Luco's racevijf, Kadotje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 mei 2008, 11:51

spannend dus Vrijdag, misschien rij ik wel wat rondjes achter je aan (als ik je bij kan benen tenminste :lol: ) see you Friday 8)

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2008, 20:38

Wat een gezeik.

Laatste race van vorig jaar liepen ze te zeuren dat mijn gordels niet meer FIA gekeurd waren terwijl er in het reglement staat dat ze verlopen mogen zijn :? vreemd dus, maar goed nieuwe gordels gekocht.

Wat een kolerewerk om ze fatsoenlijk af te stellen omdat die 5 zo smal is moet je de voorkant en zijkanten afstellen op de juiste maat, want verstellen als je erin zit (aantrekken) gaat bijna niet.

Eerste race dit jaar lopen ze weer te zeuren dat de onderste gordels niet rechtstreeks door de stoel ogen, dus moet ik een buis onder de stoel maken om de gordels te geleiden.
Natuurlijk weer te weinig ruimte dus ook weer de hele stoel weer moeten verstellen zodat het allemaal weer past.

Maar goed er zit nu een buis onder, als ze daar nog over zeuren dan weet ik het niet meer.

Hebben meer ZAC rijders daar last van dat er maar met willekeur wat geroepen wordt over de auto?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 20:46

Eén keer de opmerking gehad dat de gordel niet goed zat van de E30, maar dat bleef bij een advies/waarschuwing om het voor de volgende race op te lossen. Ik had hem er niet zelf in gezet, anders had ik de gordel sowieso niet op die plek gezet. Ik vind het goed dat ze daarop letten. In de 360 cup (1 race meegereden) was alles ok, maar de auto voor me werd wel afgekeurd en ging ter plekke gordels aanpassen. Ik zorg wel voor nieuwe FIA goedgekeurde gordels trouwens, oude (2e hands) gordels mogen de passagiers om tijdens trackdays. :lol:

Luco

Bericht door Luco » 14 mei 2008, 18:33

Ok dat ze FIA gekeurde gordels willen, prima.
Maar bij de een zeggen ze er wat van en bij de ander niet.
Hetzelfde dat ik nu die buis onder de stoel moet, reed al 2 jaar zonder :D
Dus lijkt een beetje op willekeur in plaats van gestructureerd op dingen letten.
Dat ze erop letten is natuurlijk prima, maar dan wel bij iedereen, dan weet je waar je aan toe bent :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mei 2008, 18:46

Gewoon 't reglementen erbij pakken en dat als lijdraad van de discussie hanteren, daar zijn die reglementen voor.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mei 2008, 18:48

hoe oud mogen gordels eigenlijk zijn, ik heb namelijk nog 2 splinter nwe 4 punts gordels liggen in doos, nooit gebruikt of gemonteerd, maar heb ik al heel wat jaren boven in de kast liggen :lol:

merk TRW Sabelt, net ff gekeken zijn 2 dozen en nog ongeopend zelfs :lol:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 mei 2008, 18:51

Er zit een label op de gordels met een stempel tot wanneer ze FIA gekeurd zijn, Rene. Als je ze al jarenlang hebt liggen zijn ze waarschijnlijk 'over de datum' ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mei 2008, 18:53

Ja en dan kom je in de discussie die Luco heeft: In de ZAC mocht je dat soort gordels altijd gebruiken, juist omdat het de kosten laag houdt, zonder dat je inboet op kwaliteit en veiligheid. Zolang ze geen scheuren hebben, ongerafeld zijn, en niet ooit betrokken zijn geweest bij een klapper, zou je ze tijdens trackdays in ieder geval prima kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mei 2008, 18:56

Stéphane schreef:Er zit een label op de gordels met een stempel tot wanneer ze FIA gekeurd zijn, Rene. Als je ze al jarenlang hebt liggen zijn ze waarschijnlijk 'over de datum' ;)
hm...raar eigenlijk, terwijl ze nog nooit gebruikt zijn, maar snap het wel, je had ze immers ook jaren kunnen gebruiken en ze moeten richtlijnen hebben.
Ik zal ze wel eens verkopen aan een klassieker eigenaar ofzo :wink: vergeet altijd dat ik die dingen nog heb :lol:
Voor gewoon trackdays heb je die regel toch niet? dan gaat het er hopelijk alleen om dat ze goede werking hebben en in goede staat verkeren :roll: als ik de doos ooit eens open maak zal ik wel eens kijken of er een datum op staat, bij gewone gordels zit er ook een data op inderdaad. thnx.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mei 2008, 19:00

Zijn ze zwart trouwens? En 2 inch toch? Met zo'n normale gordelsluiting? Ik heb er ook 1-tje, zijn zeker ideaal voor klassiekers die de normale kaartleesrally's rijden, want ze zijn makkelijk met in en uitstappen (Doe je vaak tijdens dat soort rally's) en je zit toch lekker strak vast ten opzichte van de standaard gordels (die doorgaans meer dan 30 jaar oud zijn! Einde discussie wat betreft houdbaarheid wat mij betreft... hehe).

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 14 mei 2008, 19:06

nm

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 mei 2008, 20:23

Dennis Cavallino schreef:Zijn ze zwart trouwens? En 2 inch toch? Met zo'n normale gordelsluiting? Ik heb er ook 1-tje, zijn zeker ideaal voor klassiekers die de normale kaartleesrally's rijden, want ze zijn makkelijk met in en uitstappen (Doe je vaak tijdens dat soort rally's) en je zit toch lekker strak vast ten opzichte van de standaard gordels (die doorgaans meer dan 30 jaar oud zijn! Einde discussie wat betreft houdbaarheid wat mij betreft... hehe).
:lol: lol...
nee volgens mij heb ik rode op de doos althans wel, en volgens mij is het net zoiets als op deze foto.

[img:1280:960]http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/27135.jpg[/img]

[img:150:263]http://www.k300performance.co.uk/images ... ss-150.gif[/img]

[img:416:348]http://www.s126973182.websitehome.co.uk/sab4club.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 mei 2008, 20:32

@Luco: Heb het ook gehad. Eerst waren gordels oke, nu ook moeten veranderen. Eerst hoefde er geen sluitingen op achterklep en opeens weer wel.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mei 2008, 21:29

@René: Die heb ik ook (voor passagiers in E30). :)

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 15 mei 2008, 00:22

luco hornsveld schreef:
Hebben meer ZAC rijders daar last van dat er maar met willekeur wat geroepen wordt over de auto?
Absoluut, 944 sleepoog. Het originele sleepoog stak te ver uit vonden ze, dus moest een scharnierend sleepoog komen en die zouden ze wel even leveren. Prima, volgende keer dat ding erop en goed. Na 3 races begonnen ze daar weer over te roepen, hun zelfgeleverde sleepoog was ineens niet goed genoeg.

Zo vaak dat soort dingen, accu die ineens weer anders moet na 100 keer goedgekeurd te zijn e.d.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2008, 09:42

In de rallysport heb je een Fiva card, dat voorkomt veel discussie. Pas als je iets aanpast, wat niet vermeld is op de Fiva Card, heb je kans op discussie.

Veel administratief 'gedoe', wat niet iedere autosportliefhebber/sleutelaar leuk zal vinden, ik ook niet, maar misschien is zo'n systeem een oplossing.

Overigens is de Fiva card er vooral op gericht om auto's origineel te laten lijken, dus geen Ford Escort Mk1, met opeens 3.0V6 uit een Scorpio erin. Maar goed, je wordt ook knettergek van de verschillen in inzicht van keurmeesters zo blijkt al uit de reacties van een paar man hierboven.

Luco

Bericht door Luco » 17 mei 2008, 09:58

Na het dagje van gisteren maar weer eens een beurtje doen aan de 5.
Olie verversen.
Bakolie verversen.
Alles nakijken en schonmaken en dan is die weer klaar voor woensdag.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 mei 2008, 10:49

jij ververst wel heel vaak de olien :roll: vraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.

Luco

Bericht door Luco » 17 mei 2008, 10:59

GTRene schreef:jij ververst wel heel vaak de olien :roll: vraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.
Bakolie is voorgeschreven ivm sequentieel schakelen 8) en de sper.
Motorolie nu gedaan omdat ik de sequentiele schakeling moest afstellen en er dus wat benzine bij de olie zal zitten.
Verder ververs ik liever een keer extra olie dan dat ik bak of motorschade krijg.
Als je bulk inkoopt is olie goedkoper dan je denkt :D

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 17 mei 2008, 11:56

GTRene schreef:jij ververst wel heel vaak de olien :roll: vraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.
Wordt ook aangeraden om (veel) vaker de olie te verversen bij circuitrijden, omdat de olie veel meer belast wordt dan met normaal gebruik. Per 1000km is niet abnormaal.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 mei 2008, 12:16

wjn schreef:
GTRene schreef:jij ververst wel heel vaak de olien :roll: vraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.
Wordt ook aangeraden om (veel) vaker de olie te verversen bij circuitrijden, omdat de olie veel meer belast wordt dan met normaal gebruik. Per 1000km is niet abnormaal.
1000km racen zou ik me nog wat bij kunnen voorstellen, maar geloof dat Luco het vaak veel vroeger doet?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 mei 2008, 12:20

Sequenciele bak krijgt ook meer op zijn lazer he.

Ik weet niet of het elke keer nodig is. Maar als je kijkt naar wat die bakken kosten, en wat olie kost dan hoef je daar niet ove na te denken als de fabrikant dat zegt :lol:

Luco

Bericht door Luco » 17 mei 2008, 12:47

Bakolie elke race das ongeveer 30 rondjes
Motorolie meestal ook dus Max zit het er zon 200 of 300 km in :D

Weekje Frankrijk wordt die gewoon elke dag gewisseld als ik redelijk veel rondjes rij :D

Filter deed ik ook elke wedstrijd, maar na overleg doe ik dat nu na 3 of 4 keer olie verversen.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 17 mei 2008, 14:21

luco hornsveld schreef:
Weekje Frankrijk wordt die gewoon elke dag gewisseld als ik redelijk veel rondjes rij :D
Ik weet dan in ieder geval waar ik de koffie moet halen 8) Ik heb geweldig genoten van de camper(opstelling) gister. Dat zag er goed en grappig uit en ik heb er een bakkie gehaald 8)

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2008, 18:44

Eerst fototje van de buis onder de stoel, hier liepen ze de vorige keer tijdens de keuring over te zeuren, gordelbevestiging zat te ver naar achteren en dan kan bij een crash de sleuf in de stoel uitscheren en daarmee je zaadproductie beschadigen :lol: :lol: :lol: :lol:
Dus maar een buisje gemaakt :p :p

[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 29%7E0.JPG[/img]
[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 29%7E0.JPG[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart_k, Fabian, KoenM, Majestic-12 [Bot], Martin*, Peter-Paul, Semrush [Bot], sitechris, Thomasss en 13 gasten