Gereden: Porsche 997 Carrera S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 mei 2008, 15:07

Maandag proefrijden met een S, we zullen zien. 8)

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 02 mei 2008, 15:11

Robin schreef:Maandag proefrijden met een S, we zullen zien. 8)
Zal vast als een bevrijding voelen. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 mei 2008, 16:01

Robin gaaf man ! Als je in de buurt bent :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2008, 19:43

Ben erg benieuwd.....................................we lezen het wel, alvast veel plezier ( hoewel, dat wordt lastig met de 35i TT in de gedachten, c.q. in het rechter voetje :lol: :wink: )

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 mei 2008, 21:24

...zo langzamerhand wordt de normale S de norm hier op DF :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2008, 21:26

Als het maar geen S5 wordt dan :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 mei 2008, 21:57

romo schreef:Als het maar geen S5 wordt dan :lol:
Als het die kant op gaat, dan voor mij de A5 3,0 TDi ipv de S5; maar laten we het maar laten bij de Carrera S.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 mei 2008, 00:21

Ik bedoelde meer de militaire tak.........................hahaha :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 03 mei 2008, 01:33

De SuperSport zeg maar... :wink:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 03 mei 2008, 22:35

S5 betekende matige geestelijke stabiliteit.

Anyway we gaan met die blauwe op pad en ik hoop dat ie bevalt en ik eventueel nog eens een keer misschien een 911 ga rijden in the future ofzo....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mei 2008, 10:03

Matig is nogal conservatief uitgedrukt.............................. :wink:

Na de test hopelijk geen gespleten persoonlijkheid hehehe

Por....................35i....................Pors................................35i....................................WTF ik neem ze alle 2 :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mei 2008, 10:13

Zat net even te denken; doet ie `t of doet `t niet................................ :lol:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 04 mei 2008, 12:24

twijfelen tussen een 335i en een 997 ???

Ik ben geen 911 fan, totaal niet zelfs, maar er dit gaat toch wel heel erg ver.
Nog ff en iedereen roept hier straks dat een 135i beter rijdt dan een GT3...

DF is losgeslagen ;-)


Mark.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 04 mei 2008, 22:45

wist je dat dan niet Mark? een 120d eeerrrhmmm

een 130i zo uit de doos eeerrrhmmm

een 135i is veeeeel beter dan een Porshe gek!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mei 2008, 08:48

Geen paniek. Vanavond/morgen lezen jullie 't verslag. De kleur vind ik niet mooi, dus da's al een pluspunt. :wink:

En nu ik 'm op de foto zie: De S-wielen in 19", neh...Dan maar de 'gewone'19".

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 05 mei 2008, 19:51

Nou waar blijft je verslag Robin ? We zijn benieuwd. Ben je bekeerd of toch nog kritisch ?

Mark.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2008, 19:52

Ik denk dat ie moet bijkomen.......................................of dat negatief danwel positief uit te leggen is, valt nog te bezien :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 mei 2008, 19:53

markk schreef:Nou waar blijft je verslag Robin ? We zijn benieuwd. Ben je bekeerd of toch nog kritisch ?

Mark.
Achterwaarts de stront bult in gegleden ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 05 mei 2008, 19:53

De normale Carrera staat op 18"...

Vind zelf de 19" van de 'S' eigenlijk fraaier..., maar ja smaken verschillen.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 mei 2008, 20:16

Ik heb het verhaal al gehoord. Hij is er uit. Het wordt eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen 120d.

Ik wist het wel. :)


lol.


Nee robin zal het verhaal eerdags wel neer pennen.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mei 2008, 08:42

Zo, even een verslagje.

De auto stond achter 't pand en filegeparkeerd, nauwe bedoening altijd daar bij Century Gr. Koppeling komt laat maar mooi op en wegrijden zonder horten of stoten, er zit ook een pompstation voor/naast het pand en eerst maar ff getankt, want hij was bijna leeg, daarvoor verexcuseerde de verkoper zich later. Ja dan zit dat klepje dus rechtsvoor als bij een kever, 98 erin en klaar. Weten we ook dat tanken met dat ding een peuleschil is, toch een geneugte die je vaak doet met zo'n kar als je 'm hebt...

Ff de knoppen verkennen en stoel versteld, zat eigenlijk meteen wel goed vond ik. Satnav en radio maar uitgezet. Geeft het interieur me een beleving? Wel een beetje, maar daar is het me niet om te doen, Porsches staan sinds de nieuwere modellen niet bij mij bekend als auto's met 't mooiste interieur/dashboard. Teller die met streepjes van 50streepjes100streepjes150streepjes-200streepjes etc. loopt is bijv gewenning om 120/130 aan te houden in het dagelijks verkeer. Ook de electr raambediening zit niet op de 'juiste 'plaats, maar 't is gelukkig niet de eerste Elfer waar ik in rijd en zeker niet de laatste dus ik vergeef het de auto meteen. Sportdemping kun je harder zachter zetten, maar hij voelde op de klinkertjes al lekker hard.

Motorgeluid met raam open: Top. Raam dicht met inhalen vol doortrekkend:Top(alhoewel het voor de ingehaalde en fietsende buitenwacht wel iets teveel is misschien)
Constante snelheid 120/160/180/200: Stil.
Ongelovelijk voor een sportwagen van dit soort. Hulde aan Porsche.

Remmerij lange slag voordat ie begint druk op te bouwen, heeft ook een tijd in de showroom gestaan, noem maar wat, mar als je d'r vol op gaat staan merk je dat ie gauw stilstaat vanaf 150 ofzo. Had niet anders verwacht. Doet mijn kar ook. Wil alleen maar beter natuurlijk:)

Met de drukte in 't verkeer in /om buiten Gr. toch wat accellerataies vanaf 0-100 etc kunnen doen. Lekker en voelt vloeiend. Tikkie sneller dan mijn auto en een tik meer beleving in alles. Mooi.
Tussenaccelleraties: In lagere en hogere versnellingen door de geringere massa(1420kg) tov van de andere geteste auto's en de 3.8 die maar tot 7000rpm draait een bruikbare sportmotor. Dit zouden BMW en Audi moeten proberen, alhoewel er bij 120 in 'n 6 niemand thuis is.Combi auto/bak/motor/chassis: Keurig

OK, eigenlijk is deze auto door de eeuwen heen zo geperfectioneerd dat je kunt spreken(ook qua bouwkwaliteit en 'waardevastheid') van eigenlijk de perfecte allround sportwagen. Felicitaties gaan naar de Carrera S.

MAAR. Hij blinkt eigenlijk nergens ECHT in uit. Want nu komt het. Weggedrag. Lekker direct Superdirect, heerlijk. Stug, top. En toch vertrouwenwekkend. 100% meer dan die oudere dingen waar ik vroeger mee reed. Even wat bochtentests in de 2e en 3e versnelling gedaan:TRACTIE! OMG! Maar dat wisten we al. NADEEL de neus gaat nog steeds de lucht in als een speedboot volgassend(kenmerk 911)
En dat merk je in een S bocht combi in z'n 2 en 3. Onderstuur door deze layout. Niet ergerniswekkend, want na een nanoseconde zet ie zich, maar het kon beter. Het voelt dan even zweverig voorin. Logisch voor die layout. Ding moet eigenlijk een enorme front airdam om lift naar 0(of minder te brengen) Downforce op de neus aub.

Sloop die achterspoiler er maar af en plak 'm op de onderlip:)

Stoelen: Zijn dit sportstoelen? OK.
Ik wil betere sportstoelen. OOk qua looks. Kreeg wat last van m'n onderrug.

Deze auto is in de som der delen niet beter dan die delen want de delen zijn eigenlijk al voor 99% elk perfect. Maar ik mis die ene procent.

Kortom:Super, maar mij net te braaf in alles. Allround 100% de top.
Die ene procent zal een GT3 me brengen. For sure. Hulde aan Porsche's 'middenklasser' Carrera S.

(foto's volgen, niets bijzonders)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mei 2008, 09:21

Mooi verslag.

Conclusie; een TT went snel,gewoon lekker 335i blijven rijden.......................toch?

Een tikje beter in alles voor het dubbele geld dus......................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 mei 2008, 09:33

mooi verslag...je wil dus eigenlijk geen S maar een soort RS (net onder de GT3 zeg maar) met 40pk erbij en RS stoelen erin en dan heb je hem zo goed als klaar...
Je zou natuurlijk zo'n S versie kunnen kietelen en de RS sportstoelen erin gooien, of de nieuwste carrera S gaan testen (of was dit em al?) die heeft al meer vermogen.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mei 2008, 10:28

Hoe lullig het van mijn kant ook klinkt: Die 355pk motor is snel zat voor die auto. Voor 18000(DUIZEND) euro in NL(12000(DUIZEND) in D begreep ik) zetten ze er een compleet van andere nokkenassen en kop/zuigers voorziene motor in, zeg maar een 90% GT3 motor. Da's mooi. Maar daar doel ik niet op bij die auto. Eerder het weggedrag aanpakken en mooie kuipen erin + een iets dikkere look qua buitenkant. En dan kun je beter een GT3 origineel meteen bestellen dan een Carrera S te verbouwen.

En tuurlijk is nóg meer grunt leuk. Graag zelfs, maar dat is nou niet waar bij mij het 'probleem'ligt hoor. Hij is te allround/netjes dus uitermate geschikt voor alledag. Dus doe maar. Maar minder trackdayfähig dan ik denk in deze layout wat IK van een nieuwe 911 VERWACHT. Dus doe maar niet.

GT3 dus of GT2 of Turbo weetikhet. :lol:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mei 2008, 10:36

Heb hier de optieslijst voor m'n neus:

381 Stoeptegelpakket, bestaande uit 6 stoeptegels van een betonlegering met een totale massa van 75kg. Op maat gemaakt en perfect passend in de kofferbak, voorin. E 2398,-


ROFLOL :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten