BMW 123d!
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
BMW 123d!
Dit moet toch wel een leuk motortje wezen bij bmw.
Hier een test verhaal 123d coupe van Steve die zelf een CSL heeft en Z4 Mcoupe.
Ok, I've just come from driving the new 123d Coupe and if you are considering one, then you really should buy it. This is the sweetest most capable BMW® I've driven for a long time, it has the most precise and feelsome steering, a lovely solid front-end and the whole car feels like it is built around you. The engine, which really should be the high-point almost came secondary to the wonderful chassis. The brakes were also beyond reproach.
This is a car that I'm pretty sure I could stay with an E46 M3 along a twisty road, its so easy to extract maximum performance and is a really confident and 'fun' car to drive. It's the same size as an E30 M3, and goes quicker.
The 123d's engine is nice, plenty of torque and revs until 5000 rpm without any sign of drop-off, you can heel-and-toe blipping the throttle and its responsive and even sounds quite nice.
For £26k or so, it makes the E92 M3 feel like poor value. The steering is way better than the M3's, and even this 123d feels like a little M-car, but much more honest and down-to-earth. I would have been quite happy to have bought one and used for work rather than my RS4, that's how special it is.
Ik las op een ander forum dat een getunede 120d 210pk en 420nm sneller was dan een 130i.
Wil wel een keer sturen in een 123d.
Hier een test verhaal 123d coupe van Steve die zelf een CSL heeft en Z4 Mcoupe.
Ok, I've just come from driving the new 123d Coupe and if you are considering one, then you really should buy it. This is the sweetest most capable BMW® I've driven for a long time, it has the most precise and feelsome steering, a lovely solid front-end and the whole car feels like it is built around you. The engine, which really should be the high-point almost came secondary to the wonderful chassis. The brakes were also beyond reproach.
This is a car that I'm pretty sure I could stay with an E46 M3 along a twisty road, its so easy to extract maximum performance and is a really confident and 'fun' car to drive. It's the same size as an E30 M3, and goes quicker.
The 123d's engine is nice, plenty of torque and revs until 5000 rpm without any sign of drop-off, you can heel-and-toe blipping the throttle and its responsive and even sounds quite nice.
For £26k or so, it makes the E92 M3 feel like poor value. The steering is way better than the M3's, and even this 123d feels like a little M-car, but much more honest and down-to-earth. I would have been quite happy to have bought one and used for work rather than my RS4, that's how special it is.
Ik las op een ander forum dat een getunede 120d 210pk en 420nm sneller was dan een 130i.
Wil wel een keer sturen in een 123d.
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Re: Bmw 123d!
Neem 'm volgende keer eens mee naar Zandvoort, ben wel benieuwd naar de 335d variant in een 1-serieAndre schreef:Wil wel een keer sturen in een 123d.

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik heb de 123d Coupe in standaardtrim gereden en vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
Ben er intussen wel achter dat de 123d door zijn twin-turbo techniek veel smoother door zijn toeren gaat dan de 120d, die vond ik veel explosiever reageren, daardoor had ik het idee dat het verschil tussen een 120d 3 drs en een 123d Coupe qua snelheid niet zo groot was.
Vond hem behoorlijk springerig op stukjes B-weg, waar mijn 323ti rustiger blijft.
Voor de rest gewoon een heerlijke auto, 123d 3 drs lijkt me echt een bommetje
Ben er intussen wel achter dat de 123d door zijn twin-turbo techniek veel smoother door zijn toeren gaat dan de 120d, die vond ik veel explosiever reageren, daardoor had ik het idee dat het verschil tussen een 120d 3 drs en een 123d Coupe qua snelheid niet zo groot was.
Vond hem behoorlijk springerig op stukjes B-weg, waar mijn 323ti rustiger blijft.
Voor de rest gewoon een heerlijke auto, 123d 3 drs lijkt me echt een bommetje
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Mooi verslagje, kort en krachtig. Zo is het trouwens ook echt. Ik heb een dik half jaar terug ook eens in de 123d gestuurd, een 3 deurs, en ik was er zelf ook enorm van onder de indruk. Ik trok die auto gewoon echt aan en hij voelt direct vertrouwd. Dat was voor mij de eerste keer dat ik in een 1 serie reed en toevallig die ochtend reed ik ook de 118d, dus kon ik mooi het verschil opmaken. Ik kan dan ook niet anders dan me volledig aansluiten bij de woorden van Steve (ookal was mijn ritje hooguit paar km).
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik denk ook dat ie zich zelf uit de markt prijst, zowel in basis prijs als ook de stijging van de diesel prijs.
Fun zal het wel zijn, dat zal ik niet betwisten.
Gisteren had ik de hele dag een 5 deurs 118i tot mijn beschikking, stuurt strak, bijna bij het nerveuze af.
Maar OMG wat is zo`n ding underpowered, schrikbarend. Het ding wil geen toeren maken, tempo gaat verschrikkelijk traag omhoog, zelfs in de 1 en 2e versnelling wil je nog meetrappen als of het een kar van Fred Flinstone is.....................................zou verboden moeten worden ( heeft niets maar dan ook niets over, voordeel; het inhalen wil je er wel mee laten)
De standaard stoelen zijn ook een aanfluiting..............................
Fun zal het wel zijn, dat zal ik niet betwisten.
Gisteren had ik de hele dag een 5 deurs 118i tot mijn beschikking, stuurt strak, bijna bij het nerveuze af.
Maar OMG wat is zo`n ding underpowered, schrikbarend. Het ding wil geen toeren maken, tempo gaat verschrikkelijk traag omhoog, zelfs in de 1 en 2e versnelling wil je nog meetrappen als of het een kar van Fred Flinstone is.....................................zou verboden moeten worden ( heeft niets maar dan ook niets over, voordeel; het inhalen wil je er wel mee laten)
De standaard stoelen zijn ook een aanfluiting..............................
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Lees net dat de diesel auto verkopen stagneren cq dalen door de hoge diesel prijs. Terwijl de verbruik van diesel nu zo goed zijn dat ze de hybride auto s qua verbruik/uitstoot benaderen.
Wat wil de overheid nou. Wat een heen en weer gedoe.
Nu maken ze zuinige auto s en per 1 juli weer 3 cent diesel accyns erop.
Ongelooflijk die auto fabrikant die moet toch ook de moed in de schoenen hebben zitten momenteel.
Wat wil de overheid nou. Wat een heen en weer gedoe.
Nu maken ze zuinige auto s en per 1 juli weer 3 cent diesel accyns erop.
Ongelooflijk die auto fabrikant die moet toch ook de moed in de schoenen hebben zitten momenteel.
Laatst gewijzigd door Andre op 29 mei 2008, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Aaiiiii, dit was een Geelhoed-trigger. Prepare.Andre schreef:Lees net dat de diesel auto verkopen stagneren cq dalen door de hoge diesel prijs. Terwijl de verbruik van diesel nu zo goed zijn dat ze de hybride auto s qua verbruik/uitstoot benaderen.
Wat wil de overheid nou. Wat een heen en weer gedoe.
Nu maken ze zuinige auto s en per 1 juli weer 3 cent diesel accyns erop.
Ongelooflijk die auto fabriekant die moet toch ook de moed in de schoenen hebben zitten momenteel.

-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Onzin, diesels zijn nog steeds de meest vervuilende motoren. De uitstoot van CO2 is nu laag maar fijnstof (het meest vervelende) van een diesel is vele malen hoger dan van benzine of LPG auto's.Andre schreef:Lees net dat de diesel auto verkopen stagneren cq dalen door de hoge diesel prijs. Terwijl de verbruik van diesel nu zo goed zijn dat ze de hybride auto s qua verbruik/uitstoot benaderen.
Wat wil de overheid nou. Wat een heen en weer gedoe.
Nu maken ze zuinige auto s en per 1 juli weer 3 cent diesel accyns erop.
Ongelooflijk die auto fabrikant die moet toch ook de moed in de schoenen hebben zitten momenteel.
Als de wetgever het beste met het milieu voor zou hebben zou de diesel het duurste zijn, benzine goedkoper en LPG het minst duur.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Als ze nu op den duur al de grote vrachtwagens en al de bussen de laadvloer (daaronder) voorzien van accu's en het dak helemaal met zonnecellen(ding staat toch hele dag buiten) en dan een extra klein LPG motortje in de truck/voor als extra stroomopwekker/aggregator...
dan heb je een ideaal pakket, geen roet uitstoot en altijd veel kw/nm vanaf 0 rpm zeg maar, das ook ideaal voor zwaar vervoer, en lekker stil enz enz. en goedkoop.
ow wel of topic
sorry verder met BMW 123d de krachtpatser...
dan heb je een ideaal pakket, geen roet uitstoot en altijd veel kw/nm vanaf 0 rpm zeg maar, das ook ideaal voor zwaar vervoer, en lekker stil enz enz. en goedkoop.
ow wel of topic

- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
116i is pas erg.... Als je daarna in een 118d stapt is het echt een verademingromo schreef:Gisteren had ik de hele dag een 5 deurs 118i tot mijn beschikking, stuurt strak, bijna bij het nerveuze af.
Maar OMG wat is zo`n ding underpowered, schrikbarend. Het ding wil geen toeren maken, tempo gaat verschrikkelijk traag omhoog, zelfs in de 1 en 2e versnelling wil je nog meetrappen als of het een kar van Fred Flinstone is.....................................zou verboden moeten worden ( heeft niets maar dan ook niets over, voordeel; het inhalen wil je er wel mee laten)

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Klinkt wel erg goed 8) helemaal als je toch wil dieselen, maar het ziet er naar uit dat diesel duurder gaat worden dan benzine op termijn, voordeel is dan nog wel dat een diesel schijnbaar makkelijker? kilometers maakt en in verhouding zuiniger is...Andre schreef:ja een chip in de 123d 250pk en 460nm zou dat hard gaan denk je.
Hoe dat gaat met 250pk en 460nm in de 123d, denk dat je tussen een bepaald gebied op de teller de M3's tot met E46 het leven zuur kan maken. (dagelijks leven inhalen e.d.)
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ding zal in alles zeer strak zijn, en de 177pk 120d van een maatje van me vond ik ook prima. Wél vond ik de 335d coupé waar ik laatst in reed uitblinken in 1 ding: Onsportiviteit en dan voornamelijk de motor. Rauw, niet verfijnd en beperkt toerental. Vandaar dat ik tóch wat sceptisch tegenover de 123d sta EN dat verschillende tests tegen een Golf V GTI liet zien dat die laatste in feitelijk in alles de betere auto is...
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
...zal best een lekker karretje zijn, maar dan moet die Diesel wel makkelijk toeren willen maken, zoals Robin eigenlijk al aangeeft.
Eigenlijk mag je gewoon niet in de gaten hebben dat je met een Diesel onderweg bent en het alleen mogen merken wanneer de diesel in de toerenbegrenzer loopt.
De A5 diesel (3.0TDi) van destijds liep prachtig richting de 5000 toeren, om daarna niet in de begrenzer te lopen en niet af te sterven. Overigens was van enige sportieviteit ook niets te merken, enkel brute kracht.
Weet niet in hoeverre de 123d met TwinTurbo daar in slaagt. De 120d liep daarentegen zo gek ook nog niet.
Eigenlijk mag je gewoon niet in de gaten hebben dat je met een Diesel onderweg bent en het alleen mogen merken wanneer de diesel in de toerenbegrenzer loopt.
De A5 diesel (3.0TDi) van destijds liep prachtig richting de 5000 toeren, om daarna niet in de begrenzer te lopen en niet af te sterven. Overigens was van enige sportieviteit ook niets te merken, enkel brute kracht.
Weet niet in hoeverre de 123d met TwinTurbo daar in slaagt. De 120d liep daarentegen zo gek ook nog niet.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Bmw 123d!
Als die 130i nooit boven 5000 toeren komt wel ja, maar daar koop je geen drehfreudige 130i voor.Andre schreef:Ik las op een ander forum dat een getunede 120d 210pk en 420nm sneller was dan een 130i.
Het tuningpotentieel van de 123d is niet zo groot. 210pk zal wel lukken, veel meer zit er niet in. Alpina haalt er maar 214pk uit.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48
De belgen krijgen er toch aanzienlijk meer uit... 234pk
http://www.chiptuning.be/index.php?opti ... 48&lang=nl
Weet niets over de kwaliteit van deze club.
http://www.chiptuning.be/index.php?opti ... 48&lang=nl
Weet niets over de kwaliteit van deze club.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Ja laten we allemaal maar lekker op accu's gaan rijden die ook om de zoveel tijd vernieuwd moeten worden! Wat denk je van A. de kosten daarvan en B. de vervuiling van de bouw van al die accu's! en C. de Afvoer van al die accu's...GTRene schreef:Als ze nu op den duur al de grote vrachtwagens en al de bussen de laadvloer (daaronder) voorzien van accu's en het dak helemaal met zonnecellen(ding staat toch hele dag buiten) en dan een extra klein LPG motortje in de truck/voor als extra stroomopwekker/aggregator...
dan heb je een ideaal pakket, geen roet uitstoot en altijd veel kw/nm vanaf 0 rpm zeg maar, das ook ideaal voor zwaar vervoer, en lekker stil enz enz. en goedkoop.
ow wel of topicsorry verder met BMW 123d de krachtpatser...
Dan weet ik nog niet wat nou zo "groen" is.....
En ja flikker nog maar wat extra taxes op die auto's...
Nog even en je moet betalen als je naar een auto kijkt...
Nog even en diesel is duurder dan benzine, voor mij kan het momenteel ook absoluut niet meer uit, terwijl het break even point een jaar geleden ongeveer bij zo'n 20k zat.. zal nu eerder richting de 40k gaan.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Voor mij dan ook de GTI, anytime anyday.Robin schreef:Ding zal in alles zeer strak zijn, en de 177pk 120d van een maatje van me vond ik ook prima. Wél vond ik de 335d coupé waar ik laatst in reed uitblinken in 1 ding: Onsportiviteit en dan voornamelijk de motor. Rauw, niet verfijnd en beperkt toerental. Vandaar dat ik tóch wat sceptisch tegenover de 123d sta EN dat verschillende tests tegen een Golf V GTI liet zien dat die laatste in feitelijk in alles de betere auto is...
Laat onverlet dat de 120d een zeer prettig rijdende auto is, waar de 123d nog een trede hoger zal staan.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
ha ernst,ErnstV schreef:De belgen krijgen er toch aanzienlijk meer uit... 234pk
http://www.chiptuning.be/index.php?opti ... 48&lang=nl
Weet niets over de kwaliteit van deze club.
wat denk je, geloof je die waardes voor een 123d? Ik niet hoor. niemand tovert bijv. zo maar 28 pk extra uit een 130i door een standaard chippie. gespcialiseerde BMW tuners komen niet verder dan 15pk door software, incl. een aangepaste einddempers.
en (kom ik weer), kijk maar eens naar de Mini cooper S. 190 pk en 252 Nm met alleen een standaard chip. Volkomen onhaalbaar zonder andere ingrepen.
groetjes, ferdinand
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Ik begrijp niet dat iemand hier in dit land ook maar een 123d zou overwegen. De prestaties zullen ongetwijfeld goed zijn maar met een zeer smal toerenbereik, kenmerkend voor diesels, en een geluid als een trekker dat het uiteraard nooit haalt bij het geluid van een 130i bij 7000 toeren... nee ik kan me er niets bij voorstellen dat iemand ook maar een 123d zou overwegen, zeker niet als dat ding kaal al 42k moet kosten. Met de dieselprijzen van tegenwoordig komt het omslagpunt steeds hoger te liggen dat het voordeliger wordt en al zou het je 1500 euro per jaar extra kosten als je in een 130i rijdt tov. een 123d, dan nog zou ik geen moment twijfelen. Als je voor hetzelfde geld ook zo'n prachtig huilende 6-in-lijn kunt krijgen, dan ga je toch niet voor zo'n ratelende trekker?
Ik rij ook meer dan 30.000 km / jaar met mijn benzine-auto. Toevallig gister het omslagpunt uitgerekend, wanneer de 130 PK dieselversie van mijn auto goedkoper zou worden dan mijn 120 PK benzine(turbo). Pas bij 38.000 km per jaar bereikte ik het omslagpunt!
Lekker laten staan zo'n 123d en doorsparen voor een 135i of een 130i nemen.

Ik rij ook meer dan 30.000 km / jaar met mijn benzine-auto. Toevallig gister het omslagpunt uitgerekend, wanneer de 130 PK dieselversie van mijn auto goedkoper zou worden dan mijn 120 PK benzine(turbo). Pas bij 38.000 km per jaar bereikte ik het omslagpunt!
Lekker laten staan zo'n 123d en doorsparen voor een 135i of een 130i nemen.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten