Porsche 911 GT3 rally car
- Erick
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29
Porsche 911 GT3 rally car
http://videos.streetfire.net/video/7899 ... 7e6657.htm
Sit back and enjoy the sound. Zet hem dan wel ff harder je geluid.
Sit back and enjoy the sound. Zet hem dan wel ff harder je geluid.
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ik snap ook niet waar ze het idee vandaan halen hoor : http://images.google.nl/images?svnum=10 ... +911+rally
Ik vind het juist gaaf dat er weer met echte wagens gereden wordt. Rally is erg gaaf, maar de huidige wagens vind ik weinig interessant.
Ik vind het juist gaaf dat er weer met echte wagens gereden wordt. Rally is erg gaaf, maar de huidige wagens vind ik weinig interessant.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
met een gt3 een rally rijden??? tuurlijk joh je hebt geld over en moet even de patser uit hangen.
zie je het al voor je even een gt3 met de handrem een hairpin in draaien
ik denk eerder dat het 4x steken wordt. een gt3 hoor op het cirquit thuis.
een evo/sub/ klein licht wendbaar autotje thuis in de rally.
wel een gaaf filmpje trouwens
zie je het al voor je even een gt3 met de handrem een hairpin in draaien
ik denk eerder dat het 4x steken wordt. een gt3 hoor op het cirquit thuis.
een evo/sub/ klein licht wendbaar autotje thuis in de rally.
wel een gaaf filmpje trouwens
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Evo IX 911 GT3
lengte 4,49 m 4,43 m
breedte 1,77 m 1,81 m
hoogte 1,45 m 1,30 m
wielbasis 2,62 m 2,35 m
spoorbreedte voor 1,52 m 1,49 m
spoorbreedte achter 1,52 m 1,51 m
massa leeg 1440 kg 1395 kg
De Porsche is dus alleen breder. Voor de rest is ie minder lang, minder hoog, lichter en heeft een kortere wielbasis. Het enige manco is eigenlijk dat ie geen 4wd heeft, maar het gewicht dat op de motor drukt maakt onverhard weer wat goed. Nou komt ie ook nog eens in een eigen klasse uit dus is dat ook al geen punt. Spektakel gegarandeerd, net als de 325i Challenge. Qua prijs zal een rally spec WRC wagen niet veel onderdoen voor een rally spec 911.
lengte 4,49 m 4,43 m
breedte 1,77 m 1,81 m
hoogte 1,45 m 1,30 m
wielbasis 2,62 m 2,35 m
spoorbreedte voor 1,52 m 1,49 m
spoorbreedte achter 1,52 m 1,51 m
massa leeg 1440 kg 1395 kg
De Porsche is dus alleen breder. Voor de rest is ie minder lang, minder hoog, lichter en heeft een kortere wielbasis. Het enige manco is eigenlijk dat ie geen 4wd heeft, maar het gewicht dat op de motor drukt maakt onverhard weer wat goed. Nou komt ie ook nog eens in een eigen klasse uit dus is dat ook al geen punt. Spektakel gegarandeerd, net als de 325i Challenge. Qua prijs zal een rally spec WRC wagen niet veel onderdoen voor een rally spec 911.
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wouter & M@rco zijn na het tijdperk Group B en de rallyklasses DAAR weer voor geboren denk ik
Er werd in de jaren 60 en 70 met 911s gerallyreden ook Rally Monte Carlo. In 1979(?) zelfs met 'n BMW M1 en ook verschillende Ferraris(308 etc) hebben rallys gereden in de 70s en 80s.
Buiten dat is Marc Duez een ralyrijder die het kaliber Nederlands toprallyrijder 3x overstijgt, gewoon een pro.
Dat een GT3 niet bepaald de 'juiste wagen is om rally te rijden' mee eens, maar een EVO of GTT rijden toch ook op circuits?
Dat pompend gedoe alsmede haakser door de bochten: Zo gingen de Mantas, Asconas, Cortinas, Escorts, 037s Lancias etc ook door de (begravelde/besneeuwde) bochten, toen....
De enige 'manier' om daar door heen te pompen, onderstuurd is ook geen gezicht en traag....
Tot zover mijn point of view.
Er werd in de jaren 60 en 70 met 911s gerallyreden ook Rally Monte Carlo. In 1979(?) zelfs met 'n BMW M1 en ook verschillende Ferraris(308 etc) hebben rallys gereden in de 70s en 80s.
Buiten dat is Marc Duez een ralyrijder die het kaliber Nederlands toprallyrijder 3x overstijgt, gewoon een pro.
Dat een GT3 niet bepaald de 'juiste wagen is om rally te rijden' mee eens, maar een EVO of GTT rijden toch ook op circuits?
Dat pompend gedoe alsmede haakser door de bochten: Zo gingen de Mantas, Asconas, Cortinas, Escorts, 037s Lancias etc ook door de (begravelde/besneeuwde) bochten, toen....
De enige 'manier' om daar door heen te pompen, onderstuurd is ook geen gezicht en traag....
Tot zover mijn point of view.
- Tristan
- Berichten: 13344
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Zo'n GT3 Rally is veel spectaculaider dan een WRC. Brengt weer de oude tijden terug toen rallyauto's alleen RWD waren. En qua tijden doet hij niet veel onder dan een WRC. WRC is max. 300pk en dit bijna 400pk. Wel meer tractieverlies op onverhard, maar op asfalt zullen ze zeker wel gewaagd zijn aan elkaar.
-
- Berichten: 11269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Tristan
- Berichten: 13344
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Euuhmmm.....DakarRico v Velzen schreef:Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet mooi lijken. Past niet bij de auto/concept en of het effectief is ?
[img:540:358]http://www.linternaute.com/auto/diapora ... -dakar.jpg[/img]
ander:
[img:750:496]http://www.rallygallery.com/groupb/cata ... rsche2.jpg[/img]
Niet voor het eerst hoor dat ze met Porsche's rally's rijden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Tristan
- Berichten: 13344
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Nu dus niet meer...Rico v Velzen schreef:Ah mooi dat je over die Dakar Porsche begint want ook dat heb ik nooit begrepen, de 959 was een straat auto pur sang.
Verder zal in het verleden best veel met Porsche's gerallyed zijn, maar de moderne Porsche's staan als een vlag op een modderschuit in de hedendaagse rallyscene.
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
De geschiedenis kan niet herschreven worden:
[img:347:227]http://wspr-racing.com/bmw/m1b/car1.jpg[/img]
[img:347:227]http://wspr-racing.com/bmw/m1b/car1.jpg[/img]
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Oh ja, waarom heette het prototype dan Gruppe B?Rico v Velzen schreef:Ah mooi dat je over die Dakar Porsche begint want ook dat heb ik nooit begrepen, de 959 was een straat auto pur sang.
Verder zal in het verleden best veel met Porsche's gerallyed zijn, maar de moderne Porsche's staan als een vlag op een modderschuit in de hedendaagse rallyscene.
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_959
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
En iedereen kan vinden wat ie wil, maar ik kijk niet met plezier naar een Fuccus, deux-cent-nix of ander klein misbaksel. Wagens als de Sub en Evo vind ik dan wel weer leuk, maar halen nòg niet het niveau van de Stratos, M1, M3, 911, 037, Delta, de Ford Cosworths, of andere superwagens. En dàn is er nog de Groep B.....
-
- Berichten: 51662
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Mee eens eigenlijk. Gr B was VERSCHRIKKELIJK MACHTIG MOOI.Mari Oh Oh! schreef:En iedereen kan vinden wat ie wil, maar ik kijk niet met plezier naar een Fuccus, deux-cent-nix of ander klein misbaksel. Wagens als de Sub en Evo vind ik dan wel weer leuk, maar halen nòg niet het niveau van de Stratos, M1, M3, 911, 037, Delta, de Ford Cosworths, of andere superwagens. En dàn is er nog de Groep B.....
Audi S1, 205T16E2, RS200, Delta S4, 6R4. Tering, dat IK dat heb mogen meemaken
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Crookie en 11 gasten