Rutte is "the man""

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Rutte is "the man""

Bericht door Xave30 » 15 mei 2008, 13:44

Cliff notes:
-Drama
- soap serie in DH.

http://www.nu.nl/news/1567933/10/%27Kab ... de%27.html

Zo.. de heer Rutte durft! :shock:
...die de bouw van wegen en andere verbindingen belemmeren. Ook de "idiote regelgeving rond luchtkwaliteit" moet op de helling.

...Zo geeft het vele miljoenen uit aan "leuke linkse dingetjes, die voor een groot deel worden betaald uit de zak van de automobilist", zoals extra geld voor ontwikkelingshulp of oude wijken.
Of gaat het om stemmen? Het werd iig tijd.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 15 mei 2008, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Dexter

Bericht door Dexter » 15 mei 2008, 13:55

Vuile populist die Rutte! :twisted: :mrgreen:

Casper

Bericht door Casper » 15 mei 2008, 14:09

Voor het eerst dat die Rutte iets nuttigs te melden heeft.... :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mei 2008, 14:34

VVD staat dramatisch slecht in de peilingen........................................hij kan roepen, ja schreeuwen wat ie wil........................................ik zie het meer als de laatste stuiptrekkingen van een kip die zojuist zijn kop verloren heeft............................Rutte is passe, iedereen weet het, behalve hij ( net als die kip zonder kop idd)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2008, 14:50

romo schreef:VVD staat dramatisch slecht in de peilingen........................................hij kan roepen, ja schreeuwen wat ie wil........................................ik zie het meer als de laatste stuiptrekkingen van een kip die zojuist zijn kop verloren heeft............................Rutte is passe, iedereen weet het, behalve hij ( net als die kip zonder kop idd)
Daarom, weg achterbakse, hou niet van die lui.

En wat hij "kan" zou ijzeren Rita beter kunnen en rechter blijven staan, dus ik gooi m'n kansen nu meer op Rita, trouwens die file partij werkt ook wel mee, en samen komt het misschien ooit, meer asfalt en betere oplossingen.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 15 mei 2008, 15:10

blij dat er eens iemand iets over zegt, heel nederland loopt te zeiken dat alles zo duur wordt en dat auto rijden straks niet meer te betalen is maar er gebeurd niks. :cry:
In frankrijk gooien ze gewoon de grenzen dicht met vrachtwagens als ze het er niet mee eens zijn. Hier laten we ons gewoon naar de slachtbank lijden zonder er iets aan te doen. :(

Laat ik het het voor deze keer met Rutte eens zijn! :D

Hans

Bericht door Hans » 15 mei 2008, 15:35

Als Rutte straks weer in het kabinet zit is ie al de mooie woorden weer vergeten, dan is het weer bukken en betalen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 mei 2008, 16:07

precies, net zoals die vieze pvda-ers met hun bijdrage voor de kinderopvang...onbetrouwbaar zooitje..

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2008, 16:12

romo schreef:VVD staat dramatisch slecht in de peilingen........................................hij kan roepen, ja schreeuwen wat ie wil........................................ik zie het meer als de laatste stuiptrekkingen van een kip die zojuist zijn kop verloren heeft............................Rutte is passe, iedereen weet het, behalve hij ( net als die kip zonder kop idd)
+1

Laffe pippo's daar in Den Haag!

Michel

HansD

Bericht door HansD » 15 mei 2008, 17:04

Hans schreef:Als Rutte straks weer in het kabinet zit is ie al de mooie woorden weer vergeten, dan is het weer bukken en betalen.
Precies. Hij heeft een aantal jaren in het kabinet gezeten en ik kan me niet herinneren dat hij toen zoveel aan de file´s heeft gedaan. Gemakkelijk scoren vanuit een oppositiepositie dit.

Maar ja het kan altijd erger. Vandaag Duyvendak van groen links op radio 1 gehoord en wat die eruit kraamde daar lusten de honden (automobilisten) geen brood van. Korte samenvatting: 40% BPM behouden + kilometer- en spitsheffing. Ik wist het al maar groen links gaat mijn stem nooit krijgen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2008, 17:34

Rutte heeft veel vaker dit soort uitspraken gedaan, maar de kranten bleven maar schrijven over zijn jonge looks en zijn 'linkse' benadering en jullie lazen dat en niet de rest. Wees nou eerlijk, wie van jullie volgt de politiek op de voet en leest er alles over (niet alleen in de kranten). Als ik die mensen op 1 hand kan tellen hier, vind ik het al veel.

Ik ben geen VVD-er meer (geen enkele partij krijgt mijn stem, want niemand zegt wat ik denk op dit moment), maar Rutte zegt wel regelmatig wat ik denk, en weet me zelfs weleens te overtuigen in mijn eigen standpunten. En dat heeft 'ie altijd gedaan. Heb de beste man ooit eens 1 op 1 gesproken en ben erg onder de indruk van zijn toewijding voor de politiek, zijn manier van luisteren, vragen stellen en de discussie op een goede manier te voeren met iemand zoals ik, iemand die voor hem onbelangrijk is. En de tips die hij mij meegaf. Ook gaf hij toe dat ik een paar goeie punten had, waar ie in de politiek nog niets eerder over gehoord had.

Het valt jullie nu gewoon op, omdat 't in de krant staat.

De journalisten en redacteuren bepalen en bespelen de stemmen in NL (en overal ter wereld).

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 mei 2008, 17:48

GTRene schreef: Daarom, weg achterbakse, hou niet van die lui.

En wat hij "kan" zou ijzeren Rita beter kunnen en rechter blijven staan, dus ik gooi m'n kansen nu meer op Rita, trouwens die file partij werkt ook wel mee, en samen komt het misschien ooit, meer asfalt en betere oplossingen.
Achterbakse lui? VVD komt al jaren het meest in de buurt voor mij; is ook de enige die in mijn ogen een beetje vooruitstrevend met de economie/infrastructuur/internationale positie om wil gaan.

@ Dennis: er zijn denk ik meer mensen hier dan je denkt die het volgen, verder dan de alleen de kranten; als ik alleen al zie hoeveel ondernemers hier rondzweven. Deze zijn misschien niet geïnteresseerd in alle aspecten, maar zijn vaak toch wel redelijk op de hoogte.
Ik ben overigens 'beperkt' tot hetgeen in kranten en vakliteratuur.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mei 2008, 18:00

Dennis Cavallino schreef:Rutte heeft veel vaker dit soort uitspraken gedaan, maar de kranten bleven maar schrijven over zijn jonge looks en zijn 'linkse' benadering en jullie lazen dat en niet de rest. Wees nou eerlijk, wie van jullie volgt de politiek op de voet en leest er alles over (niet alleen in de kranten). Als ik die mensen op 1 hand kan tellen hier, vind ik het al veel.

Ik ben geen VVD-er meer (geen enkele partij krijgt mijn stem, want niemand zegt wat ik denk op dit moment), maar Rutte zegt wel regelmatig wat ik denk, en weet me zelfs weleens te overtuigen in mijn eigen standpunten. En dat heeft 'ie altijd gedaan. Heb de beste man ooit eens 1 op 1 gesproken en ben erg onder de indruk van zijn toewijding voor de politiek, zijn manier van luisteren, vragen stellen en de discussie op een goede manier te voeren met iemand zoals ik, iemand die voor hem onbelangrijk is. En de tips die hij mij meegaf. Ook gaf hij toe dat ik een paar goeie punten had, waar ie in de politiek nog niets eerder over gehoord had.

De journalisten en redacteuren bepalen en bespelen de stemmen in NL (en overal ter wereld).
Ik volg het, al jaar en dag. Kan heel ver met je meegaan......................maar Rutte is niet de juiste man op de juiste plek. Sterker; hij is onzichtbaar. Te lief, te braaf, te veel deel uitmakend van het estabishment, geen killer, geen charisma ook, te opvoedend, te bedisserig, te veel de corrigerende leraar uithangen die van zijn levensdagen niet de klas ( lees; fractie) onder controle krijgt, kortom; geen AUTORITEIT. Laat staan een leidende rol in de oppositie kan spelen, danwel een toekomstig leider van dit land kan zijn. Een lijdensweg, dat is het en dat blijft het, sweet dreams..................................hoe toegewijd ook, maar daarmee alleen redden we het niet..................................reeds aangeschoten wild op het beruchte VVD congres, volgende verkiezing met deze man; een mision impossible..................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 mei 2008, 20:18

Ik zag vanmorgen op het nieuws (NOS of RTL) een klein interview.

Het congres is aangekondigd met zware woorden.

De eerste vraag van de verslaggever is of iedereen op tijd aanwezig was, waarop de organisator aangeeft dat iedereen op tijd was.....in f#@king Bussum!!!! :mrgreen:

Herinner mij er nog even aan wat nu precies het probleem is! :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2008, 23:26

Kasteel schreef:
GTRene schreef: Daarom, weg achterbakse, hou niet van die lui.

Achterbakse lui? VVD komt al jaren het meest in de buurt voor mij; is ook de enige die in mijn ogen een beetje vooruitstrevend met de economie/infrastructuur/internationale positie om wil gaan.
.
ik zei "Daarom, weg achterbakse, hou niet van die lui." dat ging over Rutte, en het woordtje "van die lui" bedoel ik soortgelijken als hem :wink: dan is de zin heel anders als jij het schrijft, dus niet heel de VVD maar bepaalde lui daarvan of soortgelijke lui als zeg velen in het CDA die het nog vooral van oude stemmers moeten hebben van vroegah zo heb ik het idee :lol:

Ik vind trouwens dat geloof en politiek niet samen moeten gaan, en das nog steeds wel aanwezig in NL en ook andere landen, besturen mag niet met geloof gebeuren maar met waarden en normen en visie en daadkracht, en wat goed is voor NL en niet alleen voor de schatkist waar vanuit ze veel geld over de Balk(enende) gooien :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mei 2008, 00:58

romo schreef:
Dennis Cavallino schreef:Rutte heeft veel vaker dit soort uitspraken gedaan, maar de kranten bleven maar schrijven over zijn jonge looks en zijn 'linkse' benadering en jullie lazen dat en niet de rest. Wees nou eerlijk, wie van jullie volgt de politiek op de voet en leest er alles over (niet alleen in de kranten). Als ik die mensen op 1 hand kan tellen hier, vind ik het al veel.

Ik volg het, al jaar en dag. Kan heel ver met je meegaan......................maar Rutte is niet de juiste man op de juiste plek. Sterker; hij is onzichtbaar. Te lief, te braaf, te veel deel uitmakend van het estabishment, geen killer, geen charisma ook, te opvoedend, te bedisserig, te veel de corrigerende leraar uithangen die van zijn levensdagen niet de klas ( lees; fractie) onder controle krijgt, kortom; geen AUTORITEIT. Laat staan een leidende rol in de oppositie kan spelen, danwel een toekomstig leider van dit land kan zijn. Een lijdensweg, dat is het en dat blijft het, sweet dreams..................................hoe toegewijd ook, maar daarmee alleen redden we het niet..................................reeds aangeschoten wild op het beruchte VVD congres, volgende verkiezing met deze man; een mision impossible..................
@Romo: Dat ben ik eigenlijk allemaal wel met je eens. Daarom stem ik ook geen VVD.

Joop

Bericht door Joop » 16 mei 2008, 01:04

+1

Toen de VVD in het de coalitie zat liep Wouter Bos als een kip zonder kop te kakelen...
... nu is het tijd voor Rutte.

Plaats reactie