Ervaringen met Moton?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ervaringen met Moton?
Ik zag net op de Moton-website dat ze nu ook Club Sport dempersets aanbieden. Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze dempers al dan niet in de racerij?
Zo te zien ook niet echt goedkoop spul (€2000+), lijkt me?
Zo te zien ook niet echt goedkoop spul (€2000+), lijkt me?
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 23:09
- Locatie: Uihuizermeeden
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Het ging mij om de aangeboden Club Sport set. Ik zal proberen eens te bellen met zowel Intrax als Moton. Waarschijnlijk toch net iets te duur om het leuk te houden, zo te zien aan de bovengenoemde bedragen.Bert ///M3 schreef:Neem aan dat Moton ook verschillende klassen heeft. Straatset of een race set zal nog wel wat verschil in zitten. Intrax kan je ook uit verschillende opties kiezen.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties tot nog toe.
@Dick: Een set van €6000 gaat mij echt net iets te ver

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Dennis Cavallino schreef:@Stéphane: neem eens contact op met AST. In tegenstelling tot het hele harde/stugge Intrax wat ik je absoluut af zou raden voor Ringgebruik
Dennis , denk dat jij wat bevooroordeeld mbt Intrax, en teveel naar Remmo Niezen hebt geluisterd.
Mijn Evo is bijv met intrax RS en 18" (wat speciaal door Henk thuis is ontwikkeld en afgesteld voor de de Ring! voor Mark Verhoeven destijds) , is bijv comfortabeler met 18" dan de standaard ophanging met 17" .
Een race onderstel van intrax is dus niet iets wat je op je wegauto moet hebben , maar het is een misvatting dat alle intrax onderstellen stug/hard zouden zijn.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nou, naar Remmo heb ik op dat vlak nog niet geluisterd hoor, heb Remmo maar 2 keer in mijn hele leven gezien namelijk
Het is gewoon mijn ervaring van 3 auto's waarin ik heb gereden waar Intrax onder zat. Gewoon een totaal onuitgebalanseerd onderstel op al die auto's. Te hard, te stuiterig. PERFECT voor op de ideale lijn van Assen, maar het zuigt als je naast die lijn komt (tijdens inhalen) en op slecht asfalt. Als hij het speciaal voor jou heeft ontwikkeld, voor op de Ring, en jij bent tevreden, dan telt dat toch? Mijn mening is gebaseerd op wat ik lekker vind. En dat is een stuk minder stijf/stug afgeveerd dan de meesten willen.

Het is gewoon mijn ervaring van 3 auto's waarin ik heb gereden waar Intrax onder zat. Gewoon een totaal onuitgebalanseerd onderstel op al die auto's. Te hard, te stuiterig. PERFECT voor op de ideale lijn van Assen, maar het zuigt als je naast die lijn komt (tijdens inhalen) en op slecht asfalt. Als hij het speciaal voor jou heeft ontwikkeld, voor op de Ring, en jij bent tevreden, dan telt dat toch? Mijn mening is gebaseerd op wat ik lekker vind. En dat is een stuk minder stijf/stug afgeveerd dan de meesten willen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat Intrax hard of harder dan andere merken is, is absoluut niet waar.
De 130i dre edition van Andre is op asfalt met "3x stugger dan standaard" veren zelfs minder gemeen en stuiterig geworden.
Ik ken die mannen in dat wereldje niet maar ik hoor van Andre geregeld dat Henk Thuis zeer begaan is met de spullen die hij voor klanten maakt. Jij als klant bent koning en hij wil graag dat je uiteindelijk een tevreden klant bent.
De 130i dre edition van Andre is op asfalt met "3x stugger dan standaard" veren zelfs minder gemeen en stuiterig geworden.
Ik ken die mannen in dat wereldje niet maar ik hoor van Andre geregeld dat Henk Thuis zeer begaan is met de spullen die hij voor klanten maakt. Jij als klant bent koning en hij wil graag dat je uiteindelijk een tevreden klant bent.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
intrax maakt,zoals ik in m'n voorgaande post al zei,voor jouw op maat wat jij wil.
Onder m'n circuitauto zit een circuitonderstel wat instelbaar is qua hoogte en in- en uitgaande slag.dat is prima te verstellen en kan best slapper(lees zachter) worden afgesteld.Op de weg weet ik niet hoe het rijd .
Onder m'n M3 zit een onderstel waarmee ook het begin van de ingaande slag apart kan worden ingesteld, dat levert dus een auto op die op korte hobbels/dwarsrichels comfortabel is ,zonder te slap te worden.Over de M3 kan ik zeggen dat de auto erg laag ligt en zeker comfortabel is voor de openbare weg.De ervaring die ik met AST hebt is dat dat juist harde onderstellen zijn.
Onder m'n circuitauto zit een circuitonderstel wat instelbaar is qua hoogte en in- en uitgaande slag.dat is prima te verstellen en kan best slapper(lees zachter) worden afgesteld.Op de weg weet ik niet hoe het rijd .
Onder m'n M3 zit een onderstel waarmee ook het begin van de ingaande slag apart kan worden ingesteld, dat levert dus een auto op die op korte hobbels/dwarsrichels comfortabel is ,zonder te slap te worden.Over de M3 kan ik zeggen dat de auto erg laag ligt en zeker comfortabel is voor de openbare weg.De ervaring die ik met AST hebt is dat dat juist harde onderstellen zijn.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Moton maakt dempers op maat.
Een bekende van mij, Jos, die heeft dempers laten maken die een instelling moeten hebben voor de Ring en voor het driften, dit alles met een E36. En dit is een mega uitgebalanceerde wagen geworden.
Daarentegen maakt dat bedrijf dempers voor raceauto's van fabrieksteam's die op het hoogste niveau hun kunsten laten zien.
Daarintegen hoor ik verschillende verhalen over Intrax, de één loopt er mee weg en de ander loopt er voor weg. Rammelen, matige kwaliteit van materialen. En nogmaals ik hoor ook absoluut goeie, uitmuntende verhalen en ook het niet nalatend enthousiasme van Henk Thuis.
Kijk naar Dré, die had Reigers dempers onder de Evo, hij was lyrisch.
Hij heeft Intrax onder het eentje en is er helemaal blij mee.
Twee kennissen van me die rijden in het Nederlandse rallyveld allebei in Xsara's en die rijden met AST dempers en ook die zijn tevreden.
Ik zag in het flimpie dat ik van John Bee had gepost dat er Koni reclame op de Uber BMW zat en als ik zie (uit eigen herinnering 8) ) en uit beelden van het flimpie dat er behoorlijk gegummerd wordt en werd.
Een bekende van mij, Jos, die heeft dempers laten maken die een instelling moeten hebben voor de Ring en voor het driften, dit alles met een E36. En dit is een mega uitgebalanceerde wagen geworden.
Daarentegen maakt dat bedrijf dempers voor raceauto's van fabrieksteam's die op het hoogste niveau hun kunsten laten zien.
Daarintegen hoor ik verschillende verhalen over Intrax, de één loopt er mee weg en de ander loopt er voor weg. Rammelen, matige kwaliteit van materialen. En nogmaals ik hoor ook absoluut goeie, uitmuntende verhalen en ook het niet nalatend enthousiasme van Henk Thuis.
Kijk naar Dré, die had Reigers dempers onder de Evo, hij was lyrisch.
Hij heeft Intrax onder het eentje en is er helemaal blij mee.
Twee kennissen van me die rijden in het Nederlandse rallyveld allebei in Xsara's en die rijden met AST dempers en ook die zijn tevreden.
Ik zag in het flimpie dat ik van John Bee had gepost dat er Koni reclame op de Uber BMW zat en als ik zie (uit eigen herinnering 8) ) en uit beelden van het flimpie dat er behoorlijk gegummerd wordt en werd.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik denk persoonlijk dat moton beter is als intrax maar is ook duurder.
Reiger is top zitten niet voor niks in wrc top teams. Alleen reiger hoort op subaru s en evo s. Het zijn rally schokbrekers.
Gebruik je je auto voor circuit dan koop ik altijd liever bij de fabrikanten die daar meer op concentreren.
Wil je het beste. Ga je voor Moton.
Ik heb nu een fantastisch setje onder mijn auto en ik geniet er met volle teugen van. Maar als kw een leuk setje had voor 13 a 1400 euro dan is dat ook voldoende voor wat circuit werk en straat. Die op maat gemaakte setjes kosten knaken en het valt altijd tegen dit komt erbij en dat etc. Voor de 130i was er nog niks verkrijgbaar dus is het op maat gemaakt.
Reiger is top zitten niet voor niks in wrc top teams. Alleen reiger hoort op subaru s en evo s. Het zijn rally schokbrekers.
Gebruik je je auto voor circuit dan koop ik altijd liever bij de fabrikanten die daar meer op concentreren.
Wil je het beste. Ga je voor Moton.
Ik heb nu een fantastisch setje onder mijn auto en ik geniet er met volle teugen van. Maar als kw een leuk setje had voor 13 a 1400 euro dan is dat ook voldoende voor wat circuit werk en straat. Die op maat gemaakte setjes kosten knaken en het valt altijd tegen dit komt erbij en dat etc. Voor de 130i was er nog niks verkrijgbaar dus is het op maat gemaakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Pfhmulder en 5 gasten