Ervaringen met Moton?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Ervaringen met Moton?

Bericht door Stéphane » 15 jul 2006, 17:49

Ik zag net op de Moton-website dat ze nu ook Club Sport dempersets aanbieden. Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze dempers al dan niet in de racerij?

Zo te zien ook niet echt goedkoop spul (€2000+), lijkt me?

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 15 jul 2006, 21:44

tel er nog maar een rugje boven op:)

geen ervaring

Henry Hemmes
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 jun 2006, 23:09
Locatie: Uihuizermeeden

Bericht door Henry Hemmes » 15 jul 2006, 23:14

Heb ze onder mijn lcr gehad, leken wel fietspompen. Of ze waren niet goed afgesteld, kan ook nog. :D

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 jul 2006, 12:56

He hemmes je bent waarschijnlijk in de war met je KW fietspompen:)

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 16 jul 2006, 13:03

Zowel Jos als André gebruiken ze. Maar dan wel met een prijskaartje van minimaal 6000Euro meen ik.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 17 jul 2006, 09:34

naaah

De prijs voor een set E46 M3 is 2612 euro exc. BTW...

zonder veren welteverstaan.. 8)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 17 jul 2006, 16:02

stephane

Als je wat goeds onder je auto wil zou ik naar INTRAX gaan,die maakt wat jij wil.Henk is zo ontzettend begaan met zijn produkt en hij levert echt topspul.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 17 jul 2006, 17:05

Leonard,

Volgens mij doet Moton precies hetzelfde.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 17 jul 2006, 17:15

kris schreef:naaah

De prijs voor een set E46 M3 is 2612 euro exc. BTW...

zonder veren welteverstaan.. 8)


Mmm, ik heb toch hele andere prijzen vernomen. Wellicht inclusief inbouw e.d.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 17 jul 2006, 17:18

oh sorry dat wist ik niet

wel weet ik dat ik diverse mensen heb gesproken die met een intrax onderstel ,op het circuit,sneller zijn dan met Moton.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 jul 2006, 17:44

Neem aan dat Moton ook verschillende klassen heeft. Straatset of een race set zal nog wel wat verschil in zitten. Intrax kan je ook uit verschillende opties kiezen.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 17 jul 2006, 21:28

Bert ///M3 schreef:Neem aan dat Moton ook verschillende klassen heeft. Straatset of een race set zal nog wel wat verschil in zitten. Intrax kan je ook uit verschillende opties kiezen.
Het ging mij om de aangeboden Club Sport set. Ik zal proberen eens te bellen met zowel Intrax als Moton. Waarschijnlijk toch net iets te duur om het leuk te houden, zo te zien aan de bovengenoemde bedragen.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties tot nog toe.

@Dick: Een set van €6000 gaat mij echt net iets te ver :shock:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jul 2006, 21:50

@Stéphane: neem eens contact op met AST. In tegenstelling tot het hele harde/stugge Intrax wat ik je absoluut af zou raden voor Ringgebruik, is het allemaal heel betaalbaar (1000-1500 euro).

Denk alleen dat ze voor de Smart even iets moeten ontwikkelen, maar dat doen ze wel.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 18 jul 2006, 08:00

Dennis Cavallino schreef:@Stéphane: neem eens contact op met AST. In tegenstelling tot het hele harde/stugge Intrax wat ik je absoluut af zou raden voor Ringgebruik

Dennis , denk dat jij wat bevooroordeeld mbt Intrax, en teveel naar Remmo Niezen hebt geluisterd.

Mijn Evo is bijv met intrax RS en 18" (wat speciaal door Henk thuis is ontwikkeld en afgesteld voor de de Ring! voor Mark Verhoeven destijds) , is bijv comfortabeler met 18" dan de standaard ophanging met 17" .

Een race onderstel van intrax is dus niet iets wat je op je wegauto moet hebben , maar het is een misvatting dat alle intrax onderstellen stug/hard zouden zijn.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jul 2006, 08:56

Nou, naar Remmo heb ik op dat vlak nog niet geluisterd hoor, heb Remmo maar 2 keer in mijn hele leven gezien namelijk :lol:

Het is gewoon mijn ervaring van 3 auto's waarin ik heb gereden waar Intrax onder zat. Gewoon een totaal onuitgebalanseerd onderstel op al die auto's. Te hard, te stuiterig. PERFECT voor op de ideale lijn van Assen, maar het zuigt als je naast die lijn komt (tijdens inhalen) en op slecht asfalt. Als hij het speciaal voor jou heeft ontwikkeld, voor op de Ring, en jij bent tevreden, dan telt dat toch? Mijn mening is gebaseerd op wat ik lekker vind. En dat is een stuk minder stijf/stug afgeveerd dan de meesten willen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jul 2006, 08:57

Rijd je morgen ook op Spa trouwens? Wij hebben alles zo goed als ingepakt klaar staan. Ochtendje werken en dan die kant op! 8)

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 18 jul 2006, 09:09

@dick,

dit was idd een pijs zonder inbouw...

zal ook een straat/licht circuit gebruik georiënteerde Set zijn...

btw, dick, doe jij ook Mov-it herstellingen e.d.?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 jul 2006, 10:17

Dat Intrax hard of harder dan andere merken is, is absoluut niet waar.

De 130i dre edition van Andre is op asfalt met "3x stugger dan standaard" veren zelfs minder gemeen en stuiterig geworden.

Ik ken die mannen in dat wereldje niet maar ik hoor van Andre geregeld dat Henk Thuis zeer begaan is met de spullen die hij voor klanten maakt. Jij als klant bent koning en hij wil graag dat je uiteindelijk een tevreden klant bent.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jul 2006, 10:29

Ja dat is waar. Ik heb waarschijnlijk gewoon in auto's gereden van mensen die het allemaal veel stugger hadden willen hebben dan ik.

Maar daarom, bedenk goed dat het ene setje, het andere niet is.

Henk Thuis is inderdaad een bevlogen man, hoor verder niets dan positieve verhalen over hem.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 18 jul 2006, 17:24

intrax maakt,zoals ik in m'n voorgaande post al zei,voor jouw op maat wat jij wil.

Onder m'n circuitauto zit een circuitonderstel wat instelbaar is qua hoogte en in- en uitgaande slag.dat is prima te verstellen en kan best slapper(lees zachter) worden afgesteld.Op de weg weet ik niet hoe het rijd .

Onder m'n M3 zit een onderstel waarmee ook het begin van de ingaande slag apart kan worden ingesteld, dat levert dus een auto op die op korte hobbels/dwarsrichels comfortabel is ,zonder te slap te worden.Over de M3 kan ik zeggen dat de auto erg laag ligt en zeker comfortabel is voor de openbare weg.De ervaring die ik met AST hebt is dat dat juist harde onderstellen zijn.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 19 jul 2006, 13:56

Moton maakt dempers op maat.

Een bekende van mij, Jos, die heeft dempers laten maken die een instelling moeten hebben voor de Ring en voor het driften, dit alles met een E36. En dit is een mega uitgebalanceerde wagen geworden.
Daarentegen maakt dat bedrijf dempers voor raceauto's van fabrieksteam's die op het hoogste niveau hun kunsten laten zien.

Daarintegen hoor ik verschillende verhalen over Intrax, de één loopt er mee weg en de ander loopt er voor weg. Rammelen, matige kwaliteit van materialen. En nogmaals ik hoor ook absoluut goeie, uitmuntende verhalen en ook het niet nalatend enthousiasme van Henk Thuis.

Kijk naar Dré, die had Reigers dempers onder de Evo, hij was lyrisch.
Hij heeft Intrax onder het eentje en is er helemaal blij mee.

Twee kennissen van me die rijden in het Nederlandse rallyveld allebei in Xsara's en die rijden met AST dempers en ook die zijn tevreden.

Ik zag in het flimpie dat ik van John Bee had gepost dat er Koni reclame op de Uber BMW zat en als ik zie (uit eigen herinnering 8) ) en uit beelden van het flimpie dat er behoorlijk gegummerd wordt en werd.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 jul 2006, 16:15

Ik denk persoonlijk dat moton beter is als intrax maar is ook duurder.

Reiger is top zitten niet voor niks in wrc top teams. Alleen reiger hoort op subaru s en evo s. Het zijn rally schokbrekers.

Gebruik je je auto voor circuit dan koop ik altijd liever bij de fabrikanten die daar meer op concentreren.

Wil je het beste. Ga je voor Moton.

Ik heb nu een fantastisch setje onder mijn auto en ik geniet er met volle teugen van. Maar als kw een leuk setje had voor 13 a 1400 euro dan is dat ook voldoende voor wat circuit werk en straat. Die op maat gemaakte setjes kosten knaken en het valt altijd tegen dit komt erbij en dat etc. Voor de 130i was er nog niks verkrijgbaar dus is het op maat gemaakt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], zegmaarboris en 2 gasten