Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2008, 12:14

de Z4 met die M6 velgen..mmm heerlijk ruig en stoer.

de Z4 met de CSL velgen is ook erg mooi maar iets minder ruig.

de Z4 met de Alpina's hoort bij de auto, maar helemaal zilver is inderdaad niet super.

denk voor jou aparte auto gewoon de Alpina's houden maar zoals sommigen al zeggen iets doen met het hart, zoals op die geshopte foto komt al beter over, nu de juiste passende zwart/anthracite kleur zien te vinden dat zou hem wel meer af maken en toch "origineel" qua look houden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 mei 2008, 12:57

M6 velgen ergens anders onder dan een 6 vind ik hetzelfde als A8 velgen onder een A3 zeg maar :wink:

Alpina's eronder en in deze kleur. Staat gewoon perfect en zoals het hoort 8)

Femme

Bericht door Femme » 07 mei 2008, 20:13

Ik ben er ook niet zo'n fan van om velgen die specifiek voor een bepaald model zijn gemaakt onder een ander type auto te leggen. Een uitzondering voor de Z4M vind ik (originele) CSL-velgen. De Z4M is sowieso te bescheiden ter wereld gekomen. Zelfs een setje dikkere zijskirts konden er niet vanaf.

Ik heb veel moeite gedaan om de Alpina Dynamics te behouden dus het is voor mij geen kwestie of de velgen vervangen moeten worden. In een donkere lak krijg je het onderstaande effect. Ik vind het al snel te sjonnie worden. Het is niet mijn stijl en de auto heeft het mijn inziens ook niet nodig.

Nu:

[img=700,459:700:459]http://tweakers.net/ext/f/BkEw1DN7C8cWd ... C/full.jpg[/img]

Iets donkerder:

[img=700,370:700:370]http://tweakers.net/ext/f/OqBRbDLXpXXjQ ... X/full.jpg[/img]

Donkere lak:

[img=700,370:700:370]http://tweakers.net/ext/f/OFc2usUUtPveb ... s/full.jpg[/img]

Vandaag waren ze bezig geweest met polijsten en de Alpina-sticker voor de voorspoiler was aangebracht. Er moesten nog wat onderdelen voor de achterbumper en één van de wielkasten komen. De stoelen waren er nog steeds niet. Ook zit ik nog steeds te wachten op een nieuwe accu die ik vier weken geleden had besteld.

Morgen zouden wel de Brembo-remmen voor de B10 door UPS bezorgd moeten worden.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2008, 20:46

In foto 3 heb je de velgrand ook die kleur lijkt? maar als je dat wegdenkt en gewoon dat licht qua kleur laat denk ik dat het wel iets extra's toevoegt :roll: maar kleine foto's best moeilijk.

Femme

Bericht door Femme » 23 mei 2008, 23:55

De B10 is binnen voor de tweede poging om een nieuwe luchtmassameter en krukassensor te monteren. Vorige week waren de verkeerde onderdelen geleverd. Wel zijn de links van de stabilisatorstangen eindelijk vervangen. Desondanks hoor ik nog steeds een rammel van onder de auto komen op slecht wegdek.

Als het meezit worden morgen tevens nieuwe remmen gemonteerd. Achter komen Brembo-vervangingsschijven en Axis Ultimate-remblokken en voor komt een 355mm vierpots Brembo-kit.

[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/mJ9GTWuVRu8RJ ... l/full.jpg[/img]

In het pinksterweekend heb ik besloten om de overdadige rammel-, kraak- en knarsgeluiden in de auto uit te roeien. Ik heb alle bekleding voorbij de achterbank eruit gehad en rijkelijk voorzien van vilt, velcro, foam en ander handig materiaal dat ik bij de bouwmarkt kon vinden. Hoewel ik er nog niet helemaal klaar mee ben is de kwaliteitsbeleving er al met sprongen op vooruit gegaan.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 mei 2008, 00:08

We zijn er bijna Femme.......ik wordt echt steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat!!!!

Femme

Bericht door Femme » 24 mei 2008, 00:18

Ik ga morgen wat nieuwe foto's maken van de Z4.

De stoelen zouden eind deze week terugkomen maar afgesproken is dat ze me dan zouden bellen en dat is niet gebeurd dus ik heb de vrees dat die rare bekleder er nog steeds niet uit is.

Vorige week heb ik nog een nieuwe accu gekregen (conventioneel ding, 26Ah 9,8kg) die nu gemonteerd zou moeten zijn.

Tevens heeft het heugelijke feit plaatsgevonden dat mijn vriendin sinds vandaag in het bezit is van een rijbewijs (althans, papiertje moet nog opgehaald worden maar het recht ertoe is verworven) dus dat wordt de komende tijd plaatsnemen als bijrijder :) .

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mei 2008, 00:30

:lol: spannend, kun je onderweg filmen zodra je het vertrouwd 8)

wat een ellende en lang wachten met je auto...daarom begin ik ook niet aan zulke projecten voorlopig, en als ik het doe in eigen garage en probeer dan het meeste zelf te regelen zodat het dan ook meer je eigen tijd is wanneer je dingen regelt anders ben je weer afhankelijk van en veel gebel...sterkte en hopelijk zien we hem snel in vol gevechttenue 8) en dan biets ik een keer een ritje als ie snel is :twisted:

Femme

Bericht door Femme » 25 mei 2008, 13:17

Het begin nu aardig op te schieten met de Z4. Wat betreft het exterieur ziet nu bijna alles erop (o.a. spoilers, wielkuipen, raamrubbers en nieuwe kentekenplaten). De kapjes van de rollbars moeten nog gemonteerd worden.

De stoelen waren er nog niet. Op de schokdempers voor moeten nog andere veren en aangepaste stabilisatorlinks gemonteerd worden.

[img=700,430:700:430]http://tweakers.net/ext/f/RiZy92jCTHegG ... a/full.jpg[/img]

[img=700,463:700:463]http://tweakers.net/ext/f/2JUkmSeW5QkjI ... l/full.jpg[/img]

[img=700,434:700:434]http://tweakers.net/ext/f/k6miXXYRy23t5 ... S/full.jpg[/img]

[img=700,405:700:405]http://tweakers.net/ext/f/EYsWVwpmkGAhE ... J/full.jpg[/img]

Heeft iemand een idee waar je kentekenstickers kunt krijgen? Het zou mooi als ik die lompe kentekenplaathouder op de voorbumper kan kwijtraken.

De B10 is helaas nog steeds niet van zijn motorische probleempjes verlost. Gisteren zijn een nieuwe luchtmassameter en krukassensor gemonteerd. Volgens de monteur reed hij daarna goed en werden en produceerden beide onderdelen geen foutmeldingen meer, maar toen ik de auto ophaalde wist ik meteen dat het niet goed zat.

Het probleem doet zich nu wel anders voor. Eerst was het zo dat de auto normaal presteerde na het starten. Op het gegeven was er een schok in de aandrijving voelbaar waarna de motor merkbaar minder presteerde en de motor bij remmen en sturen soms stilviel. De slechte prestaties zijn nu vanaf de start aanwezig en het stilvallen van de motor komt ook nog steeds voor.

Ik heb nog even de accu eraf gehaald en weer aangesloten. De eerste rit daarna reed hij probleemloos met zijn volle vermogen, maar bij de volgende keer starten kwam het probleem weer terug.

Er zijn veel E39-eigenaren die vergelijkbare verschijnselen melden. De oorzaak ligt bij de luchtmassameter, krukassensor, nokkenaspositiesensor, lambdasensor, idle control valve of een vacuumlek...

De brembo's doen hun werk wel goed. Het pedaaalgevoel is de eerste paar centimeters helaas nog steeds erg soft maar daarna is het pedaal standvastig met een goede vertraging. Op lage snelheid rem je 'm moeiteloos met piepende bandjes het abs in. Auto is nu in ieder geval Autobahnfähig.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2008, 13:37

hey een auto :wink:
begint er in elk geval op te lijken, helaas nog niet zoals het uitgedacht is, maar je bent op weg.
Pas maar op met je motor als je computer verkeerd aanstuurt en afregeld moet je er niet te veel van verlangen straks draai je hem kapot.
Het schijnt dat de moderne motoren erg moeilijk te programeren zijn met tuning...hoop dat je snel de oplossing vind, wel raar dat ie even goed doet om vervolgens na de volgende start niet meer goed te doen...maar dan kun je al wel veel uitsluiten qua wat wel werkt... :roll:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 mei 2008, 17:34

Het wordt wel mooi hoor :!: :D Als of het zo van Alpina komt, echt top vind ik dat. Die uitlaten staan echt super zo en top afgewerkt. Die B10 blijft wel een drama-tje :? Nog wel zin in die auto?

Rein

Bericht door Rein » 25 mei 2008, 17:37

Ziet er al enorm goed uit! :shock: :D Heel netjes.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 25 mei 2008, 18:44

Femme schreef:Heeft iemand een idee waar je kentekenstickers kunt krijgen? Het zou mooi als ik die lompe kentekenplaathouder op de voorbumper kan kwijtraken.
De mijne heb ik besteld via http://www.snelle-ed.nl/ , even opmeten welk formaat je wilt hebben, let wel op dat de verhouding goed blijft zodat het zo veel mogelijk op een "normaal" kenteken lijkt, enne het mag niet hè, maar zelf heb ik zoiets van, als ik er voor bekeurd wordt, zie ik het als verkapte wegenbelasting :wink: (wel je originele plaat in de achterbak, als ze heel flauw gaan doen mag je zonder namelijk niet verder rijden)...

Hier een voorbeeld zoals ie bij mij zit:
[img:150:119]http://www.gevaerts.luna.nl/images/EVOAvatar150-2.jpg[/img]

Ben

Femme

Bericht door Femme » 25 mei 2008, 23:47

Niels schreef:Die B10 blijft wel een drama-tje :? Nog wel zin in die auto?
Het is irritant, maar wegdoen is vooralsnog uitgesloten. In de basis is het een mooie praktische auto die ook nog een beetje vlot is. Ik heb er al zoveel aan gedaan dat wegdoen kapitaalvernietiging zou zijn, bovendien krijg je er voor deze prijs niet makkelijk iets voor terug dat beenruimte achterin, een trekhaak en laadruimte heeft, op lpg rijdt, 0-100 in <7,0s seconde doet en een top heeft van 260.
Booooh schreef:De mijne heb ik besteld via http://www.snelle-ed.nl/ , even opmeten welk formaat je wilt hebben, let wel op dat de verhouding goed blijft zodat het zo veel mogelijk op een "normaal" kenteken lijkt, enne het mag niet hè, maar zelf heb ik zoiets van, als ik er voor bekeurd wordt, zie ik het als verkapte wegenbelasting :wink: (wel je originele plaat in de achterbak, als ze heel flauw gaan doen mag je zonder namelijk niet verder rijden)...
Thanks! Die toeslag op de wegenbelasting lijkt me overkomelijk :) .

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 26 mei 2008, 00:12

De brembo's doen hun werk wel goed. Het pedaaalgevoel is de eerste paar centimeters helaas nog steeds erg soft maar daarna is het pedaal standvastig met een goede vertraging. Op lage snelheid rem je 'm moeiteloos met piepende bandjes het abs in. Auto is nu in ieder geval Autobahnfähig.
Ik heb geen flauw idee wat voor remklauwen er standaard op de B10 zitten, maar als er standaard 1 pots klauwen opzitten en je nu bent overgegaan naar 4 pots klauwen ben ik bang dat je hoofdremcilinder nu te weinig remvloeistof verplaatst. Ik denk dat je beter een hoofdremcilinder van een M5 kunt pakken, of in ieder geval een hoofdremcilinder die meer vloeistof verplaatst bij dezelfde slag als de originele hoofdremcilinder.

allen

Bericht door allen » 26 mei 2008, 00:32

Mij stoort die kentekenplaathouder eerlijk gezegd niet eens. :shock:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mei 2008, 02:24

Mij ook niet.
Auto ziet er al top uit!

Sander

Bericht door Sander » 26 mei 2008, 09:20

Ik zou die kentekenplaat lekker laten zitten, zo lelijk zit hij daar nou ook weer niet..
Als je daar nou een dikke intercooler had zitten, maar hij zit daar prima zo.
Aan de andere kant, als je nou achter ook een sticker doet kunnen ze je platen ook niet jatten. ;)

Ziet er verder al erg goed uit, kleur staat hem ook goed. Word hoog tijd dat de Z de benen mag strekken!

Femme

Bericht door Femme » 26 mei 2008, 11:20

Jan Visser schreef:Ik heb geen flauw idee wat voor remklauwen er standaard op de B10 zitten, maar als er standaard 1 pots klauwen opzitten en je nu bent overgegaan naar 4 pots klauwen ben ik bang dat je hoofdremcilinder nu te weinig remvloeistof verplaatst. Ik denk dat je beter een hoofdremcilinder van een M5 kunt pakken, of in ieder geval een hoofdremcilinder die meer vloeistof verplaatst bij dezelfde slag als de originele hoofdremcilinder.
Thanks voor de info.

Ik heb even gekeken naar de onderdeelnummers van de hoofdremcylinder op de E59 528i en M5. Deze zijn helaas gelijk. Een M5 heeft ook gewoon remklauwen met één zuiger, weliswaar met wat grotere remschijven.

Het pedaalgevoel is niet slechter geworden met de Brembo-remmen. Het rempedaal heeft de eerste paar centimeters altijd een nogal sponzig gevoel gehad. Het zou mooi zijn als daar op een of andere manier wat aan gedaan kan worden. De directe reactie van het gaspedaal in mijn E90 330i vind ik een stuk prettiger.

Luca

Bericht door Luca » 26 mei 2008, 11:42

Ik ben verliefd :P

Macboy

Bericht door Macboy » 26 mei 2008, 14:00

Femme ik dacht dat je voor movit's ging ?

Fantastisch dat het nu bijna klaar is allemaal. Wordt geweldig om weer eens te rijden nietwaar !

Femme

Bericht door Femme » 26 mei 2008, 15:03

Macboy schreef:Femme ik dacht dat je voor movit's ging ?

Fantastisch dat het nu bijna klaar is allemaal. Wordt geweldig om weer eens te rijden nietwaar !
De Roadster S heeft Mov'it-remmen (380mm zes zuigers). De B10 heeft dit weekend een Brembo-kit (355mm vier zuigers) op de voorwielen en achter geperforeerde Brembo-vervangingsschijven en Axis Ultimate-remblokken.

Afgezien van de betere remprestaties ziet het er erg dik uit en de remmen zijn ook nog eens superstil. De oude setup was erg luidruchtig zoals deelnemers van de Spring Run hebben kunnen merken. Ik weet niet of dat kwam door de hardware (Sandtler remschijven met Ferodo DS2500-blokken) of door foute montage.

Ik hoor nu geen rammels meer van onder de auto op slecht wegdek. Mogelijk waren de remblokken slecht gemonteerd waardoor ze gingen rammelen en piepen?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 mei 2008, 15:06

Luca schreef:Ik ben verliefd :P
Hier zou jij het wel een maandje mee kunnen doen. :wink:

Ziet er goed uit Femme! Keep us posted, liefst met veel highres piccies. :)

Femme

Bericht door Femme » 02 jun 2008, 12:24

Ik heb de B10 vanmorgen naar Freriks gebracht. Hopelijk wordt er nu wel een oplossing gevonden voor het inhouden en spontaan afslaan van de motor. Ik overweeg ook om de koppeling meteen te laten vervangen. Hoewel de koppeling niet slipt is er wel overduidelijk iets mis mee (zodra je een stukje volgas en hoog in de toeren gaat trappen verminderd de slag van het koppelingspedaal en wordt de bediening zwaarder).

Ik kreeg een E90 320d mee. Op zich best wel een vlotte auto omdat je in zo'n diesel erg eenvoudig het maximale vermogen kunt benutten. Het motorgeluid is ruk en veel reserves heeft ie niet. Het viel me op dat de standaard stoelen veel dieper kunnen zitten dan de sportstoelen die ik in de 330i heb. De hoge zit vond ik altijd al een minder kant van deze stoelen. De display in het instrumentencluster (waar je de gemiddelde verbruik en dergelijke op wordt weergegeven) had geen anti-aliasing van de karakters. Geen idee aan welke optie deze feature gekoppeld is maar het ziet er iig stukken beter uit met anti-aliasing.

Voor de Roadster zijn de stoelen nog steeds niet gearriveerd wat mij tot het vermoeden brengt dat de persoon aan wie dit werk is uitbesteed een enorme prutser of een oplichter is. Drie maanden doen over het bekleden van twee stoelen is waanzin. Ik vrees voor de kwaliteit van het uiteindelijke resultaat.

Paul

Bericht door Paul » 02 jun 2008, 12:30

Mooi kutje weer vna de stoelen... kun je er niet langs gaan???????

Plaats reactie