335i en 135i tuning & 35is e.d.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2008, 19:11

lol @ remmenverhaal. Maken jullie je eigenlijk wel druk over hoe het werkt bij zoiets of is alleen de kleur belangrijk?? :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2008, 21:50

Bert ///M3 schreef:lol @ remmenverhaal. Maken jullie je eigenlijk wel druk over hoe het werkt bij zoiets of is alleen de kleur belangrijk?? :lol:
Goed werken zal het wel, neem ik aan :lol:

En dan is natuurlijk de kleur wel van belang :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2008, 21:51

Zo........................das niet mis dat zip verhaal....................3-4 dagen bezig, maar ja dan heb je ook wat..........................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 mei 2008, 22:05

Snap niet waarom ACS er dan zolang over doet om tot een goede set te komen. Ik schat ACS toch hoger in op één of andere manier.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2008, 23:37

Robin schreef:Binnenkort toch maar 'ns proefrijden in zo'n geziptunede 335i. Weet ik ook van mezelf of er 'noemenswaardig verschil' in wel en niet doen zit. Vooral die tussensprints, dat 0-100 is niet belangrijk of het nou 5,2 of 4,9 is. Maar dat je van 100-200 ipv 14 er maar 11 ofzo over doet des te meer.
Inderdaad, dagelijks zeg maar is die van 100 naar 200 het belangrijkste en voel je ook het echte verschil, en die dikke nm helpt daar ook een handje aan mee, lijkt me dus goede investering, extra smiles :wink:
daarbij heeft de 335i mooi 2 dikke uitlaten ipv 4 niet helemaal mooi zittende pijpjes 8)

en ik denk dat het zip verhaal alleen bij de eerste 3 tot 4 dagen rekenen was, denk dat de volgende zelfde auto gewoon het programma herschreven gaat worden door de al juist aanwezige informatie :roll: ff copy trekken lijkt me :roll:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 08:54

Ja duurt 1,5 a 2 uur.

romo

Bericht door romo » 13 mei 2008, 10:11

What ever................ :wink: , als het maar geen zeeperd wordt met dat zip gebeuren.......................... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2008, 10:43

Ik zou het niet doen.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 11:00

Voor een E46 M3 heeft het ook weinig zin natuurlijk. 8)

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2008, 11:05

Robin schreef:Voor een E46 M3 heeft het ook weinig zin natuurlijk. 8)

Ah een paar maanden geleden zat ik bij de beier toen Robert met een Z4 M coupe naar ziptuning was geweest met een klanten auto. Die eigenaar had daarvoor een e46 M3 en had hem ook laten chippen, daar was die zo tevreden over dat ie de Z4 M coupe ook onder handen liet nemen door ziptuning.

Verder snap ik wel dat een atmo chiptunen een beetje zinloos is natuurlijk.

Ik vraag me overigens af hoe ziptuning de 2008 .35i's aanpakt ?

Alle grote tuners hebben grote problemen ermee.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 11:13

In de VS zie ik relatief weinig tot geen problemen. Is meer een mentale kwestie:Wil je als klant 'liegen 'tegen BMW AG ivm garantie als je een chip hebt? Of is BMW AG zo 'klantonvriendelijk'chiptuning niet toe te laten omdat je dan al gauw een snellere kar hebt dan 'n M. Terwijl je bij Alpina gewoon normaal terecht kunt. Beetje hypocriet vind ik. Kijk naar VAG en hoe goed 't daar wél werkt.

M had er goed aan gedaan de 3.0TT te tunen tot 400pk bij 7000rpm ofzo en 550Nm ipv die lamme V8 in die kar te hangen. Had geld gescheeld in ontwikkelingskosten, had je een soepeler bruikbaarder auto gehad(kijk naar de 997GT2, koningsauto's, weinig is sneller op dit moment op de wereld, standaard)met dito of veel betere prestaties onder bep omstandigheden. Kijk naar de vorige RS4's. Die kant op dus. Volgende M heeft een V8 biturbo 100%.

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2008, 11:32

Toch blijf ik zeggen dat ik de gas respons van een atmo heerlijk vindt. De power onderin van turbo is ook lekker. Maar voor een race auto en gek doen op circuit is voor mij nog steeds de atmo king.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 13 mei 2008, 12:33

Robin schreef:In de VS zie ik relatief weinig tot geen problemen. Is meer een mentale kwestie:Wil je als klant 'liegen 'tegen BMW AG ivm garantie als je een chip hebt? Of is BMW AG zo 'klantonvriendelijk'chiptuning niet toe te laten omdat je dan al gauw een snellere kar hebt dan 'n M. Terwijl je bij Alpina gewoon normaal terecht kunt. Beetje hypocriet vind ik. Kijk naar VAG en hoe goed 't daar wél werkt.

M had er goed aan gedaan de 3.0TT te tunen tot 400pk bij 7000rpm ofzo en 550Nm ipv die lamme V8 in die kar te hangen. Had geld gescheeld in ontwikkelingskosten, had je een soepeler bruikbaarder auto gehad(kijk naar de 997GT2, koningsauto's, weinig is sneller op dit moment op de wereld, standaard)met dito of veel betere prestaties onder bep omstandigheden. Kijk naar de vorige RS4's. Die kant op dus. Volgende M heeft een V8 biturbo 100%.
Niet akkoord Robin,

335i blijkt qua benzineaanvoer niet de meest betrouwbare auto te zijn. Motorelektronica durft ook wel eens nukkig te zijn. Zelf aan de lijve ondervonden bij mijn testrit met de e92 335i. Na stukje poken begon het blok plots op 5 cilinders te draaien. Na 2x herstarten liep ie terug normaal. De week ervoor hadden ze al de computer vv maar nog bleven er problemen komen.

Het begrip lamme V8 vind ik pas hypocriet. Je kan er echt niet omheen, nieuwe M3 is ECHT WEL snel hoor, met de juiste persoon aan boord that is.
Mbt het chipverhaal, beetje normaal dat BMW zichzelf indekt in garantiekosten. Ik heb al eens gezegd dat het over en uit is met overengineering. Laat die turbo 0.1 bar hoger draaien en je krijgt een kerstboom op je cluster. Dat, en alleen dat, is de reden waarom de tuners zo traag zijn met het uitbrengen van performancesoftware. Zoiezo zou ik persoonlijk nooit met bedrijven als ziptuning of dergelijke in zee gaan om mijn auto à la 335i op te fokken. Alpina, ACS, enz besteden een gigantische ontwikkelingskost en testen op termijn zodat ze een garantie kunnen aanbieden waar ze zelf 100% zeker van zijn en geen financiële miskleun begaan. Ziptuning gaat echt geen 100k euri besteden om een auto 150k km te laten draaien om betrouwbaarheid te testen.

Ohja, 997GT2, 993 GT2 en carrera GT legt het qua beleving, betrokkenheid en pur sang dik af tegen de GT3(EVO magazine test).

VAG werkt al 15 jaar met hetzelfde blok en principe. Die hebben ondertussen al een idee wat hun motor aankan, en zodoende leveren ze software op maat voor een meerprijs.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 mei 2008, 12:40

Die lui zoals Ziptuning kopen die software gewoon in via superchips etc. Die doen daar zelf helemaal niks aan behalve inpluggen en programmeren.

Daar zit ook meteen je manco. Als er iets mee is hebben ze daar geen idee waar het aan ligt.

Ga jij met ACS in zee. Die doen notabene de auto's van BMW Motorsport en hoeven geen kunstgrepen uit te halen om in de DME te komen. Die hebben via BMW gewoon toegang tot de juiste software. Als er nog ergens onbenutte PK's zijn kunnen hun ze best wel vinden :lol:

Komt nu da verhaal van Ferdi boven water. Blijkt dat die auto geen 360 PK heeft zoals aangegeven. Dat doet je wel afvragen wat er dan nog overblijft van al die 400+ PK claims van andere tuners????

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2008, 13:17

inderdaad kan me wel vinden in jullie verhaal.

Ik zou mijn auto ook nooit naar dat soort bedrijven brengen te tunen.

acs of alpina die een goeie samenwerking met bmw hebben en anders niet. Plus behoud fabrieks garantie anders geen denken aan.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 13:33

Volgens mij ben ik degene op DF met het langs een .35i in bezit(1,5 jaar) en ik ram ermee en geen centje pijn.Gelukkig waren de E46 M3 motoren nóg betrouwbaarder(...)

Ik hou ook niet meer zo van chiptunen ivm akkefietje 7 jaar geleden met gechipede en geplofte S3, maar 't punt blijft dat de turbobenzines van tegenwoordig zo goed zijn dat atmo niet meer 'nodig'is.GT3 meer beleving dan een Carrera GT aldus 1 autojournalist. Moet ik gvd ook nog een CGT proefrijden om dat na te gaan. Geloof niet elke autojournalist onvoorwaardelijk. ZELF RIJDEN.
En tuurlijk is een E90/92M3 snel met de juiste persoon(ik haalde maar door tot 8000rpm en ik schakel nogal traag werd ik wel eens van beticht LOL), maar dat is een .35i ook...

Kortom de combi dikke baffer 3er met een hoogtoerige V8 icm hoogtoerige prijs is:Tabee. Icm hypocrysie van BMW AG om geen tuning toe te laten that is...

130i is een heerlijke kar, dat ook nog eens.

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2008, 13:47

Ik heb direct vergelijk tussen de 130i en 135i.

De 135i is absoluut sneller meer slagkracht meer power onderin. Maar om gek te doen driftje of trackday of even lekker scheuren dan pak ik liever de 130i hoe gek het ook klinkt geeft me meer snelheids beleving.

Atmo s blijven daar toch de lekkerste motoren voor.

Voor daily drive is turbo heerlijk. Even inhalen in de 6 lui schakelen etc.

Ik hoop niet de turbo techniek de overhand krijgt. De atmo s zijn toch echt de pure rijders auto s.

Ik heb zowel turbo als atmo en beide zijn fijne machines ze hebben allebei voor en tegens. Tis maar net wat je zoekt in een auto.

romo

Bericht door romo » 13 mei 2008, 13:48

M had er goed aan gedaan de 3.0TT te tunen tot 400pk bij 7000rpm ofzo en 550Nm
Wat ik van een insider bij BMW heb begrepen; de 3.0 TT knalde standaard bij het proefdraaien er al meer dan 400 PK uit ( koppel waarden weet ik niet), daarna is besloten om het blok te "downsizen c.q. de-tunen"wat je maar wil.
Potentie zit er dus zat in dat blok, maar het blijkt lastig voor anderen dan BMW en Alpina om dat potentieel aan te boren..........................

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 13:51

Tja een Carrera S 997 biedt qua motor en combi al 10 keer meer beleving dan de E90 M3 voor mij...
Dus waaraan ligt dat dan? 7000rpm max voor de 997 tov 8000+rpm max voor de M..355pk en 420pk in het voordeel van de M3 en toch...

Ik weet wel waar het aan ligt. :lol:

Massa+bruikbaarheid motor+ (on)geforceerdheid motor

romo

Bericht door romo » 13 mei 2008, 13:55

Robin; hoe je het ook wendt of keert; de ///M V8 is een wereldblok, dat ie "lam" aanvoelt komt door jou TT verwennerij :wink:

Die 997 is op geen enkele wijze vergelijkbaar met een M3, de massa is zwaar in nadeel van de M3, daardoor is de beleving van de Porker veel puurder.
Laatst gewijzigd door romo op 13 mei 2008, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 13:56

I know, het M blok is een wereldblok, prima, maar dan wél in een ander soort auto graag aub. :lol:

EDIT:
Alle weeldblokken op een rijtje en inderdaad de M V8 ook erbij. Qua best performance engine net niet:
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html
Laatst gewijzigd door Robin op 13 mei 2008, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 13 mei 2008, 13:59

Robin schreef:I know, het M blok is een wereldblok, prima, maar dan wél in een ander soort auto graag aub. :lol:

Zet een zware bas stem op; The search continues...........................
Laatst gewijzigd door romo op 13 mei 2008, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 13 mei 2008, 13:59

Robin schreef:Volgens mij ben ik degene op DF met het langs een .35i in bezit(1,5 jaar) en ik ram ermee en geen centje pijn.Gelukkig waren de E46 M3 motoren nóg betrouwbaarder(...)

Ik hou ook niet meer zo van chiptunen ivm akkefietje 7 jaar geleden met gechipede en geplofte S3, maar 't punt blijft dat de turbobenzines van tegenwoordig zo goed zijn dat atmo niet meer 'nodig'is.GT3 meer beleving dan een Carrera GT aldus 1 autojournalist. Moet ik gvd ook nog een CGT proefrijden om dat na te gaan. Geloof niet elke autojournalist onvoorwaardelijk. ZELF RIJDEN.
En tuurlijk is een E90/92M3 snel met de juiste persoon(ik haalde maar door tot 8000rpm en ik schakel nogal traag werd ik wel eens van beticht LOL), maar dat is een .35i ook...

Kortom de combi dikke baffer 3er met een hoogtoerige V8 icm hoogtoerige prijs is:Tabee. Icm hypocrysie van BMW AG om geen tuning toe te laten that is...

130i is een heerlijke kar, dat ook nog eens.
Wel dan ben ik de DF-er met de e46 M3 met de hoogste km-stand (145k). Ik ram, blaf en knal ermee in het kwadraad en afgezien van een v-bak met productiefoutje geen cent pijn. Dus daar gaat je vooroordeel, uiteengespat door het gesnerp van een hoogtoerige reihensechser zonder babyliss motivatie... :wink:

Wel, die ene journalist was een groepje van 5 gasten incl de eigenaar van een 997 GT3 en de 993 GT2. Natuurlijk zal hij geen verstand van zaken hebben en niet zo snel kunnen schakelen als zijn oosterburen. Als beleving tegenwoordig betekend rechtdoor sleuren dan kunnen we beter allemaal aan de 800 pk supra's of 1000 pk R34's. Kost je maar een halve 335i en terwijl je beier 3.0 biturbo aan het uiteenspatten is trekt die jap nog 2k toeren door.

Als jij de M3 mag afschilderen als traag en sloom in functie van jouw ervaringen, mag ik de 335i toch ook traag en emotieloos noemen als dit mijn conclusie van de testrit is? Ik wil hier niemand tegen de schenen schoppen, laat dat duidelijk zijn.

Om 100% eerlijk met je te zijn, ik ben destijds gaan proefrijden met dat ding omdat op D-F lyrische dingen werden gepreekt over dit blok. Wel, ik denk dat we eens moeten samenkomen dat je me de superieure kwaliteiten van de x35i tov de hoogtoerige V8 in daad en beeld toont. Ik heb het trouwens nog niet begrepen hoor, I still don't know where the fuss is all about...

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 14:03

Dennis heb je al met de M3 V8 gereden? Ik heb ook een M3 E46 gehad, en geen problemen mee.(track/driftdays gedaan) Wel vind ik het vreemd dat als je nog niet met een M3 V8 hebt gereden het ding verdedigt al was 't Fort Knox. Mijn kar heeft ook z'n nukken, ik wil ook meer pk's en een strakker weggedrag. Dus ik ben aan 't testrijden de laatste maanden ja.

Dus als je al met de M3 V8 hebt proefgereden heb ik niks gezegd. En anders is er nog geen man overboord. Ik snap alleen je hostility niet zo. Maar dat heb je wel vaker dus dat weet ik(ik ben zelf soms ook een beetje zo)

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2008, 14:06

Ik heb ik ook met de e92 m3 gereden en daar komt inderdaad niet het wow gevoel van af daar geef ik robin gelijk in.

De e46 m3 veel meer.

3.0tt is gewoon fijne motor voor dagelijkse gebruikbaarheid. Het is dus ook een AG model laten we dat even voorop stellen.

Robin jij moet gewoon 120d diesel nemen voor dagelijks en een 2e hands gt3 kopen.

Bmw heeft gewoon niks in de aanbieding wat jou en mij kan bekoren. Alleen porsche heeft leuk spul en geeft je beleving.

Plaats reactie