Autovisie Time Attack 2008 - 8 juni - Zandvoort

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
Luco

Bericht door Luco » 18 mei 2008, 22:15

Volgens mij snap je het niet :D
De deelnemers staan ergens anders dan de bezoekers.
Elke deelnemer krijgt een plekje toegewezen en zou leuk zijn als alle dfers bij elkaar staan.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7242
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 18 mei 2008, 22:23

Kees, ben er graag bij!

Ik kom dan met de QP, t is dan wel geen M, maar toch :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 22:50

Fabian schreef:Kees, ben er graag bij!

Ik kom dan met de QP, t is dan wel geen M, maar toch :wink:
ah, dan gaan we op rij, jij bent dan de jongste broer, kees de 1 na jongste en dan ik de oudste broer van de Coupe's :lol: dus Kees er warm tussen in.
Kunnen we een sliding act doen, The Three Coupe's oftewel TTC 8)

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 19 mei 2008, 01:53

De mogelijke tijden volgens mijn linker duim, uitgaande van voertuiggewicht met 15l ltr brandstof en rijder en een extra sekonde voor minimale training en een extra sekonde voor de "prestatiedruk" (op semislicks)

Luco Hornsveld Renault 5 gt turbo 160 pk / G = 920 2.05,3 (met zijn raceervaring mag je de 2 sek wel weglaten dus een 2.03,3
Harm Olijslagers Subaru Impreza WRX 450 pk
Rolf van der Heide BMW 520i 350 PK
Elmar Heystra Dodge Viper RT/10 400 PK / G = 1770 2.03,3 (met de M3 1450 kg en 320 pk 2.03,1)
Ben van Genk Porsche 968 CS 250 pk
Herman Gast Opel Speedster Turbo 410 pk ... rustig aan ... heelhouden: 2:07 (heb nog nauwelijks geoefend dit jaar )
Karel Goossens Subaru Impreza GT 500 pk
Cor Dame Corvette Z06 640 pk / G = 1770 1.59
Ron van Dijk Subaru Impreza Gtt 320 pk
Willem Luft Subaru Impreza WRX 285 pk
Jeroen Dik Volkswagen Golf 5 400 pk
Hans an der Goes Dax Rush Cosworth 243pk / G = 660 1.59 vlgs opgave Hans G = 780 -> 2.00
Laatst gewijzigd door MX5T op 19 mei 2008, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 19 mei 2008, 12:25

Nou, daar teken ik voor! :D Hij weegt iets meer, 695kilo leeg en ik weeg 75kilo (na een half uur op de wc) maar een mooie berekening!

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 19 mei 2008, 14:31

Aangepast
Dieseltourist schreef:De mogelijke tijden volgens mijn linker duim, uitgaande van voertuiggewicht met 15l ltr brandstof en rijder en een extra sekonde voor minimale training en een extra sekonde voor de "prestatiedruk"

Luco Hornsveld Renault 5 gt turbo 160 pk / G = 920 2.05 (met zijn raceervaring mag je de 2 sek wel weglaten dus een 2.03,3
Harm Olijslagers Subaru Impreza WRX 450 pk
Rolf van der Heide BMW 520i 350 PK
Elmar Heystra Dodge Viper RT/10 400 PK / G = 1770 2.03,1 (met de M3 1450 en 320 pk 2.03,3)
Ben van Genk Porsche 968 CS 250 pk
Herman Gast Opel Speedster Turbo 410 pk ... rustig aan ... heelhouden: 2:07 (heb nog nauwelijks geoefend dit jaar )
Karel Goossens Subaru Impreza GT 500 pk
Cor Dame Corvette Z06 640 pk / G = 1770 1.59
Ron van Dijk Subaru Impreza Gtt 320 pk
Willem Luft Subaru Impreza WRX 285 pk
Jeroen Dik Volkswagen Golf 5 400 pk
Hans an der Goes Dax Rush Cosworth 243pk / G = 780 (695+75+10) 2.00
Laatst gewijzigd door MX5T op 19 mei 2008, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 19 mei 2008, 15:21

Dat is sterk, mijn auto lichter dan die van Cor.
Keneteken gewicht Viper is al 1567 ledig gewicht en 1667 rijklaar.
Bestuurder valt ook niet onder de 100 kilo klasse.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2008, 17:21

Euh die van mij is 835 en ik weeg echt geen 45 kilo :D :D
Maar wel een redelijke inschatting
Maar hoezo mijn race ervaring?
Pas derde jaar zac hoor dus zoveel ervaring heb ik ook weer niet :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 mei 2008, 17:36

luco hornsveld schreef:Euh die van mij is 835 en ik weeg echt geen 45 kilo :D :D
Maar wel een redelijke inschatting
Maar hoezo mijn race ervaring?
Pas derde jaar zac hoor dus zoveel ervaring heb ik ook weer niet :D
Ow jawel, je hebt al je eigen motorhome, hebben we op 16-mei kunnen zien, je bent gewoon al Pro :lol: :wink:

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 19 mei 2008, 18:53

Elmar schreef: Keneteken gewicht Viper is al 1567 ledig gewicht en 1667 rijklaar.
Bestuurder valt ook niet onder de 100 kilo klasse.
Truckracing dus, aanpassing tot 2.03, hiermee ben je 0.15 sek sneller dan met de M3 ( 1450 kg inklusief rijder en 320 pk ?)

Als de Z06 ook onder de truckracers valt dan bij een soortgelijk gewicht als de Viper aanpassing naar 1.59

@ Luco
Als je één keer een wedstrijd hebt gereden heb je ervaring...punt
Gewicht 835 + 85, aanpassing tot 2.03,3

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2008, 19:21

:D :D :D
Ik hoop inderdaad op een lage 2.03
Ga voor het eerst op nieuwe slicks een rondje zandvoort doen met time attack

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 19 mei 2008, 20:54

Dieseltourist schreef:
Als de Z06 ook onder de truckracers valt dan bij een soortgelijk gewicht als de Viper aanpassing naar 1.59
De Z06 is schoon aan de haak 1400 kg en met piloot en peut 1540 kg.

Wil je hier ff een nieuwe berekening op los laten Dieselman :?: :mrgreen:

Ben benieuwd :mrgreen:

Vr. Gr.

Cor

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2008, 21:16

Berekening is wel optimistisch hoor, de meeste auto's met een normale tank vallen stil bij het scheivlak als er maar 15 liter in zit :D
Dan wordt het een trage ronde hoor.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6787
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 19 mei 2008, 21:20

de meeste auto's met een normale tank vallen stil bij het scheivlak als er maar 15 liter in zit
Ik denk bij de Tarzan al. :lol:

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Tinus_TDI » 19 mei 2008, 21:38

Het staat nog niet op de lijst, maar dit jaar zal er voor het eerst ook een diesel aan de start staan van de Timeatatck. (vraag me af of er uberhaupt ooit al eens een diesel heeft meegedaan :? )

Zal zeker niet gaan winnen, maar wel lachen dat ik mee kan doen met de TDI.

Het is helaas nog steeds wachten tot alle onderdelen binnen zijn.

http://www.vanvught-tuning.nl/index.php ... =projecten

Met een diesel aan de start bij Timeattack :lol: :lol:

ik hoop in ieder geval dat het regent, ging afgelopen vrijdag nml best lekker in de regen voor de eerste keer.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 19 mei 2008, 21:47

Cor Dame schreef: De Z06 is schoon aan de haak 1400 kg en met piloot en peut 1540 kg.
Aanpassing naar 1.58, waarschijnlijk minder maar ik ben voorzichtig. Als je een ervaren coureur bent dan mag je de twee sekonden voor de "minimale training en prestatiedruk" (zoals bij Luco) er nog aftrekken. Is de auto goed opgezet en dienovereenkomstig afgesteld dan zit er nog meer in maar dat geldt voor elke auto.

Naar mijn idee kom je tot supertijden als je de voldoende ingeschoten bent met deze auto om in elke bocht de juiste entryspeed te vinden want je komt met zo'n relatief zwaar kanon erg hard op een bocht af en bent dan gauw geneigd om net iets te hard of te lang te remmen

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 19 mei 2008, 22:27

Alles uit de kast >>> gebruik 1 op 2.

Dus met die 15 liter >>> 30 km en we hoeven maar 3 x 4,5 = 13,5

OOOOOOOOOOOOOOOOohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

15 liter is dus meer dan zat :mrgreen:

Gr.

Cor

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2008, 22:31

Cor Dame schreef:Alles uit de kast >>> gebruik 1 op 2.

Dus met die 15 liter >>> 30 km en we hoeven maar 3 x 4,5 = 13,5

OOOOOOOOOOOOOOOOohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

15 liter is dus meer dan zat :mrgreen:

Gr.

Cor
Probeer het maar, dan krijgt die geen benzine meer in het scheivlak :D

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 19 mei 2008, 22:38

Dieseltourist schreef:
Cor Dame schreef: De Z06 is schoon aan de haak 1400 kg en met piloot en peut 1540 kg.
Aanpassing naar 1.58, waarschijnlijk minder maar ik ben voorzichtig. Als je een ervaren coureur bent dan mag je de twee sekonden voor de "minimale training en prestatiedruk" (zoals bij Luco) er nog aftrekken. Is de auto goed opgezet en dienovereenkomstig afgesteld dan zit er nog meer in maar dat geldt voor elke auto.

Naar mijn idee kom je tot supertijden als je de voldoende ingeschoten bent met deze auto om in elke bocht de juiste entryspeed te vinden want je komt met zo'n relatief zwaar kanon erg hard op een bocht af en bent dan gauw geneigd om net iets te hard of te lang te remmen
Klopt helemaal, maar dat was voor mij in het begin zo toen ik voor de eerste keer met echte remmen ging rijden.
Ik wist niet wat me overkwam toen ik rondje na rondje kon blijven remmen en dan nog ongelofelijk hard ook, dus het kwam regelmatig voor dat ik te veel was afgeremd. Inmiddels heb ik er mee leren omgaan en rem ik heel laat en kort. Een paar mannen met veel ervaring hadden dat tegen me gezegd en dus heb ik het me aangeleerd. Is wel heftig in het begin dat keiharde remmen, maar ook dat went. Resumerend >>>>>>>> die 1.58 moet goed te doen zijn. 's Morgens bij de training weten we immers al wat er in het vat zit, want we plakken de Performance Box aan boord en de Laptop gaat ook mee, dus meteen op het scherm en de mapping aanpassen. :mrgreen:

Misschien kan de Dieselman een paar rondjes mee.............baat het niet dan schaadt het niet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr.

Cor

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 19 mei 2008, 22:41

luco hornsveld schreef:
Cor Dame schreef:Alles uit de kast >>> gebruik 1 op 2.

Dus met die 15 liter >>> 30 km en we hoeven maar 3 x 4,5 = 13,5

OOOOOOOOOOOOOOOOohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

15 liter is dus meer dan zat :mrgreen:

Gr.

Cor
Probeer het maar, dan krijgt die geen benzine meer in het scheivlak :D
Luco ik gooi hem gewoon vol, want onze DF vrienden hebben berekend dat ik makkelijk 1.58 moet kunnen rijden, dus heb ik toch nog tijd over en zal een handicap van 30 liter extra brandstof accepteren. :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2008, 22:59

:D :D :D :D
Bij mij zat die redelijk goed, vorig jaar een 2.04,1
30 kilo eruit dit jaar en nieuwere slicks
Dus als ik net zon goed rondje kan rijden als vorig jaar moet een lage 2.03 kunnen, maar dan moet het een goed foutloos rondje zijn.

Ik denk dat jij gewoon rustig aan moet doen, je hebt helemaal niet kunnen wennen an de veranderingen van je auto, wel jammer.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 19 mei 2008, 23:12

Zoals het er nu uitziet is tie wel op tijd klaar, dus 's morgens tijdens de training kunnen we nog wat setups proberen. Misschien krijg ik wel wat hulp hierbij van andere DF mannen. :D :D :D
Gr.

Cor

Mijn auto is eind volgende week misschien klaar en anders een paar dagen later, maar wel voor de 8e juni.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 mei 2008, 00:04

Hoop het voor je Cor, anders natuurlijk een domper...wil dat kanon wel eens in actie zien :twisted:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 20 mei 2008, 00:25

Cor, waar ga je trainen dan ? Op CPZ?

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 20 mei 2008, 00:35

Waarschijnlijk op Assen bij de Vijverbergtrofee

Is wel geen CPZ, maar de hele auto is uit elkaar geweest en zelfs de uitlijning is een verrassing.
Eigenlijk is alles anders, dus een training van een paar uurtjes op Assen is wel pure noodzaak.

Gr.

Cor

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten