Na het Ring weekend is de 320 dus aan de beurt om aangepakt te worden maar ik ben benieuwd waarom auto's verschillende problemen hebben terwijl soms zelfs dezelfde (Pierburg) onderdelen hebben
Waarom hebben auto's verschillende problemen?
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Waarom hebben auto's verschillende problemen?
Voor, tijdens en na aanschaf van de 320D heb ik me natuurlijk ernstig verdiept in deze materie en ik moet zeggen..je komt genoeg tegen
Met name in de UK ( http://www.bmwland.co.uk ) zijn ze goed op de hoogte van allerlei storingen e.d. Omtrent de 136pk versie die ik heb kom ik geen dramatische zaken tegen (itt de 150pk versie
) behalve de brandstofpomp welke bij mij al is vervangen gelukkig. Maar naar het schijnt kakt de 320D na verloop van tijd/kilometers behoorlijk in (dat klopt ook, snel is zo'n ding niet
) en dit is volgens het eerder genoemde forum te wijten aan smerige filtertjes van drukconverters, vast zittende EGR kleppen, smerige turbo breathers enzovoort. Nu zijn dit geen zaken die alleen speciaal op een BMW gemonteerd zitten maar waarom heeft de 320D hier met name last van
: Niet om lullig te doen maar als je een 130pk TDI met 2 ton pakt dan trek je de klinkers nog steeds uit de straat
En ook op zo'n ding zit een EGR en (Pierburg) druk converters
Na het Ring weekend is de 320 dus aan de beurt om aangepakt te worden maar ik ben benieuwd waarom auto's verschillende problemen hebben terwijl soms zelfs dezelfde (Pierburg) onderdelen hebben
Na het Ring weekend is de 320 dus aan de beurt om aangepakt te worden maar ik ben benieuwd waarom auto's verschillende problemen hebben terwijl soms zelfs dezelfde (Pierburg) onderdelen hebben
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De 150pk heeft een turbo van slechte kwaliteit en swirl flaps in het inlaatspruitstuk. Deze breken wel eens af met als gevolg dat je een nieuwe motor mag monteren
Nu gaat het me niet specifiek om BMW problemen maar meer waarom bepaalde problemen nu juist bij bepaalde merken/modellen voorkomen. Deze turbo zal niet alleen door BMW gebruikt worden lijkt me maar zorgt ie dan ook bij andere merken voor problemen? Daar ben ik dan weer benieuwd naar
Nu gaat het me niet specifiek om BMW problemen maar meer waarom bepaalde problemen nu juist bij bepaalde merken/modellen voorkomen. Deze turbo zal niet alleen door BMW gebruikt worden lijkt me maar zorgt ie dan ook bij andere merken voor problemen? Daar ben ik dan weer benieuwd naar
- Fabian
- Berichten: 7304
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Je moet je niet gek laten maken door wat je overal allemaal leest.
De diesels van BMW hebben nagenoeg geen problemen is mijn ervaring (tot max 200.000km ken ik ze, daarna niet meer).
Elk merk heeft zijn problemen, kan nog heel wat boekjes opentrekken wat dat betreft. BMW is echt de betere van alle merken.....
De diesels van BMW hebben nagenoeg geen problemen is mijn ervaring (tot max 200.000km ken ik ze, daarna niet meer).
Elk merk heeft zijn problemen, kan nog heel wat boekjes opentrekken wat dat betreft. BMW is echt de betere van alle merken.....
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Mercedes had ook bepaalde problemen met Pierburg sensoren.
Kan best zijn dat VW anders regelt en je een defecte sensor minder goed opmerkt. Alleen in direct vergelijk zeg maar.
(Zelfde als met de LMM's van VAG, die worden langzaam vies, je merkt het nauwelijks. Een nieuwe maakt dan echt wel verschil. Als de LMM echt defect is, dan gaat de motor uiteraard in noodloop, dat merk je meteen. Alhoewel, sommige mensen dan ook weer niet.)
Denk eigenlijk dat er niet veel mensen zijn die echt merken dat er wat met hun auto aan de hand is, als dat van die sluikende problemen zijn.
(Uitgezonderd iedereen van die forum natuurlijk
)
Kan best zijn dat VW anders regelt en je een defecte sensor minder goed opmerkt. Alleen in direct vergelijk zeg maar.
(Zelfde als met de LMM's van VAG, die worden langzaam vies, je merkt het nauwelijks. Een nieuwe maakt dan echt wel verschil. Als de LMM echt defect is, dan gaat de motor uiteraard in noodloop, dat merk je meteen. Alhoewel, sommige mensen dan ook weer niet.)
Denk eigenlijk dat er niet veel mensen zijn die echt merken dat er wat met hun auto aan de hand is, als dat van die sluikende problemen zijn.
(Uitgezonderd iedereen van die forum natuurlijk
- Niels
- Berichten: 22556
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Trek eens een boekje open FabianFabian schreef:Je moet je niet gek laten maken door wat je overal allemaal leest.
De diesels van BMW hebben nagenoeg geen problemen is mijn ervaring (tot max 200.000km ken ik ze, daarna niet meer).
Elk merk heeft zijn problemen, kan nog heel wat boekjes opentrekken wat dat betreft. BMW is echt de betere van alle merken.....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Grappig dit, mijn collega heeft net afgelopen week ook een turbo kunnen laten vervangen (2001-2002 auto dacht ik). Hij heeft zich er ook wat meer in verdiept en bij deze serie schijnt de turbo inderdaad een wat zwak onderdeel te zijn. Kosten reparatie: 1300 euro. Auto bleef na uitzetten gewoon doorlopen en verstookte via de turbo gewoon de olie :o .
Andere collega heeft e.e.a. nog met z'n monteurende (bmw) buurman besproken en die vervingen er, ehm, veel (ik ga geen getallen noemen). Van de brandstofpomp had ik zelf al eens gelezen maar dat is meer een algemeen common-rail pijnpuntje. Denk dat we in de toekomst nog heel vaak puike CR-diesels op de sloop gaan zien enkel en alleen om die failure (nieuw pompje doet 1800-1900 euro dacht ik).
Andere collega heeft e.e.a. nog met z'n monteurende (bmw) buurman besproken en die vervingen er, ehm, veel (ik ga geen getallen noemen). Van de brandstofpomp had ik zelf al eens gelezen maar dat is meer een algemeen common-rail pijnpuntje. Denk dat we in de toekomst nog heel vaak puike CR-diesels op de sloop gaan zien enkel en alleen om die failure (nieuw pompje doet 1800-1900 euro dacht ik).
