waxoyl

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Rupie

waxoyl

Bericht door Rupie » 09 mei 2008, 19:05

Hebben hier mensen persoonlijk ervaring met Waxoyl? Ik heb wat lichte wasstraatkrasjes op mijn auto zitten en ben dus bij een poetser langsgegaan en die wilde er dan ook meteen Wazoyl opgooien. Voor 119 euro kan ik niet echt een buil vallen, maar de meningen op internet zijn nogal sterk wisselend.

Kan ik beter zelf een fles commandant 5 kopen en met een poetsmachine over de auto gaan? :lol:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 09 mei 2008, 20:01

Waxoyl is gewoon een waxlaagje dat ze aanbrengen. Ze smeren hem 's ochtends in en poetsen hem aan het einde van de middag uit en betaal je dan minimaal 100 euro voor :)

Ik wil best weleens langskomen om je wagen te poetsen. Je woont lekker dichtbij :) . Behaalde resultaten van mijn producten en machine kun je zien in het topic "naast actief rijden ook poetsen".

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mei 2008, 10:12

He Stefan, bedankt voor je aanbod. We moeten dan maar eens afspreken. In eerste instantie gaat het mij om de hele lichte krasjes.

Ik heb de waxoyl maar afgezegd. Ik zie eigenlijk zo goed als geen persoonlijke (positieve) ervaringen. Toch jammer dat internet wat dat betreft dan nog beperkingen kent.

Peric

Bericht door Peric » 10 mei 2008, 12:44

Is waxoyl niet een anti-roestbehandeling? Dus niet voor het glimmen, maar in de chassisbalken en voor onder de auto. Mijn oom deed eigenlijk alle auto's hiermee. Moet eigenlijk wel iedere winter weer opnieuw gedaan worden om het niet uithard, dus niet eraf brokkelt.
Kan ernaast zitten hoor...

Tommy

Bericht door Tommy » 11 mei 2008, 00:28

da's dinitrol denk ik.

waxoyl glimt auto wel goed van , maar krasjes zijn er neit mee weg. Daar moet je hem eerst voor laten polijsten. Toch is een dikke waxlaag wat beter bestand tegen vogelpoep.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 mei 2008, 08:04

Waxoyl schijnt inderdaad ook antiroestspul te hebben. Mij ging het om de lakverzegeling/wax. Ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen van de levensduur omdat reacties op internet eigenlijk alleen negatief zijn of voorzichtig positief, maar nooit eens van, joh blij dat ik het gedaan heb. Het verhaal gaat dat als je niet goed oplet na behandeling dat de laag ongelijkmatig kan gaan slijten en dat levert dan lelijke plekken op. Niet je lak dus, maar puur de verzegeling.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 12 mei 2008, 13:42

Heb de Toyota Prius van mijn vrouw nieuw met Waxoil lakverzegeling laten behandelen.

In 2,5 jaar tijd maar 3x gewassen en aangebakken vuil ging er redelijk makkelijk af.
Ik was er dus best tevreden mee.

Weet uit ervaring (was de dagelijkse auto van mijn vrouw heel zelden heb zat te doen aan mijn eigen speeltjes) dat met een gewone waslaag zo lang aangedroogd vuil zeker niet zo gemakkelijk eraf was gegaan.

Heb daarom haar vervanger van de Prius, een Opel Tigra Twintop (ze wilde weer een leuke speelse auto) pas laten poetsen en heb er nu zelf een Waxoil behandeling op gesmeerd, op termijn kan ik vertellen of dat weer net zo goed werkt als op de Prius...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mei 2008, 17:42

Ik heb het idee dat mijn Saab 900 ook met Waxoil is behandeld. Sinds de kerst ook 2 keer gewassen en bij iedere regenbui is 'ie weer schoon en glimmend. Met dit weer wordt 't dus weer tijd voor de wasstraat of spuitcabine (op straat mag niet meer).

Tom

Bericht door Tom » 12 mei 2008, 22:22

Dennis Cavallino schreef:(op straat mag niet meer).
Huh, is toch in Duitsland zo? of hier in NL ook?

Plaats reactie