Speeltje is een zwart, Frans koekblikje met 1600 8V motor. Op een officiele massa "leeg" van 868Kg, zou dat moeten zorgen voor sportieve prestaties. Nou is rechtelijn snelheid en acceleraties niet echt het domein van dit bakje. B roads en korte, scherpe bochtjes, daar moet ze het van hebben.
Anyway, auto is ruim 3 jaar geleden aangekocht in de volgende staat:
Allemaal leuk en aardig, maar geen "Rallye". Zo ontbreken de kenmerkende Peugeot Sport striping en de witte Michelin steelies. Dat geeft als resultaat:
In het algemeen zijn de remmen van zo'n kleine Peugeot voldoende voor ritjes naar de AH of andere kruidenier, maar bij wat sportiever gebruik vallen ze door de mand. Vervanging zijn de remmen van een 206GTI aangevuld met DS2500 remblokjes, staalgevlochten remslagen en bijpassende remvloeistof. Al met al geeft dat een fijn remsysteem op.
Persoonlijk ben ik van het type, gebruik de auto waarvoor ze gemaakt is. De 106 Rallye is het homologatiemodel van de 106 Maxi, dat betekend dat ze vol zit met sportieve aspiraties. De Rallye wordt dan ook gebruikt voor trackdays als het even kan.
Zandvoort
Zoals je op de foto's kunt zien, stond ze redelijk hoog op haar beentjes. Een setje verlaginsveren is leuk, maar als de wegligging nog meer verbeterd kan worden, why not?! Kortom, het onderstel werd aangepakt. Bilstein B8 dempertjes gecombineerd met veren van H&R. Ook zijn de onderstelrubbers vervangen door exemplaren van Powerflex. Het zijn de paarse varianten. Dit levert een zeer leuk weggedrag op, wat dicht komt bij een grote kart.

In de tussentijd is de originele einddemper en de rest van het uitlaatsysteem vervangen, vanwege roestvorming. Goed excuus om voor een lichter systeem te gaan. Keuze is gevallen op een Peugeot Sport Gr. N uitlaatsysteem van rvs. Het totale systeem heeft een vergelijkbare massa als de OEM eindemper. LOL.
Anyway, met een verbeterd onderste, andere remmen, setje steelies en knappe banden, wat trackdays gereden.
Nordschleife
Hier in het zuiden is er ook een soort circuit in de vorm van het Flightforum:
Afgelopen weken nog wat zitten hobby-en en een setje Cobra stoelen gemoneerd, die Davy eerst in zijn E36 325i had zitten. De zitpositie voor mij is verbeterd, mijn vriendin klaagt met steen en been dat ze niet boven het dashboard uit komt!

Verder hoop ik dit jaar weer te kunnen rijden op DF trackdays, wellicht tot daar.

Gr,
Ion-Lee