Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
VLA

Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 14 mei 2008, 09:32

Ok na vele civics en pech te hebben gehad, heb ik nu eindelijk de mogelijkheid om een civic te bouwen zoals ik hem al jaren wil hebben.

Doel is om een EK civic te bouwen die relaxed op straat gereden kan worden maar waarmee ik ook het circuit op kan. Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor de nurburgring en Zandvoort, en dan wil je niet een paar uur in een stuiterbak ernaartoe rijden. De meeste tijd rijd ik ermee op straat dus wil ook op straat er plezier van kunnen hebben. Dus hij moet redelijk comfortabel en praktisch blijven.

Doelen :

- 220 pk
- 1050 kg DONE
- Rondetijd zandvoort onder de 2,09

Huidige mods :

- JDM Integra Type R B18c 98 spec blok (200pk) + LSD versnellingsbak
- P06 ECU : Tuned bij TinusTussengas (Martijn)
- Autometer oliedruk meter
- Autometer olietemperatuur meter
- ITR radiateur
- ITR Airbox
- Custom katvervanger
- Invidia G200 catback
- Buddyclub N+ Racing schroefset
- 15 inch Volk TE37 velgen + Advan 048 bandjes (track)
- 16 inch Buddyclub P1 racing SF challenge edition + uniroyal rainsports(street)
- Rays lightweight wheelnuts (zwart)
- MG ZR remklauwen voorzijde
- EBC 282 mm remschijven voorzijde
- OEM Accord remblokken voorzijde
- EBC remblokken achterzijde
- Nitrac schijven achterzijde
- Excedy clutch
- F1 racing vliegwiel (4,5 kg)
- Sparco Pro 2000 seats

Toekomstige mods :

- Staalgevlochten remleidingen
- Sportstuur zonder airbag
- Sport air intake
- Performance header
- Swaybar

Zo zag de auto er uit toen ik hem kocht :

Afbeelding

En al gauw had ik de wielen vervangen voor een set 15 inch VOLK velgen (wegen +/- 4 kg per stuk, standaard velgen zijn 7,6 kg per stuk), met Yokohama Advan 048 semi slicks :

Afbeelding

Daarna de middenachterspoiler eraf gehaald, die was te lelijk voor woorden (en fotos). Scheelt me ook weer 3,6 kg.

Had nog een Buddyclub N+ Spec Racingdemper bij Rising Sun Performance gekocht, volledig in hardheid en hoogte instelbaar.

Afbeelding

Hier samen met Dan (15inch) gemonteerd op de auto, en alles digitaal nagemeten :

Afbeelding
Afbeelding

En hier op de auto (heb hem slechts 1 cm extra verlaagd, dus 5 cm in totaal, auto is inmiddels iets verder doorgezakt als op de fotos) :

Afbeelding
Afbeelding

Even weer een update :

Heb inmiddels de schijven en remklauwen aan de voorkant gewisseld voor Integra Type R remklauwen + blokken + grotere schijven. Remt al een stuk beter alleen waren het 2ehands schijven en die zijn helaas krom. Dus hevig trillen bij het remmen. Foto's ben ik kwijtgeraakt door een HD crash, maar binnekort gaat alles er weer af omdat ik de remklauwen nog even wil ontroesten en spuiten, en dan gelijk nieuwe Ferodo blokjes + MG schijven ga monteren. Ook wil ik nog een setje staalgevlochten remleidingen monteren.

Verder nog wat pics van vrijrijden op Zandvoort samen met GlennK :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En gisteren autotje even voorzien van wintervelgjes, en nog even gewassen en gepoetst aangezien hij een tijdje weggaat :

Afbeelding
Afbeelding

Het huidige B16a2 blokje + versnellingsbak wat er in zit is verkocht, en die word deze week uit de auto gehaald. De bedoeling is dat er een B18c blokje in komt uit een JDM Integra Type R inclusief de LSD versnellingsbak.

Update :

Auto staat inmiddels bij Rising Sun Performance voor :

- B18c Type R 98 spec swap
- Montage Fluidyne oliecooler
- Montage autometer oliedruk + temperatuur meters

Auto met het oude blok
Afbeelding

En auto zonder blok :

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen zaterdag is het blok eindelijk binnengekomen bij Rising Sun Performance vanuit Japan. Blok ziet er zeer netjes uit. Swap is momenteel gaande, en zoals het er nu naar uit ziet is de auto volgende week rijklaar.

Wat pics :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnekort meer pics en na het weekend hopelijk een filmpie.

Hij ligt erin :bop:

Afbeelding

Hier helemaal aangesloten en klaar voor gebruik :

Afbeelding

UPDATE 14-12-2008 :

Hij is rijdend :>>:

Gisteren is Martijn (TinusTuning) geweest om de foutcode te verhelpen en het blokje af te stellen. Ging echt super en na een paar uurtjes was de auto ready 2 go. Nog een shiftlight geinstalleerd en launchcontrol (kan me vriendin ook sprinten bij het stoplicht :P )

Auto rijd echt heerlijk ! Erg te vergelijken met een Integra Type R, maar dan net ietsjes meer. Heerlijk veel koppel (voor een Honda) en genoeg vermogen. Motortje pakt goed op in elke versnelling, en trekt moeiteloos door naar 9000 RPM. En het geluid ervan is echt waanzinnig lekker. Het klinkt niet meer als een opgefokte naaimachine, en moet zeggen dat hij zeer stil is met normaal rijden. Je hoort hem pas als je volgas gaat of in de VTEC komt. Invidia G200 is een goede combo met de B18.

Gister even op en neer geweest naar Breda, en heb de hele weg niet hoeven terug te schakelen. Kon gewoon in zijn 5 blijven als ik iemand wou inhalen. Denk dat ie qua tussensprints ook wel behoorlijk vlot is als je terugschakelt.

Wel heb ik momenteel weinig grip in de 1e, 2e en 3e versnelling, maar dat komt denk ik door het gladde wegdek en de zomer bandjes met weinig profiel. Ook mis ik een 6e versnelling om relaxed te kunnen rijden op de snelweg. 120 kmpu is toch al 4300 rpm, en met 150 kmpu zit ik al zowat in zijn VTEC. Ook had ik wel wat meer vermogen willen hebben tussen de 3000 en 5000 RPM zodat je ook vanaf een lage snelheid in zijn 5 kunt doortrekken. Maar ja dat is in de toekomst eventueel nog op te lossen met andere nokken + spruitstuk.

Ben al met al zeer tevreden over het blokje, en voorlopig hoef ik nog geen upgrades voor extra vermogen. Wil eerst hiermee rijden op het circuit, en kijken wat ik er uit kan halen. Denk dat hij op het circuit een stuk indrukwekkender is dan op straat. Ben ook erg benieuwd hoeveel de LSD zou schelen in de bochten (nog niet kunnen testen vanwege het gladde weer).

Binnekort het circuit op, maar eerst nog wat kleine dingetjes doen (remblokken, schijven, remleidingen, remolie, uitlijnen, banden balanceren, lambda sonde vervangen).

Wil bij deze nog even Ton, Ian en Mathieu van RSP bedanken voor de swap, ze hebben het echt netjes gedaan. :up: Ton nog extra bedankt voor de Rondleiding in Groesbeek en de speurtocht naar Euro 98 :lol:

En verder Martijn (TinusTussengas) nog heel erg bedankt voor het verhelpen van de ECU probleempjes en het afstellen van het blokkie. :up:

Update 14-12-2008

Heb vandaag meerdere runs gedaan van 0-100 en kwam uit op :

- 6,7 (eerste keer, met heel veel wheelspin)
- 6,2
- 6,0
- 5,9

Dit is met volledig interieur en normale OEM velgen + straat banden (1065 kg leeggewicht), en ik (89 kg) + mijn vriendin (53 kg) erin. Heb een filmpje gemaakt van de 6 sec run.

http://www.youtube.com/watch?v=tXk9_k5wdYM" onclick="window.open(this.href);return false;

UPDATE 20-12-2008

Op de Dyno geweest bij verhoeven :

http://www.youtube.com/watch?v=zUjIHqERK_M" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier mijn dyno :

Afbeelding
Afbeelding

212 PK, bijna mijn doelstelling bereikt. :bop:

UPDATE 23-01-2009

Langsgeweest bij RisingSunPerformance voor mijn olietemperatuur en oliedruk meter. Kan ik het tenminste in de gaten houden op het circuit, wil overhitting voorkomen. Ton bedankt voor het inbouwen (en de gastvrijheid :P ), en Ian bedankt voor het brengen van de sandwichplate in de file. :up:

Pics :
Afbeelding
Afbeelding

UPDATE 07-01-2009

Vandaag samen met Dan (15inch) wezen klussen aan de remmen. Dan had een setje Ferodo DS2500 remblokken en Nitrac 282 mm remschijven (inclusief Deep Cryogenic Tempering) voor mij geregeld. Hebben de remklauwen en brackets schoongemaakt, en voorzien van een vers laagje warmtebestendige lak :

Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk een setje verse remmen... remt echt super, bijt lekker en voldoende remvermogen voor op het circuit. Ben er zeker tevreden over.

UPDATE 31-01-2009

Vandaag het circuit van zandvoort weer opgeweest (na 6 maanden niet op het circuit gereden te hebben), en de remmen + B18C + LSD rustig uitgetest. Dit omdat ik de nurburgring op wil, maar wil daar wel met een 100% goede auto naartoe.

B18c geeft voldoende vermogen, kon het circuit grotendeels in zijn 3 doen zonder terug te schakelen. De LSD bak is ook een waanzinnig goede upgrade, kan nu tenminste vol de bocht uit accelereren zonder vertraging/wheelspin.

Heb verder geen rare dingen ontdekt en temperatuur bleef rond de 115 graden. Heb echter heel rustig aan gereden (zeg maar gecruised), dus verwacht wel dat met (langdurig) vteccen de olie tussen de 125 a 130 graden komt. Olie cooler zal dit verhelpen, en die komt er binnekort ook op.

Nog een mooie foto van mijn "dirty" EK4, gemaakt door Michael Crooymans van Autofotos.nl :

Afbeelding

Update 26-05-09

Aangezien mijn koppeling stuk was heb ik een nieuw setje gehaald met daarbij een lichter vliegwiel (4,5 kg):

Afbeelding

Na het vervangen van de koppeling en monteren van het vliegwiel, kwam ik erachter dat de bak zelf ook niet helemaal in orde was. Heb van RSP toen een nieuwe bak gekregen (tnx nog voor de service !) en ook dat probleem is volgens mij nu opgelost.

Update 28-06-09

De trillingen bij normaal rijden en de versnellingsbak problemen zijn opgelost. Heb alleen nog last van kromme remschijven (remklauwen hebben revisie nodig), welke ik weer heb opgelopen op het circuit. Ben weer wezen rijden op Zandvoort, en had na 1 ronde alweer ontzettende trillingen bij het remmen. :crazy: Maar goed, een remklauw revisie staat geplanned, dus volgende trackday hopelijk probleemloos.

Rijd nu overigens met een laptimer. Heb een tijd van 2.12.07 gereden. Dat was echter geen foutloze ronde, en met volledig interieur (1065 kg dus), kromme remmen, 16 inch velgen met straatbandjes, 3kwart volle tank, en passagier van 53 kg.

Denk dat met een kwart tank (- 20 kg), geen passagier (-53 kg), geen interieur (-15 kg), 15 inch + semi's (-8 kg), en goed functionerende remmen wel een 2.09 (doelstelling) moet kunnen halen. Want nu remde ik veels te vroeg bij elke bocht (uit angst voor de slechte remmen), en dat scheelt behoorlijk wat tijd. Ook merk ik dat ik wat vermogen mis qua acceleratie in de 4e versnelling, wellicht dat dit komt door het gewicht, maar bij het uitkomen van de bocht in zijn 4 gaat het me niet snel genoeg. Wellicht dat het wat beter gaat met wat minder gewicht.

Hier enkele pics nog :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier nog een filmpje waarbij ik een stukje een Porsche GT3 probeer bij te houden :

http://www.youtube.com/watch?v=PUPnTDZQUkY" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Update 30-06-09

TIP : PAK GEEN CURBS OP HET CIRCUIT :

Afbeelding

Daar gaat een band, was een best nieuwe band, maar heeft slechts 2 trackdays meegemaakt. Nu kan ik er 2 wisselen. :crazy:

Ok tijdje geen updates meer gedaan, ben erg druk geweest met wat andere dingen, en weer wat tegenvallers gehad met de auto, maar nu dan even weer een update.

UPDATE 18-08-2009

Spoon inlegfiltertje gekocht :

Afbeelding
Afbeelding

UPDATE 26-08-2009

Paar dagen op vakantie geweest naar de nurburgring met de civic, en uiteraard een paar rondes gedaan op de ring. De civic doet het best aardig moet ik zeggen, maar wegens mijn gebrek aan baankennis heb ik het maar rustig aan gedaan. Hoogteverschillen zijn echt waanzinnig, en berg op mag de b18 nog wel wat extra koppel gebruiken eigenlijk. Verder is de ring echt velen malen uitdagender dan zandvoort, dus denk dat ik me volgend jaar meer op de ring ga richten. Wil eigenlijk wel een jaarkaart. :D

Even nog een sfeer pic :

Afbeelding

UPDATE 04-09-2009

Op het circuit van Zolder geweest met de civic. De Civic deed het prima, al had ik na een paar rondjes weer last van smerende banden en trillende remmen. Als snelste tijd een 2.05 gehaald. Zal vast geen supertijd zijn maar het was mijn eerste keer op Zolder, had ook geen flauw idee van de ideale lijnen daarzo. Sprak daar ook een Belgische jongen met wat meer ervaring en met een volwaardige circuit Integra Type R en die deed 2.02 met rolkooi, semislicks en bigbrakes. Dus met wat oefening, goede remmen, semislicks, gestript interieur, en zonder passagier moet ik dat ook wel kunnen halen. Op de terugweg naar huis hoorde ik een aanlopend geluid, dus even gestopt, en bleek dat de remklauw linksvoor aan gort was, en de oppervlakte van de remschijf was beschadigd (heb nu gegroefde schijven ). Thuis bleek dat de DS2500 remblokken afgebrokkelt waren. Dus maar goed dat ik niet verder had gereden op Zolder. Hier wat pics :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een filmpje van mijn beste ronde op zolder (ook de enige ronde waar ik vrij baan had) :

http://www.vimeo.com/6421682" onclick="window.open(this.href);return false;

UPDATE 21-09-2009
Verjaardagskado gehad van me vrouwtje (en ze heeft voor haarzelf er ook eentje) :D :

Afbeelding

Moet ze binnekort even monteren, eerst eens kijken met wat voor rails ze het beste te monteren zijn.

UPDATE 28-09-2009
Na al dat gezeik met de remmen, maar besloten voor MG klauwen te gaan, hebben iets meer speling met de velg, en remoppervlakte is ook anders als met de ITR klauwen. Dus heb MG klauwen + EBC schijven + OEM Accord blokken besteld bij Dan (15 inch). Gelijk ook weer verse Ferodo remolie erin. Sportieve blokken en schijven komen later nog wel.

Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat het super remt. Heb ze uitvoerig getest op straat, en de schijven raken niet oververhit. Eindelijk geen trillingen meer, remt ook heel soepel. Zeker een aanrader. Voor het circuit neem ik een extra set sportieve schijven + blokken, die ik alleen op het circuit zal gebruiken. Ben alleen nog niet helemaal uit over welke. Er is echter een kans dat de civic binnekort weg gaat, dus wellicht laat ik het even zoals het is.
Laatst gewijzigd door VLA op 05 okt 2009, 23:15, 9 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 09:35

Kek bakkie :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mei 2008, 09:40

Macboy opletten!!!!!

Prachtige auto, ben benieuwd naar het motorswap, en de kosten van dit totale project.

Michel

VLA

Bericht door VLA » 14 mei 2008, 09:41

Afgelopen zondag ben ik trouwens voor de eerste keer ermee op het circuit geweest, om hem een beetje uit te proberen voor aankomende vrijdag met DF, maar had gelijk al wat probleempjes/tegenvallers.

Ten eerste steeg de olie temperatuur binnen 10 minuten van 90 graden naar 150+ graden (teller loopt maar tot 150 graden en daar zat de naald zelfs boven). Voor zo een standaard b16a2 vtec blok is dat veels te hoog. Die worden op het circuit maximaal 130 a 135 graden. Ligt waarschijnlijk aan verkeerde olie, en een verkeerde brandstofdruk instelling. Maar ben daar nog niet helemaal uit.

Ook trokken mijn standaard remmen het niet, die stonden na 15 minuten in de fik. Behuizing van de remblokken werd zelfs zacht, plaklood viel van de velgen en mijn Volk velgen zijn aan de voorkant verkleurd van wit naar geel door de hitte. Remolie zal ook wel flink aan het koken geweest zijn, aangezien er erg veel rook van de remmen af kwam na de sessie.

Dus heb een set Integra Type R remklauwen gekocht, met bijbehorende blokken en MG schijven. Standaard remschijven zijn 262 mm, en de integra schijven zijn 282 mm. Remklauwen zijn ook een stuk groter, maar zouden wel nog in de 15 inch velgen moeten passen. Vanavond proberen te monteren en hopelijk lukt alles in 1 keer en is hij klaar voor aanstaande vrijdag.

Hier nog een pic van afgelopen zondag "

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VLA op 11 sep 2008, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 mei 2008, 09:42

Gave auto!
Volgens mij zijn ze best zeldzaam in goede staat hier in NL.

VLA

Bericht door VLA » 14 mei 2008, 09:52

Michel Pol schreef:Macboy opletten!!!!!

Prachtige auto, ben benieuwd naar het motorswap, en de kosten van dit totale project.

Michel
Totale kosten heb ik berekend op ongeveer 11 a 12 k. Dat kan veel goedkoper maar ik wil kwaliteitsspul van de betere Merken. Voor dat geld koop je veel ander leuks, zoals een Integra Type R of een Civic Type R. Maar die zullen lang niet zo snel zijn. Die zijn uiteraard wel snel te maken, maar dan worden je totale kosten ook een stuk hoger.

Heb al in een auto proefgereden met dezelfde motorswap en specs zoals ik deze wil bouwen, en geloof me, dat gaat echt extreem hard. Subaru Impreza STI is daar bijvoorbeeld helemaal niks bij.
indobesar schreef:Gave auto!
Volgens mij zijn ze best zeldzaam in goede staat hier in NL.
Klopt ja, dit is al mijn 4e, maar een goede facelift (dat zijn de modellen van 1999 en 2000) zijn behoorlijk zeldzaam. Mijne heeft redelijk weinig km's en blok is perfect. Carosserie heeft alleen wat werk nodig, maar daar was de prijs ook naar. :)

Knot

Bericht door Knot » 14 mei 2008, 10:02

Mooi man, weer een VTI'tje!

Zouden die 282mm ITR schijven/klauwen ook op mijn EP2 passen, of kan je dat niet zomaar op de poten monteren?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mei 2008, 10:04

Stoer! Laat Francisco het maar niet zien ;)

RobS

Bericht door RobS » 14 mei 2008, 10:52

Mooi bakkie, hoop dat je je plannen deze keer echt uit gaat voeren :P

Paul

Bericht door Paul » 14 mei 2008, 10:59

Mooi ding al vond ik hem mooier met de oldskool Vti wieltjes...

Weet niet wat je met de remmerij van plan bent.. maar imho VTEC remmerij is gewoon slecht te noemen..

Je kunt eens gaan kijken naar LEGEND remmerij, moet redelijk makkelijk passend te maken zijn.. en behoorlijk wat meer remkracht bieden..

Suc6

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mei 2008, 11:03

Als ie helemaal klaar is en prepared, dan sta ik klaar :)

Geweldig projectje natuurlijk weer. Echt iets voor mij dus. Merk het wel over een jaar ;)

Tom V

Bericht door Tom V » 14 mei 2008, 11:05

Mooie Honda en mooie veranderingen gepland!

Die veerweg is trouwens kort, als je 'm zo op de brug ziet hangen.

VLA

Bericht door VLA » 14 mei 2008, 13:09

Knot schreef:Mooi man, weer een VTI'tje!

Zouden die 282mm ITR schijven/klauwen ook op mijn EP2 passen, of kan je dat niet zomaar op de poten monteren?
Ja man zo een vtec blijft verslavend. Volgens mij kun je op je EP2 zonder alteveel moeite S2000 of DC5 (JDM integra type R) monteren. Geloof dat ze beiden 300 mm zijn. Kan het wel even voor je navragen. Weet niet of je dezelfde klauwen + schijven kan gebruiken als die ik ga monteren, aangezien jouw onderstel anders is.
Stéphane schreef:Stoer! Laat Francisco het maar niet zien ;)
Had die niet een witte EK4, met een filmpje op 8200 RPM van de nurburgring? Weet nog goed hoe "hot" dat filmpje was destijds.
Rob Schouten schreef:Mooi bakkie, hoop dat je je plannen deze keer echt uit gaat voeren :P
Haha ja hoop het ook. Dit is inmiddels mijn 8e Honda Civic, en heb nog geen een keer mijn plannen kunnen uitvoeren, elke keer kwam er wel iets tusssen, of had ik een miskoop gedaan, of een tegenvaller waardoor ik hem moest verkopen. Maar nu gaat alles hopelijk goed. Als de remmen er vanavond onder zitten, en ik het gewicht omlaag heb gebracht, dan ben ik al een heel eind. Ik moet en zal een keer zo een Civic gehad hebben, en dan pas sluit ik het hoofdstuk af en ga ik kijken voor iets met RWD.
Paul schreef:Mooi ding al vond ik hem mooier met de oldskool Vti wieltjes...

Weet niet wat je met de remmerij van plan bent.. maar imho VTEC remmerij is gewoon slecht te noemen..

Je kunt eens gaan kijken naar LEGEND remmerij, moet redelijk makkelijk passend te maken zijn.. en behoorlijk wat meer remkracht bieden..

Suc6
Klopt, standaard VTI remmen zijn bagger. Maar de remmen van een Integra Type R zijn wel goed, helemaal in combinatie met goede remblokken en schijven.

S2000, NSX of Legend klauwen + schijven is ook een mogelijke optie. Alleen dan moet je 16 of 17 inch gaan rijden. Dat betekend meer gewicht, en de kosten van de banden en velgen zijn dan ineens een stuk hoger. Ik probeer de running costs zo laag mogelijk te houden. Dus wil 15 inch blijven, en dan is de Integra upgrade de enige mogelijkheid.
Macboy schreef:Als ie helemaal klaar is en prepared, dan sta ik klaar :)

Geweldig projectje natuurlijk weer. Echt iets voor mij dus. Merk het wel over een jaar ;)
Ja word echt een hele leuke tracktoy... en ik kan het weten want ik heb in zo eenzelfde civic gereden welke al helemaal klaar en getuned was. Had die bijna overgenomen alleen die jongen wou er toch geen afstand van doen. Hij had 215 pk met een gewicht van ongeveer 950 kg. Toen ik dat had gereden had ik echt zoiets van "WOW, dit moet ik ook hebben !"
Tom944 schreef:Mooie Honda en mooie veranderingen gepland!

Die veerweg is trouwens kort, als je 'm zo op de brug ziet hangen.
Ja klopt, hij is wel volledig instelbaar, zoals ie toen op de brug hing, kon ik er niet meer vanaf rijden. Dus had hem iets hoger gezet, maar de veren zijn inmiddels een stukje ingezakt, dus hij is nu weer te laag. Nu kan ik op zandvoort de laatste bocht voor het rechte stuk niet meer voluit nemen, want de banden komen tegen de wielkassen aan. Dus hij moet nog iets omhoog. :?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 mei 2008, 14:16

VLA schreef:
Stéphane schreef:Stoer! Laat Francisco het maar niet zien ;)
Had die niet een witte EK4, met een filmpje op 8200 RPM van de nurburgring? Weet nog goed hoe "hot" dat filmpje was destijds.
Ja, inderdaad. Dat was die witte ;)

bastiaan45

Bericht door bastiaan45 » 14 mei 2008, 16:15

Mooi bakkie joh, ziet er leuk uit zo!

Ik zou remmen van een Legend lekker laten liggen en zeker voor ITR remmen gaan. Ik relatief makkelijk op een EK te maken en hebben goede stopkracht, mits de juiste spullen gebruikt.

ben benieuwd naar je project.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 mei 2008, 16:24

Zo laag lijkt hij anders niet te staan op de foto's? Dan zou je zeggen dat de veren nog wel een slagje harder kunnen.

Trouwens vergeet je blokken en vloeistof niet naast grotere schijven en klauwen, dat maakt echt een verschil.

Verder leuk projectje :)

VLA

Bericht door VLA » 14 mei 2008, 17:03

Bert ///M3 schreef:Zo laag lijkt hij anders niet te staan op de foto's? Dan zou je zeggen dat de veren nog wel een slagje harder kunnen.

Trouwens vergeet je blokken en vloeistof niet naast grotere schijven en klauwen, dat maakt echt een verschil.

Verder leuk projectje :)
Nee klopt op de fotos is hij net verlaagd en kun je net 1 a 2 vingers tussen de wielkas en band steken. Was perfect eigenlijk. Maar de auto is nu een stukje ingezakt, past net 1 vinger tussen.

Veren zouden inderdaad wel iets harder kunnen, maar qua springrates hebben ze nu het dubbele van de normale schokdempers. Echt veel stugger wou ik niet aangezien het ook een daily driver is, en mijn vriendin er dagelijks in rijd, en we hier veel drempels hebben.

De set doet het verder echt heel goed op het circuit moet ik zeggen. Stuurt zeer scherp door de bochten, en heel neutraal, geen over of onderstuur. Wil misschien nog wel dikkere swaybars/veerpootbruggen (van de Civic Type R) monteren om het geheel wat stijver te maken, maar ja, is ook weer meer gewicht.

Goede blokken, remleiding en vloeistof staan zeker op de planning, maar ik moest binnen 1 week iets regelen, en redde het niet om het voor aanstaande vrijdag te regelen. Dus dit is een tijdelijke oplossing. Vanavond ga ik de ITR remklauwen, schijven en blokken monteren. pics volgen.

Teunis

Bericht door Teunis » 14 mei 2008, 17:23

Gave Civic! Leuke wagentjes!

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 mei 2008, 18:43

Netjes VLA. en de blauwe U.S spec Civic??

Jij hebt ook een v/d beste vriendinnen te wereld 8) houd van meerijden op circuit.

MR M POWER

Bericht door MR M POWER » 14 mei 2008, 19:53

Leuke Civic VLA, EK4 rijdt erg goed moet ik zeggen heb er zelf ook 2 gehad en nog een EG6 (VTi 1992) met een Intergra Type R blok dit ging uiteraard als een speer.

Casper

Bericht door Casper » 14 mei 2008, 20:02

Mooie auto! Om de een of andere reden heb ik altijd een zwak voor de hoogtoerige VTEC uitvoeringen van Honda :D

Overigens verbaasd het mij niets dat de std remmen het icm semi-slicks begeven. Dat belast de (std niet zo beste)zooi natuurlijk behoorlijk zwaar :P

VLA

Bericht door VLA » 14 mei 2008, 23:24

Mtechnik schreef:Netjes VLA. en de blauwe U.S spec Civic??

Jij hebt ook een v/d beste vriendinnen te wereld 8) houd van meerijden op circuit.
De Civic SI is middels verkocht aan een ex-collega van me, die was er altijd al gek op.

En ja ik heb het erg getroffen met mijn vriendin, die vind het ciruit rijden echt helemaal te gek, en helpt me ook altijd met het sleutelen aan de auto. Meerijden vind ze cool, maar ze wil zelf ook graag een keer rijden, maar ik durf dat niet echt aan.
MR M POWER schreef:Leuke Civic VLA, EK4 rijdt erg goed moet ik zeggen heb er zelf ook 2 gehad en nog een EG6 (VTi 1992) met een Intergra Type R blok dit ging uiteraard als een speer.
Cool, dan weet je wel hoe leuk dat is als circuit tool. Is uiteraard geen M3 ofzo, maar ja, weet zeker dat ik er genoeg fun mee ga beleven. :twisted:

Heb nu middels 1 remklauwe + schijf en blokken erop zitten, maar het loopt aan. Ook pasten de velgen er niet meer omheen, maar goed dat mijn velgen aan de achterzijde wat breder zijn, dus heb ze gewisseld met de voorzijde. Morgen weer verder + fotos.

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 mei 2008, 23:30

VLA schreef:
Mtechnik schreef: Jij hebt ook een v/d beste vriendinnen te wereld 8) houd van meerijden op circuit.
De Civic SI is middels verkocht aan een ex-collega van me, die was er altijd al gek op.
En ja ik heb het erg getroffen met mijn vriendin, die vind het ciruit rijden echt helemaal te gek, en helpt me ook altijd met het sleutelen aan de auto. Meerijden vind ze cool, maar ze wil zelf ook graag een keer rijden, maar ik durf dat niet echt aan.
Ow ok. Weer iemand blij met een SI :)

Moet je een keer durven.. ik zie het al: Sta je in de pit te babbelen e.d , blaast de Civic voorbij aan de straight en lekker de bocht in.

"'Wie rijdt je auto nou!?"
VLA: "Oh... mijn vriendin" (heel non-chalant)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 14 mei 2008, 23:44

Mooi dat het toch weer een Honda is geworden, en nog beter dat het een EK4 is geworden, want dat is toch wel een super gebalanceerde koets. Maar waarom geen K20 i.p.v. een B18C? Gewoon het kostenplaatje en het extra werk of......? Een EK met een K20 is toch wel een droom combinatie in mijn ogen.

Maar wat is er mis met de standaard remmen van Honda? Naar mijn menig (en ik denk dat Andre daar ook zo over denkt) mankeert daar helemaal niks aan. Gooi er een set goede remblokken onder (ik noem DS3000 en RC6) en je krijgt de remmen echt niet stuk. Met alleen een setje Ferodo's 2500 ga je het gewoon niet redden op het circuit. Op de openbare weg gewoon DS2500 er onder en op het circuit DS3000 of CL RC6. Goede remblokken is gewoon de oplossing in 99% van de gevallen. Fading ga je met die combinatie echt niet krijgen, en iedereen die zegt van wel, die lult maar wat heb ik het idee.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 15 mei 2008, 00:11

Ha leuke auto :) Hoop dat je er veel plezier mee gaat beleven en dat je 'm niet te snel verkoopt :)

Plaats reactie