RS6: Eindelijk... daar is ie dan!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 mei 2008, 00:03

Voor minder rijd je een F430 Stradale :shock:

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 30 mei 2008, 00:12

waarin zit dit extreme extra gewicht dan ?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 mei 2008, 00:13

Remmen, bak, diffs en blok denk ik.

Plus al die electronische gadgets en snufjes. Maar dan nog, t'is echt een mastodont zeg :?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 30 mei 2008, 11:24

Femme schreef:Dat het 2 ton moet wegen is wel jammer ja. De Alpina B5 Touring waarmee het vergeleken wordt in de Auto Review van deze maand is 200kg lichter. Het verschil met de M5 Touring is ca. 150kg. Dat zijn wel erg grote verschillen voor auto's die zich in dezelfde klasse bevinden.
M5 Touring 1850 kg? Knap dat ze hem zo licht hebben weten te houden :wink:

Maar goed, als geld echt geen rol speelt en je hebt genoeg om er ook nog een speeltje bij te kopen is zo'n RS6 wel een serieus mooi ding!

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 30 mei 2008, 11:36

2000 KG is veel te zwaar natuurlijk maar ook 1850 KG voor een M5 Touring vind ik nog steeds veel te veel, dat had 1550/1600 moeten zijn of iets in die richting. Om het gewicht van de Audi nu te gebruiken als positief argument voor de BMW vind ik niet helemaal reëel. Ze lijden beide aan overgewicht, de één nog net wat meer dan de ander. :)

Doet me opzich niet zoveel zo'n RS6 maar als ik echt veel geld had, dan had ik er misschien toch 1 gekocht. Ideale vakantie-auto. Ruimte, comfort en heel snel kilometers vreten.

Natuurlijk is het ding veel te duur maar ik denk ook dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Als je in de markt bent voor zoiets, dan maakt 140.000 voor bijv. een M5 Touring of 180/190.000 voor zo'n Audi ook niet zo heel erg veel meer uit, zeker niet omdat de Audi veel meer PK's heeft. Dan wil je gewoon de beste en snelste station denk ik en da's de Audi.

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 30 mei 2008, 12:14

Mark de Jager schreef:Vette wagen, alleen de velgen zouden vervangen worden voor wat anders.
Maar jah, 1 ding is zeker. Het blijft een droom voor mij :lol:
Hansv (Hans van Velzen) schreef:en ga je met die BMW-ringlampjes (ook al geen favoriet van me) een klein stukje minder voor schut.... :wink:
Das het enige mooie van BMW!!! Heb het niet voor niets op mijn Focus zitten :twisted: Wat is het verschil met een Golf? :lol:
Die LEDjes staan (wat mij betreft) alleen mooi bij de S5, S6 en R8.

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 30 mei 2008, 12:16

Mike schreef:Mag je deze wel rijden met een rijbewijs B?
Niet inclusief vrouw en kinderen en vakantiebepakking........... :wink:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 30 mei 2008, 12:58

Wouter81 schreef:2000 KG is veel te zwaar natuurlijk maar ook 1850 KG voor een M5 Touring vind ik nog steeds veel te veel, dat had 1550/1600 moeten zijn of iets in die richting. Om het gewicht van de Audi nu te gebruiken als positief argument voor de BMW vind ik niet helemaal reëel. Ze lijden beide aan overgewicht, de één nog net wat meer dan de ander. :)
Of zo'n M5 nou 1600 of 1850kg weegt, het blijft negatief dat de Audi nog eens 150kg zwaarder is.

Overigens is zo'n 5-serie Touring op zich niet eens zo heel zwaar voor zo'n forse auto. Een 530i weegt 1595kg, wat al een stuk minder is dan de E39 Touring. Kennelijk is de V10 en alle accessoires die erop zitten zoals dikkere uitlaten, grotere remmen en brede velgen/banden nogal zwaar.

Dit geeft ook maar aan dat de 5kg gewichtsbesparing in het koolstofvezeldak van een M6 (die niet veel lichter dan een M5 is) puur show is.

Ik keek gisteren in de Auto Review om tot de constatering te komen dat een 308 SW tegenwoordig al 1470kg weegt en dat met een 1.6 dieseltje in het vooronder. Mijn 330i is lichter...

Een Ferrari 599 GTB weegt overigens 1690kg, slechts 40kg minder dan een M5 sedan.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 30 mei 2008, 13:02

EN ik vind de RS4 al zwaar met 1595Kg........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 mei 2008, 13:15

Marc RS4 schreef:EN ik vind de RS4 al zwaar met 1595Kg........
dat bedoel ik, tot 1600kg vind ik zo'n sportwagon zeg maar nog aanvaardbaar, daar boven wordt het gewoon te zwaar, meer een mastodont :? maar hij ziet er wel mooi uit, dat wel.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 mei 2008, 13:18

Femme schreef:
Wouter81 schreef:2000 KG is veel te zwaar natuurlijk maar ook 1850 KG voor een M5 Touring vind ik nog steeds veel te veel, dat had 1550/1600 moeten zijn of iets in die richting. Om het gewicht van de Audi nu te gebruiken als positief argument voor de BMW vind ik niet helemaal reëel. Ze lijden beide aan overgewicht, de één nog net wat meer dan de ander. :)
Of zo'n M5 nou 1600 of 1850kg weegt, het blijft negatief dat de Audi nog eens 150kg zwaarder is.

Overigens is zo'n 5-serie Touring op zich niet eens zo heel zwaar voor zo'n forse auto. Een 530i weegt 1595kg, wat al een stuk minder is dan de E39 Touring. Kennelijk is de V10 en alle accessoires die erop zitten zoals dikkere uitlaten, grotere remmen en brede velgen/banden nogal zwaar.

Dit geeft ook maar aan dat de 5kg gewichtsbesparing in het koolstofvezeldak van een M6 (die niet veel lichter dan een M5 is) puur show is.

Ik keek gisteren in de Auto Review om tot de constatering te komen dat een 308 SW tegenwoordig al 1470kg weegt en dat met een 1.6 dieseltje in het vooronder. Mijn 330i is lichter...

Een Ferrari 599 GTB weegt overigens 1690kg, slechts 40kg minder dan een M5 sedan.
En die heeft beschikking over een dikke V12, niet slecht dus van Ferrari :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 mei 2008, 10:27

Denk dat die V12 uit de Enzo niet veel zwaarder is dan de V10 in de M5 ;)

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 31 mei 2008, 11:26

Vdakker gaat helemaal los. Ze hebben er nog een staan:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5209654

Een nieuwe A8L W12 is net zo duur trouwens. RS6 of W12 dan? :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 mei 2008, 12:26


EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 31 mei 2008, 12:51

In Nederland is deze auto gewoon zo duur, in Duitsland staan ze al te koop vanaf 110.000

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 31 mei 2008, 13:05

Ernst Jan Dekker schreef:In Nederland is deze auto gewoon zo duur, in Duitsland staan ze al te koop vanaf 110.000
100 zelfs al. Nieuw isie 106 incl. BTW meende ik (89k ex btw!!). Maarja.. een R8 kost dat daar ook en zo niet meer brute modellen in die prijsklasse :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 mei 2008, 13:22

Ernst Jan Dekker schreef:In Nederland is deze auto gewoon zo duur, in Duitsland staan ze al te koop vanaf 110.000
Over 10 jaar scheelt het 42%.............................nog even geduld :lol:

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 01 jun 2008, 17:51

580 pk lijkt dan wel heel veel en dat is het ook wel maar...
2025 kg is ook heel veel.
Daar komt nog een automaatbak en aandrijving bij die heel veel op snoept.
Hij zal volgens mij toch echt een goeie chipkuur nodig hebben om echt snel te zijn.
Dus even bij lochum langs als je bij de dealer weg komt met je nieuwe rs6 en bosje bloemen.



Het was al bekend dat de rs6 niet super snel zou zijn.
Maar daar valt wel wat aan te doen :D
Vrijdag de eerste RS6 bij ons klaar gemaakt.
Verder is het gewoon een super dikke bak.
Iemand die zegt dat dat niet zo is heeft een steekje los te zitten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 jun 2008, 17:54

Hoezo niet supersnel? 0-100 onder 5,5s en 0-200 in minder dan 18s is gewoon supersnel hoor :)

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Bericht door woutje » 01 jun 2008, 18:03

rs4 b5 2.7 biturbo doet het met maar 400 kg minder toch een mooi stukje sneller.
En dan hebben we het over een auto van 7jaar oud

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 jun 2008, 18:50

Macboy schreef:Hoezo niet supersnel? 0-100 onder 5,5s en 0-200 in minder dan 18s is gewoon supersnel hoor :)
Inderdaad,

0-200 in zo'n 20s vinden de meeste hier vrij normaal, maar dat is het zeker niet. Laat staan als een dikke vette station er nog eens 5s onder zit!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jun 2008, 20:51

Voor die waardes zijn deze tijden bepaald niet spectaculair, snel is het, maar auto`s zat die met minder net zo snel danwel sneller zijn.

Het wird zeit zum ABSPECKEN :lol:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 01 jun 2008, 21:46

Mooi auto, maar wat schiet je ermee op. Alleen op Nardo kun je het volledige vermogen kwijt en voor de Nordschleife is ie te zwaar. Prestige apparaat zonder rationeel doel, iets wat de M5 (nog) wel heeft.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 01 jun 2008, 22:01

alpinab10biturbo schreef:Mooi auto, maar wat schiet je ermee op. Alleen op Nardo kun je het volledige vermogen kwijt en voor de Nordschleife is ie te zwaar. Prestige apparaat zonder rationeel doel, iets wat de M5 (nog) wel heeft.
Ga toch weg met dat slappe ge**l,als de RS6 geen doel heeft dan heb de M5 het zeker wel?

* ik hap ook weer....* :x :x

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 01 jun 2008, 22:12

Marc RS4 schreef:Ga toch weg met dat slappe ge**l,als de RS6 geen doel heeft dan heb de M5 het zeker wel?

* ik hap ook weer....* :x :x
M.i schieten de Duitse autofabrikanten door met hun PK en massa oorlog.

Ik heb een kopie van de ontwikkelopdracht van de RvB aan de M Gmbh gezien en een van de eisen die aan de ontwikkelafdeling werd gesteld was dat het gewicht van de M5 niet meer dan 85kg boven de 545i mocht zijn. Dat doel is (net) gehaald. Ik heb liever een auto die een handling heeft dan een PK-beul die alleen maar naar de 250km/h of de 280km/h kan jump-jetten.

Met de B7 RS4 (en ook de R8) heeft Audi een geweldig goed product neergezet, dus ik kan het gewoon niet begrijpen waarom ze voor de RS6 niet alle competenties binnen het concern hebben benut. Nu hebben ze een model in het gamma wat een sport-kombi pretendeert te zijn, maar in wezen een halve SUV is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten