Gereden: Porsche 997 Carrera S
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Zo, even een verslagje.
De auto stond achter 't pand en filegeparkeerd, nauwe bedoening altijd daar bij Century Gr. Koppeling komt laat maar mooi op en wegrijden zonder horten of stoten, er zit ook een pompstation voor/naast het pand en eerst maar ff getankt, want hij was bijna leeg, daarvoor verexcuseerde de verkoper zich later. Ja dan zit dat klepje dus rechtsvoor als bij een kever, 98 erin en klaar. Weten we ook dat tanken met dat ding een peuleschil is, toch een geneugte die je vaak doet met zo'n kar als je 'm hebt...
Ff de knoppen verkennen en stoel versteld, zat eigenlijk meteen wel goed vond ik. Satnav en radio maar uitgezet. Geeft het interieur me een beleving? Wel een beetje, maar daar is het me niet om te doen, Porsches staan sinds de nieuwere modellen niet bij mij bekend als auto's met 't mooiste interieur/dashboard. Teller die met streepjes van 50streepjes100streepjes150streepjes-200streepjes etc. loopt is bijv gewenning om 120/130 aan te houden in het dagelijks verkeer. Ook de electr raambediening zit niet op de 'juiste 'plaats, maar 't is gelukkig niet de eerste Elfer waar ik in rijd en zeker niet de laatste dus ik vergeef het de auto meteen. Sportdemping kun je harder zachter zetten, maar hij voelde op de klinkertjes al lekker hard.
Motorgeluid met raam open: Top. Raam dicht met inhalen vol doortrekkend:Top(alhoewel het voor de ingehaalde en fietsende buitenwacht wel iets teveel is misschien)
Constante snelheid 120/160/180/200: Stil.
Ongelovelijk voor een sportwagen van dit soort. Hulde aan Porsche.
Remmerij lange slag voordat ie begint druk op te bouwen, heeft ook een tijd in de showroom gestaan, noem maar wat, mar als je d'r vol op gaat staan merk je dat ie gauw stilstaat vanaf 150 ofzo. Had niet anders verwacht. Doet mijn kar ook. Wil alleen maar beter natuurlijk:)
Met de drukte in 't verkeer in /om buiten Gr. toch wat accellerataies vanaf 0-100 etc kunnen doen. Lekker en voelt vloeiend. Tikkie sneller dan mijn auto en een tik meer beleving in alles. Mooi.
Tussenaccelleraties: In lagere en hogere versnellingen door de geringere massa(1420kg) tov van de andere geteste auto's en de 3.8 die maar tot 7000rpm draait een bruikbare sportmotor. Dit zouden BMW en Audi moeten proberen, alhoewel er bij 120 in 'n 6 niemand thuis is.Combi auto/bak/motor/chassis: Keurig
OK, eigenlijk is deze auto door de eeuwen heen zo geperfectioneerd dat je kunt spreken(ook qua bouwkwaliteit en 'waardevastheid') van eigenlijk de perfecte allround sportwagen. Felicitaties gaan naar de Carrera S.
MAAR. Hij blinkt eigenlijk nergens ECHT in uit. Want nu komt het. Weggedrag. Lekker direct Superdirect, heerlijk. Stug, top. En toch vertrouwenwekkend. 100% meer dan die oudere dingen waar ik vroeger mee reed. Even wat bochtentests in de 2e en 3e versnelling gedaan:TRACTIE! OMG! Maar dat wisten we al. NADEEL de neus gaat nog steeds de lucht in als een speedboot volgassend(kenmerk 911)
En dat merk je in een S bocht combi in z'n 2 en 3. Onderstuur door deze layout. Niet ergerniswekkend, want na een nanoseconde zet ie zich, maar het kon beter. Het voelt dan even zweverig voorin. Logisch voor die layout. Ding moet eigenlijk een enorme front airdam om lift naar 0(of minder te brengen) Downforce op de neus aub.
Sloop die achterspoiler er maar af en plak 'm op de onderlip:)
Stoelen: Zijn dit sportstoelen? OK.
Ik wil betere sportstoelen. OOk qua looks. Kreeg wat last van m'n onderrug.
Deze auto is in de som der delen niet beter dan die delen want de delen zijn eigenlijk al voor 99% elk perfect. Maar ik mis die ene procent.
Kortom:Super, maar mij net te braaf in alles. Allround 100% de top.
Die ene procent zal een GT3 me brengen. For sure. Hulde aan Porsche's 'middenklasser' Carrera S.
(foto's volgen, niets bijzonders)
De auto stond achter 't pand en filegeparkeerd, nauwe bedoening altijd daar bij Century Gr. Koppeling komt laat maar mooi op en wegrijden zonder horten of stoten, er zit ook een pompstation voor/naast het pand en eerst maar ff getankt, want hij was bijna leeg, daarvoor verexcuseerde de verkoper zich later. Ja dan zit dat klepje dus rechtsvoor als bij een kever, 98 erin en klaar. Weten we ook dat tanken met dat ding een peuleschil is, toch een geneugte die je vaak doet met zo'n kar als je 'm hebt...
Ff de knoppen verkennen en stoel versteld, zat eigenlijk meteen wel goed vond ik. Satnav en radio maar uitgezet. Geeft het interieur me een beleving? Wel een beetje, maar daar is het me niet om te doen, Porsches staan sinds de nieuwere modellen niet bij mij bekend als auto's met 't mooiste interieur/dashboard. Teller die met streepjes van 50streepjes100streepjes150streepjes-200streepjes etc. loopt is bijv gewenning om 120/130 aan te houden in het dagelijks verkeer. Ook de electr raambediening zit niet op de 'juiste 'plaats, maar 't is gelukkig niet de eerste Elfer waar ik in rijd en zeker niet de laatste dus ik vergeef het de auto meteen. Sportdemping kun je harder zachter zetten, maar hij voelde op de klinkertjes al lekker hard.
Motorgeluid met raam open: Top. Raam dicht met inhalen vol doortrekkend:Top(alhoewel het voor de ingehaalde en fietsende buitenwacht wel iets teveel is misschien)
Constante snelheid 120/160/180/200: Stil.
Ongelovelijk voor een sportwagen van dit soort. Hulde aan Porsche.
Remmerij lange slag voordat ie begint druk op te bouwen, heeft ook een tijd in de showroom gestaan, noem maar wat, mar als je d'r vol op gaat staan merk je dat ie gauw stilstaat vanaf 150 ofzo. Had niet anders verwacht. Doet mijn kar ook. Wil alleen maar beter natuurlijk:)
Met de drukte in 't verkeer in /om buiten Gr. toch wat accellerataies vanaf 0-100 etc kunnen doen. Lekker en voelt vloeiend. Tikkie sneller dan mijn auto en een tik meer beleving in alles. Mooi.
Tussenaccelleraties: In lagere en hogere versnellingen door de geringere massa(1420kg) tov van de andere geteste auto's en de 3.8 die maar tot 7000rpm draait een bruikbare sportmotor. Dit zouden BMW en Audi moeten proberen, alhoewel er bij 120 in 'n 6 niemand thuis is.Combi auto/bak/motor/chassis: Keurig
OK, eigenlijk is deze auto door de eeuwen heen zo geperfectioneerd dat je kunt spreken(ook qua bouwkwaliteit en 'waardevastheid') van eigenlijk de perfecte allround sportwagen. Felicitaties gaan naar de Carrera S.
MAAR. Hij blinkt eigenlijk nergens ECHT in uit. Want nu komt het. Weggedrag. Lekker direct Superdirect, heerlijk. Stug, top. En toch vertrouwenwekkend. 100% meer dan die oudere dingen waar ik vroeger mee reed. Even wat bochtentests in de 2e en 3e versnelling gedaan:TRACTIE! OMG! Maar dat wisten we al. NADEEL de neus gaat nog steeds de lucht in als een speedboot volgassend(kenmerk 911)
En dat merk je in een S bocht combi in z'n 2 en 3. Onderstuur door deze layout. Niet ergerniswekkend, want na een nanoseconde zet ie zich, maar het kon beter. Het voelt dan even zweverig voorin. Logisch voor die layout. Ding moet eigenlijk een enorme front airdam om lift naar 0(of minder te brengen) Downforce op de neus aub.
Sloop die achterspoiler er maar af en plak 'm op de onderlip:)
Stoelen: Zijn dit sportstoelen? OK.
Ik wil betere sportstoelen. OOk qua looks. Kreeg wat last van m'n onderrug.
Deze auto is in de som der delen niet beter dan die delen want de delen zijn eigenlijk al voor 99% elk perfect. Maar ik mis die ene procent.
Kortom:Super, maar mij net te braaf in alles. Allround 100% de top.
Die ene procent zal een GT3 me brengen. For sure. Hulde aan Porsche's 'middenklasser' Carrera S.
(foto's volgen, niets bijzonders)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mooi verslag...je wil dus eigenlijk geen S maar een soort RS (net onder de GT3 zeg maar) met 40pk erbij en RS stoelen erin en dan heb je hem zo goed als klaar...
Je zou natuurlijk zo'n S versie kunnen kietelen en de RS sportstoelen erin gooien, of de nieuwste carrera S gaan testen (of was dit em al?) die heeft al meer vermogen.
Je zou natuurlijk zo'n S versie kunnen kietelen en de RS sportstoelen erin gooien, of de nieuwste carrera S gaan testen (of was dit em al?) die heeft al meer vermogen.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hoe lullig het van mijn kant ook klinkt: Die 355pk motor is snel zat voor die auto. Voor 18000(DUIZEND) euro in NL(12000(DUIZEND) in D begreep ik) zetten ze er een compleet van andere nokkenassen en kop/zuigers voorziene motor in, zeg maar een 90% GT3 motor. Da's mooi. Maar daar doel ik niet op bij die auto. Eerder het weggedrag aanpakken en mooie kuipen erin + een iets dikkere look qua buitenkant. En dan kun je beter een GT3 origineel meteen bestellen dan een Carrera S te verbouwen.
En tuurlijk is nóg meer grunt leuk. Graag zelfs, maar dat is nou niet waar bij mij het 'probleem'ligt hoor. Hij is te allround/netjes dus uitermate geschikt voor alledag. Dus doe maar. Maar minder trackdayfähig dan ik denk in deze layout wat IK van een nieuwe 911 VERWACHT. Dus doe maar niet.
GT3 dus of GT2 of Turbo weetikhet.
En tuurlijk is nóg meer grunt leuk. Graag zelfs, maar dat is nou niet waar bij mij het 'probleem'ligt hoor. Hij is te allround/netjes dus uitermate geschikt voor alledag. Dus doe maar. Maar minder trackdayfähig dan ik denk in deze layout wat IK van een nieuwe 911 VERWACHT. Dus doe maar niet.
GT3 dus of GT2 of Turbo weetikhet.

-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten