Moraalridders...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roman

Bericht door Roman » 22 mei 2008, 15:56

Heb al heel wat meegemaakt en gezien wat dit soort verhalen betreft.

Van vechtpartijen in files tot iemand z'n deur er letterlijk af rijden.

Je ziet het hier in de bizarste momenten, mensen die meteen beginnen te toeteren en schelden als je bij een zebra pad stopt om mensen over te laten steken...

Serieus je houd het niet voor mogelijk wat je hier soms ziet aan mongolen op de weg, het is trouwens tegenwoordig een uitzondering als er GEEN debiel in de auto's om je heen zit.

En de zomer staat voor de deur dus dat betekent dat het verkeer hier zo'n 500% toeneemt :roll:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2008, 16:11

LOL, alsof de duivel ermee speelt. Krijg net een mailtje binnen van een boze meneer die vind dat onze medewerker (rijdt in een bedrijfsauto met reclame) te hard rijdt op de landweggetjes buiten zijn dorp. Quotes erin als "racen hoort op het circuit" etc. etc. Onze medewerker heeft (net als mij) inderdaad ook een sportieve rijstijl, al gaat het niet heel hard met zo'n Fiorino 1.3 dieseltje. Dus ja... :!:

Ik zal de meneer maar even netjes antwoorden, moeten ook niet teveel slechte publiciteit krijgen (staat dus reclame op de auto) en voor je het weet belt zo'n vent de politie eens die er gaat staan te laseren.

Tom

Bericht door Tom » 22 mei 2008, 16:14

snel www.schumacherinvestment.com registreren en iets terugsturen onder de naam M Schumacher.

Tom V

Bericht door Tom V » 22 mei 2008, 16:15

Mensen zijn daar ook echt fulltime meebezig, geraniumkijkers. Alles wat er maar af te zeiken valt doen ze.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2008, 16:23

LOL @ Tom

Net z'n naam es ingetikt op detelefoongids.nl, vent woont notabene niet eens in de buurt (15 km verderop)! Rijdt blijkbaar alleen elke dag over hetzelfde weggetje voor woon-werk verkeer en komt daardoor onze auto regelmatig tegen die vanaf de andere kant komt. Wat zeikt ie dan. :?:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 mei 2008, 16:33

Wouter81 schreef:LOL @ Tom

Net z'n naam es ingetikt op detelefoongids.nl, vent woont notabene niet eens in de buurt (15 km verderop)! Rijdt blijkbaar alleen elke dag over hetzelfde weggetje voor woon-werk verkeer en komt daardoor onze auto regelmatig tegen die vanaf de andere kant komt. Wat zeikt ie dan. :?:
Heb ook eens gebeld met een installatie bedrijf waarvan iedere ochtend een bestelautootje volgas over een dijkweggetje met drempels knalde. Niet even doorrijden, maar echt dat die VW Caddy soms met de wielen van de grond kwam.
Ik dacht, zal je baas blij mee zijn dat je dat ding zo af ragt?
Kan daar echt niet tegen, zo lekker makkelijk denkend...tis mijn auto niet, so what?

Hielp overigens geen ene moer...kereltje bleef voorbij knallen :lol:

HSR

Bericht door HSR » 22 mei 2008, 21:40

Volgens mij heb ik jou of jou collega vanochtend rond 8.15 in franeker zien rijden ? Was een zwarte Freez.it bus.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2008, 22:09

hugo schreef:

Volgens mij heb ik jou of jou collega vanochtend rond 8.15 in franeker zien rijden ? Was een zwarte Freez.it bus.
Klopt, collega. :) Wat moest je helemaal hier aan het einde van de wereld? :P

Maus

Bericht door Maus » 22 mei 2008, 22:53

Ik bemerkte laatst dat bij de hedendaagse autorijlessen de leerlingen het goede voorbeeld geleerd krijgen. :?
Ook in dit geval een kruising met verkeerslichten, ik sta als eerste, achter mij een leswagen, rechts van ons diverse fietsers, allen te wachten voor het rode licht.
Ik had m'n knippertje uitstaan naar rechts, aangezien ik ook van plan was die richting op te gaan wanneer de mogelijkheid zich voor deed.
Het licht gaat op groen en ik blijf staan, netjes wachtend totdat alle fietsers voorbij zouden zijn.
Kennelijk was dit voor de rij-instructeur niet volgens het boekje, waarop hij al claxonerend liet blijken dat ik zou moeten gaan rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2008, 23:33

zow, lekkere rijinstructeur dan...geschikt O ongeschikt X

Teunis

Bericht door Teunis » 22 mei 2008, 23:36

Ik heb toch een redelijk herrieschoppend peugeotje, maar zo veel agressie krijg ik niet in het verkeer... Tis dan idd ook geen Beemer... ;)
Pas schrok een man wel toen ik de oprit voor de snelweg op kwam knallen (en hij al bijna op de snelweg was, bij wijze van) maar stoplicht sprong op oranje en ik kwam daar mooi bochtje om gezeild, ik een keer lekker gas, hij schrok denk ik van het geluid ofzo want ging maar met 80 METEEN invoegen... Ik dus over de rest van de invoegstrook hem rechts voorbij om netjes met 120 in te voegen. Stuurt die eikel naar rechts... Waarom!? Ongelooflijk... Z'n vrouw werd boos op m dat ie t deed. Kon me het gesprek wel voorstellen: "wat doe je nou, man?! Tegen zo'n asociaal herriemakend verlaagd ding?! Dadelijk doet ie je nog iets... " Sommige hebben t papiertje echt bij een pak waspoeder gekregen

HSR

Bericht door HSR » 23 mei 2008, 08:46

Wouter81 schreef:
hugo schreef:

Klopt, collega. :) Wat moest je helemaal hier aan het einde van de wereld? :P

onderdelen scoren bij Offenga. :D

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 23 mei 2008, 10:36

Meneer klikspaan even gegoogled. Blijkt dat hij ambtenaar is bij de afdeling Civiele techniek, verkeer en vervoer.

Een fanatiekeling dus. :)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 23 mei 2008, 11:29

Wouter81 schreef:Meneer klikspaan even gegoogled. Blijkt dat hij ambtenaar is bij de afdeling Civiele techniek, verkeer en vervoer.

Nah, fanatiekeling, hij heeft waarschijnlijk gewoon niks beters te doen.. :lol:

HSR

Bericht door HSR » 23 mei 2008, 12:56

Wouter81 schreef:Meneer klikspaan even gegoogled. Blijkt dat hij ambtenaar is bij de afdeling Civiele techniek, verkeer en vervoer.

Ahh, ambtenaar. Ja als jij een naar ambt zou moeten uitvoeren ging je ook zitten eikelen. :lol:

Rambler

Bericht door Rambler » 23 mei 2008, 23:38

Net nog, een weg waar je 70 mag met een apart breed fietspad en voetpad, geen verkeer, ik trok weliswaar stevig op maar niet tot over de 100, trekt een pipo op het voetpad zijn schoen uit en doet of ie hem gaat werpen (ja daar schrok ik wel van dus hij maakte het dus gevaarlijk niet ik), dat was dus niet omdat ik iemand in gevaar bracht, gewoon hij kon het niet hebben. De toeren waren waarschijnlijk te spectaculair want zo snel ging het dus eigenlijk niet. Autohaters, tja.

Fernando

Bericht door Fernando » 24 mei 2008, 00:07

ja

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 mei 2008, 10:33

Gisteren: rij ik 90km/h waar ik 80 mocht (80km weg, zachte bermen en een hoop bomen) zit er zo'n petje in een Corsa met DTM demper achter me te drukken. Haalt ie me in via de andere baan om een verdrijvingsvak inclusief gele paaltjes, verkeersborden, stoep en de hele mikmak in :? Tja, ben niet roomser dan de paus maar dan vind ik het geen wonder dat er moraalridders ontstaan :roll: Als zo'n vent aan de glij gaat en hij neemt mij mee dan weet ik zeker dat ie in het ziekenhuis beland :wink:

Peric

Bericht door Peric » 24 mei 2008, 12:41

Geelhoed schreef:Prachtig!

Verklaren dat je vaak wordt gebaard dat je asociaal aan het rijden zou zijn, en nog steeds gaat er geen :idea: bij je op...
Er dan ook gelijk maar vanuit gaan dat die mensen allemaal gelijk hebben hèh.. Waar gaat dit topic nou over... Pf....

Ik heb er ook een sportdemper onderzitten, draaide een bocht om met 25 km/u en kreeg ook allerlei gebaren naar m'n hoofd...
Ik mag nog veel harder dan dat hoor...

Tom

Bericht door Tom » 14 aug 2008, 09:31

van weblog Autoweek:
Een lintje van Spee
Koos Spee heeft tegenwoordig het Algemeen Dagblad als platform voor zijn ideeën en voyeuristische toekomstplannen. Afgelopen weekend was het strenge hoofd afschrikwekkend groot op een pagina geplaatst, in een twee pagina´s tellend interview in de weekendbijlage, waarin Spee aan het woord kwam.
Spee is straks overal. Spee wil digitale flitspalen op provinciale wegen schakelen zodat er sprake is van trajectcontrole op 50-km/h- en 80 km/h-wegen, Spee wil verborgen parkeerplaatsen aanleggen langs wegen zodat flitsteams zich stiekem kunnen opstellen, en Spee droomt van een door GPS gestuurde snelheidsbegrenzer! Rijd je op een weg waar 80 de maximum snelheid is, dan kan je auto niet harder dan 80. Want van snelheidsbegrenzing op 120 wil hij niets weten, dan kun je op wegen waar de maximumsnelheid lager ligt toch nog te hard rijden! Nee, rijden wordt er niet leuker op in de toekomst en deze 61-jarige man gaat nog niet met de VUT.
In de tijd tot aan zijn pensioen kan hij zijn boodschap verder uitdragen, en ik heb ervaren dat zijn denken inmiddels door heel wat landgenoten is overgenomen. Automobilisten zijn per definitie slecht! Afgelopen maandag kwam ik in de buurt van Kootwijk een door Spees gedachtegoed geïnfecteerd persoon tegen. Samen met vrouw en kind stond de in avontuurlijke Human Nature-outfit gehulde man even te pauzeren tijdens een fietstocht.
Toen hij me met een Passat R36 met Duits kenteken zag stoppen om cameraman Jeroen uit te laten stappen gingen zijn nekharen al overeind staan. Jeroen ging op een zandduin staan voor mooie shots, en in zo´n geval rijd ik dan heel wat keer op en neer. Maar ik had al een voorgevoel en deed rustig aan. Net als het overige verkeer reed de dikke Passat 60 tot 70 km/h op een weg waar 80 is toegestaan maar dat vond meneer de fatsoensrakker te hard. Woest gebarend dat het zachter moest en even daarna druk bellend met zijn mobieltje. Waarschijnlijk om de politie te bellen, maar het was zo´n gat dat er van dekking geen sprake was, politie heb ik overigens niet gezien. Ik stopte en vroeg wat er aan de hand was en waarom de man zo boos keek. "Onverantwoord waar je mee bezig bent", brieste de rood aangelopen man. "Hier is een fietsersoversteekplaats." Inderdaad ja, die had ik gezien en ik legde uit waarom we aan het filmen waren. Maar die fietsers moeten ter plekke, waar het fietspad de weg kruist, voorrang verlenen aan de auto´s. Daarbij deed ik niets anders dan andere passerende auto´s, je mag gewoon over de openbare weg rijden. Of het nu door het druilerige weer kwam of misschien had meneer even geen geld voor een vakantie in een zonnig, ver buitenland en reageerde hij dat op ons af, ik weet het niet. Maar rijden met een opzichtige auto in Nederland en je werk doen voor een autoblad en -website, het wordt steeds moeilijker. Zodra ze camera´s zien en er iets met auto´s gebeurt slaan mensen op tilt. Spee kan gerust zijn, er zijn er meer zoals hij.
Op de vraag of er met de door Spee zo gewenste trajectcontroles langs provinciale wegen geen sprake is van Big Brother is watching you, antwoordde de verkeersofficier in het AD: "als je je aan de maximum snelheid houdt is daar helemaal geen sprake van." Tuurlijk meneer Spee. En is er geen trajectcontrole dan zijn er wel landgenoten die je in de gaten houden. Hoe noemden ze die mensen in ´40-´45 ook alweer? Als het aan ´s lands bekendste tollenaar ligt worden er lintjes aan dat soort verklikkers uitgedeeld. De brave burger van afgelopen maandag bij Kootwijk gaat wat mij betreft alvast op de nominatie.
http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=1397&cache=no

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 14 aug 2008, 09:35

Ja... kwam net ook alweer een boze fietser tegen, omdat ik ongeveer 100 reed in een 60 km zone...

Spee's invloed gaat veel verder dan dat stinkende tuig in de berm.

Tijd dat die man met pensioen gaat. Had eigenlijk wat anders in gedachten maar dat zal ik hier maar niet posten.

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 14 aug 2008, 12:47

Ik stond geparkeerd in een parkeervak. Ik kon niet vooruit wegens een boom en gemeentetuintjes, dus moest achteruit.
Ik zet em in z'n achteruitversnelling en ga kijken of ik er uit kan (berlingo grijs kenteken, dus lastig om te zien zonder zijruit achter).
Ik zie in mijn ooghoek dat er een auto het parkeerterrein op komt rijden (inrit was over de weg achter mij). Voor de rest kwam er niks aan maar moest wachten op die auto want die ging achter mij staan.
Duurde even meneer en mevrouw waren aan het wachten op een parkeerplaatsje verderop.
Ik heel geduldig. Ben wat aan het pielen met de radio en laat de auto het gootje in rollen. Dus auto rolt misschien een halve meter. (als je vanaf de andere auto zou bekijken dan bewoog de auto naar achter en de remlichten waren uit.) nadat ik stil stond werd er druk getoeterd achter me. Dus ik kijk naar achter. Middelvinger, met de vinger op het voor hoofd aan het tikken. Een duidelijke gvd van meneer en l*l van mevrouw. En ik werd weg gewuifd. Vlak daarna kon meneer rijden dus dit deed hij ook. Dus ik achteruit. Meneer parkeerdeop z'n plek verderop. Ik zet m'n auto achter zijn auto en doe mijn raam open. Meneer stapt uit. Ik: Hallo, meneer.U gebaarde nogal naar mij omdat mijn auto achteruit rolde. Ik vroeg me even af waarom u zo moest reageren.
Meneer keek nog steeds erg boos: Ja, jullie kijken nooit en rijden overal dwars door heen! Ik:maar meneer ik stond anders netjes op u te wachten... Hij: ja...ja... Zij: Ja we schrokken een beetje want de auto kwam opeens op ons af. Ik: klopt, mijn auto rolde in het gootje, maar vanwaar u reactie. Zij: Reactie? Ik riep alleen naar mijn man pas op daar komt een auto! Ik: hmm, ja dat ken ik. Mijn vriendin doet dat ook altijd. Maar ik heb haar daarna nog nooit een middelvinger zien op steken en lulhoren roepen. Dag mevrouw..... en rij weg.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 14 aug 2008, 12:55

Hoe noemden ze die mensen in ´40-´45 ook alweer?
Godwins law is in effect.

Mack

Bericht door Mack » 14 aug 2008, 13:01

Geelhoed schreef:
Hoe noemden ze die mensen in ´40-´45 ook alweer?
Godwins law is in effect.
Ik moest hem even opzoeken, maar: :D lol :D

Plaats reactie