remdrukregelaar achteras

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

remdrukregelaar achteras

Bericht door JeroenT » 10 mei 2008, 17:29

Ik heb voor de achter as een remdrukregelaar.
Zo 1 als op de foto.
[img:206:194]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 990101.jpg[/img]

Echter heb ik niet echt een idee hoe die werkt, ik kan volgens mij oneindig draaien, maar de achterwielen blijven te snel blokkeren.

Al heb ik nu het idee dat het wel minder is.

Hoe hoort zo´n ding te werken?
Zou je met een kleine draai al een ander resultaat moeten hebben?
Welke kant moet je opdraaien?

Wellicht wat vreemde vragen, maar ik vind dat ding redelijk gevoelloos...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 mei 2008, 18:28

Je zou een vriend me even een pb-tje kunnen sturen.
Hij zit veel op het VWforum en heeft ook een dergelijke regelaar net op zijn auto gebouwd ivm te snel blokkerende achterwielen.

Zijn nickname: NielsG60Turbo

http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... &start=675

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: remdrukregelaar achteras

Bericht door Tom V » 10 mei 2008, 19:44

JeroenT schreef:Ik heb voor de achter as een remdrukregelaar.
Zo 1 als op de foto.
[img:206:194]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 990101.jpg[/img]

Echter heb ik niet echt een idee hoe die werkt, ik kan volgens mij oneindig draaien, maar de achterwielen blijven te snel blokkeren.

Al heb ik nu het idee dat het wel minder is.

Hoe hoort zo´n ding te werken?
Zou je met een kleine draai al een ander resultaat moeten hebben?
Welke kant moet je opdraaien?

Wellicht wat vreemde vragen, maar ik vind dat ding redelijk gevoelloos...
Eigenlijk werkt het erg eenvoudig :

Je hebt zonder regelaar op elk wiel de maximale remkracht wat er mogelijk is. ( Meestal heb je voor wat meer kracht door grotere remmen maar omdat bij het remmen het gewicht verplaatst naar voren blokkeert het achter wat sneller. ) Door een dergelijke remdruk"regelaar" ( eigenlijk verminderaar ) te monteren kun je de doorgang door de remleiding naar achter verkleinen. Je verminderd dus letterlijk de remkracht aan de achterzijde. Als je hem helemaal dicht draait heb je dus geen/heel weinig remkracht achter, als hij helemaal openstaat heb je dus (te)veel remkracht achter.

Als hij bij jou niets doet met remmen zou het kunnen zijn dat hij of al helemaal open staat of los draait. Check dit even :).

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Bericht door @iko » 10 mei 2008, 20:26

Je moet meerdere slagen draaien.
Vermoedelijk kun je hem 7 x ronddraaien van volledig open naar volledig dicht.
Probeer eerst hoeveel slagen je kunt draaien. Ga vervolgens eens op de helft zitten en kijk hoe het bevalt. Probeer dan een een halve of hele slag in of uit te draaien.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 11 mei 2008, 13:53

Ik heb vanochtend nog even gekeken en de draaien geteld. Maar na 10x verder draaien dan waar ik gister gebleven was, ben ik maar gestopt.
Het lijkt alsof ik oneindig door kan draaien.

Helaas kan ik nu even niet testrijden, omdat de stoel eruit ligt(frame even aanpassen).

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 11 mei 2008, 14:13

Heb je de standaard remdrukbegrenzer er al uitgehaald?

Die stopt de hoeveelheid druk die naar de achteras gaat. Als het om een E30 gaat heb ik nog nooit gehoord van achterremmen die te snel blokkeren. Of je moet veel agressievere remblokken op de achteras gebruiken dan op de vooras..

Met grotere remmen op de vooras wil je juist meer remdruk op de achterkant.. Maar ja, diagonaal gescheiden he...

Groet,

Adwo

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 11 mei 2008, 14:24

Geen idee of de standaard remdrukbegrenzer er nog inzit. Waar zou die moeten zitten bij de E30?
De regelaar zat al op de auto toen ik ´m kocht.

Het is een gewone E30(niet de M3 waarmee ik vorig jaar bij jou was), maar voor en achter zitten er complete remmen op van een E36 M3.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 mei 2008, 14:41

Is het een leeg gehaalde auto? Als jij een E30 stript is de achterkant meestal lichter. Dat samen met grotere remmen achter kan namelijk blokkeren geven.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 11 mei 2008, 16:11

Auto is idd leeg, wel zit er een halve kooi in. De accu staat in de kofferbak direct tegen de achterbank.

arjanvanessen
Berichten: 357
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Bericht door arjanvanessen » 11 mei 2008, 19:19

denk dat je regelaar kapot is , je kunt niet oneindig doorblijven draaien , wat je doet is een veer strakker draaien die boven op een plunjer staat die de doorlaat regelt , de knop gaat ook omlaag / omhoog afhankelijk van welke kant je opdraait , e30 is niet diagonaal gescheiden want heeft gewoon 1 leiding naar achter , de standaart begrenzer zal ergens in de leiding zitten
Arjan

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 13 mei 2008, 20:39

Nou ben net terug van weer een testritje, maar wat ik ook doe, achter blijft ie veel te snel blokkeren.

Waar haal ik op hele korte termijn een nieuwe? Want vrijdag ochtend zou ik op Zandvoort moeten zijn.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 mei 2008, 20:50

Remola, Biesheuvel enz. Moet vast wel een zaak zijn die er 1 heeft liggen.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 13 mei 2008, 21:07

Ik zit alleen met het probleem dat ik overdag moet werken en de post op z´n korte termijn niet vertrouw.

Morgen Auto Sport Parts in Delft maar even bellen. Die is redelijk dichtbij voor mij, wellicht kan ik ´m daar ophalen op het eind vd dag.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 14 mei 2008, 23:25

Heb je mooi een nieuwe regelaar... sloop je de remleiding even. :x
Het hielp denk ik ook niet dat die al 25 jaar oud is.

Achja.. heb weer wat te doen.
Vrijdag dus maar niet rijden en van het weekend maar eens verder kijken.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 16 mei 2008, 00:55

Vanavond een nieuw eindstuk op de remleiding gezet.

De oude en nieuwe regelaar vergeleken met elkaar, bleek er een klein rubber ringetje uitgerekt te zijn. :?

Oude regelaar met een nieuw ringetje geplaats en m´n voorbanden blokkeren opeens weer(na het ontluchten uiteraard). :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten