Audi TT-S 272pk 2.0 tfsi

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 08:15

Inmiddels getest door Auto Motor und Sport en de 0-100 waarde wordt dus praktisch gehaald 8)

Hieronder een geweldig citaat, omdat Audi nu voor het topmodel een 2 liter uitkiest met 4-cilinders, terwijl ze ook een 3.2 V6 hebben die in het vooronder veel zwaarder is. Iedere autoliefhebber weet dat de 2.0T met 200pk strakker stuurde dan de 3.2V6 zodat de 2.0 Turbo eigenlijk de veel betere keus was (muv de quattro aandrijving natuurlijk).

Ik vind het geweldig van Audi dat ze hiermee nu een signaal afgeven, hoewel weerwoord ook is dat de V6 natuurlijk voor de TT-RS zal zijn, maar dan nog.
AutoMotorundSport schreef:Im Prinzip geht es darum, ob man ohne sechs richtig Spass haben kann. Logisch, sagt Audi beim neuen TTS und kickt den 3.2-Liter-Sechszylinder, mit 250ps bisher sportlicher Platzhirsch der TT-Motorengilde, von seiner Topposition. Sport- und Leistungs-Capo ist ab sofort der hubraumschwächere und zwei Zylinder kleinere Zweiliter-Turbo mit 272 PS. Weniger Zylinder bedeuten weniger Gewicht und geringere Reibung und damit niedrigen Verbrauch. Die Direkteinspritzung sorgt zudem für effiziente Verbrennung. Das Umweltgewissen wird gepflegt. Gleichzeitig pumpt ein Turbo Drehmoment und Leistung herbei. Willkommen Downsizing im Reich der Sportwagen.
Wat betekent dit nu?

137 pk per liter :!: Dat is meer dan de Porsche Turbo :shock:

Getest:

0-100 in 5,4 sec
0-200 in 21,1 sec
0-160 in 12,6 sec
60-100 in IV/V 4,1/6,8/11,2
80-120 in IV/V/VI 4,2/5,7/8,4

Lijkt me een ontzettende prestatie. Denk alleen overpriced in Nederland, maar goed dat moeten we nog maar afwachten.

Interieur is ook erg fraai aan te kleden met contrasterende kleuren in delen van stoelen, naden van de matten en stuur, alsmede dashboard. Kan helaas geen online plaatjes vinden, maar dat bruine hierboven geeft het perfect weer en kan in veel kleuren.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 12 mei 2008, 08:18

De nieuwe TT.........ik heb er al 4 zien rijden het afgelopen jaar.

N.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 12 mei 2008, 08:18

Serieus snel, wat gaat ie nou in Nederland kosten?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 08:18

Ik denk rond de 61k of zo?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 12 mei 2008, 08:43

Macboy schreef:Inmiddels getest door Auto Motor und Sport en de 0-100 waarde wordt dus praktisch gehaald 8)

Getest:

0-100 in 5,4 sec
0-200 in 21,1 sec
Zeker de truuk uitgehaald dat 101 km/h in de 2e te halen is.

Oude S3 bv deed er 6,9 sec over naar de 100. Praktisch even zwaar, ook AWD, slechts 50pk minder.

Bij 0 - 200 en 80 - 120 in VI (resp. hoogste versnelling) zie je meer representatieve waarden tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 08:58

0-200 in 21,1 s is anders een absolute topwaarde !

Oh ja gewicht: 1422kg. Natuurlijk niet zo weinig als hiervoor werd gesuggereerd maar gelet op concurrentie nu ook niet bijster veel, met name als je bedenkt dat de quattro aandrijving behoorlijk zwaar is.

Je zal bij een vergelijk (een 135i is standaard al veel zwaarder) wel een 4x4 moeten uitkiezen.

1422kg met quattro is een behoorlijk goede waarde vind ik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mei 2008, 09:03

allen schreef:Volgens mij loopt ieder willekeurig topic uiteindelijk ongewild over in een BMW topic. Kijk je om je heen zie je dat ook Audi liefhebbers zich langzamerhand aansluiten bij de vijand. Ene Rene stapte over en als het eerste schaap over de dam is weet je het wel. Laatst heb ik zelfs opgevangen dat advocaten massaal de representatieve Audi's gaan omruilen voor het foute, drieletterige automerk uit Beieren. De wereld gaat kapot zeg ik je!!!
:oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 12 mei 2008, 09:25

Daarom zei ik ook dat 0 - 200 en 80 - 120 meer representatief zijn. ;)

(ps. de oude S3 had 26 sec nodig voor 0 - 200, zonder tuning.)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2008, 09:31

Absoluut goede waarden, zeer vergelijkbaar met een X35i, maar die heeft dan wel een litertje meer inhoud uiteraard...................

Meer met minder ( downsizing, mooi kreet man), ben ik helemaal voor.........................

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 12 mei 2008, 09:36

Zal mijn kapper even deze link toesturen :wink:

Robin
Berichten: 55108
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 mei 2008, 10:19

Topwaardes. Prachtig. Serieus. Maar dit is dus een vastdak TTs quattro 2.0TFSi 272 pk die die waardes haalt?

Diepe buiging serieus.

Vermindering van massa en turbobenzine heeft volgens mij de toekomst.

Heel goed dit. Door toedoen van Subaru en Mitsubishi bleef Audi(VAG) in het kleinere motor segment ook wakker natuurlijk, dus ook credits naar hun.

Wel huiskannibalisme dat de waardes van bijv een S5 niet veel beter zijn :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 12 mei 2008, 10:41

Inderdaad netjes resultaat hoor!

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Bericht door Collin Bello » 12 mei 2008, 11:28

Ik vind de nieuwe TT er goed uitzien, vond de vorige ook leuk trouwens alleen weinig tractie heeft'ie met FWD. De kapper op de hoek rijdt in een witte 2008 TT. Echt wel mooi hoor. Geen partij voor de M3 maar dat is logisch. Zou er evenwel geen kopen. Dan toch liever een Z4 coupe of een Cayman S (om bij VAG te blijven)... Hou gewoon van RWD.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 20:53

Scheelt wel 22.000 met een Cayman S hoor :)

Gebruikersavatar
Collin Bello
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 mar 2008, 12:31

Bericht door Collin Bello » 13 mei 2008, 13:51

Macboy schreef:Scheelt wel 22.000 met een Cayman S hoor :)
gewone cayman dan??? :roll:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 mei 2008, 15:40

Collin Bello schreef:
Macboy schreef:Scheelt wel 22.000 met een Cayman S hoor :)
gewone cayman dan??? :roll:
Die heeft een te goed onderstel voor 245pk. 1e de beste hothatch blijft bij, of gaat voorbij (rechtuit dan).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mei 2008, 19:44

Een Cayman met 245 PK, een DAF met 350 PK................................tja ...........het kan allemaal wel, maar je verwacht het niet he :lol: :wink:

Gebruikersavatar
turboo
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44

Bericht door turboo » 14 mei 2008, 15:04

5.2 sec = wel heel scherp...denk eerder aan 5.7...maar ze mogen geen zelfde waarden aangeven als de S3...

S3 TFSI met chip zit rond de 5 seconden, misschien met perfecte launch en minder dan een kwart tank net daaronder...LET OP! praktijk info :!:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 mei 2008, 16:39

Het is ook 5,4

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 14 mei 2008, 20:17

Ben ik nu de enige die dacht dat de TT-S een 5-pitter zou krijgen? Of ben ik in de war met een type TT-RS?

SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 14 mei 2008, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 mei 2008, 20:18

SteV6 schreef:Ben ik nu de enige die dacht dat de TT-S een 5-pitter zou krijgen?

SteV6
Nee, dat zou dan de TT-RS worden. (Quattro GmbH / RS)

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 14 mei 2008, 20:19

Oh, dus toch Tristan ;)

Tijdens het wijzigen heb jij het verlossende antwoord gegeven.

SteV6

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Audi TT-S 272pk 2.0 tfsi

Bericht door Macboy » 11 nov 2008, 19:02

Afbeelding

Velgen staan hem geweldig :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 6 gasten