De auto's gaan tegenwoordig zoveel harder dan je met rijles hebt geleerd. Het is ook niet voor niets dat de verzekeringsmaatschappijen een toeslag geven tot 24 jaar.
Eerste auto
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ben ik al een ouwe lul als ik zeg, koop eerst eens een gebakje en leer autorijden? Net je rijbewijs gehaald hebben wil nog niet zeggen dat je dat kan. Ik heb al te vaag van die jongelui gezien die een wat snellere auto kochten en dan na veel bravour om een boom gevouwen zaten!
De auto's gaan tegenwoordig zoveel harder dan je met rijles hebt geleerd. Het is ook niet voor niets dat de verzekeringsmaatschappijen een toeslag geven tot 24 jaar.
De auto's gaan tegenwoordig zoveel harder dan je met rijles hebt geleerd. Het is ook niet voor niets dat de verzekeringsmaatschappijen een toeslag geven tot 24 jaar.
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Knot
- Berichten: 41201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
sammie
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 20:37
Een op knapper wordt het zo wie zo want anders ligt het toch boven mijn budget.
En dat ik moet leren rijden dat begrijp ik en mischien komt er ook wel een peugeot 205 of zo om het te leren en een e30 als project maar ik ben momenteel voor al aan het kijken naar een project auto. Om mee te beginnen want ik ben toch nog geen 18.
En dat ik moet leren rijden dat begrijp ik en mischien komt er ook wel een peugeot 205 of zo om het te leren en een e30 als project maar ik ben momenteel voor al aan het kijken naar een project auto. Om mee te beginnen want ik ben toch nog geen 18.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
No offence hoor maar kun je je geld niet beter gebruiken in je studietijd? Ik kan verder niet in je portomonnee kijken en ik weet van mezelf ook dat meermaals tijdens mijn studie gekeken heb naar projecthokken/gti's en zulk spul maar achteraf gezien niet echt spijt van gehad dat ik dat niet gedaan heb, zit er nu financieel gezien rooskleurig bij (inclusief project-hok in de schuur). Ik weet niet wat voor een studie je gaat doen, misschien kun je er erg veel bij naast werken om de boel te financieren maar bedenk wel dat opknappen verder gaat dan 100 euro per maand aan een paar onderdelen. Want dan ben je dus met een gemiddelde opknapper over 3 jaar nog steeds nergens (of je moet er een sloper bijkopen o.i.d.). Dan nog heb je het over bedragen die voor de gemiddelde student ronduit fors zijn.
Desondanks hulde dat je het overweegt. Praktische skills ontwikkelen is altijd goed (begin ik nu eindelijk een beetje te krijgen). Kun je je pa niet strikken om wrak voor je te kopen en mee te laten doen
?
Desondanks hulde dat je het overweegt. Praktische skills ontwikkelen is altijd goed (begin ik nu eindelijk een beetje te krijgen). Kun je je pa niet strikken om wrak voor je te kopen en mee te laten doen
-
sammie
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 20:37
Ik zie het meer als een opwaardering voor mijn studie want ik wil mbo specialist personen voertuigen gaan doen of hbo autotechniek als ik het dit jaar haal maar ik schat mijn kansen niet al te hoog.
En voor deze opleidingen zie ik dan meer als + punt want ik leer hier door mijn praktijk ervaring mee en het geld daar zal het niet aanliggen. Ik blijf thuis wonen en veel kans komt er een baantje bij dat pas bij mijn studie voor na school en op zaterdagen.
En voor deze opleidingen zie ik dan meer als + punt want ik leer hier door mijn praktijk ervaring mee en het geld daar zal het niet aanliggen. Ik blijf thuis wonen en veel kans komt er een baantje bij dat pas bij mijn studie voor na school en op zaterdagen.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Mijn vorige 318is e30 staat weer te koop. Kost 1950e nu, krijg je misschien voor 1800 wel mee. Zit roest achter bij de wielkasten en 2 kleine plekjes bij de dorpel van de bestuurderskant. Verder echt een top auto en enorm veel mee geleerd!
Zou toch eerder voor zoiets gaan, genoeg vermogen voor een beginnend bestuurder en de meest basic rwd'er die je kan hebben. En verschillende DFers kunnen be-amen dat ding serieus snel is voor zijn 136pk!
Zou hem bijna zelf weer terug kopen. Wel weer even de originele demper eronder leggen ipv die dubbele pijp van hem.
http://link.marktplaats.nl/160501078
Zou toch eerder voor zoiets gaan, genoeg vermogen voor een beginnend bestuurder en de meest basic rwd'er die je kan hebben. En verschillende DFers kunnen be-amen dat ding serieus snel is voor zijn 136pk!
Zou hem bijna zelf weer terug kopen. Wel weer even de originele demper eronder leggen ipv die dubbele pijp van hem.
http://link.marktplaats.nl/160501078
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Deze e36 318is is ook erg leuk moet ik zeggen. Zou zo mijn auto kunnen zijn ipv de 325i die ik nu heb! Leuke basis als circuit auto vanwege de lichte 4 cilinder in de neus.
http://link.marktplaats.nl/167785304
http://link.marktplaats.nl/167785304
- MartijnGizmo
- Berichten: 13076
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
En jouw rijgedrag is nog wel zo representatief Rody!Knot schreef:Ik ook niet, maar binnen 10.000km had ik wel een schadegeval.. gelukkig dat ik toen in een Partner reed en niet in een E30 oid waar ik 500 uur werk in had zitten!!Bert ///M3 schreef:Tuurlijk kan je dat wel zeggen maar de meesten luisteren daar toch niet naarDeed ik ook niet
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Steven Nauta schreef: Zou toch eerder voor zoiets gaan, genoeg vermogen voor een beginnend bestuurder en de meest basic rwd'er die je kan hebben. En verschillende DFers kunnen be-amen dat ding serieus snel is voor zijn 136pk!
Beaam ik
dingen gaan ook niet minder waard worden in de toekomst :!:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
E30 is een prima kar om aan te leren sleutelen, een mix tussen oude en moderne techniek in zo'n semi klassieker. Een E34 heeft al veel meer electronica, tenminste de mijne wel destijds.
Een 02, daar blijf je aan sleutelen, ook als ze net gerestaureerd zijn, maar de 1802 die wij hadden (heeft Jacco nu), die deed altijd starten/lopen, in tegenstelling tot de gerestaureerde 2002.
Maar nogmaals, nu ik met dafjes bezig ben (ik vind alleen de Coupé 'mooi'), merk ik pas hoeveel goedkoper het is dan andere auto's. Donoren, motoren en 'zeldzame' onderdelen koop je voor een paar kratjes bier. Zolang je zelf handig genoeg bent, ik ben dat helaas niet, is het allemaal echt spotgoedkoop. Ook het verbruik is laag, júist met de snelle 1400 motor erin met tweetraps weber.
Mijn 66 is een Super Luxe, dat houdt in dat er o.a. een rembekrachtiger op zit, remschijven voor. Maar ook een achterruitverwarming. Dat maakt zo'n klassieker dagelijks wel erg praktisch. De techniek is behoorlijk interessant, niet alleen de variomatic, maar ook de Dion achterasconstructie, de torsieveren voor. En de upgrades die ik ga doen met YA66 en Volvo 340 onderdelen, maken de auto straks tot een strak sturend karretje. Maar ja, voor 3000 euro koop, of maak je ook gewoon een nette E30 325i.
Een 02, daar blijf je aan sleutelen, ook als ze net gerestaureerd zijn, maar de 1802 die wij hadden (heeft Jacco nu), die deed altijd starten/lopen, in tegenstelling tot de gerestaureerde 2002.
Maar nogmaals, nu ik met dafjes bezig ben (ik vind alleen de Coupé 'mooi'), merk ik pas hoeveel goedkoper het is dan andere auto's. Donoren, motoren en 'zeldzame' onderdelen koop je voor een paar kratjes bier. Zolang je zelf handig genoeg bent, ik ben dat helaas niet, is het allemaal echt spotgoedkoop. Ook het verbruik is laag, júist met de snelle 1400 motor erin met tweetraps weber.
Mijn 66 is een Super Luxe, dat houdt in dat er o.a. een rembekrachtiger op zit, remschijven voor. Maar ook een achterruitverwarming. Dat maakt zo'n klassieker dagelijks wel erg praktisch. De techniek is behoorlijk interessant, niet alleen de variomatic, maar ook de Dion achterasconstructie, de torsieveren voor. En de upgrades die ik ga doen met YA66 en Volvo 340 onderdelen, maken de auto straks tot een strak sturend karretje. Maar ja, voor 3000 euro koop, of maak je ook gewoon een nette E30 325i.
