remdrukregelaar achteras
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
remdrukregelaar achteras
Ik heb voor de achter as een remdrukregelaar.
Zo 1 als op de foto.
[img:206:194]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 990101.jpg[/img]
Echter heb ik niet echt een idee hoe die werkt, ik kan volgens mij oneindig draaien, maar de achterwielen blijven te snel blokkeren.
Al heb ik nu het idee dat het wel minder is.
Hoe hoort zo´n ding te werken?
Zou je met een kleine draai al een ander resultaat moeten hebben?
Welke kant moet je opdraaien?
Wellicht wat vreemde vragen, maar ik vind dat ding redelijk gevoelloos...
Zo 1 als op de foto.
[img:206:194]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 990101.jpg[/img]
Echter heb ik niet echt een idee hoe die werkt, ik kan volgens mij oneindig draaien, maar de achterwielen blijven te snel blokkeren.
Al heb ik nu het idee dat het wel minder is.
Hoe hoort zo´n ding te werken?
Zou je met een kleine draai al een ander resultaat moeten hebben?
Welke kant moet je opdraaien?
Wellicht wat vreemde vragen, maar ik vind dat ding redelijk gevoelloos...
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Je zou een vriend me even een pb-tje kunnen sturen.
Hij zit veel op het VWforum en heeft ook een dergelijke regelaar net op zijn auto gebouwd ivm te snel blokkerende achterwielen.
Zijn nickname: NielsG60Turbo
http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... &start=675
Hij zit veel op het VWforum en heeft ook een dergelijke regelaar net op zijn auto gebouwd ivm te snel blokkerende achterwielen.
Zijn nickname: NielsG60Turbo
http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... &start=675
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: remdrukregelaar achteras
Eigenlijk werkt het erg eenvoudig :JeroenT schreef:Ik heb voor de achter as een remdrukregelaar.
Zo 1 als op de foto.
[img:206:194]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 990101.jpg[/img]
Echter heb ik niet echt een idee hoe die werkt, ik kan volgens mij oneindig draaien, maar de achterwielen blijven te snel blokkeren.
Al heb ik nu het idee dat het wel minder is.
Hoe hoort zo´n ding te werken?
Zou je met een kleine draai al een ander resultaat moeten hebben?
Welke kant moet je opdraaien?
Wellicht wat vreemde vragen, maar ik vind dat ding redelijk gevoelloos...
Je hebt zonder regelaar op elk wiel de maximale remkracht wat er mogelijk is. ( Meestal heb je voor wat meer kracht door grotere remmen maar omdat bij het remmen het gewicht verplaatst naar voren blokkeert het achter wat sneller. ) Door een dergelijke remdruk"regelaar" ( eigenlijk verminderaar ) te monteren kun je de doorgang door de remleiding naar achter verkleinen. Je verminderd dus letterlijk de remkracht aan de achterzijde. Als je hem helemaal dicht draait heb je dus geen/heel weinig remkracht achter, als hij helemaal openstaat heb je dus (te)veel remkracht achter.
Als hij bij jou niets doet met remmen zou het kunnen zijn dat hij of al helemaal open staat of los draait. Check dit even

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Heb je de standaard remdrukbegrenzer er al uitgehaald?
Die stopt de hoeveelheid druk die naar de achteras gaat. Als het om een E30 gaat heb ik nog nooit gehoord van achterremmen die te snel blokkeren. Of je moet veel agressievere remblokken op de achteras gebruiken dan op de vooras..
Met grotere remmen op de vooras wil je juist meer remdruk op de achterkant.. Maar ja, diagonaal gescheiden he...
Groet,
Adwo
Die stopt de hoeveelheid druk die naar de achteras gaat. Als het om een E30 gaat heb ik nog nooit gehoord van achterremmen die te snel blokkeren. Of je moet veel agressievere remblokken op de achteras gebruiken dan op de vooras..
Met grotere remmen op de vooras wil je juist meer remdruk op de achterkant.. Maar ja, diagonaal gescheiden he...
Groet,
Adwo
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
denk dat je regelaar kapot is , je kunt niet oneindig doorblijven draaien , wat je doet is een veer strakker draaien die boven op een plunjer staat die de doorlaat regelt , de knop gaat ook omlaag / omhoog afhankelijk van welke kant je opdraait , e30 is niet diagonaal gescheiden want heeft gewoon 1 leiding naar achter , de standaart begrenzer zal ergens in de leiding zitten
Arjan
Arjan
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast