Oude Opels, super!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Oude Opels, super!

Bericht door Shakes » 12 jul 2006, 20:04

Wat zijn die dingen gaaf!

Op de Ring, locals met prachtig geprepareerde exemplaren. Dit weekend een gerestaureerde 3 deurs station in babyblauw gespot :shock:

Waar kan ik meer informatie over deze auto's vinden? Ik weet niks over deze auto's.
Ik heb weer zin gekregen in een Ringproject. Dit staat qua hebben gevoel heel hoog op de lijst.

Foto's e.d zijn ook welkom. Vergeet BMW fappen, OPEL Fappen!

N.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 jul 2006, 20:07

ja waar was je nou zondag je wou toch meerijden? :lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 12 jul 2006, 20:08

Ik zag je nog een keer van de baan afkomen.
Ik stond op de Parkplatz wegens overschrijding van de geluidsnorm. Ecocontacts he :wink:

N.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 12 jul 2006, 20:15


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2006, 20:32


Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 13 jul 2006, 00:19

http://zoek.autotrader.nl/www/classic_a ... 8239660799#

Gave gebakjes inderdaad, vooral de auto´s waar ze in Du mee heuvelklimmen in Gr. H en Y. Zéér extreem spul. :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 13 jul 2006, 15:23

Dat is om de hoek 8)

Wat voor blok kun je hierin leggen? Rond de 200 pk is voldoende :)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 jul 2006, 15:25

Worden veel 2.0 16vtjes ingelegd, google maar eens in D. Alleen een sper zal in de papieren lopen, ook onderdelen (plaatwerk e.d.) is vaak een drama, want niet meer nieuw te koop.

Leve mobile tradition van BMW!

Michel

Gebruikersavatar
Ruud Bosch
Berichten: 294
Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
Locatie: Sweet Lake City

Bericht door Ruud Bosch » 13 jul 2006, 19:00

Er worden inderdaad vaak 2.0 16V (c20xe) ingelegd, soms ook c20let (=2.0 16V Turbo) .

Er zijn er ook die een cih 2,4 uit de Omega-A erin lepelen.

C-Kadett, Manta A & B en Ascona A & B is min of meer gelijk qua ombouw.

6 cilinder uit Senator zie je ook regelmatig.

Ik weet een forum waar daarover aardig wat info staat :evil: :lol:
Tegenwoordig hoef je daar niet meer aan te melden :evil: :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jul 2006, 09:52

Ik zou die blauwe C-kadett gewoon als basis nemen als 'ie hard en roestvrij is Nandor. Gewoon rijdend houden tot je voldoende kennis, ervaring en vooral onderdelen hebt om hem om te bouwen tot serieus werkpaard.

Voor het Ringen zou ik naar het lichtste blok met meeste koppel in middengebied en maximaal vermogen kijken. 2.0 turbo weegt in principe meer dan een non-turbo, maar is wel lichter dan een 6 in lijn, lijkt me.

Lekker informatie vergaren komende tijd bij de diverse Ringers, Ruud, Toes, Paul, Diho e.v.a. Opel freaks.

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 14 jul 2006, 18:22

In een c kadett is het zonder al teveel problemen een 1.9, 2.0 8v, 2.48v in (geen idee of dit de cih of ohv moet zijn), 2.0 gsi 16v motoren is moeilijker ivm de onsteking/verdelerkap o.i.d. wat niet past ivm de kachel onder de motorkap.

Als je een 1.2n of 1.2s heb en je wil groter erin steken dan zul je minimaal een anders subframe en diff moeten hebben, een 1.6 is dan een goede basis hiervoor.

Een ascona b is nog wel te vinden met een redelijk grote motor (=lees: 1.9 of 2.0), c kadett is niet zo heel makkelijk of je moet er minimaal 2000 euro voor een opknapper willen neerleggen.

Een redelijke, apk waardige, c kadett met een 1.2n of 1.2s kost al snel een 1000 a 1500 euro.



Kan nog wel een poosje doorpraten over de c kadett :oops: Maar zal binnenkort mijn favorieten eens doorspitten naar info sites ;)







[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/02_0204.jpg[/img]

[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/k ... coupe1.jpg[/img]

[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/02_0355.jpg[/img]

[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/02_0358.jpg[/img]

[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/k ... coupe2.jpg[/img]

[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/02_0182.jpg[/img]

[img:600:400]http://kinx.sacharis.no/albums/kadett/02_0181.jpg[/img]



Op deze site nog een paar pdf'jes onder 'modellen'

http://www.kadett-c-club-limburg.nl/start.html

Gebruikersavatar
Ruud Bosch
Berichten: 294
Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
Locatie: Sweet Lake City

Bericht door Ruud Bosch » 14 jul 2006, 20:46

EppeRRR schreef:In een c kadett is het zonder al teveel problemen een 1.9, 2.0 8v, 2.48v in (geen idee of dit de cih of ohv moet zijn), 2.0 gsi 16v motoren is moeilijker ivm de onsteking/verdelerkap o.i.d. wat niet past ivm de kachel onder de motorkap.

Als je een 1.2n of 1.2s heb en je wil groter erin steken dan zul je minimaal een anders subframe en diff moeten hebben, een 1.6 is dan een goede basis hiervoor.

Een ascona b is nog wel te vinden met een redelijk grote motor (=lees: 1.9 of 2.0), c kadett is niet zo heel makkelijk of je moet er minimaal 2000 euro voor een opknapper willen neerleggen.
1.6 (N of S), 1.9 (N, S of E) 2.0 (N, S of E) 2.2 (E) en 2.4 (E) is allemaal 4 cilinder CIH (Camshaft In Head)
alleen de 1200jes in de kadett zijn OHV-tjes

Achteras van een 1200 is lichter uitgevoerd, dus moet je vervangen voor een zwaarder model, vaak is de vooras ook te licht, en de tunnel is te smal.

Het feit dat je Ascona & Manta vaker met de grote motoren vindt is logisch, omdat deze af fabriek met 1.6 tm 2.0 geleverd zijn, ook de standaard-uitvoeringen.
Meeste kadettjes zijn 1.2, 1.6 waren er maar weinig, en de 1.9E, 2.0E en 2.0 EH zaten alleen in de Kadett GT/E en de Rallye.

Prijzen van zo iets is wat de gek ervoor geeft, dus vanaf 500 euro voor loop/sloop tot 5000+ voor concoursstaat. Dat geldt voor Kadett/Ascona/Manta.

Gebruikersavatar
Ruud Bosch
Berichten: 294
Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
Locatie: Sweet Lake City

Bericht door Ruud Bosch » 14 jul 2006, 20:52

EppeRRR schreef:2.0 gsi 16v motoren is moeilijker ivm de onsteking/verdelerkap o.i.d. wat niet past ivm de kachel onder de motorkap.
Gewoon de kachelradiateur weglaten, wie heeft er nou een kachel nodig!
Mietjes :evil: :evil:





:wink: :wink:

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 15 jul 2006, 08:21

@ruud: ik weet het ;) C kadett is idd 'veel' met 1.2n en 1.2s geleverd, en manta's en ascona's met zwaardere motoren. Vandaar dat ik ook aangaf dat je sneller een Ascona of Manta vind met een 1.9 of 2.0 dan een c kadett.

En die kachel eruit halen is idd een optie, maar sommige mensen kunnen waarde hechten aan een kachel :P hahaha


Weet wel dan de tunnel van een 1.2n of 1.2s veelal te klein is voor een (getrag) 5 versnellingsbak, alhoewel ik wel eens heb gehoord/gelezen dat de kadett'jes met lange versnellingspook net iets meer ruimte hebben.

Of je moet een automaat kiezen, maar dan moet je alsnog de tunnel aanpassen voor de pook en de pedalen voor het betere voetenwerk :P





Oftewel: Leuke projecten als je de ruimte hiervoor hebt :D

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 15 jul 2006, 18:03

De truc is dus om een goed exemplaar te kopen en die stap voor stap op te bouwen. Mazzel is dat veel spullen nog te leveren zijn, 2.0 16v met aandrijflijn van een Manta lijkt me wel geschikt.

Kooi & kuipjes erin en brullen maar! (op kenteken natuurlijk zónder kat :D)

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 15 jul 2006, 18:26

Of toch maar door sparen voor een Phase 3 2.4 16V.

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 06 aug 2006, 18:57

Hmm,lees dit draadje nu pas....2.0 16v past heel behoorlijk onder de kap van Manta,Ascona, en C kadett...kachel is niet zo,n groot probleem als gedacht wordt en is zo te verbouwen dat het nog goed functioneerd,eventueel simpel te vervangen door een kachel uit een VW polo die kleiner is..maar wat je wel nodig hebt als het plug en play moet zijn is een carterpan,motorsteunen,versnellingsbak 4 of 5 bak van een manta 1.8s en een ander uitlaatspruitstuk (kadett gsi spruitstuk is om te lassen maar wel vrij veel werk)...bedrading is in principe 5 draden omleggen om alles fatsoenlijk te laten lopen..sfi bak moet iets verbouwd worden omdat de kap anders niet dicht kan...

Getrag 5 bak past btw gewoon in een kadett c tunnel,ook in de handgeschakelde 1200,dit integenstelling tot de 4 bak die breder is en je de tunnel daarvoor moet uitkloppen...

Maar waarom zou je er een 2.0 16v in leggen,zo'n blok heeft onderin minder koppel dan een 2.4 (ervaringsdeskundige) en haakse bochten uit is niet zo fijn als met een 2.4...alleen zijn 2.4 blokken niet de betrouwbaarste,als je lekker wilt doorrijden en het betrouwbaar moet zijn neem dan een 2.2 met webers....sleutelvriendelijk en er gaat geen vermogen aan euro's in zitten...

O ja doorsparen voor een 400 phase 3 kan ook ja maar daar durf je dan niet meer gek mee te doen denk ik haha...heb twee jaar terug trouwens op lelystad met de B Ascona waar ik toen een 2.0 16v blok in had liggen uit een 4x4 vectra de Ascona 400 van een maatje van me(heeft er overigens twee van),deels phase 2, er uit getrokken met sprinten (2x achter elkaar) vond hij niet echt leuk en de commentator sprak zijn vermoeden uit of de 400 wel een originele was,best sneu...

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 06 aug 2006, 19:39

Kissling bood toch heel lang die 2.4 16V motoren aan?

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 06 aug 2006, 21:53

Kissling doet al heel lang niets meer aan tuning...de man wat opel tuning betreft is nu Risse...die btw veel delen uit Nederland haalt bij Ottenlander die het op zijn beurt weer uit Engeland haalt,voor de liefhebbers heb ik het telnummer van Ottenlander ook wel,is weer voordeliger dan Risse..http://www.risse-motorsport.de/shop_mot ... ndex.shtml

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 06 aug 2006, 22:05

Inderdaad, Risse, die bedoelde ik eigenlijk. Kissling zat vroeger direct achter Mantzel.

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 06 aug 2006, 22:17

Yep Kissling zat achteraan de "Zum Eisenhammer" straat en Mantzel aan het begin zo'n beetje,daar heb ik ook wat geshopt in die tijd...ben ook wel eens bij Kissling geweest toen daar toevallig die Manta's uit de film Manta Manta stonden,drie van die dingen op een rijtje,was een leuk gezicht...ook wel stiekum in de garage's van Kissling lopen struinen met een maat van me in die tijd,was er niemand aanwezig en wij lekker overal tussen kruipen en spioneren hoe ze dat deden haha... :wink:

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 06 aug 2006, 22:40

Ik was klant bij Mantzel toendertijd. Best een geschikte kerel eigenlijk. Doet die nog wat?

Kissling zit nu ergens in de Eifel hoorde ik?

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 06 aug 2006, 22:42

Ken jij trouwens Stefan Irmler uit Rehden? Heeft mijn Vectra motor toendertijd opgebouwd. Prima tuner met extreem veel gevoel voor onderstellen trouwens.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 06 aug 2006, 23:00

Ik weet niet zeker of we het over de zelfde Kissling hebben, maar Kissling is o.a. bezig (geweest?) met een volledig verbouwde Speedster. De 2.2 is eruit gehaald en een 2.5 V6 is erin gehangen. Was de bedoeling om er langeafstandsraces mee te rijden dacht ik.

Meer informatie is terug te vinden in dit topic op het Duitse Speedsterforum.

[img:640:427]http://www.kissling-motorsport.de/d0320 ... 8/l004.jpg[/img]

SteV6

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 07 aug 2006, 10:40

@Dick... Laatste wat ik over Mantzel heb meegekregen was dat hij falliet gegaan was en een doorstart heeft gemaakt,maar ook niet meer de tuner van vroeger....

dat Kissling nog ergens bezig is heb ik ook ergens gelezen maar schijnt alleen voor de autosport dingen te doen en niet meer echt delen aan particulieren verkoopt (geen winkel meer )....

Die Irmler ken ik niet,alleen van naam...weet wel dat hij ook een hele snelle Corsa had/heeft waar ze langstrecken mee reden...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 6 gasten