Hieronder een geweldig citaat, omdat Audi nu voor het topmodel een 2 liter uitkiest met 4-cilinders, terwijl ze ook een 3.2 V6 hebben die in het vooronder veel zwaarder is. Iedere autoliefhebber weet dat de 2.0T met 200pk strakker stuurde dan de 3.2V6 zodat de 2.0 Turbo eigenlijk de veel betere keus was (muv de quattro aandrijving natuurlijk).
Ik vind het geweldig van Audi dat ze hiermee nu een signaal afgeven, hoewel weerwoord ook is dat de V6 natuurlijk voor de TT-RS zal zijn, maar dan nog.
Wat betekent dit nu?AutoMotorundSport schreef:Im Prinzip geht es darum, ob man ohne sechs richtig Spass haben kann. Logisch, sagt Audi beim neuen TTS und kickt den 3.2-Liter-Sechszylinder, mit 250ps bisher sportlicher Platzhirsch der TT-Motorengilde, von seiner Topposition. Sport- und Leistungs-Capo ist ab sofort der hubraumschwächere und zwei Zylinder kleinere Zweiliter-Turbo mit 272 PS. Weniger Zylinder bedeuten weniger Gewicht und geringere Reibung und damit niedrigen Verbrauch. Die Direkteinspritzung sorgt zudem für effiziente Verbrennung. Das Umweltgewissen wird gepflegt. Gleichzeitig pumpt ein Turbo Drehmoment und Leistung herbei. Willkommen Downsizing im Reich der Sportwagen.
137 pk per liter :!: Dat is meer dan de Porsche Turbo

Getest:
0-100 in 5,4 sec
0-200 in 21,1 sec
0-160 in 12,6 sec
60-100 in IV/V 4,1/6,8/11,2
80-120 in IV/V/VI 4,2/5,7/8,4
Lijkt me een ontzettende prestatie. Denk alleen overpriced in Nederland, maar goed dat moeten we nog maar afwachten.
Interieur is ook erg fraai aan te kleden met contrasterende kleuren in delen van stoelen, naden van de matten en stuur, alsmede dashboard. Kan helaas geen online plaatjes vinden, maar dat bruine hierboven geeft het perfect weer en kan in veel kleuren.