De achteruit van BMW
- Collin Bello
- Jurriaan
- Macboy
-
E30, E36, E46 E90 nooit last van gehad idd.Mari Oh Oh! schreef:Nog nooit last van gehad in de E21, E30, E36 of E24. Al moet ik zeggen dat het bij de laatste wèl makkelijker is want daar hoef je minder kracht te zetten.
Een merk waarbij het mij wèl vaker is gebeurd: Volkswagen(Transporter en Golf).
Golf vind ik wel vreemd hoor, heb zelf een Golf 2 1.6 turbodiesel CL (schrapereditie), en heb ook met andere Golf 2tjes gereden, en daar ook geen last van gehad. Golf 3, 4, 5 ook niet trouwens.
Transporter T4 en T5 ook niet echt problemen mee gehad.
2 auto's, waarbij het erg was:
Volkswagen LT en Mercedes Sprinter (met paardenp**mel pook). De R zit linksonderin, en bij een beetje enthiousiast schakelen van 1 naar 2 kon ie zomaar in R half gehaakt blijven...

-
Heb er nog eens goed op gelet. Als je heel haastig schakelt, bijv. wanneer je voor een stoplicht staat, wilt optrekken, maar je nog in z'n 3 staat omdat je bent vergeten naar 1 terug te schakelen (niet slim nee), dan floept ie heel snel in de R. Dus hoe sneller/haastiger je schakelt, hoe soepeler hij in de R springt.
Doe je het echter rustig, dan gaat het voldoende zwaar.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.
Wat ik wel eens heb gehad (tikkeltje genant) is dat ik in een Porsche 914 zou wegrijden en de bak netjes in 1 druk (dacht ik) en ik opeens achteruit ging. SCHRIK!!!, want daar was water
. Maar gelukkig gaf ik weinig gas en kon ik gewoon remmen. Wat bleek nou, was het zo'n bak met de 1 linksonder en de achteruit op de plek waar in 99% van de gevallen de achteruit zit. Was dus een schrik en leermomentje
.
Wat ik wel eens heb gehad (tikkeltje genant) is dat ik in een Porsche 914 zou wegrijden en de bak netjes in 1 druk (dacht ik) en ik opeens achteruit ging. SCHRIK!!!, want daar was water

- Tom V
Nice, het is niet altijd makkelijk.Mark Nauta schreef:Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.
Wat ik wel eens heb gehad (tikkeltje genant) is dat ik in een Porsche 914 zou wegrijden en de bak netjes in 1 druk (dacht ik) en ik opeens achteruit ging. SCHRIK!!!, want daar was water. Maar gelukkig gaf ik weinig gas en kon ik gewoon remmen. Wat bleek nou, was het zo'n bak met de 1 linksonder en de achteruit op de plek waar in 99% van de gevallen de achteruit zit. Was dus een schrik en leermomentje
.

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Hou jij je mond eens.....draai jij je versnellingsbak nu maar eens even helemaal omTom944 schreef:Nice, het is niet altijd makkelijk.Mark Nauta schreef:Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.
Wat ik wel eens heb gehad (tikkeltje genant) is dat ik in een Porsche 914 zou wegrijden en de bak netjes in 1 druk (dacht ik) en ik opeens achteruit ging. SCHRIK!!!, want daar was water. Maar gelukkig gaf ik weinig gas en kon ik gewoon remmen. Wat bleek nou, was het zo'n bak met de 1 linksonder en de achteruit op de plek waar in 99% van de gevallen de achteruit zit. Was dus een schrik en leermomentje
.

- Tom V
Reeds gebeurdMark Nauta schreef:Hou jij je mond eens.....draai jij je versnellingsbak nu maar eens even helemaal omTom944 schreef:Nice, het is niet altijd makkelijk.Mark Nauta schreef:Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.
.
.

- wooter
Klopt wel, alhoewel ik 'm niet in z'n 3 laat staan, maar ie om EfficientDynamics-redenen in z'n vrij staat...Starred schreef:Heb er nog eens goed op gelet. Als je heel haastig schakelt, bijv. wanneer je voor een stoplicht staat, wilt optrekken, maar je nog in z'n 3 staat omdat je bent vergeten naar 1 terug te schakelen (niet slim nee), dan floept ie heel snel in de R. Dus hoe sneller/haastiger je schakelt, hoe soepeler hij in de R springt.

- Niels
- Auto: Prius+
Het lijkt me dat je blokkering lam is (veertje ofzo? weet niet hoe het systeem werkt). Bij mijn E46 gaat het toch redelijk zwaar en mijn vriendin die neemt een aanloop zeg maar omdat ze anders niet tegen de veerdruk inkomt. Dus eerst helemaal naar rechts en dan kracht + snelheid naar links
Echt een fijn systeem vind ik het niet, geef mij maar gewoon indrukken zoals bij VW
Overigens komt het bij ouwe Golfjes 2 wel vaak voor maar dan is het kunstof geleidertje kapot/versleten. Een nieuwe koop je voor een paar euro en opnagel je er zo op

Overigens komt het bij ouwe Golfjes 2 wel vaak voor maar dan is het kunstof geleidertje kapot/versleten. Een nieuwe koop je voor een paar euro en opnagel je er zo op

- Macboy
- Mike S.
- Auto: M135i
Klopt mijn e46 heeft ook flink wat kracht nodig en ook mijn vriendin heeft regelmatig problemenNiels schreef:Het lijkt me dat je blokkering lam is (veertje ofzo? weet niet hoe het systeem werkt). Bij mijn E46 gaat het toch redelijk zwaar en mijn vriendin die neemt een aanloop zeg maar omdat ze anders niet tegen de veerdruk inkomt. Dus eerst helemaal naar rechts en dan kracht + snelheid naar linksEcht een fijn systeem vind ik het niet, geef mij maar gewoon indrukken zoals bij VW
![]()