vandaag bmw 118d business line opgehaald
- 6-bakkie
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
- Locatie: Haarlem
ff een update:
afgelopen donderdag ben ik met mijn vriendin voor 5 dagen naar zwitserland met vakantie geweest. Ben net een paar uur terug
Op de zowel de heen als de terugweg heb ik de 118d eens goed kunnen testen. Resultaat: hij is absoluut geslaagd!
Tijdens de lange heen en terugreis is de bmw een heerlijke reisauto gebleken. De sportstoelen zijn op de lange rit een verademing en in snelgenomen autobahnbochten kleven ze om je heen.
De auto is aardig losgekomen. Bij start had ie 6000 km op de teller staan en nu inmiddels ruim 8000 km. De interval van het onderhoud is overigens met ruim 3000 km gekelderd hehehehe.
Op de oberhausen straight liep de auto niet harder dan pakweg 207 op de teller. echter al gauw bleek dat al meer te worden en uiteindelijk heb ik meerdere malen rond de 215 op de tacho gezien op een vlak stuk autobahn (ben benieuwd wat ie 10k doet). Eerlijk gebied te zeggen dat dit wel wat tijd kost, maar goed voor 122 pk is het niet slecht. Vooral op heuveligachtig terrein loopt de auto gemakkelijk naar 220+ maar dan lijkt er een soort begrenzer (bij 225) in te komen terwijl er nog rpm genoeg is. Erg vreemd. De ibiza ging nooit veel harder in heuvels ( 1* 240 gehaald. Als je trouwens dit soort snelheden rijdt heb je het idee dat het nog veel harder kan met dat bakkie (wat zal een 120d of 130i rijden zeg!) want niks geen nervositeit of zweverig gevoel!
Gedurende de hele rit was het grappig om te zien dat je op de linkerbaan aardig mee kunt komen tussen het snellere volk.
Ter vergelijk: Bijv: Een A4 TDI 130 rijdt niet bij mij weg. De motor blijft mij verbazen om zijn smeuiigheid (karakter heeft wel weg van een benzinemotor) en je wordt nooit verrast door turbogaten etc.Gewoon goed schakelen met de 6 bak.
De remmen bijten zich goed vast als je van 200 naar 140 afremt en het bochtengedrag is werkelijk fenomenaal. Waar ik bij de ibiza nog wel eens begon te zweten in een hele rap genomen autobahnbocht blijf ik in de bmw erg kalm.
Verbruik bij vol trappen lag rond de 1 op 12,8 wat op zich vrij redelijk is.
Na 7000 km het olie gepeild en deze stond op half. Vrij netjes na een inloopperiode en stevige buitenlandse rit.
Ben zeer blij dat ik de 118d heb genomen als nieuwe leaser. Het is een onderschatte auto qua vermogen (temeer als je uit een 160pk tdi gebakkie komt)
Of ik hem ga chippen? Voorlopig niet. Het is tot nu toe prima
afgelopen donderdag ben ik met mijn vriendin voor 5 dagen naar zwitserland met vakantie geweest. Ben net een paar uur terug
Op de zowel de heen als de terugweg heb ik de 118d eens goed kunnen testen. Resultaat: hij is absoluut geslaagd!
Tijdens de lange heen en terugreis is de bmw een heerlijke reisauto gebleken. De sportstoelen zijn op de lange rit een verademing en in snelgenomen autobahnbochten kleven ze om je heen.
De auto is aardig losgekomen. Bij start had ie 6000 km op de teller staan en nu inmiddels ruim 8000 km. De interval van het onderhoud is overigens met ruim 3000 km gekelderd hehehehe.
Op de oberhausen straight liep de auto niet harder dan pakweg 207 op de teller. echter al gauw bleek dat al meer te worden en uiteindelijk heb ik meerdere malen rond de 215 op de tacho gezien op een vlak stuk autobahn (ben benieuwd wat ie 10k doet). Eerlijk gebied te zeggen dat dit wel wat tijd kost, maar goed voor 122 pk is het niet slecht. Vooral op heuveligachtig terrein loopt de auto gemakkelijk naar 220+ maar dan lijkt er een soort begrenzer (bij 225) in te komen terwijl er nog rpm genoeg is. Erg vreemd. De ibiza ging nooit veel harder in heuvels ( 1* 240 gehaald. Als je trouwens dit soort snelheden rijdt heb je het idee dat het nog veel harder kan met dat bakkie (wat zal een 120d of 130i rijden zeg!) want niks geen nervositeit of zweverig gevoel!
Gedurende de hele rit was het grappig om te zien dat je op de linkerbaan aardig mee kunt komen tussen het snellere volk.
Ter vergelijk: Bijv: Een A4 TDI 130 rijdt niet bij mij weg. De motor blijft mij verbazen om zijn smeuiigheid (karakter heeft wel weg van een benzinemotor) en je wordt nooit verrast door turbogaten etc.Gewoon goed schakelen met de 6 bak.
De remmen bijten zich goed vast als je van 200 naar 140 afremt en het bochtengedrag is werkelijk fenomenaal. Waar ik bij de ibiza nog wel eens begon te zweten in een hele rap genomen autobahnbocht blijf ik in de bmw erg kalm.
Verbruik bij vol trappen lag rond de 1 op 12,8 wat op zich vrij redelijk is.
Na 7000 km het olie gepeild en deze stond op half. Vrij netjes na een inloopperiode en stevige buitenlandse rit.
Ben zeer blij dat ik de 118d heb genomen als nieuwe leaser. Het is een onderschatte auto qua vermogen (temeer als je uit een 160pk tdi gebakkie komt)
Of ik hem ga chippen? Voorlopig niet. Het is tot nu toe prima
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
I'll second that.
[img:1200:799]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 907lge.jpg[/img]
[img:1200:799]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 912lge.jpg[/img]
[img:1200:799]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 907lge.jpg[/img]
[img:1200:799]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 912lge.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Heej 6-bak: Vorig jaar echt veel met de 1 serie gereden en meegereden en ik kan je duurtest bevindingen volledig onderschrijven. De 118d voldoet gewoon prima. Geen TDI powerboost (van korte duur altijd), maar een mooi lineair verloop van de motor, idd zoals een benzine motor. Dat is typisch BMW vind ik. De turbo is een knap staaltje techniek, met variabele schoepen. Daardoor komt de turbo geen adem tekort tot 4500 rpm, daar waar een TDI dat wel heeft boven de 3500 a 4000 rpm.
En qua sturen en rijbeleving, ja het blijft imho de leukste auto om in te rijden binnen dit (diesel)segment. En dan heb ik het niet per sé over op de limiet rijden.
En qua sturen en rijbeleving, ja het blijft imho de leukste auto om in te rijden binnen dit (diesel)segment. En dan heb ik het niet per sé over op de limiet rijden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- 6-bakkie
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
- Locatie: Haarlem
kleine update:
Inmiddels heb ik bijna 16000 km met de 118d gereden. Eigenlijk geen klachten over deze heerlijk sturende beamer.
Op nat wegdek is het uitkijken geblazen want dan wil de achterkant bij stevig accelereren nog wel eens gaan kwispelen. Erg leuk uiteraard!
Van het weekend een lang weekend op en neer gereden naar Zürich. Valt mij op dat ik heel erg uitgerust uit de bmw stap na 800 km rijden (uiteraard wel wat stops en niet alle 800 zelf gereden). Topsnelheid op de A3 (rondom Frankfurt) met wat bergaf km's tegen de 225 op de tacho . Dan komt de snelheidsbegrenzer erin :!:
Op de vlakke weg houdt het tussen de 210 en 215 echt op. Dat komt op de gps overeen met ongeveer 202 oid. De auto kan veel meer aan, dat merk je aan alles. Gewoon lekker schakelen en dan kom je best goed mee tussen de dikke duitsers. ben toch wel erg benieuwd wat ie met chip doet. Wellicht dat ik in het najaar gebruik ga maken van het aanbod van mijn dealer.
Een A3 sportback 2.0 TDI liep trouwens niet bij mij weg tot 200 (meerdere sprintjes, daarna steeds in de ankers)
Nogmaals: erg fijne (reis) auto
Inmiddels heb ik bijna 16000 km met de 118d gereden. Eigenlijk geen klachten over deze heerlijk sturende beamer.
Op nat wegdek is het uitkijken geblazen want dan wil de achterkant bij stevig accelereren nog wel eens gaan kwispelen. Erg leuk uiteraard!
Van het weekend een lang weekend op en neer gereden naar Zürich. Valt mij op dat ik heel erg uitgerust uit de bmw stap na 800 km rijden (uiteraard wel wat stops en niet alle 800 zelf gereden). Topsnelheid op de A3 (rondom Frankfurt) met wat bergaf km's tegen de 225 op de tacho . Dan komt de snelheidsbegrenzer erin :!:

Een A3 sportback 2.0 TDI liep trouwens niet bij mij weg tot 200 (meerdere sprintjes, daarna steeds in de ankers)
Nogmaals: erg fijne (reis) auto
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- 6-bakkie
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
- Locatie: Haarlem
ff een kleine update. Vandaag heeft de bmw zijn 30 k beurt gehad. Uiteraard niets bijzonders aan de hand op het niet helemaal goed functioneren van een ruitensproere na dan
Afgelopen 3 weken met vakantie geweest en wederom veel lol met de 118d beleefd. Een keer een middag een colletje in zuid frankrijk gepakt (vriendin bleef lekker bij het zwembad van het hotel). Heerlijk lopen sturen en slippen in de bergen.
Op de terugweg in D wederom een aantal keer in de vervelende begrenzer bij 225 km/h bergaf gelopen
Op de oberhausen straight na enig aandringen in 5 218 op de teller gezet wat volgens de gps overeenkwam met 205. Naar 6 schakelen bracht niets meer.
Ben nog steeds verbaasd over de soepelheid van deze motor. Wel lekker schakelen om snel te accelereren maar zonder dat jet het merkt vlieg je steeds de toerenbegrenzer in.
Dik tevreden al met al nog steeds. Waarschijnlijk eind oktober zakje paprikachips via JD (alleen als het huidige karakter van de auto behouden blijft)

Afgelopen 3 weken met vakantie geweest en wederom veel lol met de 118d beleefd. Een keer een middag een colletje in zuid frankrijk gepakt (vriendin bleef lekker bij het zwembad van het hotel). Heerlijk lopen sturen en slippen in de bergen.
Op de terugweg in D wederom een aantal keer in de vervelende begrenzer bij 225 km/h bergaf gelopen

Op de oberhausen straight na enig aandringen in 5 218 op de teller gezet wat volgens de gps overeenkwam met 205. Naar 6 schakelen bracht niets meer.
Ben nog steeds verbaasd over de soepelheid van deze motor. Wel lekker schakelen om snel te accelereren maar zonder dat jet het merkt vlieg je steeds de toerenbegrenzer in.
Dik tevreden al met al nog steeds. Waarschijnlijk eind oktober zakje paprikachips via JD (alleen als het huidige karakter van de auto behouden blijft)
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Prijzen BMW 1-serie:
BMW 116i B 5 H5 25.400
BMW 116i B 5 H6 25.995
BMW 116i Executive B 5 H5 27.300
BMW 116i Executive B 5 H6 27.895
BMW 116i High Executive B 5 H5 29.950
BMW 116i High Executive B 5 H6 31.245
BMW 118i B 5 H5 27.800
BMW 118i B 5 H6 28.400
BMW 118i B 5 A6 31.302
BMW 118i Executive B 5 H5 29.700
BMW 118i Executive B 5 H6 30.300
BMW 118i Executive B 5 A6 33.202
BMW 118i High Executive B 5 H5 32.350
BMW 118i High Executive B 5 H6 33.650
BMW 118i High Executive B 5 A6 36.552
BMW 120i B 5 H6 31.550
BMW 120i B 5 A6 34.452
BMW 120i Executive B 5 H6 33.450
BMW 120i Executive B 5 A6 36.352
BMW 120i High Executive B 5 H6 36.700
BMW 120i High Executive B 5 A6 39.602
BMW 130i Executive B 5 H6 43.350
BMW 130i Executive B 5 A6 46.528
BMW 130i High Executive B 5 H6 45.600
BMW 130i High Executive B 5 A6 48.778
BMW 118d D 5 H6 30.995
BMW 118d Executive D 5 H6 32.895
BMW 118d High Executive D 5 H6 36.245
BMW 120d D 5 H6 34.900
BMW 120d D 5 A6 38.072
BMW 120d Executive D 5 H6 36.800
BMW 120d Executive D 5 A6 39.972
BMW 120d High Executive D 5 H6 40.050
BMW 120d High Executive D 5 A6 43.222
Erg hoge prijzen naar mijn mening!
BMW 116i B 5 H5 25.400
BMW 116i B 5 H6 25.995
BMW 116i Executive B 5 H5 27.300
BMW 116i Executive B 5 H6 27.895
BMW 116i High Executive B 5 H5 29.950
BMW 116i High Executive B 5 H6 31.245
BMW 118i B 5 H5 27.800
BMW 118i B 5 H6 28.400
BMW 118i B 5 A6 31.302
BMW 118i Executive B 5 H5 29.700
BMW 118i Executive B 5 H6 30.300
BMW 118i Executive B 5 A6 33.202
BMW 118i High Executive B 5 H5 32.350
BMW 118i High Executive B 5 H6 33.650
BMW 118i High Executive B 5 A6 36.552
BMW 120i B 5 H6 31.550
BMW 120i B 5 A6 34.452
BMW 120i Executive B 5 H6 33.450
BMW 120i Executive B 5 A6 36.352
BMW 120i High Executive B 5 H6 36.700
BMW 120i High Executive B 5 A6 39.602
BMW 130i Executive B 5 H6 43.350
BMW 130i Executive B 5 A6 46.528
BMW 130i High Executive B 5 H6 45.600
BMW 130i High Executive B 5 A6 48.778
BMW 118d D 5 H6 30.995
BMW 118d Executive D 5 H6 32.895
BMW 118d High Executive D 5 H6 36.245
BMW 120d D 5 H6 34.900
BMW 120d D 5 A6 38.072
BMW 120d Executive D 5 H6 36.800
BMW 120d Executive D 5 A6 39.972
BMW 120d High Executive D 5 H6 40.050
BMW 120d High Executive D 5 A6 43.222
Erg hoge prijzen naar mijn mening!
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten