Help Macboy 2008 door: lease of hybrid met fun?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 12 mei 2008, 00:05

Macboy schreef: Voor het overige is het wel grappig te lezen dat mensen mij toch niet zo goed kennen als ze denken :)

Nou inderdaad :? . leg mij dan nog eens de betekenis van je quotes uit in dit draadje.. :lol:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ght=winter

Je lijkt jezelf niet eens te kennen :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 mei 2008, 00:26

Macboy vindt net als ik vanalles en nog wat mooi dan ontkom je niet aan meerdere auto's :lol: Dus een Honda hybride met stiksels en een 323ti met een paar sportkuipen en een carbon dashboard :wink:

@ Fabian: niks negatiefs over de Honda en voor jouw maandbedrag stond hier ook zo'n ding voor de deur heel simpel. Dat zo'n ding 1 op 13 rijdt boeit mij niks want in geval van lease is heb je er toch een tankpas bij. Ik vind het alleen grappig dat er op basis van fabrieksgegevens gewoon maar 14% tax op wordt geheven, hoe kritisch kun je met je informatie omgaan :lol:

Joy

Bericht door Joy » 12 mei 2008, 00:54

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 08:25

Michel Pol schreef:Macboy kan idd helemaal uit zijn dak gaan van een NS logo om een armsteun van een Aston, omdat hij van stijl houd, de luxe design kunnen hem zekers bekoren. Echter is hij door ervaringen verder gaan kijken dan alleen de stickseltjes. Dat er meer is heeft hij denk ik tijdens het tunnelrun weekend naar Londen voor het eerst ervaren. Echter hebben we bij de afwegingen Leon of wat anders ook prachtige gesprekken over voors en tegens gehad. Ik zij hem over de terugreis uit londen, ooit is er meer dan alleen een prachtig interieur, en dat is de beleving en de voldoening die een auto's je kunnen bieden. Door zijn ringbezoekjes, Singen/ring weekend en vele andere tripjes waarbij laatstelijk op 30 april en een paar dagen later met Maik mee in de Speedster het besef gekomen dat je ook andere keuzes kan maken die DF op en andere manier invullen.

Succes met je overwegingen, zie uit naar de discussies daar over.

Michel
Hulde aan je betoog Michel. Je hebt het echt perfect verwoord.

Joy: geweldige auto ! Absoluut kanshebber, zeker ook gezien de prijs :!: Mooie kleuren ook !!! Super super

Even los van het hybride-verhaal (misschien kan Rico mij echt overtuigen ;)).

Er komt leuk spul aan de komende maanden. Natuurlijk de standaard BMW geluiden, 123d, 330d etc etc, Alpina D3.

Maar mogelijk wat goedkoper is de TT TDI en de Scirocco TDI. Met name de TT TDI kan mij eigenlijk wel bekoren. Die komt in het najaar, ben benieuwd voor welke prijzen.

Voor de duidelijkheid: afhankelijk van morgen is de keuze om voor de hybride te gaan toch echt meer dan 80%.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 08:46

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Opmerkelijk dat Nederland echt goedkoop is i.v.m. Duitsland ! Denk dat ik in Duitsland alleen 1 met heel weinig km zou kunnen vinden.

Maar 100.000 is niet echt een probleem denk ik, omdat ik per jaar rond de 7500-10.000 km zal maken schat ik. Meer niet.

Ook leuk:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Deze vind ik erg gaaf

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

Alleen wel behoorlijk aan de prijs i.v.m. de 323ti.

Maar dat V-tec blok kan mij heel erg bekoren. Stiekum was de CTR altijd wel een beetje een droombak van mij. En twee Honda Civic's vind ik toch wel cool :)

Just the price ...

Deze is beter geprijsd

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

Niels

Bericht door Niels » 12 mei 2008, 08:57

FWD man wat moet je daar nou mee :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 12 mei 2008, 09:18

Niet lullen maar kopen!

Overigens vind ik de tweede 323 die Joy in een ander topic heeft gepost wel ganz geil!

N.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 mei 2008, 13:00

die 2e 323ti idd een plaatje....en INDIVIDUAL!!!!! Macboy :wink:

Persoonlijk ben ik wel voor een uitvoering met M-pakket. Dat laat een Compact gewoon veel dikker overkomen.

Standaard 323ti, niks geen motortuning aan laten doen...en je gedowntunede M52 2,5 liter blijft tonnen lopen. Maatje van me kocht een aantal jaren eentje bij BMW Den Haag, die had alleen wat last van z'n syncromesh ringen en de koppelingsplaat.

Motorisch hoor ik nooit iets over problemen.

Trouwens, Macboy...323ti is ook leuker voor een driftdagje lijkt mij...en je leert echt sturen ipv gas los te hoeven laten bij te snel genomen bochten :wink:

Rein

Bericht door Rein » 12 mei 2008, 20:05

Wat als je nou een 123d gaat leasen, en dat je die alleen zakelijk gebruikt(dus dat je onder die 500 privé km grens blijft, en dus ook geen bijtelling hebt.). En dat je daarnaast een privé auto neemt, die ook geschikt is voor het circuit.

Of gaat dat niet lukken voor die €500 per maand??

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 20:48

Ik rij veel meer prive kilometers dan zakelijk Rein. Dat is dus geen uitkomst. Schat rond de 15-20k zakelijk en ongeveer 35k prive met de leasert.

En never nooit niet dat ik bij ga houden en niet prive ga gebruiken.

Als ik een 123d heb, dan ga ik er ook mee rijden :)

Wel bedankt voor meedenken, maar voor mij dus geen optie. Bovendien krijg ik dan geen hoger salaris, enkel de bijtelling. Dan red ik dus 500-600 netto niet.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 21:01

http://www.youtube.com/watch?v=QiJ55ee1" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related

Afbeelding

Godverdomme ben verliefd :)

HSR

Bericht door HSR » 12 mei 2008, 21:24

Dat zeg je 49292 keer per jaar en het eind van het liedje is dat je toch geen tracktool koopt. Ergo, cut to the chase en maak een beslissing. :wink:

Joy

Bericht door Joy » 12 mei 2008, 21:32

Integra is net zo gaaf, misschien nog wel leuker.

Een maatje van mij heeft zo een ding en dat is toch telkens YES en een dikke grijns op m'n kop als die motor het VTEC in ramt. Zo hoort een motor te zijn, volledig vrij van restrictief gevoel en krachtig tot aan de begrenzer.

Maik

Bericht door Maik » 12 mei 2008, 22:08

Macboy schreef:Ik ga dinsdag ermee rijden in elk geval. Overmorgen dus. Voor het overige is het wel grappig te lezen dat mensen mij toch niet zo goed kennen als ze denken :)

Denk dat enkel Michel, Maik en Ruud een beter beeld van mij hebben en hoe ik in elkaar steek.

Zoals Marcel (en Niels) zeggen: ik ben een rijder, maar met respect voor materiaal. Er is niemand die mij wijs kan maken dat het Ringrijden zo slopend is als wordt voorgesteld. Je kunt met respect voor materiaal enorm genieten.

Met je lease-bak genieten kan ook, maar is natuurlijk niet te vergelijken.

323ti is zeker kanshebber Marcel. We shall see in time.

Die van de link mot ik niet, gelet op ontbreken km-stand. Vind ik altijd erg vervelend :)

"boven 150.000" pfff zeg het dan gewoon
Moet ik hier even uit gaan leggen hoe jij precies in elkaar steekt? Dat wordt een lastig verhaal :lol:

En er wordt in dit topic met fikse bedragen gegooid voor kosten van een fun/track-auto, maar ik vind dat overdreven.
Als je de juiste auto koopt (dus geen bmw met dikke geavanceerde motor oid), dan zijn die kosten heus wel binnen de perken te houden.
Met de speedster valt het ook allemaal mee. Ook als ik al mijn modificaties niet allemaal gedaan zou hebben. Af en toe remblokjes, minder vaak remschijven, een beurtje per jaar a 200-300 euro, 1x per jaar een setje banden a 600 euro, klaar.
Zorg wel dat je een reserve potje hebt als je bv wel dikke pech hebt en je bv een motor in puin rijdt. Als je dus de juiste auto koopt dan hengel je voor 1500-2000 euro er weer een gereviseerd/goed tweedehands blok erin en je kan weer een paar jaar vooruit (die 2000 euro schrijf je dus in een paar jaar weer af). Als ik mij niet vergis is Ilija ook nog eens een zeer getalenteerd, aanstormend talent in het juridische wereldje, dus volgend jaar kan hij alweer een paar euro'tjes meer stuk slaan per maand voor wat DF :wink:

Ben benieuwd naar je rijervaring in de RC civic Ilija!

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 09:51

Thanks Maik :)

Maar als ik dit zie wordt ik helemaal wild ... jezus als geld helemaal geen rol speelde (relatief) nam ik meteen een Speedster ...

[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... CF0023.JPG[/img]

Een pláátje

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2008, 10:57

Macboy schreef: Even los van het hybride-verhaal (misschien kan Rico mij echt overtuigen ;)).Er komt leuk spul aan de komende maanden. Natuurlijk de standaard BMW geluiden, 123d, 330d etc etc, Alpina D3.

Maar mogelijk wat goedkoper is de TT TDI en de Scirocco TDI. Met name de TT TDI kan mij eigenlijk wel bekoren. Die komt in het najaar, ben benieuwd voor welke prijzen.

Voor de duidelijkheid: afhankelijk van morgen is de keuze om voor de hybride te gaan toch echt meer dan 80%.
Macboy je moet vooral jezelf overtuigen, als jij 40000 km gelukkig kunt rijden in een hybride ala Honda dan ben ik de laatste die zegt dat je dan niet slim bezig bent.

Jouw route voor een fun/track car ernaast kan ik ansich onderschrijven, al die jongens die daar tot nu toe voor hebben gekozen op DF, daar heb ik dikke respect voor en ik vind het zeker verstandig.

Alleen de grote vraag is ? Welke knopen ga je doorhakken ? Tuurlijk is zo'n civic Type R een fantastische auto om er naast te hebben als DF auto. Ik denk zelfs dat het de beste FWD DF auto is die er te verkrijgen is. (op basis van meerij ervaringen met Andre indertijd). Maar dan moet je ook voor zoiets gaan imho.

Het zal mij iig benieuwen wat je keuzes zullen worden.

Ik snap 1 ding nog niet, je schrijft dat je met respect voor het materiaal zult rijden, waarom dan dat niet met een leaseauto ? Ik bedoel met een 123d kun je toch ook relaxed wat ring rondjes rijden ?

RobS

Bericht door RobS » 13 mei 2008, 11:05

Rico v Velzen schreef: Ik snap 1 ding nog niet, je schrijft dat je met respect voor het materiaal zult rijden, waarom dan dat niet met een leaseauto ? Ik bedoel met een 123d kun je toch ook relaxed wat ring rondjes rijden ?
Relaxed een rondje ring rijden kan inderdaad, maar een middag CPZ oid zou ik niet aandurven in m'n leasewagen. Ofja, aandurven wel, maar 30x CPZ rond in een relaxed tempo is natuurlijk na 3 rondjes al gruwelijk saai.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 mei 2008, 11:31

Macboy: ik kan geen voorbeelden geven want ik ken jou/jullie leaseregelingen niet.
Ik ging ff puur van de nieuwwaarde uit en daarvan de bijtelling nemen.
Ik krijg bv geen cent terug als ik onder de norm zit en moet sowieso al 6% van de catalogusprijs aan eigen bijdrage betalen. Kom ik boven de norm dan moet ik dat ook bijbetalen. Zelfs een Focus basis komt al boven die norm. Kun je nagaan :wink:
Dus hoe het bij anderen gaat geen id, vandaar alleen de nieuwwaarde en die bijtelling.

Verder kan ik het wel met Rico eens zijn, hoewel ik je natuurlijk niet door en door ken :wink:
Maar sommige dingen zijn wel herkenbaar en daarom denk ik idd dat jij geen hybride man bent.
Neem een dikke leasert en duik zo nu en dan de ring op :D

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 13 mei 2008, 12:03

Macboy schreef:Thanks Maik :)

Maar als ik dit zie wordt ik helemaal wild ... jezus als geld helemaal geen rol speelde (relatief) nam ik meteen een Speedster ...

Een pláátje
Hey leuke wagen ;)
Heb weinig zin om hier de wise-guy uit te gaan hangen mbt Ringen want men is het toch vaak niet met je eens ;) Doe je per pb wel wat Ringkosten met bv de 205, 525 of de Speedster toekomen. Bewijst dat het echt niet duur hoeft te zijn....

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 mei 2008, 12:51

Wat moeten we nou toch met jou? :lol:

Koop gewoon een goedkope eerste circuitauto waarbij je ervan uit gaat dat die binnen een jaar plat gaat, want dat gaat toch gebeuren.
E30 325i, E36 325i, Porsche 944 die Hans te koop heeft staan, Alfa 75 als je buiten je poker om nog wat meer wilt gokken, maakt niet uit, gewoon iets in de 2000 - 4000 euro prijsrange.
Rolkooi erin, kuipjes erin en lekker veel rijden, als je het idee hebt dat je die auto op en over de limiet helemaal 100% onder controle hebt zou ik eens verder kijken, dan is een Speedster of een Civic type R of een weet ik veel wat wel leuk om mee verder te gaan.
Maar een Speedster de muur in rijden is drama qua reparatiekosten en dat gaat met je eerste circuitauto gewoon een keer gebeuren (of je gaat niet hard genoeg maar dan kun je net zo goed met je Prius over de Ring ;)).

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 mei 2008, 12:52

Oh ja: ik heb het al eens eerder gepost hier, maar de ideale circuitauto is eentje die je plat kunt rijden zonder er (financieel) wakker van te liggen.
Je moet gewoon vol kunnen trappen met die rommel, anders kun je net zo goed aanschuiven in de file op de A2. ;)

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2008, 13:04

Ik denk dat Peter een goed advies geeft.. MAcboy ik begrijp dat die leaser/hybride nog even op zich laat wachten..

Koop dan ASAP een track/fun auto in die 4000 euro klasse, rij daar een paar maand in en kijk of het bevalt. Dan hou de de keuze voor een knappe lease BMW :wink: open.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 mei 2008, 13:15

106 16V Sport.
Zelfde motor als de GTI, maar minder goodies aan boord, dus lager gewicht. Mooi onderstel zit er al onder, eventueel nog een setje semi's en knallen emt dat ding. 2:15 moet wel lukken op Zandvoort ;)
Laatst gewijzigd door indobesar op 13 mei 2008, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels

Bericht door Niels » 13 mei 2008, 13:15

O wat een lekkere tieten blijven dat toch :D

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2008, 13:20

Niels schreef:O wat een lekkere tieten blijven dat toch :D
Ontopic houden, Niels!

p.s. indobesar, heb je dat plaatje ook groter?

:lol:

Plaats reactie