
Luco's racevijf, Kadotje
Wat een gezeik.
Laatste race van vorig jaar liepen ze te zeuren dat mijn gordels niet meer FIA gekeurd waren terwijl er in het reglement staat dat ze verlopen mogen zijn
vreemd dus, maar goed nieuwe gordels gekocht.
Wat een kolerewerk om ze fatsoenlijk af te stellen omdat die 5 zo smal is moet je de voorkant en zijkanten afstellen op de juiste maat, want verstellen als je erin zit (aantrekken) gaat bijna niet.
Eerste race dit jaar lopen ze weer te zeuren dat de onderste gordels niet rechtstreeks door de stoel ogen, dus moet ik een buis onder de stoel maken om de gordels te geleiden.
Natuurlijk weer te weinig ruimte dus ook weer de hele stoel weer moeten verstellen zodat het allemaal weer past.
Maar goed er zit nu een buis onder, als ze daar nog over zeuren dan weet ik het niet meer.
Hebben meer ZAC rijders daar last van dat er maar met willekeur wat geroepen wordt over de auto?
Laatste race van vorig jaar liepen ze te zeuren dat mijn gordels niet meer FIA gekeurd waren terwijl er in het reglement staat dat ze verlopen mogen zijn

Wat een kolerewerk om ze fatsoenlijk af te stellen omdat die 5 zo smal is moet je de voorkant en zijkanten afstellen op de juiste maat, want verstellen als je erin zit (aantrekken) gaat bijna niet.
Eerste race dit jaar lopen ze weer te zeuren dat de onderste gordels niet rechtstreeks door de stoel ogen, dus moet ik een buis onder de stoel maken om de gordels te geleiden.
Natuurlijk weer te weinig ruimte dus ook weer de hele stoel weer moeten verstellen zodat het allemaal weer past.
Maar goed er zit nu een buis onder, als ze daar nog over zeuren dan weet ik het niet meer.
Hebben meer ZAC rijders daar last van dat er maar met willekeur wat geroepen wordt over de auto?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Eén keer de opmerking gehad dat de gordel niet goed zat van de E30, maar dat bleef bij een advies/waarschuwing om het voor de volgende race op te lossen. Ik had hem er niet zelf in gezet, anders had ik de gordel sowieso niet op die plek gezet. Ik vind het goed dat ze daarop letten. In de 360 cup (1 race meegereden) was alles ok, maar de auto voor me werd wel afgekeurd en ging ter plekke gordels aanpassen. Ik zorg wel voor nieuwe FIA goedgekeurde gordels trouwens, oude (2e hands) gordels mogen de passagiers om tijdens trackdays. 

Ok dat ze FIA gekeurde gordels willen, prima.
Maar bij de een zeggen ze er wat van en bij de ander niet.
Hetzelfde dat ik nu die buis onder de stoel moet, reed al 2 jaar zonder
Dus lijkt een beetje op willekeur in plaats van gestructureerd op dingen letten.
Dat ze erop letten is natuurlijk prima, maar dan wel bij iedereen, dan weet je waar je aan toe bent
Maar bij de een zeggen ze er wat van en bij de ander niet.
Hetzelfde dat ik nu die buis onder de stoel moet, reed al 2 jaar zonder

Dus lijkt een beetje op willekeur in plaats van gestructureerd op dingen letten.
Dat ze erop letten is natuurlijk prima, maar dan wel bij iedereen, dan weet je waar je aan toe bent

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ja en dan kom je in de discussie die Luco heeft: In de ZAC mocht je dat soort gordels altijd gebruiken, juist omdat het de kosten laag houdt, zonder dat je inboet op kwaliteit en veiligheid. Zolang ze geen scheuren hebben, ongerafeld zijn, en niet ooit betrokken zijn geweest bij een klapper, zou je ze tijdens trackdays in ieder geval prima kunnen gebruiken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
hm...raar eigenlijk, terwijl ze nog nooit gebruikt zijn, maar snap het wel, je had ze immers ook jaren kunnen gebruiken en ze moeten richtlijnen hebben.Stéphane schreef:Er zit een label op de gordels met een stempel tot wanneer ze FIA gekeurd zijn, Rene. Als je ze al jarenlang hebt liggen zijn ze waarschijnlijk 'over de datum'
Ik zal ze wel eens verkopen aan een klassieker eigenaar ofzo


Voor gewoon trackdays heb je die regel toch niet? dan gaat het er hopelijk alleen om dat ze goede werking hebben en in goede staat verkeren

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Zijn ze zwart trouwens? En 2 inch toch? Met zo'n normale gordelsluiting? Ik heb er ook 1-tje, zijn zeker ideaal voor klassiekers die de normale kaartleesrally's rijden, want ze zijn makkelijk met in en uitstappen (Doe je vaak tijdens dat soort rally's) en je zit toch lekker strak vast ten opzichte van de standaard gordels (die doorgaans meer dan 30 jaar oud zijn! Einde discussie wat betreft houdbaarheid wat mij betreft... hehe).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dennis Cavallino schreef:Zijn ze zwart trouwens? En 2 inch toch? Met zo'n normale gordelsluiting? Ik heb er ook 1-tje, zijn zeker ideaal voor klassiekers die de normale kaartleesrally's rijden, want ze zijn makkelijk met in en uitstappen (Doe je vaak tijdens dat soort rally's) en je zit toch lekker strak vast ten opzichte van de standaard gordels (die doorgaans meer dan 30 jaar oud zijn! Einde discussie wat betreft houdbaarheid wat mij betreft... hehe).

nee volgens mij heb ik rode op de doos althans wel, en volgens mij is het net zoiets als op deze foto.
[img:1280:960]http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/27135.jpg[/img]
[img:150:263]http://www.k300performance.co.uk/images ... ss-150.gif[/img]
[img:416:348]http://www.s126973182.websitehome.co.uk/sab4club.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Absoluut, 944 sleepoog. Het originele sleepoog stak te ver uit vonden ze, dus moest een scharnierend sleepoog komen en die zouden ze wel even leveren. Prima, volgende keer dat ding erop en goed. Na 3 races begonnen ze daar weer over te roepen, hun zelfgeleverde sleepoog was ineens niet goed genoeg.luco hornsveld schreef:
Hebben meer ZAC rijders daar last van dat er maar met willekeur wat geroepen wordt over de auto?
Zo vaak dat soort dingen, accu die ineens weer anders moet na 100 keer goedgekeurd te zijn e.d.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
In de rallysport heb je een Fiva card, dat voorkomt veel discussie. Pas als je iets aanpast, wat niet vermeld is op de Fiva Card, heb je kans op discussie.
Veel administratief 'gedoe', wat niet iedere autosportliefhebber/sleutelaar leuk zal vinden, ik ook niet, maar misschien is zo'n systeem een oplossing.
Overigens is de Fiva card er vooral op gericht om auto's origineel te laten lijken, dus geen Ford Escort Mk1, met opeens 3.0V6 uit een Scorpio erin. Maar goed, je wordt ook knettergek van de verschillen in inzicht van keurmeesters zo blijkt al uit de reacties van een paar man hierboven.
Veel administratief 'gedoe', wat niet iedere autosportliefhebber/sleutelaar leuk zal vinden, ik ook niet, maar misschien is zo'n systeem een oplossing.
Overigens is de Fiva card er vooral op gericht om auto's origineel te laten lijken, dus geen Ford Escort Mk1, met opeens 3.0V6 uit een Scorpio erin. Maar goed, je wordt ook knettergek van de verschillen in inzicht van keurmeesters zo blijkt al uit de reacties van een paar man hierboven.
Bakolie is voorgeschreven ivm sequentieel schakelen 8) en de sper.GTRene schreef:jij ververst wel heel vaak de olienvraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.
Motorolie nu gedaan omdat ik de sequentiele schakeling moest afstellen en er dus wat benzine bij de olie zal zitten.
Verder ververs ik liever een keer extra olie dan dat ik bak of motorschade krijg.
Als je bulk inkoopt is olie goedkoper dan je denkt

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Wordt ook aangeraden om (veel) vaker de olie te verversen bij circuitrijden, omdat de olie veel meer belast wordt dan met normaal gebruik. Per 1000km is niet abnormaal.GTRene schreef:jij ververst wel heel vaak de olienvraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
1000km racen zou ik me nog wat bij kunnen voorstellen, maar geloof dat Luco het vaak veel vroeger doet?wjn schreef:Wordt ook aangeraden om (veel) vaker de olie te verversen bij circuitrijden, omdat de olie veel meer belast wordt dan met normaal gebruik. Per 1000km is niet abnormaal.GTRene schreef:jij ververst wel heel vaak de olienvraag me af of dat wel echt nodig is...vooral met die goede olien en motoren van tegenwoordig.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Eerst fototje van de buis onder de stoel, hier liepen ze de vorige keer tijdens de keuring over te zeuren, gordelbevestiging zat te ver naar achteren en dan kan bij een crash de sleuf in de stoel uitscheren en daarmee je zaadproductie beschadigen
Dus maar een buisje gemaakt :p :p
[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 29%7E0.JPG[/img]
[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 29%7E0.JPG[/img]




Dus maar een buisje gemaakt :p :p
[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 29%7E0.JPG[/img]
[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 29%7E0.JPG[/img]