Peter Tunissen schreef:Moss in één rijtje met Clark en Schumacher????
Ja.
En voor wat betreft Hill en JPM en de vergelijking daartussen, ik vrees dat we nog steeds langs elkaar heen praten.
Ik reken JPM niet tot de absolute wereldklasse, whatever that may be, laat dat duidelijk zijn. Maar hij was de eerste paar jaar van zijn carrière wél op z'n plaats in de F1. Want hoeveel coureurs van wereldklasse kun je tegelijk in de F1 hebben? JPM was op dat moment de beste keus voor Williams, of in ieder geval een prima keus, en hij heeft zeker op snelheid laten zien dat F1 zijn ding was, of zijn cup of tea, hoe je 't wilt noemen. Dat hij er niet het maximale heeft weten uit te halen, wil nog niet meteen zeggen dat hij nooit in de F1 heeft thuisgehoord. Want dát suggereerde romo met z'n opmerking. Vers twee is wat hij heeft laten zien ná het 'tennisongeluk' - dat is inderdaad niet best. Op grond van die prestaties is het niet zo gek dat McLaren niet met hem doorwilde en dat andere teams ook niet om hem zaten te springen, zeker met de salariseisen die hij ongetwijfeld stelt.
En Hill? Tja, ik was destijds in het geheel geen bewonderaar van de man, vond 't nogal een klager en een kneus. Maar achteraf kun je niet anders constateren dan dat hij zijn kans vrijwel optimaal heeft gegrepen, ondanks zijn mindere talent en een paar genante missers. Hoeveel coureurs met meer natuurtalent hebben zo'n zelfde kans laten liggen? Dus ja, iemand die wereldkampioen wordt en net naast een tweede titel grijpt, heeft wel een bepaalde wereldklasse in huis, zelfs al steeg hij maar een paar jaar boven zichzelf uit. En zo veel wereldkampioenen die kampioen zijn geworden in niet de beste auto, zijn er niet, dus dat Hill 't wel wordt in wel de beste auto, valt hem ook niet echt aan te rekenen.
Dus nee, Hill was niet van dezelfde klasse als Clark en Schumacher (ik zal speciaal voor Peter maar even Moss weglaten

), maar ik heb ook nooit beweerd dat JPM dat wél was. Ook hoef je niet minimaal van hetzelfde niveau als Clark en Schumacher te zijn om thuis te horen in de F1.