Nicole schreef:Veiliger dan van die nono's die een kaart pakken, op hun stuur leggen, uitvouwen, en dan al rijdend de weg zoeken...

Jij hebt duidelijk nog nooit de weg gezocht zonder navi systeem, laat staan met bvb een truck.
Mijn pa is 20 jaar lang eigen rijder geweest op internationale bestemmingen. hij zat in alle uithoeken van de wereld met zijn 5m² mobilhome. Wegen zoeken in soms onherbergzame en de meest vreemde streken gebeurde dus adhv de goeie ouwe Falk kaartjes. Idd kaart openvouwen op stuur, kijken waar je bent, je oriënteren op de kaart en zo je pad uitstippelen en uitvoeren. Ondertussen 16 versnellingen doorrossen, 6x stuur overnemen vanwege 90° bocht op kruispunt, spiegelen en obstakels ontwijken.
Dus nu hoor ik je vraag al komen, waarom niet even aan de kant gaan staan?
Wel, dan krijg je erg gevaarlijke situaties. Mijn pa is verschillende malen belaagd geweest door allerhande malafide volk omdat hij de weg gedeeltelijk versperde en/of te traag reed. Bovendien stond hij onder gigantisch grote werkdruk aangezien hij met enkele contracten werkte die een penalty aanrekende bij laattijdige aankomst. Je moest zelf aan je dieselprijs + vrachtverzekering uitkomen dus veel marge om te laat te komen heb je niet, wil je je broek niet scheuren en geen brood meer op de plank kunnen brengen voor je gezin.
In Parijs en Milaan meegemaakt dat er gasten met handwapens op de truck afkwamen omdat hij 0.5m op de weg stond geparkeerd om aan de overkant in een café de weg even te vragen.
Jij noemt het nono's, ik noem het noodzaak.
No offence verder, bekijk het gewoon eens vanuit een ander oogpunt.