Haha dat zou wel cool zijn. Op zich ben ik niet bang dat ze de baan af gaat, maar meer dat ze misschien iemand per ongeluk raakt. Mocht het een keer rustig zijn bij een DF dagje en er is haast niemand op de baan (kan ik me niet voorstellen) dan mag ze van mij wel een paar rondjes rijden.Mtechnik schreef:Ow ok. Weer iemand blij met een SIVLA schreef:De Civic SI is middels verkocht aan een ex-collega van me, die was er altijd al gek op.Mtechnik schreef: Jij hebt ook een v/d beste vriendinnen te wereld 8) houd van meerijden op circuit.
En ja ik heb het erg getroffen met mijn vriendin, die vind het ciruit rijden echt helemaal te gek, en helpt me ook altijd met het sleutelen aan de auto. Meerijden vind ze cool, maar ze wil zelf ook graag een keer rijden, maar ik durf dat niet echt aan.![]()
Moet je een keer durven.. ik zie het al: Sta je in de pit te babbelen e.d , blaast de Civic voorbij aan de straight en lekker de bocht in.
"'Wie rijdt je auto nou!?"
VLA: "Oh... mijn vriendin" (heel non-chalant)
Een 1000kg (of minder) EK4 met een K20a is inderdaad mijn droom setup. Heb je 220 pk, een stuk meer koppel, 6 bak (nog zuinig ook), en LSD. Het werk maakt niet zoveel uit, een b18 swap is in een dag te doen, een K20 in een lang weekend. Maar het prijskaartje is zooo veel hoger. Voor een B18 blok ben je ongeveer 3500 euro kwijt, en een K20a kost rond de 5000 euro, maar daar komt nog een bedrag bij van 2 a 3000 euro aan materiaal en dergelijke (ECU, speciale header, motorsteunen, etc).Jan Visser schreef:Mooi dat het toch weer een Honda is geworden, en nog beter dat het een EK4 is geworden, want dat is toch wel een super gebalanceerde koets. Maar waarom geen K20 i.p.v. een B18C? Gewoon het kostenplaatje en het extra werk of......? Een EK met een K20 is toch wel een droom combinatie in mijn ogen.
Maar wat is er mis met de standaard remmen van Honda? Naar mijn menig (en ik denk dat Andre daar ook zo over denkt) mankeert daar helemaal niks aan. Gooi er een set goede remblokken onder (ik noem DS3000 en RC6) en je krijgt de remmen echt niet stuk. Met alleen een setje Ferodo's 2500 ga je het gewoon niet redden op het circuit. Op de openbare weg gewoon DS2500 er onder en op het circuit DS3000 of CL RC6. Goede remblokken is gewoon de oplossing in 99% van de gevallen. Fading ga je met die combinatie echt niet krijgen, en iedereen die zegt van wel, die lult maar wat heb ik het idee.
Als je het totaal bedrag dan gaat bekijken (dus het hele project), dan kom je met een K20 swap op een auto van rond de 16k. Vind dat net iets teveel van het goede. Koop je tegenwoordig ook een s2000 voor, of een Lotus Elise uit de UK. Dus ik denk niet dat dat hem word.
Tnx, blijft hopelijk langer dan mijn vorige civics.Michel Huisman schreef:Ha leuke autoHoop dat je er veel plezier mee gaat beleven en dat je 'm niet te snel verkoopt