocht zijn. Dat doel is (net) gehaald. Ik heb liever een auto die een handling heeft dan een PK-beul die alleen maar naar de 250km/h of de 280km/h kan jump-jetten.
Met de B7 RS4 (en ook de R8) heeft Audi een geweldig goed product neergezet, dus ik kan het gewoon niet begrijpen waarom ze voor de RS6 niet alle competenties binnen het concern hebben benut. Nu hebben ze een model in het gamma wat een sport-kombi pretendeert te zijn, maar in wezen een halve SUV is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], Marcelvv en 3 gasten