Navigatie korting

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Navigatie korting

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 11:55

Bel net mijn verzekerings tussen persoon.. Voor het oversluiten van de e90 325i. Prijs all risk 935 euro pj ...met navigatiekorting 801 euro pj (tomtom achtig iets)..

Vreemd? Met een navigatie systeem betaal je minder..

Waarom ? is dit veiliger ofzo ?

Grappig zijn al die berichten in de krant van mensen die ongelukken veroorzaken omdat ze te druk zijn met hun navigatie ipv het autorijden.

Vorige week nog, vrouw slaat links af een weg in waar ze achteraf helemaal niet in kon/mocht. Maar de tomtom stem zei het :? ondertussen zag ze een rechtdoorgaande motorrijder over het hoofd :|

Zijn navigatie systemen nou daadwerkelijk veiliger ?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 mei 2008, 11:58

Geen idee wat je schrijft, zit met dit warme weer alleen maar naar die avatar van je te kijken. Die komt de verkeersveiligheid iig. zeker niet ten goede. :)

Nicole

Bericht door Nicole » 08 mei 2008, 12:00

Veiliger dan van die nono's die een kaart pakken, op hun stuur leggen, uitvouwen, en dan al rijdend de weg zoeken... :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 08 mei 2008, 12:05

Volgens mij heeft het er mee te maken dat verzekeringsmaatschappijen er van uit gaan dat mensen met een navigatiesysteem minder schade rijden, omdat ze minder afgeleid zijn doordat ze de weg moeten zoeken, minder gekke manouvres uitvoeren en over het algemeen minder omwegen nodig hebben omdat ze doelmatiger naar hun bestemming kunnen rijden.

Dat houdt inderdaad geen rekening met figuren die blindelings alles wat TomTom roept opvolgen en verder ook alleen maar met dat systeem aan het klooien zijn.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 mei 2008, 12:12

Misschien rijden mensen met een Navigatiesysteem minder kilometers? Omdat je minder vaak verkeerd rijd?

Hunter

Bericht door Hunter » 08 mei 2008, 12:12

Delta Lloyd :lol: Maar vind zelf nogal een wazig produkt...
Lijkt mij juist ook meer afleidend... (instellen tijdens het rijden...?)

Harrie

Bericht door Harrie » 08 mei 2008, 12:21

Kijk wel even goed na of er niet specifiek vermeld wordt welk model je dan MOET kopen. Er zijn maatschappijen die een echte TomTom niet goedkeuren.

wjn

Bericht door wjn » 08 mei 2008, 12:26

Daniel schreef:Volgens mij heeft het er mee te maken dat verzekeringsmaatschappijen er van uit gaan dat mensen met een navigatiesysteem minder schade rijden, omdat ze minder afgeleid zijn doordat ze de weg moeten zoeken, minder gekke manouvres uitvoeren en over het algemeen minder omwegen nodig hebben omdat ze doelmatiger naar hun bestemming kunnen rijden.

Dat houdt inderdaad geen rekening met figuren die blindelings alles wat TomTom roept opvolgen en verder ook alleen maar met dat systeem aan het klooien zijn.
Dom Dom bedoel je ??

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mei 2008, 12:32

Nicole schreef:Veiliger dan van die nono's die een kaart pakken, op hun stuur leggen, uitvouwen, en dan al rijdend de weg zoeken... :wink:
Jij hebt duidelijk nog nooit de weg gezocht zonder navi systeem, laat staan met bvb een truck.

Mijn pa is 20 jaar lang eigen rijder geweest op internationale bestemmingen. hij zat in alle uithoeken van de wereld met zijn 5m² mobilhome. Wegen zoeken in soms onherbergzame en de meest vreemde streken gebeurde dus adhv de goeie ouwe Falk kaartjes. Idd kaart openvouwen op stuur, kijken waar je bent, je oriënteren op de kaart en zo je pad uitstippelen en uitvoeren. Ondertussen 16 versnellingen doorrossen, 6x stuur overnemen vanwege 90° bocht op kruispunt, spiegelen en obstakels ontwijken.
Dus nu hoor ik je vraag al komen, waarom niet even aan de kant gaan staan?
Wel, dan krijg je erg gevaarlijke situaties. Mijn pa is verschillende malen belaagd geweest door allerhande malafide volk omdat hij de weg gedeeltelijk versperde en/of te traag reed. Bovendien stond hij onder gigantisch grote werkdruk aangezien hij met enkele contracten werkte die een penalty aanrekende bij laattijdige aankomst. Je moest zelf aan je dieselprijs + vrachtverzekering uitkomen dus veel marge om te laat te komen heb je niet, wil je je broek niet scheuren en geen brood meer op de plank kunnen brengen voor je gezin.
In Parijs en Milaan meegemaakt dat er gasten met handwapens op de truck afkwamen omdat hij 0.5m op de weg stond geparkeerd om aan de overkant in een café de weg even te vragen.

Jij noemt het nono's, ik noem het noodzaak.
No offence verder, bekijk het gewoon eens vanuit een ander oogpunt.

Nicole

Bericht door Nicole » 08 mei 2008, 12:39

Dennis Schroyen schreef: Jij hebt duidelijk nog nooit de weg gezocht zonder navi systeem, laat staan met bvb een truck.
Uh, duidelijk wel, maarre... jij bent duidelijk nog nooit een nono tegen gekomen die niet weet hoe die alles tegelijk moet doen onderweg :lol:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mei 2008, 12:51

Nicole schreef:
Dennis Schroyen schreef: Jij hebt duidelijk nog nooit de weg gezocht zonder navi systeem, laat staan met bvb een truck.
Uh, duidelijk wel, maarre... jij bent duidelijk nog nooit een nono tegen gekomen die niet weet hoe die alles tegelijk moet doen onderweg :lol:
Ik heb nergens gezegd dat het niet gevaarlijk en/of irritant is. Ik denk dat we met z'n allen gewoon een beetje meer begrip voor de mede weggebruiker moeten tonen. Anders krijg je een domino effect. Zelf rijden we ook niet zonder fouten.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 12:52

De verzekeringsman zei dat een serie nummer van de Tomtom moet worden doorgegeven. Dat zou voldoende zijn. Het is inderdaad Delta loyd.. Wel de goedkoopste.. was ook al met de touring zo.

mijn schoonpa heeft nog wel ergens zo'n ding liggen.

Hunter

Bericht door Hunter » 08 mei 2008, 13:07

Rico v Velzen schreef:Wel de goedkoopste..
Inderdaad een goedkoop produkt...
Komt veelal hoog uit bij vergelijkingen!

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2008, 13:13

voor mijn auto blijft zo'n produckt moeilijk, immers moet op taxatie maar valt overal buiten tis geen klassieker, en ik heb geen 2d auto...
ben nu via een tussenpersoon (ja kost ook wat) verzekerd op taxatie maar met een maartje vanwege bovenstaande dingen bij de Noordhollandsche die accepteerden me wel met zoiets aparts, dus makkelijk switchen zit er niet in, kan wel makkelijk met meet massa auto's zeg maar, dus helaas korting vanwege de goedkoper worden verzekeringen is er voor mij niet bij nu.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 mei 2008, 16:02

Maakt niet uit... neem mee die TomTom :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 16:30

Dennis Schroyen schreef:Jij noemt het nono's, ik noem het noodzaak.
No offence verder, bekijk het gewoon eens vanuit een ander oogpunt.
Hééééél erg van toepassing dit voorbeeld van jou bij de risicocalculaties van verzekeringsmaatschappijen in Nederland. Dieselprijs vs vrachtverzekering en handwapens zullen ongetwijfeld een grote rol hebben gespeeld.

;)

Metchu

Bericht door Metchu » 09 mei 2008, 16:32

Hej wat te denken van een financiele overeenkomst tussen TomTom en Delta Lloyd? :wink:

Wij van TomTom: Korting autoverzekering o.b.v. navigatiesysteem
[di 20 feb 2007, 12:05]
Nergens in de berichtgeving in de Telegraaf en op Nu.nl wordt met een woord gerept over de exacte oorsprong van het onderzoek in kwestie. Dus hebben Delta Lloyd en TomTom het dus weer goed gedaan…

Onderzoek van TNO, in opdracht van o.a. Delta Lloyd en TomTom, heeft uitgewezen dat automobilisten met een navigatiesysteem aan boord zuiniger rijden (-16% kilometers), korter rijden (-20% tijd) en minder hoog en vaak claimen (percentage niet genoemd, maar gezien de korting van 10% zal het hoger liggen dan dat).

Afijn, een prima staaltje in de reeds besproken ‘onderzoekstrend’. Men verpakke een boodschap redelijk serieus, spant een gerenommeerd bureau tegen een aantrekkelijk consultancytarief voor het karretje en publiceert de ‘nieuwe wetenschap’, liefst zonder vervolgens zelf genoemd te worden. Met dank aan de Telegraaf en Nu.nl.
Bron:http://www.molblog.nl/onderzoek/4634/fromfeed

en: http://webwereld.nl/articles/45067/mkb

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 09 mei 2008, 16:37

Rico v Velzen schreef:mijn schoonpa heeft nog wel ergens zo'n ding liggen.
Anders mag je mijn serienummer wel lenen Rico ;)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 mei 2008, 16:38

Wouter81 schreef:Geen idee wat je schrijft, zit met dit warme weer alleen maar naar die avatar van je te kijken. Die komt de verkeersveiligheid iig. zeker niet ten goede. :)
Check...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 mei 2008, 01:07

EHA schreef:
Wouter81 schreef:Geen idee wat je schrijft, zit met dit warme weer alleen maar naar die avatar van je te kijken. Die komt de verkeersveiligheid iig. zeker niet ten goede. :)
Check...
+1 :lol:

Plaats reactie