EppeRRR schreef:In een c kadett is het zonder al teveel problemen een 1.9, 2.0 8v, 2.48v in (geen idee of dit de cih of ohv moet zijn), 2.0 gsi 16v motoren is moeilijker ivm de onsteking/verdelerkap o.i.d. wat niet past ivm de kachel onder de motorkap.
Als je een 1.2n of 1.2s heb en je wil groter erin steken dan zul je minimaal een anders subframe en diff moeten hebben, een 1.6 is dan een goede basis hiervoor.
Een ascona b is nog wel te vinden met een redelijk grote motor (=lees: 1.9 of 2.0), c kadett is niet zo heel makkelijk of je moet er minimaal 2000 euro voor een opknapper willen neerleggen.
1.6 (N of S), 1.9 (N, S of E) 2.0 (N, S of E) 2.2 (E) en 2.4 (E) is allemaal 4 cilinder CIH (Camshaft In Head)
alleen de 1200jes in de kadett zijn OHV-tjes
Achteras van een 1200 is lichter uitgevoerd, dus moet je vervangen voor een zwaarder model, vaak is de vooras ook te licht, en de tunnel is te smal.
Het feit dat je Ascona & Manta vaker met de grote motoren vindt is logisch, omdat deze af fabriek met 1.6 tm 2.0 geleverd zijn, ook de standaard-uitvoeringen.
Meeste kadettjes zijn 1.2, 1.6 waren er maar weinig, en de 1.9E, 2.0E en 2.0 EH zaten alleen in de Kadett GT/E en de Rallye.
Prijzen van zo iets is wat de gek ervoor geeft, dus vanaf 500 euro voor loop/sloop tot 5000+ voor concoursstaat. Dat geldt voor Kadett/Ascona/Manta.