Maastricht

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Maastricht

Bericht door Robin » 17 jul 2006, 17:17

We gaan dit weekend ff naar Maastricht. Nu ben ik daar in 1993 voor Christus voor 't laatst geweest. De kerk in en uit neemt imho een half uur in beslag als RKer zijnde en GF is nog RKer dan ik dus die staat binnen 10 minuten al weer buiten. :P

Heb geen boekje Wot en Hoe? in t Maastreechs kunnen vinden.

Iemand tips voor ons wat geinig is. We zijn terrasjesmensen LOL :P

Gerhard

Bericht door Gerhard » 17 jul 2006, 20:17

Robin,

Eten bij Il Gardino della Mama, bij Lieve Vouwe nog wat plein.

Italiaans top, zoals het hoort te zijn, Italiaanse bdiening, Italiaanse kok enz.
Wel even reserveren.

Have fun,

Gerhard

Marc

Bericht door Marc » 20 jul 2006, 11:50

Robin, hij bedoelt het Onze Lieve Vrouwe Plein, volgens mij. Daar is het ook prima terrasjes zitten. Het Vrijthof is de andere, maar wat massalere terrasjesplek in Maastricht. Gewoon door de straatjes slenteren, dan komt alles goed. Het centrum is niet zo groot dat je eindeloos rondsjouwt.

Er zitten ook heel aardige juweliers in Maastricht, mocht je nog een leuk klokje voor GF willen scoren :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 jul 2006, 12:06

Uurtje doorkachelen en bij de Ring uitkomen denk? :D
Maastricht zelf vind ik niet zoveel aan, maar in de buurt zijn wel wat typische plaatsjes of andere dingen die zeker als je ze voor het eerst ziet wel geinig kunnen zijn.
Drielandenpunt in Vaals (wohooo, vergeet je paspoort niet, kansloze attractie imho, maar goed :wink:)
Mergelgrotten bij Valkenburg (megatoeristisch, maar wel lekker om daar even in te duiken met dit weer)
Thorn (is een stukje noordelijker, maar wel zo'n typisch dorpje waar de Japanse toeristen nog met hele busladingen gedumpt worden).
Sowieso even de grens over kachelen en in België kijken daar, is het enige parcours waar in de verre omtrek jaarlijks een heuvelklim gehouden wordt, zegt wel genoeg denk ik? :) Heerlijke stuurweggetjes en leuke kleine dorpjes.

Als je alleen terrasjes zoekt hoef je niet buiten Maastricht te komen, kun je een heel weekend van het ene naar het andere slenteren en heb je ze nog lang niet allemaal gehad. :D
Oh ja, hier schijnen ze niet alleen een state of the art website te hebben, maar ook erg goede salades (heb het alleen van horen zeggen, dus geen idee of het klopt):
http://www.deblindgenger.nl/

dale vito

Bericht door dale vito » 21 jul 2006, 00:20

Steiner!!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jul 2006, 08:46

dale vito schreef:Steiner!!
En Leon Martens. Ja hallo dat is zoiets als Maranello bezoeken en vragen welk cafeetje daar leuk is en dan roept er 1: Ferrari :P

Jongens dank.

Plaats reactie