Moraalridders...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Moraalridders...

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2008, 08:46

Ik reed zojuist naar m'n werk toe, zoals altijd binnendoor over een boereweggetje waar je 80 mag. Nu reed ik zoals altijd ook iets te hard ja (op top was dat 2x die 80 :wink: ) maar goed, was wel leuk. Rem op een gegeven moment wat af voor een bocht waar ik met zo'n 110 km/u in duik tot me van de andere kant een motorrijder tegemoet komt. Ik netjes op mijn kant van de weg, hou nog behoorlijk in ook om hem met opzet veel ruimte te geven (ben zelf ook motorrijder dus dan let je daar altijd goed op). Gaat die motorrijder wild gebarend omhoog en naar beneden zwaaien met zijn linkerarm. Hmm ik dacht misschien controle verderop dus rustig aan verder. Geen controle achteraf dus gewoon iemand die het niet kan waarderen dat je in de middle of nowhere lekker aan het sturen bent terwijl niemand daar verder last van heeft of in gevaar komt. Waar maken die mensen zich druk om denk ik dan.

Met de motor voorheen ook veel gehad. Reed je echt rustig met 50/60 km/u over een dijkje, staken sommige fietsers nog gebalde vuisten omhoog. Die zagen het liefst dat je daar helemaal niet reed. Azijndrinkers...

Hebben jullie veel last van moraalridders die de gemiddelde 'DF-rijstijl' niet kunnen waarderen? :?:

Dexter

Bericht door Dexter » 22 mei 2008, 09:01

Dat is op dit forum een retorische vraag Wouter.....:wink:

Ja natuurlijk hebben wij daar last van!
:mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 22 mei 2008, 09:07

Wat ik altijd zo leuk vind, is als je even wat harder optrekt in zn 1 of 2 en je rijdt 50/60 dat mensen dan gaan gebaren dat je rustig aan moet doen. Komt door het geluidje, zielige mensen.

Hunter

Bericht door Hunter » 22 mei 2008, 09:29

Zie het meer als zinloze "agressie" in het verkeer.
Mensen worden veel te snel boos, kwaad, of hebben geen begrip.

Toevallig gister nog hard gelachen hierom:
Ik rij in een smal straatje in een woonwijk, waar net geen 2 auto's langs elkaar kunnen rijden.
Iemand vond het leuk om in dit straatje eens uitgebreid een caravan aan te gaan koppelen, waardoor dus alles verspert was...
Probleem was alleen, dit deed hij vlak na een knikje, waardoor je het net niet kon zien dat deze blokade eraan zat te komen.
Ik kom daar dus aan en vraag vriendelijk of het nog lang duurde en of ik eventueel kon helpen. Hulp was niet nodig en hij begon net, dus zou nog 3 minuten duren ofzo...??? Gelukkig is er een "om weggetje" zodat ik toch 2 minuten eerder thuis kon zijn, dus ik in zijn achteruit dat smalle straatje uit.

Komt er net zo'n blondine aan in een VW Golf met zo'n foute grote zonnebril. Ze begint te schelden (duidelijk waarneembaar) dat ik achteruit kom zetten. Wat doet ze: Blokkeert ze me expres :shock: :lol:
Dus ik lachen (tsja, sorry) maar met pijn en moeite besloot ze toch maar aan de kant te gaan en mij er langs te laten.
Goed, ik rij dus me omweg en zie haar dat straatje inrijden, om vervolgens ook de achteruit te kiezen :P

Ik kom dus thuis en parkeer me auto stap uit, en jawel, daar kwam de blondine aanrijden. Wat doet ze, ramt ze op de toeter en steekt de middelvinger naar me op :shock: :lol: :lol: :lol:

Heerlijk toch dit soort dingen :P
Energy schreef:Wat ik altijd zo leuk vind, is als je even wat harder optrekt in zn 1 of 2 en je rijdt 50/60 dat mensen dan gaan gebaren dat je rustig aan moet doen. Komt door het geluidje, zielige mensen.
Heel herkenbaar :)

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 22 mei 2008, 09:33

Ja, die ken ik...

maar wat ik wel fout vindt van sommige autorijders, is dat ze op een parallelweg fietsers afsnijden, en er extreem dicht (of er zelfs tegenaan rijden) als ze het gas intrappen. Ga dan op die 80-km weg ernaast goed hard rijden :roll:

misschien niet helemaal van toepassing op het onderwerp... maar toch..

allen

Bericht door allen » 22 mei 2008, 09:47

Dat krijg je als bijv op de N61 in Zeeland, waar je niet mag inhalen, grote rode tractoren besluiten daar met 40 km/u overheen te rijden ipv de B weg die 5 meter verder parallel naast loopt. Zal dat zijn omdat hun kinderen daar fietsen? Om die tractor dan te kunnen inhalen moet ik iig van de eerste naar de tweede rotonde over die B weg. De boerenkinderen op hun brommers en fietsen vinden dat vaak erg fout en gevaarlijk, maar het zal een gevalletje met de pot en de ketel zijn.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mei 2008, 09:50

Dutch

Bericht door Dutch » 22 mei 2008, 09:50

Net gisteren meegemaakt:

*knipt en plakt van gummen*
Hier maar even: behalve rechtuitbrandertjes heb je natuurlijk ook altijd schoolmeestertjes op de snelweg.

Picture this. Semi-drukke A44 (120 toegestaan), ST'tje komt lekker met 160 aantuffen. Vanuit het rijtje rechts klapt een Volvo V40 'm er nog net even voor. Kan gebeuren, moet ik maar niet zo hard rijden. In zulke gevallen gaan bumperkleven doe ik ook niet, dus ik houd een paar autoafstanden open.

Maar dan. De Volvo blijft inhalen, maar gaat steeds langzamer rijden. 120, 110, 100. Als hij eindelijk het rijtje voorbij is, lijkt hij naar rechts te gaan. Maar nee. Het midden van de snelweg is toch net iets fijner. En zo rijdt hij al twee rijstroken blokkerend met 100 naar de volgende vrachtwagen. Ook die gaan we met 100 voorbij. Dan gaat hij wel naar rechts, maar kom, laten we tot aan het volgende obstakel op de rechterbaan die T4-motor in de Volvo maar eens aanspreken. Dus opeens, zoef, tot 160. Ja, dan kan dat boodschappenwagentje van mij op zo'n afstand niet overtreffen, dus de Volvo plempt 'm er weer voor. En hup, meteen weer afremmen tot 120...

Daarna is er alle ruimte rechts, dus die geeft hij dan maar. Als ik langsrij: ja hoor, het vingertje. Pff, wie rijdt er nou zelf ook 160 om 'iets uit te leggen'?

Eikel.
Dus het antwoord is ja. :lol:

RobS

Bericht door RobS » 22 mei 2008, 09:53

Energy schreef:Wat ik altijd zo leuk vind, is als je even wat harder optrekt in zn 1 of 2 en je rijdt 50/60 dat mensen dan gaan gebaren dat je rustig aan moet doen. Komt door het geluidje, zielige mensen.
Zo herkenbaar, helaas. Vooral een Elise lijkt al hard te gaan als het ding nog stil staat.

Louis

Bericht door Louis » 22 mei 2008, 10:01

Ik herken dat heel goed, heeft ook te maken met het type auto dat je rijdt. Vroeger in 2002 reed ik een Audi TT, ik kreeg vaak afkeurende blikken en armjes die op en neer gingen van dat ik langzamer moest rijden. Toen bijna 5 jaar lang een Grijze Golf gereden en nooit iets aan de hand, zelfde rijstijl. Nu heb ik een sportief uitziende Audi A3 S-line. en diezelfde reacties zie ik weer. Laatst was ik op pad met de 2001 Seat Leon van m'n vrouw en je gaat weer als " 1 van hun" door het verkeer, geen rare blikken of reactie's, dat was tevens de bevestiging van mijn theorie.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 mei 2008, 10:06

Ik kom dat dagelijks tegen...

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 22 mei 2008, 10:11

Ha, die Drivers;

Je hoeft alleen maar zo'n blauw/witte propellor op je motorkap te hebben om bijna elke dag boze smoelen/toeters&bellen/lichtsignalen/vloeken, vingers&vuisten/whatever toegesmeten te krijgen.
Ook/zelfs wanneer je vanwege het mooie lome weer en een lege agenda als een pensionado met het dakje open over binnenwegen tuft.... :roll:
Valt me des te meer op omdat ik in de 106 van mevrouwv dat soort dingen bijna nooit zie, terwijl ik daar eigenlijk veel 'speelser' mee rijd.

Mack

Bericht door Mack » 22 mei 2008, 10:34

Gisteren reed ik bij Utrecht op de A12, daar staat het vol met flitspalen dus ik rijd niet hard. Ik rijd braaf +/- 105 km/h op de rechterbaan (je mag daar 100).

Op de middelste baan rijdt een Opeltje, lekker onnodig links aan het rijden want hij kan makkelijk naar rechts. Maar ja, hij rijdt 100 en ik rijd 105 dus ik ga net iets harder. Dus ik loop langzaam in op het Opeltje.

Nu ga ik geen 2x 2 banen opschuiven om een linksrijder in te halen dus ik tuf het Opeltje simpelweg met 5 km/h verschil rechts voorbij.

Net als ik hem voorbij ben, geeft de man in Opel opeens een dot gas, stuift me voorbij, snijdt me af en gaat voor me rijden...

Geen idee waar dat ineens vandaan kwam??? What's wrong with these people???

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 22 mei 2008, 10:41

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;

Je hoeft alleen maar zo'n blauw/witte propellor op je motorkap te hebben om bijna elke dag boze smoelen/toeters&bellen/lichtsignalen/vloeken, vingers&vuisten/whatever toegesmeten te krijgen.
Ook/zelfs wanneer je vanwege het mooie lome weer en een lege agenda als een pensionado met het dakje open over binnenwegen tuft.... :roll:
Valt me des te meer op omdat ik in de 106 van mevrouwv dat soort dingen bijna nooit zie, terwijl ik daar eigenlijk veel 'speelser' mee rijd.
Die blauw witte propellor doet al een hele hoop idd :x
Ik kom regelmatig dingen tegen waar ik met mijn vorige auto's nooit last van had.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 mei 2008, 11:08

Prachtig!

Verklaren dat je vaak wordt gebaard dat je asociaal aan het rijden zou zijn, en nog steeds gaat er geen :idea: bij je op...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2008, 11:10

Geelhoed schreef:Prachtig!

Verklaren dat je vaak wordt gebaard dat je asociaal aan het rijden zou zijn, en nog steeds gaat er geen :idea: bij je op...
Hebben we hem ook weer. Heb jij natuurlijk nooit, als je met je Westfield met 25 km/u over een dijkje rijdt.

allen

Bericht door allen » 22 mei 2008, 11:14

Ik ben al zelfs een keer uitgescholden voor aso toen ik stilstond om wat fietser in de tegenovergestelde richting langszij te laten gaan. Leek me gezien het gezwabber van sommigen een prettig idee. Blijkbaar was dit niet afdoende voor een vrouw in de overgang die nog ff van haar fiets afstapte en loeihard wat onprettige woorden naar m'n hoofd moest slingeren. Er gaat nu daadwerkelijk een lichtje branden bij me. Stilstaan is asociaal. Volgende keer naar het midden van de weg sturen en gas geven. :lol:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 mei 2008, 11:22

Ik kreeg een middelvinger van een buschauffeur die vond dat ik bij groen moest doorrijden. Nu zou ik dat wel doen ook maar niet als ik op de kruising kom stil te staan. Gebrek aan inzicht van de onderbetaalde....

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 22 mei 2008, 11:28

Ha, die Geelhoed;

"Gebrek aan inzicht van de onderbetaalde...."

Generaliseren is ook een vak.... :roll:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 mei 2008, 11:30

ze staken niet voor niets Hansv :lol:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 mei 2008, 11:33

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Geelhoed;

"Gebrek aan inzicht van de onderbetaalde...."

Generaliseren is ook een vak.... :roll:
:? Hij staakt toch voor meer geld? En ik kan hem niet betichten van verkeersinzicht, wat moet ik dan? 10 meter doorrijden zodat hij met zijn bus het hele kruispunt kan blokkeren?

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 22 mei 2008, 11:39

Ha, die Geelhoed;

Gaat me niet om dit specifieke geval, maar om de uitspraak als zodanig. Alsof elke onderbetaalde (ja, steek jullie vingers maar op! :wink: ) aan zo'n gebrek aan inzicht zou lijden....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 mei 2008, 11:41

Dan heeft heel nederland een gebrek aan inzicht want iedereen vind zichzelf onderbetaald :wink:
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 22 mei 2008, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 mei 2008, 11:44

Geelhoed doelt op de onderbetaalde busschauffeur die hem het leven zuur maakte in zijn voorbeeld neem ik aan, niet alle onderbetaalden. Ik ken ónder- en ook óverbetaalden, die een verkeersinzicht hebben van Stevie Wonder, maar die zitten op een ander forum. :twisted:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 mei 2008, 11:47

Robin schreef:Geelhoed doelt op de onderbetaalde busschauffeur die hem het leven zuur maakte
Dat leek me vanzelfsprekend

Plaats reactie