De "sloop" van m'n (e30) m3 is begonnen
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
De "sloop" van m'n (e30) m3 is begonnen
Zojuist is de "sloop" van m'n e30 m3 begonnen.
Hiermee wordt bedoeld dat het hele interieur en de motorruimte leeggehaald gaat worden om te ontdekken waar de waterlekkage vandaan komt. Waarschijnlijk ergens een gat in het schutbord.
Onlangs al diverse delen gespoten, dynamo gereviseerd, en motorsteunen/baksteunen vervangen en bak gereviseerd. In het verleden al diff gereviseerd, waterpomp vervangen, accu vervangen, etc., etc.
Denk dat ik maar direct maar onderstel en uitlaat ook al pak. Ben ik direct klaar. Failliet maar wel met een e30 M3 met allemaal nieuwe onderdelen...
Mark.
Hiermee wordt bedoeld dat het hele interieur en de motorruimte leeggehaald gaat worden om te ontdekken waar de waterlekkage vandaan komt. Waarschijnlijk ergens een gat in het schutbord.
Onlangs al diverse delen gespoten, dynamo gereviseerd, en motorsteunen/baksteunen vervangen en bak gereviseerd. In het verleden al diff gereviseerd, waterpomp vervangen, accu vervangen, etc., etc.
Denk dat ik maar direct maar onderstel en uitlaat ook al pak. Ben ik direct klaar. Failliet maar wel met een e30 M3 met allemaal nieuwe onderdelen...
Mark.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Interieur is er eruit en het ziet er SLECHT uit.
Ondanks dat de auto kaarsrecht is heeft ie voorheen ernstige voorschade gehad totaan werkgewerkte maar nog zichtbare kreukels op schakelpook hoogte / stoelhoogte.
Opties zijn:
1) Body volledig kaal maken, nieuw schutbord erin, richten op de richtbank en weer volledig opbouwen
2) Nieuwe / goede body zoeken en alles overzetten
3) De pijp aan maarten geven en de auto in onderdelen verkopen
Vrijdag is Lekx erzelf. Hopelijk krijg ik dan meer info/inzicht en zal ik ofwel een hard besluit moeten nemen (optie 3) of diep in de buidel moeten tasten.
Mark.
Ondanks dat de auto kaarsrecht is heeft ie voorheen ernstige voorschade gehad totaan werkgewerkte maar nog zichtbare kreukels op schakelpook hoogte / stoelhoogte.
Opties zijn:
1) Body volledig kaal maken, nieuw schutbord erin, richten op de richtbank en weer volledig opbouwen
2) Nieuwe / goede body zoeken en alles overzetten
3) De pijp aan maarten geven en de auto in onderdelen verkopen
Vrijdag is Lekx erzelf. Hopelijk krijg ik dan meer info/inzicht en zal ik ofwel een hard besluit moeten nemen (optie 3) of diep in de buidel moeten tasten.
Mark.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Het is tot nu toe al een bodemloze put. Vraag is echter hoever de bodem nog weg is...
En ik bedoel als de body nu helemaal goed wordt gemaakt wat kan er dan nog meer stuk. Oh ja, S14 blokje kan ploffen natuurlijk
We zien het wel. Gezinsleden zijn gezond en het geld is aanwezig. De vraag is alleen of ik het geld er nog voor over heb...
Zoniet dan is binnenkort in de aanbieding:
- S14 blokje met 3 maanden geleden gereviseerde dynamo en waterpomp die 20kkm gelden is vervangen
- Zojuist gereviseerde bak
- Gloednieuwe motorsteunen/baksteunen
- ///M leren interieur
- 2 jaar geleden gereviseerde diff (40%)
- setje 16" Alpina's met slechts hele lichte schade en 4 goede Bridgestones S03's
- Alle plaatdelen
- body met NL-kenteken (schutbord is niet zo goed meer
- M onderstel
- volledige uitlaat
- nieuwe remschijven/blokken, zowel voor/achter (ligt nog in schuur...)
- nieuwe filters / bougies (ligt nog in schuur...)
- etc.
Damn wat baal ik hiervan...Fuck the money er komt gewoon een nieuwe body en/of schutbord !
Mark.
En ik bedoel als de body nu helemaal goed wordt gemaakt wat kan er dan nog meer stuk. Oh ja, S14 blokje kan ploffen natuurlijk

We zien het wel. Gezinsleden zijn gezond en het geld is aanwezig. De vraag is alleen of ik het geld er nog voor over heb...
Zoniet dan is binnenkort in de aanbieding:
- S14 blokje met 3 maanden geleden gereviseerde dynamo en waterpomp die 20kkm gelden is vervangen
- Zojuist gereviseerde bak
- Gloednieuwe motorsteunen/baksteunen
- ///M leren interieur
- 2 jaar geleden gereviseerde diff (40%)
- setje 16" Alpina's met slechts hele lichte schade en 4 goede Bridgestones S03's
- Alle plaatdelen
- body met NL-kenteken (schutbord is niet zo goed meer

- M onderstel
- volledige uitlaat
- nieuwe remschijven/blokken, zowel voor/achter (ligt nog in schuur...)
- nieuwe filters / bougies (ligt nog in schuur...)
- etc.
Damn wat baal ik hiervan...Fuck the money er komt gewoon een nieuwe body en/of schutbord !
Mark.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Zo mag ik het horen!Damn wat baal ik hiervan...Fuck the money er komt gewoon een nieuwe body en/of schutbord !
Maar nu ff zere neus, is echt kl*te om hier zo achter te komen...
Je kunt echter ook deze onderdelen voor 7/8k verkopen (is gewoon realistisch) een paar 1000 (stuk of 6) bijleggen en een andere E30 M3 kopen...
Een auto met schadeverleden is gewoon niet meer zoveel waard, en ook als je carosserien/motors etc. gaat overzetten daalt de waarde (vooral de taxatiewaarde, maar ook verzamelaars die veel willen betalen maar die de ''VIN matching'' willen hebben...)
Dan heb je wel veel verloren, alles zo'n beetje voor niks gereviseerd...
Hieruit blijkt maar weer eens wat voor een ''money pit'' de E30 M3 kan zijn...
Joep
Laatst gewijzigd door Joep op 19 jul 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Joep. Dat het een schade auto is, dat de VIN's niet matchen of wat de marktwaarde is zal me een worst wezen. Als ie maar goed is.
Zoals gezegd deze auto heeft dus echt goed in elkaar gezeten maar is kaarsrecht en rijdt zoals ie hoort te rijden. Ook bij uitlijnen e.d. is er nooit iets aan het licht gekomen. Vraag maar aan kenners zoals Michel Pol, Adwo, Lekx, etc. Die hebben allen met de auto gereden. Lekker belangrijk dus.
HET PROBLEEM is dat ik last van waterlekkage heb en dit door een rot schutbord komt...
PS: Ik had al bijna een nieuwe uitlaatlijn (Supersprint) en onderstel (Eibach / Bilstein) besteld. Maar ff wachten nu...
Mark.
Zoals gezegd deze auto heeft dus echt goed in elkaar gezeten maar is kaarsrecht en rijdt zoals ie hoort te rijden. Ook bij uitlijnen e.d. is er nooit iets aan het licht gekomen. Vraag maar aan kenners zoals Michel Pol, Adwo, Lekx, etc. Die hebben allen met de auto gereden. Lekker belangrijk dus.
HET PROBLEEM is dat ik last van waterlekkage heb en dit door een rot schutbord komt...
PS: Ik had al bijna een nieuwe uitlaatlijn (Supersprint) en onderstel (Eibach / Bilstein) besteld. Maar ff wachten nu...
Mark.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Ik geloof je meteen!markk schreef:Joep. Dat het een schade auto is, dat de VIN's niet matchen of wat de marktwaarde is zal me een worst wezen. Als ie maar goed is.
Zoals gezegd deze auto heeft dus echt goed in elkaar gezeten maar is kaarsrecht en rijdt zoals ie hoort te rijden. Ook bij uitlijnen e.d. is er nooit iets aan het licht gekomen. Vraag maar aan kenners zoals Michel Pol, Adwo, Lekx, etc. Die hebben allen met de auto gereden. Lekker belangrijk dus.
HET PROBLEEM is dat ik last van waterlekkage heb en dit door een rot schutbord komt...
PS: Ik had al bijna een nieuwe uitlaatlijn (Supersprint) en onderstel (Eibach / Bilstein) besteld. Maar ff wachten nu...
Mark.
Als je de auto niet meer weg doet maakt het natuurlijk ook niks uit.
Zo'n schutbord zou ik dan gewoon vervangen.
Je wil de motor er toch al uithalen...
Hier deze vent heeft dat ook gedaan:
http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... light=rust
(Jake Larssen)
Hij moest echter wel speciaal daarvoor de motor eruit halen, daar heb jij dus geen last van...
Nogmaals veel suc6
Joep
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- MarcH
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
vdPlas heeft net al z'n toko's verkocht . . . die wist natuurlijk dat Mark op een dag terug zou komenMichel Pol schreef:Toch zou ik nog eens gaan buurten bij die dealer die de auto heeft verkocht! Die moet echt meer hebben geweten............

Kan me voorstellen dat dit even een tegenslag is Mark. Had ik ook toen ik waterlekkage had in de M3. Interieur eruit en dan zien dat 'ie links en rechts zo rot is als een mispel . . .
Succes met het herstel.
Marc
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- MarcH
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
In mijn geval was de auto doorgerot om en nabij de kriksteunen. Daar zijn nieuwe stukken ingelast bij een schadeherstelbedrijf. En dat heeft me (lucky me) niets gekost 8)markk schreef:MarcH: Nog tips ? Wat heb jij gedaan ? Wat was je kwijt ?
Je auto blijkt een zware voorschade gehad te hebben. Als er op het rijgedrag niets aan te merken viel hebben ze een en ander kennelijk weer redelijk netjes gerepareerd . . . maar heeft het schutbord een paar zwakke plekken overgehouden die in de loop der jaren zijn doorgerot? Post eens wat foto's als je die hebt.
Marc
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
Klinkt bekend dit soor ontdekkingen als je je auto aan het demonteren bent.
Ik ben een Auto aan het restaureren. Ook hier kwam een schadeverleden aan het licht. De schade is minstens 8 jaar geleden gerepareerd. Maar nog zat er vloeibare polyester onder de lak.
Ook de rimpels in de bodemplaat zaten er bij mij in. Ik heb gekozen om de carroserie helemaal strak te laten maken. Deze is inmiddels gezandstraald.
Omdat een klusje voor tussendoor is. Komt iew over een half jaar pas terug. Kan ik ondertussen mooi het onderstel reviseren.
Ik ben een Auto aan het restaureren. Ook hier kwam een schadeverleden aan het licht. De schade is minstens 8 jaar geleden gerepareerd. Maar nog zat er vloeibare polyester onder de lak.

Omdat een klusje voor tussendoor is. Komt iew over een half jaar pas terug. Kan ik ondertussen mooi het onderstel reviseren.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Lekx heeft rest van body onderzocht. Is goed. Is dus alleen het schutbord waar plekjes op zitten en die dus water doorlaten.
Probleem is:
- Andere body en alles overzetten is a hell of a job
- Deze body helemaal strippen, op mallen/richtbank zetten en weer opbouwen is ook een hell of a job
Beide opties doen meer dan 10k en dat heb ik er niet voor over.
Optie is ook om nu alles aan te pakken (interieur is eruit en je kan erbij), roest weg te schuren, roestbinder, primer erop, alles goed afkitten en weer opbouwen. Minder structureel, geeft minder garantie (lees geen) maar is natuurlijk wel veel goedkoper (lees 1k).
Even realistisch voor 10k structurele reparatie kan je vrij lang een stalling huren. En voor hetzelfde geld blijft ie gewoon nog jaren droog als je nu alles goed kaal maakt en in de primer zet. Heel veel e30 bodies hebben hier last van. Enkel velen weten het niet omdat de auto of altijd droog staat of nog niet gelekt hebben. Maar trek je gehele dashboard maar eens weg en kijk wat eronder vandaan komt... Foto ergens hierboven van een andere e30 M3 is nog veel, veel, veel erger...
Ik heb nog 1 ander alternatief lopen waarover ik morgen iets hoor. Gaat dit niet door dan gaat we de auto zo goed als mogelijk zonder vervanging van het schutbord behandelen, opbouwen en een droge stalling zoeken zodat ie niet meer buiten hoeft te slapen. Wordt/is een klassieker en verdiend ie dus eigenlijk. In onderdelen verkopen levert te weinig op (6k) in relatie tot de hoeveelheid geld die er al inzit (20-25k). Zoals gezegd, techniek is helemaal goed/gereviseerd, body is verder goed alleen uitlaatlijn en onderstel hebben een keer op termijn een vernieuwing nodig. Rest is al aangepakt.
Mark.
Probleem is:
- Andere body en alles overzetten is a hell of a job
- Deze body helemaal strippen, op mallen/richtbank zetten en weer opbouwen is ook een hell of a job
Beide opties doen meer dan 10k en dat heb ik er niet voor over.
Optie is ook om nu alles aan te pakken (interieur is eruit en je kan erbij), roest weg te schuren, roestbinder, primer erop, alles goed afkitten en weer opbouwen. Minder structureel, geeft minder garantie (lees geen) maar is natuurlijk wel veel goedkoper (lees 1k).
Even realistisch voor 10k structurele reparatie kan je vrij lang een stalling huren. En voor hetzelfde geld blijft ie gewoon nog jaren droog als je nu alles goed kaal maakt en in de primer zet. Heel veel e30 bodies hebben hier last van. Enkel velen weten het niet omdat de auto of altijd droog staat of nog niet gelekt hebben. Maar trek je gehele dashboard maar eens weg en kijk wat eronder vandaan komt... Foto ergens hierboven van een andere e30 M3 is nog veel, veel, veel erger...
Ik heb nog 1 ander alternatief lopen waarover ik morgen iets hoor. Gaat dit niet door dan gaat we de auto zo goed als mogelijk zonder vervanging van het schutbord behandelen, opbouwen en een droge stalling zoeken zodat ie niet meer buiten hoeft te slapen. Wordt/is een klassieker en verdiend ie dus eigenlijk. In onderdelen verkopen levert te weinig op (6k) in relatie tot de hoeveelheid geld die er al inzit (20-25k). Zoals gezegd, techniek is helemaal goed/gereviseerd, body is verder goed alleen uitlaatlijn en onderstel hebben een keer op termijn een vernieuwing nodig. Rest is al aangepakt.
Mark.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Peter-Paul en 3 gasten