Moraalridders...
-
Dat zou een oplossing kunnen zijn ja.Geelhoed schreef:Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Geelhoed;
"Gebrek aan inzicht van de onderbetaalde...."
Generaliseren is ook een vak....Hij staakt toch voor meer geld? En ik kan hem niet betichten van verkeersinzicht, wat moet ik dan? 10 meter doorrijden zodat hij met zijn bus het hele kruispunt kan blokkeren?
- GTRene
de laatste paar jaar rijd ik niet zoveel meer dus maak niet zoveel mee, maar kan me goed vinden in wat meegemaakte dingen hier van de driving years
en trouwens toen ik eens weer overdag een lange rit maakte tijdens de Dutch Spring Rally kwam het allemaal weer naar boven
pure waanzin, we reden echt met een slakkegangetje die oude dorpjes in en de dijkjes op maar je moest die mensen zien, echt dan denk je van, denk eens na! jullie zijn niet de enigen die van een vrije dag genieten van de rit...
En ow weer overdag tijdens DF-CPZ08-2 toen we met een man of 10 in een stuk of wat aparte auto's zandvoort in gingen 16 mei
echt humor, vooral in die ondergrondse parkeergarage
wat een bekrompen mensen, ach ik snap ze ook wel wat, maar ze waren wel erg kortzichtig. 

En ow weer overdag tijdens DF-CPZ08-2 toen we met een man of 10 in een stuk of wat aparte auto's zandvoort in gingen 16 mei

-
Geelhoed, volgens mij ben jij zo'n persoon waar ik me kapot aan zou irriteren in het verkeer. Ik ben intolerant in de auto. Op een druk kruispunt kan ik de persoon voor me letterlijk verrotschelden wanneer hij niet gewoon het kruispunt oprijdt zodat men mekaar gewoon netjes om en om voor laat gaan. Er zijn zo van die dagen dat iemand dus nog stilstaat voor een setje haaientanden in de hoop dat hij/zij nog voor het invallen van de avond een leeg kruispunt treft om over te steken. 
Op drukke tijdstippen zorg ik voor m'n eigen voorrang.

Op drukke tijdstippen zorg ik voor m'n eigen voorrang.

- Geelhoed
Er staat na het kruispunt met stoplichten een file, als ik zou doorrijden bij groen blokkeer ik het kruispunt. Dat mag niet en dus mag je dan ook niet door groen. Waar ik me dan aan erger is dat als is op die kruisende weg sta en groen krijg, er een of andere nono midden op het kruispunt is gaan staan zodat ik de weg niet kan kruisen.allen schreef:Geelhoed, volgens mij ben jij zo'n persoon waar ik me kapot aan zou irriteren in het verkeer. Ik ben intolerant in de auto. Op een druk kruispunt kan ik de persoon voor me letterlijk verrotschelden wanneer hij niet gewoon het kruispunt oprijdt zodat men mekaar gewoon netjes om en om voor laat gaan.
- Geelhoed
@allen, dan rijd je die 10 meter toch een minuut later?
Maakt voor de reistijd niets maar dan ook niet uit.
Goed er kan er van het kruisende verkeer iemand tussenvoegen als jij zo lang blijft staan dat het weer rood wordt. Maar dat is dan ook gewoon om-de-beurt zoals je dat noemde.
Tom als medestander
Ik hoor het Jaap Kooiman al zeggen: Het moet nou toch....
Maakt voor de reistijd niets maar dan ook niet uit.
Goed er kan er van het kruisende verkeer iemand tussenvoegen als jij zo lang blijft staan dat het weer rood wordt. Maar dat is dan ook gewoon om-de-beurt zoals je dat noemde.
Tom als medestander

-
Heel irritant ja, auto's die kruispunten blokkeren
...Maar op een gegeven moment moet je toch echt een keer naar de overkant, en kies ik er voor om de verkeerssituatie naar mijn hand de zetten. Gewoon afdwingen dat we het vanaf nu om en om gaan doen.
Dat evt een bus achter mij de gehele boel dan volkomen vast gaat zetten, is toch echt voor hun een probleem.
Misschien dat het op Geelhoeds kruising er heel anders uitziet dan dat ik in gedachten heb, maar twee beurten groen/rood verkeerslicht wachten is echt de max voor mij
...Maar op een gegeven moment moet je toch echt een keer naar de overkant, en kies ik er voor om de verkeerssituatie naar mijn hand de zetten. Gewoon afdwingen dat we het vanaf nu om en om gaan doen.
Dat evt een bus achter mij de gehele boel dan volkomen vast gaat zetten, is toch echt voor hun een probleem.
Misschien dat het op Geelhoeds kruising er heel anders uitziet dan dat ik in gedachten heb, maar twee beurten groen/rood verkeerslicht wachten is echt de max voor mij
-
Omdat die klootviool zich vroeger niet zo gedroeg en bleef wachten, want het kruisende verkeer blijft in de file toch gewoon door rood rijden op veel kruispunten. Als je zo'n kruispunt dan een paar keer over bent denk je goed... rot dan maar op. Kan ik ook.

--
edit: Marcel, ik denk dat wij iig een zelfde soort kruispunt met eigenwijsjes in gedachten hebben.

--
edit: Marcel, ik denk dat wij iig een zelfde soort kruispunt met eigenwijsjes in gedachten hebben.

-
- Lee M3
Very true.Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;
Je hoeft alleen maar zo'n blauw/witte propellor op je motorkap te hebben om bijna elke dag boze smoelen/toeters&bellen/lichtsignalen/vloeken, vingers&vuisten/whatever toegesmeten te krijgen.
Ook/zelfs wanneer je vanwege het mooie lome weer en een lege agenda als een pensionado met het dakje open over binnenwegen tuft....
Valt me des te meer op omdat ik in de 106 van mevrouwv dat soort dingen bijna nooit zie, terwijl ik daar eigenlijk veel 'speelser' mee rijd.
De vieze blikken beginnen al als ik de auto start in de parkeergarage op werk. Nu galmt zo'n eisenmann ook wel lekker door natuurlijk, maar bij het stationair laten draaien doen ze net of ik zojuist een bom heb laten ontploffen.
Ik rijd nu tijdelijk in een Mini One, en zelfs met dezelfde rijstijl heb ik helemaal geen bloze blikken gehad. Krijg vaak nog voorrang ook.

- Jochem Vaartjes
Toch krijg ik ook vaak de 'thumbs up' van mensen als ik bijvoorbeeld met de motor binnen door naar het werk fohn en netjes afrem als ik zie dat iemand bijvoorbeeld aan het fietsen is of een hond uit laat.
En niet alleen met de motor, maar ook met de auto. Als men ziet dat je de snelheid eruit haalt krijg ik vaak een glimlach of een duimpje.
Met hoge snelheid een fietser voorbij scheuren zou ik zelf als fietser ook niet prettig vinden.
En kruispunten houd ik ook altijd vrij. Het verbaasd me dat er dan inderdaad mensen zijn die dan gaan toeteren. En ik moet ook zeggen dat het kruisende of afslaande verkeer ook ziet dat jij netjes het kruispunt vrijhoud en dit zelf dan ook doen. Maar dat is altijd maar de voorste motor, iedereen die daar achter rijd zit weer te slapen.
En niet alleen met de motor, maar ook met de auto. Als men ziet dat je de snelheid eruit haalt krijg ik vaak een glimlach of een duimpje.
Met hoge snelheid een fietser voorbij scheuren zou ik zelf als fietser ook niet prettig vinden.
En kruispunten houd ik ook altijd vrij. Het verbaasd me dat er dan inderdaad mensen zijn die dan gaan toeteren. En ik moet ook zeggen dat het kruisende of afslaande verkeer ook ziet dat jij netjes het kruispunt vrijhoud en dit zelf dan ook doen. Maar dat is altijd maar de voorste motor, iedereen die daar achter rijd zit weer te slapen.
- Downforce Dennis
Kom elke week wel zo'n triest figuur tegen.
14 dagen geleden nog, mooie anekdote wel.
Sinds jaar en dag heb ik een wederzijdse persoonlijke vete met de wielerterroristen. Die mislukte Eddy Merckxjes dus, die de weg opeisen en met hun vederlichte trapijzers de sfeer op de weg milieuvriendelijk verpesten.
Ik rijdt het circuit van Zolder binnen om even een kijkje te gaan nemen of er activiteiten gepland waren. Doe ik wel meer, puur vanwege motorsport fascinatie.
Het was ondertussen 19u gepasseerd en ik merkte al snel op dat het circuit geopend was voor fietsers. Op de randweg van de jacky ickx straight accelereer ik in 2de even door tot 5k toeren (dus 60km/h oid) en schakel vervolgens rustig op naar z'n 4. De passerende roze trui drager begint luid scheldend en obscene gebaren makend mijn aandacht te trekken. Al snel werd het duidelijk dat deze beste man met glad geschoren beentjes het op mij bedoelt had.
Mijn opvliegend temperament stak de kop op en op de parking tegenover jacky ickx chicane draai ik me om. Ik wou toch even vragen waar deze mijnheer problemen mee had, mss knelde zijn broek wel te hard tussen zijn kl*ten en had hij medische hulp nodig. Hulpvaardig als ik ben ga ik hem terug achterna om te vragen of ik hem van dienst kan zijn.
Op 10 meter van zijn achterwiel draait hij zich haast 180° om op zijn zadel, en jawel hoor... Daar komen de middelvingertjes en aantijgingen naar mijn moeder weer.
Op 5 meter van zijn achterwiel komt hij met zijn linkervoet uit de klikpedaal en begint fors richting de snuit van mijn auto te schoppen.
Zooooow heeeeey, DAT moet je nou echt niet bij me doen. Dit deed echt wel de deur dicht.
Even dotje gas, met een ruime boog eromheen en voor hem gaan rijden. Raampjes + dak toe en hoppa, ruitensproeier vol open. Tzt vond snerpsmurf zijn koplampjes ook erg vuil en dus kwamen de koplampsproeiers uit de houders en spritsten zo'n 3 liter water onder hoge druk. Marco Pantani achter me was al iets minder lawaai aan het maken, hij had het te druk met in zijn oogjes te wrijven. Dan nog maar wat langer aan de sproeihendel trekken, misschien kan ik helpen met zijn ogen schoon te sproeien. Paar meter verder viel hij stapvoets in het gras aangezien hij met 2 handjes aan het wrijven was en met zijn rechtervoet nog in de klikpedaal zat. Deze intellectuele bollebozen kunnen dus blijkbaar geen 2 dingen tegelijk en daar ging ie dus, vol op zijn gezicht het gras in terwijl hij nog altijd BMW originalteile scheibenwasher 45% alcoholbasis uit zijn knikkers aan het wrijven is.
Mijn vriendin heeft me een uitbrander van jewelste gegeven, maar zelf kon ik het niet laten en heb ik mijn lachspieren uitgebreid aan't werk gezet.
Tot zover mijn betoog, f*ck de moraalridders, f*ck de strandjeanetten!
gegroet,
D.
14 dagen geleden nog, mooie anekdote wel.
Sinds jaar en dag heb ik een wederzijdse persoonlijke vete met de wielerterroristen. Die mislukte Eddy Merckxjes dus, die de weg opeisen en met hun vederlichte trapijzers de sfeer op de weg milieuvriendelijk verpesten.
Ik rijdt het circuit van Zolder binnen om even een kijkje te gaan nemen of er activiteiten gepland waren. Doe ik wel meer, puur vanwege motorsport fascinatie.
Het was ondertussen 19u gepasseerd en ik merkte al snel op dat het circuit geopend was voor fietsers. Op de randweg van de jacky ickx straight accelereer ik in 2de even door tot 5k toeren (dus 60km/h oid) en schakel vervolgens rustig op naar z'n 4. De passerende roze trui drager begint luid scheldend en obscene gebaren makend mijn aandacht te trekken. Al snel werd het duidelijk dat deze beste man met glad geschoren beentjes het op mij bedoelt had.
Mijn opvliegend temperament stak de kop op en op de parking tegenover jacky ickx chicane draai ik me om. Ik wou toch even vragen waar deze mijnheer problemen mee had, mss knelde zijn broek wel te hard tussen zijn kl*ten en had hij medische hulp nodig. Hulpvaardig als ik ben ga ik hem terug achterna om te vragen of ik hem van dienst kan zijn.
Op 10 meter van zijn achterwiel draait hij zich haast 180° om op zijn zadel, en jawel hoor... Daar komen de middelvingertjes en aantijgingen naar mijn moeder weer.
Op 5 meter van zijn achterwiel komt hij met zijn linkervoet uit de klikpedaal en begint fors richting de snuit van mijn auto te schoppen.
Zooooow heeeeey, DAT moet je nou echt niet bij me doen. Dit deed echt wel de deur dicht.
Even dotje gas, met een ruime boog eromheen en voor hem gaan rijden. Raampjes + dak toe en hoppa, ruitensproeier vol open. Tzt vond snerpsmurf zijn koplampjes ook erg vuil en dus kwamen de koplampsproeiers uit de houders en spritsten zo'n 3 liter water onder hoge druk. Marco Pantani achter me was al iets minder lawaai aan het maken, hij had het te druk met in zijn oogjes te wrijven. Dan nog maar wat langer aan de sproeihendel trekken, misschien kan ik helpen met zijn ogen schoon te sproeien. Paar meter verder viel hij stapvoets in het gras aangezien hij met 2 handjes aan het wrijven was en met zijn rechtervoet nog in de klikpedaal zat. Deze intellectuele bollebozen kunnen dus blijkbaar geen 2 dingen tegelijk en daar ging ie dus, vol op zijn gezicht het gras in terwijl hij nog altijd BMW originalteile scheibenwasher 45% alcoholbasis uit zijn knikkers aan het wrijven is.
Mijn vriendin heeft me een uitbrander van jewelste gegeven, maar zelf kon ik het niet laten en heb ik mijn lachspieren uitgebreid aan't werk gezet.
Tot zover mijn betoog, f*ck de moraalridders, f*ck de strandjeanetten!

gegroet,
D.
-
Whahaha... Wat een geweldig verhaal!!!!!

Dit vond ik alleen wat eng klinken, krijg hier rare gedachtes bijDennis Schroyen schreef:mss knelde zijn broek wel te hard tussen zijn kl*ten en had hij medische hulp nodig. Hulpvaardig als ik ben ga ik hem terug achterna om te vragen of ik hem van dienst kan zijn.

- GTRene