De achteruit van BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 16 mei 2008, 15:41

Ik heb dat probleem ook nog nooit gehad bij mijn X5. Gewoon rem inhouden en van P naar R....lijkt niets eens op D want die staat heemaal op het eind.

:lol:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 16 mei 2008, 16:48

Heb in mijn auto een bak gewisseld met een R naast de 1 voor eentje met een R onder de 5...Was toch goed zoeken nadat'ie pas gewisseld was ;) Maar vind het wel fijner rijden.

Was overigens niet de rede dat de bak gewisseld is, het nieuwe type is sterker en schakelt fijner.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mei 2008, 16:53

Heel apart :shock:

Dat het een keer gebeurd ok, maar meerdere keren? Dan moet je toch echt leren schakelen vrees ik, want je bent denk ik de enige :)

EG

Bericht door EG » 16 mei 2008, 20:28

Mari Oh Oh! schreef:Nog nooit last van gehad in de E21, E30, E36 of E24. Al moet ik zeggen dat het bij de laatste wèl makkelijker is want daar hoef je minder kracht te zetten.

Een merk waarbij het mij wèl vaker is gebeurd: Volkswagen(Transporter en Golf).
E30, E36, E46 E90 nooit last van gehad idd.

Golf vind ik wel vreemd hoor, heb zelf een Golf 2 1.6 turbodiesel CL (schrapereditie), en heb ook met andere Golf 2tjes gereden, en daar ook geen last van gehad. Golf 3, 4, 5 ook niet trouwens.

Transporter T4 en T5 ook niet echt problemen mee gehad.

2 auto's, waarbij het erg was:

Volkswagen LT en Mercedes Sprinter (met paardenp**mel pook). De R zit linksonderin, en bij een beetje enthiousiast schakelen van 1 naar 2 kon ie zomaar in R half gehaakt blijven... :shock: Geen fijn geluid en doet pijn aan je klauwen kan ik zeggen. Geen centje pijn aan de bestelbus trouwens (gebeurt veel vaker bij die wagens).

Starred

Bericht door Starred » 19 mei 2008, 14:10

Heb er nog eens goed op gelet. Als je heel haastig schakelt, bijv. wanneer je voor een stoplicht staat, wilt optrekken, maar je nog in z'n 3 staat omdat je bent vergeten naar 1 terug te schakelen (niet slim nee), dan floept ie heel snel in de R. Dus hoe sneller/haastiger je schakelt, hoe soepeler hij in de R springt.
Doe je het echter rustig, dan gaat het voldoende zwaar.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 mei 2008, 14:30

Lijkt me toch echt niet iets in orde dan. Heb het in ieder geval nooit mee gemaakt, al zou ik m'n best er voor doen. :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 mei 2008, 15:06

Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.

Wat ik wel eens heb gehad (tikkeltje genant) is dat ik in een Porsche 914 zou wegrijden en de bak netjes in 1 druk (dacht ik) en ik opeens achteruit ging. SCHRIK!!!, want daar was water :P. Maar gelukkig gaf ik weinig gas en kon ik gewoon remmen. Wat bleek nou, was het zo'n bak met de 1 linksonder en de achteruit op de plek waar in 99% van de gevallen de achteruit zit. Was dus een schrik en leermomentje ;).

Tom V

Bericht door Tom V » 19 mei 2008, 15:26

Mark Nauta schreef:Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.

Wat ik wel eens heb gehad (tikkeltje genant) is dat ik in een Porsche 914 zou wegrijden en de bak netjes in 1 druk (dacht ik) en ik opeens achteruit ging. SCHRIK!!!, want daar was water :P. Maar gelukkig gaf ik weinig gas en kon ik gewoon remmen. Wat bleek nou, was het zo'n bak met de 1 linksonder en de achteruit op de plek waar in 99% van de gevallen de achteruit zit. Was dus een schrik en leermomentje ;).
Nice, het is niet altijd makkelijk. ;)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 mei 2008, 15:29

Tom944 schreef:
Mark Nauta schreef:Ik zelf heb er ook nog nooit last van gehad. In geen enkele auto ooit.

Hou jij je mond eens.....draai jij je versnellingsbak nu maar eens even helemaal om ;).

Tom V

Bericht door Tom V » 19 mei 2008, 15:31

Mark Nauta schreef:
Tom944 schreef:

Hou jij je mond eens.....draai jij je versnellingsbak nu maar eens even helemaal om ;).
Reeds gebeurd ;). Nou moet ik bekennen dat ik op dit moment de achteruit in de e30 niet kan vinden nu, zo ook de 1,2,3,4 en 5 niet.. ;)

wooter

Bericht door wooter » 20 mei 2008, 18:45

Starred schreef:Heb er nog eens goed op gelet. Als je heel haastig schakelt, bijv. wanneer je voor een stoplicht staat, wilt optrekken, maar je nog in z'n 3 staat omdat je bent vergeten naar 1 terug te schakelen (niet slim nee), dan floept ie heel snel in de R. Dus hoe sneller/haastiger je schakelt, hoe soepeler hij in de R springt.
Doe je het echter rustig, dan gaat het voldoende zwaar.
Klopt wel, alhoewel ik 'm niet in z'n 3 laat staan, maar ie om EfficientDynamics-redenen in z'n vrij staat... :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 mei 2008, 12:16

Het lijkt me dat je blokkering lam is (veertje ofzo? weet niet hoe het systeem werkt). Bij mijn E46 gaat het toch redelijk zwaar en mijn vriendin die neemt een aanloop zeg maar omdat ze anders niet tegen de veerdruk inkomt. Dus eerst helemaal naar rechts en dan kracht + snelheid naar links :lol: Echt een fijn systeem vind ik het niet, geef mij maar gewoon indrukken zoals bij VW :wink:

Overigens komt het bij ouwe Golfjes 2 wel vaak voor maar dan is het kunstof geleidertje kapot/versleten. Een nieuwe koop je voor een paar euro en opnagel je er zo op :D

allen

Bericht door allen » 21 mei 2008, 13:44

Heren kom op zeg! Zoveel posts om een 'achteruit' :?: :lol:

Het is zeker weer een bmw draadje...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 mei 2008, 14:53

Nee een technisch probleem :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 21 mei 2008, 15:10

Wat doe je dan ook in de 1?

Macboy

Bericht door Macboy » 21 mei 2008, 20:08

Is inderdaad technisch probleem. Even garage naar laten kijken !

Starred

Bericht door Starred » 21 mei 2008, 21:42

Hij moet z'n eerste beurtje nog krijgen, dus maar snel even een afspraak maken

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 21 mei 2008, 21:49

Niels schreef:Het lijkt me dat je blokkering lam is (veertje ofzo? weet niet hoe het systeem werkt). Bij mijn E46 gaat het toch redelijk zwaar en mijn vriendin die neemt een aanloop zeg maar omdat ze anders niet tegen de veerdruk inkomt. Dus eerst helemaal naar rechts en dan kracht + snelheid naar links :lol: Echt een fijn systeem vind ik het niet, geef mij maar gewoon indrukken zoals bij VW :wink:

Overigens komt het bij ouwe Golfjes 2 wel vaak voor maar dan is het kunstof geleidertje kapot/versleten. Een nieuwe koop je voor een paar euro en opnagel je er zo op :D
Klopt mijn e46 heeft ook flink wat kracht nodig en ook mijn vriendin heeft regelmatig problemen :lol:

Plaats reactie