Radical Sr3
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Radical Sr3
Ergens in de afgelopen jaren hebben we besloten om niet verder te gaan met de ontwikkeling van de 944 turbo. Dat besluit kwam voort uit onderzoek naar aerodynamiek, mechanische grip en motor-ontwikkeling. Om de auto in alle opzichten tot een race-auto te verheffen was er heel veel ontwikkeling nodig – en dan zouden we nog een auto hebben die weliswaar zich kon meten met GT3 auto’s, maar dan toch nog te veel zou wegen, evenveel onderhoud nodig zou hebben en nog niet een ideale racer zou zijn.
Nou kan je natuurlijk lak hebben aan deze conclusies, en stapje-voor-stapje de beperkingen van de 944 als race-auto opheffen. Da’s prima te doen, en een racecollega van ons is een eind op weg met zijn 944: de mechanische grip van zijn auto is heel goed, de buitenkant aangepast, en de motor krijgt veel vermogen. Dat e.e.a. met kosten gepaard gaat, zal geen verdere uitleg nodig hebben: het was in dit opzicht misschien (in ieder geval financieel) beter om een auto in de VS te kopen, waarbij alle ontwikkeling allemaal al gedaan was. Dit is vaak zo maar het bedenken van aanpassingen is ook leuk.
Dit is wel herkenbaar voor me, we hebben een nieuwe, oude auto opgebouwd in de afgelopen jaren: een BMW E30 met een 24-kleppen motor. Het is net een bouwdoos: als de standaard-remmen niet voldoen, haal je een Wilwood setje; als de power van de 2.5 liter motor niet genoeg is, dan leg je er een gekietelde 2.8 in, of een 3.0, of uiteindelijk maar een M3 motor. Met een beetje goede wil past het alemaal, is het niet te duur, en heb je een boel lol – niet dat de auto even snel is als de 944 turbo, maar toch, er is heel leuk mee te rijden. En dat doen we dan ook met veel plezier.
Maar het is natuurlijk niet te vergelijken met een “echte” race-auto. Maar wat bedoel je daar dan eigenlijk mee? Ik weet zeker dat wanneer je een willekeurige asfalt-artiest meeneemt in een hete 944, je die de schrik van zijn leven bezorgt, zo snel gaat dat: rondetijden van bijvoorbeeld 1.44,7 zijn serieuze tijden. Gaat die “echte” race-auto dan harder? Moet dat dan zo nodig?
Binnen heel kort meer.
Nou kan je natuurlijk lak hebben aan deze conclusies, en stapje-voor-stapje de beperkingen van de 944 als race-auto opheffen. Da’s prima te doen, en een racecollega van ons is een eind op weg met zijn 944: de mechanische grip van zijn auto is heel goed, de buitenkant aangepast, en de motor krijgt veel vermogen. Dat e.e.a. met kosten gepaard gaat, zal geen verdere uitleg nodig hebben: het was in dit opzicht misschien (in ieder geval financieel) beter om een auto in de VS te kopen, waarbij alle ontwikkeling allemaal al gedaan was. Dit is vaak zo maar het bedenken van aanpassingen is ook leuk.
Dit is wel herkenbaar voor me, we hebben een nieuwe, oude auto opgebouwd in de afgelopen jaren: een BMW E30 met een 24-kleppen motor. Het is net een bouwdoos: als de standaard-remmen niet voldoen, haal je een Wilwood setje; als de power van de 2.5 liter motor niet genoeg is, dan leg je er een gekietelde 2.8 in, of een 3.0, of uiteindelijk maar een M3 motor. Met een beetje goede wil past het alemaal, is het niet te duur, en heb je een boel lol – niet dat de auto even snel is als de 944 turbo, maar toch, er is heel leuk mee te rijden. En dat doen we dan ook met veel plezier.
Maar het is natuurlijk niet te vergelijken met een “echte” race-auto. Maar wat bedoel je daar dan eigenlijk mee? Ik weet zeker dat wanneer je een willekeurige asfalt-artiest meeneemt in een hete 944, je die de schrik van zijn leven bezorgt, zo snel gaat dat: rondetijden van bijvoorbeeld 1.44,7 zijn serieuze tijden. Gaat die “echte” race-auto dan harder? Moet dat dan zo nodig?
Binnen heel kort meer.
Laatst gewijzigd door Tom V op 16 mei 2008, 12:18, 3 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Dan wordt het een Porsche en ik schat in een 968CS 8)Mark Nauta schreef:Ik weet het, ik weet het........ik kan niet wachten om hem in het echt te zien TomTom944 schreef:Het is overigens wel een mijn-auto topic.Morgen en overmorgen er meer nieuws over.
. SPANNEND!!!!
knoop er anders ff een polletje aan vast

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Dat zou Nederland een heel stuk opfleurenNeluhz schreef:Als je maar een stukje van dat straatbeeld mee terug neemTom944 schreef:Free wifi bij een tankstation hier. Wat rijden er hier toch leuke en mooie wagens he. Je komt hier zoveel tegen. Aston's, m3's, lotussen. Mooi straatbeeld.

-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26
Gedurfde uitspraak dat een 944 turbo geen goede racebak is
Op de olie voorziening na heb je een goede basis toch? Ik heb eens gelezen dat de onderkant tot 400pk geschikt is, als je daar geen GT3 mee kan verpulveren weet ik het ook niet meer 
En te zwaar? Ik ben ook wel benieuwd hoe je tot deze conclusie komt, een 944 zou je toch wel tot rond de 1100 kilo kunnen krijgen?


En te zwaar? Ik ben ook wel benieuwd hoe je tot deze conclusie komt, een 944 zou je toch wel tot rond de 1100 kilo kunnen krijgen?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Dan heb je me toch verkeerd begrepen944 guy schreef:Gedurfde uitspraak dat een 944 turbo geen goede racebak isOp de olie voorziening na heb je een goede basis toch? Ik heb eens gelezen dat de onderkant tot 400pk geschikt is, als je daar geen GT3 mee kan verpulveren weet ik het ook niet meer
En te zwaar? Ik ben ook wel benieuwd hoe je tot deze conclusie komt, een 944 zou je toch wel tot rond de 1100 kilo kunnen krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, heb een fantastische tijd gehad in deze auto alleen meer dan een "zwaar" verbouwde straatauto zal het niet snel worden.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Svenbooij gaat door voor de koelkast
. Even de foto's bekeken, maak van de week een verslagje voor op de site.
[img]http:800:536]http://i32.tinypic.com/zu3zh0.jpg[/img]
[IMG:800:408]http://i31.tinypic.com/161j0ae.jpg[/img]
[IMG:800:375]http://i29.tinypic.com/4qomwz.jpg[/img]

[img]http:800:536]http://i32.tinypic.com/zu3zh0.jpg[/img]
[IMG:800:408]http://i31.tinypic.com/161j0ae.jpg[/img]
[IMG:800:375]http://i29.tinypic.com/4qomwz.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten