Stortvloed aan flitsbezwaren

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rambler

Bericht door Rambler » 08 mei 2008, 20:45

Marc schreef:Tja, het kan altijd nog erger.

Een kennis van me liet me gisteren een bon uit Belgie zien. Een van zijn medewerkers had 77 gereden in Turnhout waar 70 toegestaan. Hij heeft voor het gemak maar gemeld aan justitie in B dat hij zelf gereden heeft. Correctie van 6 km/u gaat er van af. Blijft er nog een bon over voor 1km/u te hard. Zou je zeggen, waar gaat het over, betalen die 10 euro oid en klaar.

Het is echter niet eens een beschikking, of een acceptgiro. Nee, nou moet ie voor die 1 km/u na correctie bij de rechter in Turnhout gaan verantwoorden..... :shock:

Kijk, DAT gaat in mijn ogen op een formidabele manier nergens over. Zie de stupiditeit daarvan maar weer eens te overtreffen als Nederlandse overheid :P
Normaal gesproken krijg je eerst een voorstel tot minnelijke schikking van 50 EUR. Als men daar niet op ingaat, is het of geseponeerd of rechtbank.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 11:02

Rene jezus, ik maakte maar een grap man. Tuurlijk krijg je het geld wel terug idioot :)

We leven in een democratische rechtsstaat, niet in een bananenrepubliek

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mei 2008, 11:49

Macboy schreef:Rene jezus, ik maakte maar een grap man. Tuurlijk krijg je het geld wel terug idioot :)

We leven in een democratische rechtsstaat, niet in een bananenrepubliek
whaha lol, had em niet door, dacht al van huh? machtsmisbruik en de centen al binnen :lol: immers dat zou je kunnen doen...
maar als er dus staat betalen voor moet dat wel gebeuren maar als je in het gelijk wordt gesteld krijg je het terug, kort samen gevat.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2008, 11:51

Ja en logisch. Zekerheidstelling. Procederen kost immers geld.

Plaats reactie