Daarna rustig richting arnhem gereden om nog eenmaal met de ibiza op de oberhausen straight te pieken. Ding reed nog steeds goed en mat persen kwam er net geen 230 op de teller. Trouwens nog een tijdje tegen een 525d touring gesport en tot de 210 liep die niet weg en gezien de gelaatsuitdrukking van de duitse bestuurder vond ie dit niet leuk. Een waardig afscheid van de ibiza. Daarna de grens weer overgestoken en rond 12.30 parkeerplaats opgereden bij bmw-dealer Freriks. Daar met de nodige hartelijkheid ontvangen. Na wat papierwerk, 3 kopjes koffie, zeer uitgebreide uitleg over de bmw afscheid genomen van de ibiza. Sleutels in ontvangst genomen (vergezeld van de 1-sleutelhanger) en met enig beleid de garage uitgereden. Met de sterspaak wielen icm met de metallic lak sparkling graphite is het echt een hele mooie auto.
Het eerste wat bij mij opkwam was het enorme verschil qua auto in vergelijk met de ibiza (ja opendeur, maar daar heb ik 3 jaar met heel veel plezier in gereden, lange reizen gemaakt etc).
Sportstoelen zijn werkelijk briljant (bedankt gummers) en de auto is heerlijk rustgevend (oa. geluid). Heb vandaag zo'n 400 km gereden. Lekker veel gewisseld met de versnellingen/snelheden. Motor voelt soepel aan en moet even afkikken van de bekende TDI duw. Deze motor is minder nerveus en voor zover ik nu kan inschatten en voel echt voldoende krachtig (ja de ibiza is wel sneller maar die heeft weer een turbogat van hier tot tokio).
Sturen/schakelen gaat heerlijk, remmen grijpen goed aan.
Dat verlichtingspakket maakt de auto savonds als een UFO:
lampjes onder de deurklinken en verschillende lampjes gaan in de auto aan. Wel grappig en handig.
In de bocht merk je dat dit ding enorme grip heeft en dat geeft een enorm veilig gevoel ..........
Standaard business cd radio voldoet prima, Daar voor moest ik wel even wat settings voor veranderen maar nu genoeg herrie.
Direct eens rustig de boekjes doorlezen
in ben een gelukkig mens